Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

2012 GMC Sierra waar bevindt de RKE-module zich??

9.7K views 7 replies 4 participants last post by  00pooterSS  
#1 ·
Hallo mensen, ik moet de RKE-module-ontvanger op mijn 2012 GMC Sierra EXT-cab vervangen. Waar bevindt deze zich? Ik kan nergens informatie of video's over dit onderwerp vinden!

#3 ·
Meestal zitten ze onder het dashboard (je moet het dashboard verwijderen om erbij te komen), of in de A-stijl...

#4 ·
Walkers said:
Wat is een RKE-module?
het is de ontvanger voor uw sleutelhanger...

#5 ·
yzf125 said:
Hé jongens, ik moet de RKE-moduleontvanger op mijn 2012 GMC Sierra EXT-cab vervangen. Waar bevindt zich dit? Ik kan nergens informatie of video's over dit onderwerp vinden!
Dit is de foto in alldata. Het is waardeloos, voor zover ik kan zien is het de bestuurderskant, achter bij de achterruit.

Hier zijn de instructies
Afstandsbediening Deurslot Ontvanger Tip:
De module schuift en klikt in de carrosseriestructuur.
Koppel de elektrische connector los.
Als een vervangende module is geïnstalleerd, programmeer dan de module. Raadpleeg Control Module References.

Attachments

#6 ·
De RKE is ook verantwoordelijk voor de communicatie met de bandenspanningssensoren, en hier is wat extra info over het vervangen van de RKE en tpms.
Belangrijk:
Bij het vervangen van de ontvanger van de afstandsbediening (RCDLR) kan de informatie over de bandenspanningsbewaking (TPM) op twee manieren worden aangeleerd aan de nieuwe RCDLR. Deze twee methoden worden weerspiegeld in de onderstaande selecties. Kies slechts één van de methoden; het is niet nodig om beide methoden te gebruiken bij het vervangen van de RCDLR.
Als u de procedure voor het kopiëren en plakken van TPM-informatie wilt uitvoeren, moet stap 1 worden uitgevoerd VOORDAT de oude RCDLR wordt verwijderd. Deze procedure vereist dat specifieke TPM-informatie wordt geëxtraheerd uit de oude RCDLR voordat deze wordt verwijderd.

Ontvanger afstandsbediening vervangen - TPM-informatie kopiëren en plakken
Deze procedure leert de TPM-informatie aan de nieuwe RCDLR met behulp van de functie Kopiëren en Plakken op de scantool. Deze procedure extraheert de TPM-bandentype-informatie en de sensorgegevens van de bestaande RCDLR voordat deze wordt vervangen en slaat deze informatie op in de scantool. Na vervanging van de RCDLR en SPS-programmering worden het bandentype en de sensorgegevens die in de scantool zijn opgeslagen, naar de nieuwe RCDLR geschreven, waardoor het niet nodig is om de bandentype-instelling en de sensorleerprocedure uit te voeren.

Deze procedure moet worden beschouwd als de eerste programmeerkeuze bij het vervangen van een RCDLR. De procedure Kopiëren en Plakken elimineert de mogelijkheid om het bandentype verkeerd in te voeren of zwerf-TPM-sensoren aan te leren.

Navigeer met een scantool naar de procedure Kopiëren en plakken van TPM-informatie en kopieer de bestaande TPM-informatie van de RCDLR met behulp van de onderstaande schets. Volg de instructies op het scherm na het selecteren van stap 1:
Voertuigcontrolesystemen
Module-instelling
Ontvanger afstandsbediening
TPM-informatie kopiëren en plakken
Stap 1
Installeer op dit punt de nieuwe RCDLR.
Programmeer de RCDLR - Raadpleeg Service Programming System (SPS).
Navigeer met een scantool naar de procedure Kopiëren en plakken van TPM-informatie om de opgeslagen TPM-informatie te plakken met behulp van de onderstaande schets. Volg de instructies op het scherm na het selecteren van stap 2:
Voertuigcontrolesystemen
Module-instelling
Ontvanger afstandsbediening
TPM-informatie kopiëren en plakken
Stap 2
Programmeer de zenders voor keyless entry - Raadpleeg Zender afstandsbediening aanleren.

Ontvanger afstandsbediening vervangen - TPM-sensor aanleren
Deze procedure leert TPM-informatie aan de nieuwe RCDLR door het bandentype handmatig in te voeren met behulp van de scantool en de TPM-sensorleerprocedure uit te voeren. Deze procedure moet worden uitgevoerd als de bovenstaande procedure Kopiëren en plakken niet kan worden voltooid. Een voorbeeld hiervan zou een RCDLR zijn die niet met de scantool kan communiceren en moet worden vervangen.
RCDLR-programmering - Raadpleeg Service Programming System (SPS).
Keyless entry zender programmering - Raadpleeg Zender afstandsbediening aanleren.
Bandentype-instelling:
Installeer een scantool.
Selecteer Ontvanger afstandsbediening onder Module-instelling in het menu Voertuigcontrolesysteem.
Selecteer Bandentype/Drukselectie.
Volg de instructies op het scherm.
Bandenspanningsbewakingssensor aanleren - Raadpleeg Bandenspanningsindicator sensor aanleren.

• Like
Reactions: HUNKERDOWN
#7 ·
Wauw, bedankt voor het verstrekken van die geweldige info! Dus ik denk dat ik de achterbank moet verwijderen om erbij te komen, ik zal moeten uitzoeken hoe ik die achterbank eruit krijg, ik heb ernaar gekeken en het lijkt niet gemakkelijk, kon ook geen video's vinden.

#8 ·
Achterstoelen zijn gemakkelijk. Verschillende 18 mm moeren onder de stoel op het frame naar de vloerplaat, dan omhoog tillen en hij komt eruit.

Ik kan alleen maar aannemen dat ze beugels hebben gebruikt aan de achterkant van de stoel (het deel dat je rug aanraakt), net als mijn 04 en mijn 14 truck, waar je de stoel in de sleuf laat zakken zodat het bovenste deel van de stoel kan worden vastgezet, en de onderkant van de stoel op de vloer hebt vastgeschroefd. Het is gemakkelijker dan het lijkt en een ratelsleutel komt goed van pas.