Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

Kosten voor revisie van 5.3l LM7 uit 2005?

1 reading
43K views 17 replies 9 participants last post by  athenapup84  
#1 ·
Het is tijd om mijn 5.3l in mijn 2005 Silverado te reviseren. Het lijkt er steeds meer op dat de nokkenaslagers slecht zijn geworden. Mijn oliedruk bij stationair toerental is ongeveer 10 psi en nu gaat de oliedruk niet meer boven de 40 psi.

Ik ben vandaag langs een machinefabriek geweest, ze vertelden me dat het $4650 zou kosten om mijn 5.3 te reviseren.

Lijkt dit niet een beetje veel voor een revisie? Ik heb niet de tools/faciliteiten/tijd om de motor zelf te verwijderen.

De machinefabriek zei dat alle lagers zouden worden vervangen, pakkingen/afdichtingen, nieuwe oliepomp, timing componenten, nieuwe waterpomp, iets over het boren van de blok 20 over? Ik neem aan dat de revisieset met zuigers en ringen komt? Ik denk ook dat ze zeiden dat ze de koppen zouden controleren en als ze onderdelen zouden vinden die beschadigd waren, zouden ze aanbevelen om die ook te vervangen.

De prijs is inclusief vloeistoffen en een oliefilter. Wordt geleverd met een garantie van 2 jaar en 20.000 mijl.

Ik heb nog nooit een motor laten reviseren, dus ik ben op zoek naar begeleiding over wat er allemaal "normaal" is bij een revisie voor een standaard 5.3. Ook de geschatte kosten voor een werkplaats om de revisie uit te voeren. Ik ben vergeten te vragen, maar ik neem aan dat deze prijs de verwijdering en installatie van de motor uit de truck omvat?

#2 ·
Vraag om referenties van eerdere motorrevisies en klanten. Uw ijzeren LM7-blok kan mogelijk voldoende metaal in de cilinderwanden hebben om te boren en te reviseren als een 5,7-liter motor als u geïnteresseerd bent.

U vermeldt de kilometerstand van uw motor niet, maar ik zou erop aandringen dat de cilinderkoppen worden gereviseerd als ze meer dan 150.000 mijl hebben gereden - 3-hoekige klepzittingen, nieuwe kleppen en klepafdichtingen.

Overweeg om te vragen naar een nieuwe krukaspositiesensor, klopsensoren en nokkenaspositiesensor. Deze zijn nu gemakkelijk te vervangen, later moeilijker.

Nieuwe waterpomp??

Rick

#3 ·
Korte vraag, ben je aan het herbouwen om meer vermogen te krijgen of ben je aan het herbouwen om gewoon te herbouwen? Als je niet aan het herbouwen bent om het te cammen en er wat extra leuke dingen op te zetten, zoals het veranderen in een 5.7 zoals hierboven vermeld of een strokermotor, doe het dan niet, het is beter om gewoon een gebruikte motor op te halen en hem gewoon te vervangen, het zal veel goedkoper zijn.

Naar mijn mening, breng de koppen gewoon naar een machinist en vraag of ze het nog waard zijn om weer op de motor te worden gezet, zo ja, dan plak je ze er weer op.

Slechts mijn $.02

Save
#4 ·
Ik zou iemand nodig hebben om het opnieuw op te bouwen en het origineel te houden. Ik wil geen extra's toevoegen of er een 5.7 van maken. Ik wil gewoon een dagelijkse bestuurder zoals hij nu is.

Ik heb nu maar een paar bouten en een blackbear 87 tune.

De motor heeft er 148k op zitten. Ik heb een paar maanden geleden de oliepomp en de o-ring van de opzuigbuis vervangen in de hoop dat hij het zou kunnen volhouden, maar de oliedruk is snel slechter geworden.

Ik heb niet de faciliteiten of het gereedschap om mijn huidige motor eruit te halen en er een gebruikte in te zetten. Naar wie zou ik de truck moeten brengen om een gebruikte motor te laten plaatsen? Ik weet niet of de motorrevisiebedrijf die ik gisteren bezocht heb, me zou helpen een gebruikte 5.3 te vinden en te installeren.

Als ik een gebruikte 5.3 zou kunnen vinden, kan ik dan dezelfde computer gebruiken die in de truck zit of zou ik een andere computer moeten krijgen of zou een gebruikte motor met een computer komen?

#18 ·
Ik zou iemand nodig hebben om het opnieuw op te bouwen en het origineel te houden. Ik wil geen extra's toevoegen of er een 5.7 van maken. Ik wil gewoon een dagelijkse bestuurder zoals hij nu is.

Ik heb nu maar een paar bouten en een blackbear 87 tune.

De motor heeft er 148k op zitten. Ik heb een paar maanden geleden de oliepomp en de o-ring van de opzuigbuis vervangen in de hoop dat hij het zou volhouden, maar de oliedruk is snel slechter geworden.

Ik heb niet de faciliteiten of het gereedschap om mijn huidige motor eruit te halen en een gebruikte erin te zetten. Naar wie zou ik de truck moeten brengen om een gebruikte motor te laten plaatsen? Ik weet niet of de motorrevisiebedrijf die ik gisteren bezocht heb, me zou helpen een gebruikte 5.3 te vinden en te installeren.

Als ik een gebruikte 5.3 zou kunnen vinden, kan ik dan dezelfde computer gebruiken die in de truck zit of zou ik een andere computer moeten krijgen of zou een gebruikte motor met een computer komen?
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik een 06 silverado heb en dat hij net de 370.000 mijl heeft overschreden, maar ik sta op het punt om een build te doen.

#5 ·
De uwe is te nieuw om het eerdere 24-tands reluctorwiel te gebruiken, denk ik.
Misschien kunnen sommige mensen hier je daarbij helpen.
In welke regio bevind je je? Misschien is er een lid in jouw regio dat je kan helpen. Als je de oliedruk niet volledig bent kwijtgeraakt, controleer dan een of twee lagers, misschien is het in orde. 148k is niet veel voor die motoren.

#6 ·
Ik denk dat de minimaal acceptabele oliedruk bij stationair toerental op mijn 5.3 8 PSI is. Momenteel krijg ik stationair 10 psi op mijn mechanische oliedrukmeter. Voor mij is dat heel dicht bij de minimale oliedruk.

Op dit moment krijg ik geen getik of getik van olieschaarste. Ik heb er wat 10w-40 olie in gedaan om te zien of dat de druk zou verhogen, maar ik krijg nog steeds hetzelfde resultaat.

Bij het rijden met 2k rpm, als ik het gaspedaal indruk, daalt de druk met 5 psi, en als ik het gaspedaal loslaat, gaat de psi weer 5 psi omhoog. Als de motor meer dan 4K rpm draait, gaat de psi niet boven de 40.

Moet je de motor niet verwijderen om de nokkenaslagers te controleren? Toen ik het carter liet zakken, zag er niets ongewoons aan een motor met 148k mijl uit.

Ik weet dat het krijgen van een revisieset de nokkenaslagers zal hebben, maar afgezien daarvan ben ik in de war over wat er nog meer wordt vervangen bij een motorrevisie.

Worden koppen vervangen? Worden lifters en nokkenas vervangen bij een revisie? Wordt de krukas vervangen? Of is het een situatie als al die onderdelen goed zijn, dan worden ze niet vervangen.

Ik heb een bericht uitgestuurd naar de motorrevisiebedrijf waarmee ik gisteren sprak om te zien welke exacte onderdelen worden vervangen bij de revisie en of er nog andere goedkopere opties zijn.

Ik ben in Oklahoma City, er zijn een paar sloopbedrijven in de buurt, ik zou ze kunnen bellen om te zien of ze 5.3's hebben, maar nogmaals, ik heb niet de mogelijkheid om een motor te verwijderen en te installeren.

#7 ·
Die winkel zou een gebruikte 5.3 moeten kunnen installeren, de meeste winkels zouden dat moeten kunnen. Geloof me, het zal zoveel goedkoper zijn dan bijna 5000 dollar betalen voor een revisie.

Save
#8 ·
Oké. Uiteraard kan ik met een motorrevisie de ECU behouden die momenteel in mijn truck zit.

Als ik een gebruikte 5.3 zou laten installeren, zou ik dan de ECU kunnen gebruiken die nu in mijn truck zit, of wordt de gebruikte motor geleverd met de ECU die bij die motor hoort?

#10 ·
Probeer deze site...Gratis verzending!!!

Save
#12 ·
Ik heb vandaag met een paar andere garages gesproken. Beide suggereerden dat het scherm onder de oliedruksensor bovenop de motor verstopt zou kunnen zitten... maar de 2005 heeft dat scherm niet en ik heb de oliedruksensor tot nu toe 2 keer vervangen.

De laatste garage die ik sprak, gaf me een offerte van $4800 voor een nieuwe motor met allemaal nieuwe interne onderdelen en koppen. Zou het inlaatspruitstuk, de brandstofrails, de dynamo, de uitlaatspruitstukken van mijn huidige motor gebruiken om op de nieuwe te zetten. Ik vroeg ze naar het vinden van een motor van de sloop, ze zeiden dat ze daar vaak van wegbleven omdat ze er al een paar slechte hadden gehad. Ik vertelde hem over mijn oliedruksituatie en hij zei dat 8-10 psi binnen de specificaties valt bij stationair draaien.

Ik belde een sloopbedrijf dat voornamelijk met GM handelt. Ze vonden een 5.3l met 80k mijl voor $1675. De motor is niet in de staat en zou naar mijn locatie verzonden moeten worden. Toen kreeg ik een offerte van 900-1000 dollar om hem door een garage te laten installeren.

Beslissingen, beslissingen. Aangezien ik geen tikkend of kloppend geluid krijg met 10w-40 synthetische olie en een wix filter en nauwelijks binnen de specificaties van de oliedruk, zou je er dan mee rijden totdat hij er helemaal mee ophoudt?

De sloopmotor klinkt goed, maar omdat hij in een andere staat staat en ik geen idee heb in welke staat hij verkeert, aarzel ik erg om die route te volgen. Maar bijna 5k voor een motorrevisie/nieuwe motor is een beetje veel.

#13 ·
Nu hoef je alleen nog maar over je vrachtwagen na te denken. Ik denk dat als je hem jarenlang wilt houden, de volledige revisie misschien de moeite waard is. Als je niet denkt dat je hem voor altijd zult houden, ga dan gewoon naar de sloop. Persoonlijk zou ik het gewoon op de sloop doen, wat er ook gebeurt.

Save
#14 ·
Als u de vrachtwagen houdt, raad ik u aan om een aankoop te doen via de link die ik eerder heb verstrekt, deze naar de werkplaats van uw keuze te laten verzenden en deze daar te laten installeren. U zult aanzienlijk minder dan $4.000 kwijt zijn met garantie.

Save
#15 ·
Ik heb onlangs 2 5.3l motoren aangeschaft. 1 aluminium blok en 1 gietijzeren blok. Iemand betalen om ze te reviseren is stomweg duur. De geschatte $4.000 die u heeft ontvangen, zit in de buurt. Houd er rekening mee dat ze elke meting en service zullen uitvoeren die ze kunnen. Dat drijft de prijs op. De directe kosten voor pakkingen, bouten, lagers en al die andere rommel liggen in de buurt van $1.500. Ze geven doorgaans geen garantie op het werk dat ze verrichten nadat het is gestart en draait. Dit is geen racemotor. Betaal niet om hem als een racemotor te laten monteren. Koop een gereviseerde motor van een fatsoenlijke bron of neem uw kansen met een held van de sloop.

Save
#16 ·
Ik begrijp uw zorgen over de oliedruk.

Ik denk dat u het probleem voortijdig aanpakt. Geen geluid, geen problemen met het lopen, geen vuil in het carter.

Blijf er gewoon mee rijden. Het kan u verrassen en tienduizenden kilometers verwijderd zijn van een storing of revisie. 250K met een redelijke olieverversingsgeschiedenis komt vrij vaak voor bij deze motoren.

Zoals anderen al hebben gezegd, denk ik dat u en uw portemonnee beter af zouden zijn met een motor van een sloopbedrijf met een lagere kilometerstand of een gereviseerde motor van een toegewijde en gerespecteerde revisiebedrijf. Ik heb goede dingen gehoord over Jasper Rebuilt-motoren en heb altijd gedacht dat ze mijn eerste stop zouden zijn voor een kwalitatief hoogwaardige standaard gereviseerde motor.

#17 ·
Ik ben het volledig eens met sgjii. Er lijkt onvoldoende bewijs te zijn om een motorrevisie of vervanging te rechtvaardigen. Er is meer diagnose nodig om te bepalen wat de werkelijke oliepompdruk is. Dashboardmeters kunnen onnauwkeurig zijn. Mogelijk kijk je alleen naar een probleem met de oliepomp of de bypass, wat veel goedkoper zou moeten zijn om te repareren. Ik zou de oliepompdruk laten controleren met een gekalibreerde meter. Als dat in orde is, zou ik ermee rijden en gewoon de dingen in de gaten houden.

Ik heb 250.000 mijl op mijn 2010 5.3 Z71 en hij loopt nog steeds erg sterk. Ik heb hem nog nooit gespaard... Ik rijd er hard mee. Tijdens die kilometers heb ik alleen de oliedruksensor, het gasklephuis en de riemspanner vervangen. Geen andere reparaties, alleen onderhoud. De oliedruk is consistent geweest op 10 psi @ stationair... +/- 40 psi @ cruisen. Maar ik heb altijd de olie en het filter gewetensvol vervangen met volledig synthetisch. Ik ben super tevreden met de prestaties en de levensduur van deze truck.

Een paar kleinere problemen die ik heb...

Hij is onlangs wat olie gaan lekken bij de achterste hoofddichting en ik krijg ongeveer om de 6 maanden een misfire door asopbouw op een paar bougies, dus hij begint olie te verbranden. Ook heeft hij, zoals de meeste van deze motoren, af en toe een tik van de klepstoter, maar geen andere problemen. Overigens heb ik ontdekt dat als ik de olie en het filter met kortere intervallen vervang, de motortik veel minder vaak voorkomt.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.