Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

2011 4x4 vloerschakelprobleem

23K views 6 replies 3 participants last post by  CT2500HD  
#1 ·
Ik heb net mijn tweede 2011 Silverado 4.8L gekocht, met 4wd vloerschakeling. Alles redelijk goed bekeken, maar nooit de 4-wielaandrijving gecontroleerd... Ik merkte net dat de shifter gemakkelijk beweegt met weinig tot geen weerstand en de truck gaat niet in 4H, 4L of neutraal. Ik kroop onder de truck en ontdekte dat de schakelstang losgekoppeld is van de tussenbak. Of het een veelvoorkomend probleem is, hoopte ik ook het onderdeelnummer te kunnen krijgen voor het mannelijke en vrouwelijke deel van die verbinding. Kan het niet vinden op mijn gebruikelijke sites met diagrammen (zoals gmpartsdirect.com). Ik plaats hier niet veel, maar deze site is meestal handig als ik info nodig heb. Bedankt bij voorbaat...

Attachments

#4 ·
Oké, het onderdeel is binnen en geïnstalleerd... GM heeft hiervoor een verbeterd onderdeel gemaakt met verschillende stijleinden. Ze zien er niet langer uit als een liftstut voor de achterklep... De enige reden dat ik de mijne op dit moment moet vervangen, is omdat degene die hem eraf heeft gehaald, is vergeten de metalen clip terug in het uiteinde van de stang te plaatsen en hij valt er gewoon af van het kogelgedeelte van de verbinding.

De vervangende stang is GM-onderdeelnummer 22847405

Om te installeren, gebruikte ik een platte kop om de metalen band te verwijderen die de oude stang op de shifter vasthoudt. Hij valt er op dit punt af... Toen vergeleek ik de oude met de nieuwe en paste de lengte aan waar nodig. De nieuwe klikt er gewoon op. Daarna controleerde ik alles en 4x4 werkt naar behoren. Deze is niet zo moeilijk te begrijpen. Alles is bereikbaar als je onder de truck zit. Wees voorzichtig en zet de wielen vast, als je de tussenbak in neutraal zet, kan de truck gaan rollen.

Attachments

#5 ·
Ik heb onderdeel #22847405 geprobeerd voor mijn 2013 2500HD - correcte kogelgewrichten en vorm, maar veel te kort.
Het was echter een goede gelegenheid om hem uit elkaar te halen en het jankende geluid op te sporen.
Als je de verbinding los hebt, beweegt het uiteinde van de shifter (door de cabine) heel soepel en heeft extra bewegingsruimte boven en onder. Er zijn geen groeven of iets dergelijks voor elk bereik van de tussenbak, alleen een continue hendelbeweging.

Ik heb mijn oude exemplaar zoals het is opnieuw geïnstalleerd en gewoon weer aangesloten. U MOET de borgclips van de uiteinden afhalen met een zeer kleine platte schroevendraaier - net als bij achterklepveren.

Ik had het jankende geluid niet toen ik hem voor het eerst kocht en het grootste deel van de eerste winter niet. Ik heb de tussenbakolie sindsdien twee keer vervangen en absoluut geen tekenen van metaaldeeltjes of iets dergelijks in de olie.

Mijn conclusie is dat de Magna MP1225- en MP1226-tussenbakken, wanneer ze met een handmatige shifter worden geleverd, gewoon lawaai maken. Het gejank wordt gewoon via de shifterverbinding in de cabine overgebracht. Je zou dit probleem waarschijnlijk niet hebben bij elektrisch bediende modellen.

De nieuwere stijlstangkoppen zijn van massief plastic/hars en dempen het geluid vrijwel zeker.
Als ik de juiste lengte verbinding vind, zal ik terugkeren naar dit draad.
EDIT: GM #22847406 is waarschijnlijk de juiste, onderdeel is onderweg en ik zal terugkeren naar dit draad....

#6 ·
GM #22847406 was het juiste onderdeel voor een 2013 2500HD met handmatige versnelling. Het heeft dezelfde witte nylon uiteinden als het eerder afgebeelde onderdeel. De installatie duurde 2 minuten, klikte er direct op na het matchen van de lengte met het originele onderdeel. Ik heb het in 4-hi op en neer over enkele heuvels gereden met 30-40 mph, wat het geluid zeker verbeterde, minder jankgeluid dat via de stangen in de cabine werd overgebracht. Er is nog steeds een beetje gejank, maar veel, veel beter. De nylon uiteinden dempen het geluid.

#7 ·
Een update - Ik heb deze winter vaak 4hi gebruikt en het gejank is weg. Het waren gewoon die metalen uiteinden. Voor toekomstig zoeken: iedereen die een gejank ervaart in 4x4 met een handgeschakelde tussenbak, ongeacht 1500 of 2500, moet controleren of er een geüpdatet onderdeelnummer voor de tussenbak-verbinding beschikbaar is met die nylon uiteinden.