Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

20x9 met -12 offset & RC2.5 -- welke banden?

1.4K views 4 replies 3 participants last post by  iverSUN  
#1 ·
Ik heb net een set 20x9 wielen besteld met een -12 offset (ik wilde dat ze een beetje uitstaken, omdat ik spatbordverbreders aan de truck toevoeg). Ik heb een Rough Country 2,5" level kit geïnstalleerd.

Ik wil heel graag een set Toyo Open Country M/T's.

Ik ben in wiel- en banden threads gedoken, maar het maakt me alleen maar duizelig. Wat is de grootste/stevigste band die ik om de 20's kan wikkelen, die niet zal aanlopen (wil liever niet met tie-wraps werken, snijden of aanpassen indien mogelijk)?

Bedankt bij voorbaat!

#2 ·
Je zou daar gemakkelijk een 275/60R20 in kwijt moeten kunnen (32.99x10.83x20). De K2XX-trucks hebben zeker meer ruimte onder de wielkasten dan de NNBS, en ik denk ook de NBS-trucks.

Ik weet niet of je een brede of een hoge band wilt... in dit geval is het een soort compromis. Ik heb gezien dat mensen een 275/65R20 (34.07x10.83x20) hebben gemonteerd, maar dat was op standaard wielen met een offset van ongeveer +24 IIRC. Dus die zouden niet passen op een 9" brede wiel met een -12mm offset.

IMO, ik denk dat 275/60R20 de perfecte pasvorm voor jou zou zijn.

EDIT: Net gecheckt, de M/T is niet in die maat verkrijgbaar, maar er zijn zeker andere opties op de markt... bekijk BFG KO2's, dat zijn geweldige banden, evenals de Toyo Open Country A/T II.

Save
#3 ·
n8dh said:
IMO, ik denk dat 275/60R20 de perfecte maat voor jou zou zijn.
Geweldig, bedankt voor je input n8dh! Ik heb geen bezwaar tegen breed of hoog, wil wel het maximum van beide zonder dat het aanloopt.

Ik realiseerde me ook dat ik, hoewel ik mijn truck in mijn profiel heb staan, hem niet in de post heb opgenomen -- Ik heb een 2014 Chevy Silverado Z71 (met de RC 2,5" leveling kit) voor het geval iemand zich afvraagt waar ik in godsnaam in rijd lol.

Bedankt!

#4 ·
Ik zag een lokale man met een 2015 Silverado met Toyo Open Country AT II's in 305/55/20 op standaard wielen en een 2" level. Ik heb de 295/55/20 Open Country A/T II's op 20x9 0 offset mijn 2013 met een 4" lift. Ik denk dat je minimaal een 285 nodig hebt.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.