Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

2000 5.3 1500 - P0300 Willekeurige misfire

68K views 19 replies 11 participants last post by  RedSLEd  
#1 ·
Hé, ik heb een 2000 GMC Sierra 5.3l V8 met 161.000 mijl (260.000 km) en hij heeft een P0300 Random Misfire-code. De truck loopt perfect in de stad en op de snelweg, maar de misfire is relatief aan het toerental. Als ik de toeren op 1900 tpm of meer houd, misfiret hij en knippert het SES-lampje. Dus op de snelweg bij ongeveer 70 mph of meer zal hij missen. In de stad doet hij het niet, tenzij ik de shifter in de 2e versnelling zet en de toeren laat oplopen. De truck heeft een VOLLEDIGE Tune-up gehad. Het enige dat is gedaan, behalve een Tune-up, was vorig jaar een nieuwe brandstofpomp. Heeft iemand dit probleem meegemaakt!!?? Misschien het inlaatspruitstuk?

#2 ·
kunnen meerdere dingen zijn: stekkers, draden, inlaatspruitstuk, 02-sensor. Ik had een 03 Avalanche 5.3 l vortec, die hetzelfde probleem had, het bleek de inlaatspruitstukpakking te zijn. Doe een lektest en controleer de compressie van elke cilinder.

#4 ·
+1 op de inlaatpakking. Ik had hetzelfde probleem. Heb al mijn bougies en kabels alleen voor de service vervangen en het hielp niet. Ik heb toen al mijn bobines getest en ze waren goed. De injectoren getest, alles goed. Dus aangezien de inlaatpakking een veelvoorkomend probleem is met deze motoren, is dat wat ik als volgende ga veranderen.

#8 ·
Ik had hetzelfde probleem samen met twee andere codes, en het leidde tot een O2-sensor. Je hebt het goed gedaan door je inlaatpakking te controleren door deze te besproeien, want ik heb die test ook gedaan. Mijn inlaat is goed....... Voorlopig.

#10 ·
Dus ik had dit probleem op donderdag en heb het hele weekend besteed aan het uitzoeken! Controleer beide banken van uw bougies en kijk of de ene bank rijker of armer loopt dan de andere, d.w.z. zwarter of witter (mijn bank 1 liep ERG rijk en veroorzaakte de P0300-code). U kunt ook uw twee upstream O2-sensoren met elkaar verwisselen en kijken of u een willekeurige misfire-code voor bank 2 krijgt als u aarzelend bent om $100 aan diagnose te besteden :p

#11 ·
De bougies waren allemaal in zeer goede staat. Gebruikte de GM Tech II scantool om naar de brandstofaanpassing en de O2-sensorwaarden te kijken. Alles lijkt binnen de specificaties te vallen. Het aantal misfires staat op ALLE cilinders, maar 1, 4 en 7 lijken de hoogste aantallen misfires te hebben. Cilinder 2 heeft bijvoorbeeld een miss-telling van 16.000, terwijl 7 een miss-telling van 54.000 heeft. De brandstofdruk is ook perfect. 60 lbs. Ik zal proberen morgen mijn inlaat te controleren, hopelijk met wat resultaten.

#15 ·
Ik heb deze code (P0300), evenals P0171 en P0174. Ik heb het brandstoffilter en de brandstofdrukregelaar vervangen en ook de luchtmassasensor gereinigd met de aanbevolen reiniger. Ik heb ook geprobeerd om rondom het inlaatspruitstuk te spuiten met carburateurreiniger en daarop geen reactie gehad. Omdat hij zowel bank 1 als 2 aangeeft, dacht ik niet dat het een van de O2-sensoren of bobines, draden of bougies zou zijn... Suggesties over waar ik hierna naartoe moet gaan? Bedankt.

#16 ·
PR_Rado said:
Ik had hetzelfde probleem samen met twee andere codes, en het leidde tot een O2-sensor. Je hebt het goed door je inlaatpakking te controleren door deze te besproeien, want ik heb die test ook gedaan. Mijn inlaat is goed....... Voorlopig.
Wat waren de andere codes? P0171 en P0174 toevallig? En naar welke O2-sensor leidde het?

#17 ·
sflynn006 said:
PR_Rado said:
Ik had hetzelfde probleem samen met twee andere codes, en het leidde tot een O2-sensor. Je hebt het goed gedaan door je inlaatpakking te controleren door deze te besproeien, want ik heb die test ook gedaan. Mijn inlaat is goed....... Voorlopig.
Wat waren de andere codes? P0171 en P0174 toevallig? En naar welke O2-sensor leidde het?
Ik geloof dat dat de codes waren. Als ik me goed herinner, was het de sensor aan de passagierskant voor de kat.

#20 ·
@GMCain Ja, het is 11 jaar geleden en de OP is al meer dan 7 jaar niet meer op deze site geweest. Als je ergens hulp bij nodig hebt, start dan een nieuw topic met het jaar/merk/model/motor/aandrijving/uitvoering van je Silverado/Sierra.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.