Ik heb onderdeel #22847405 geprobeerd voor mijn 2013 2500HD - correcte kogelgewrichten en vorm, maar veel te kort.
Het was echter een goede gelegenheid om hem uit elkaar te halen en het jankende geluid op te sporen.
Als je de verbinding los hebt, beweegt het uiteinde van de shifter (door de cabine) heel soepel en heeft extra bewegingsruimte boven en onder. Er zijn geen groeven of iets dergelijks voor elk bereik van de tussenbak, alleen een continue hendelbeweging.
Ik heb mijn oude exemplaar zoals het is opnieuw geïnstalleerd en gewoon weer aangesloten. U MOET de borgclips van de uiteinden afhalen met een zeer kleine platte schroevendraaier - net als bij achterklepveren.
Ik had het jankende geluid niet toen ik hem voor het eerst kocht en het grootste deel van de eerste winter niet. Ik heb de tussenbakolie sindsdien twee keer vervangen en absoluut geen tekenen van metaaldeeltjes of iets dergelijks in de olie.
Mijn conclusie is dat de Magna MP1225- en MP1226-tussenbakken, wanneer ze met een handmatige shifter worden geleverd, gewoon lawaai maken. Het gejank wordt gewoon via de shifterverbinding in de cabine overgebracht. Je zou dit probleem waarschijnlijk niet hebben bij elektrisch bediende modellen.
De nieuwere stijlstangkoppen zijn van massief plastic/hars en dempen het geluid vrijwel zeker.
Als ik de juiste lengte verbinding vind, zal ik terugkeren naar dit draad.
EDIT: GM #22847406 is waarschijnlijk de juiste, onderdeel is onderweg en ik zal terugkeren naar dit draad....