Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

295/70/18 op een geëgaliseerde 2014/15 silverado 1500 2wd

10K views 19 replies 5 participants last post by  bksbigdogdoug  
#1 ·
Heeft iemand geprobeerd om een 295/70/18 op een 2,5 verhoogde Chevy Silverado 1500 2wd te zetten? Ik wil misschien mijn 20 inch 275/55/20 nitro G2's vervangen door een 295/70/18. Ik wil de absoluut grootste band op een verhoogde 2015 Chevy Silverado zetten, maar wil geen metaal hoeven snijden en een nieuwe truck van 50.000 dollar verpesten. Ik heb er geen probleem mee om wat spatbordvoering terug te binden, maar ik heb er echt een hekel aan om op de binnenspatborden te moeten kloppen om grotere banden te kunnen plaatsen. Heeft iemand hier foto's van??? Of wat ze aan het spatbord hebben gedaan om het passend te maken. De garage zegt dat ze het spatbord kunnen masseren, maar ik weet niet zeker wat dat betekent... Bedankt!!!!

#2 ·
Ik weet dat je veel moeite hebt gedaan om de juiste combinatie voor je vrachtwagen te vinden. Ik denk dat ik op elke post heb gereageerd waarin om hulp werd gevraagd, maar veel succes. Hoeveel ruimte heb je nu? De band die je wilt, is meer dan 2,25 inch hoger en 3/4 inch breder. Je wilt een 34,25 inch band op een level plaatsen zonder echt carrosserieaanpassingen. Misschien kun je een 295/65/18 plaatsen. En het masseren van de spatbord betekent waarschijnlijk erop slaan of het snijden. Het metaal moet ergens naartoe.

#8 ·
Bedankt jongens voor al jullie hulp. Ik zal de norcal fender mod bekijken. Ik waardeer alle input van jullie echt. Ik weet dat ik een beetje gek ben geweest….mijn vrouw zegt dat ik dat ben. Ik had de tijd moeten nemen in plaats van op de 20's te springen. Ik denk nu dat de 18's met een grotere band de look zouden kunnen geven die ik zoek. Op dit moment heb ik minstens 1,5 inch op het dichtstbijzijnde punt van de achterste wielkast. Ik zal de norcal fender mod en de bandenmaatcalculator bekijken. Ik heb 275/55/20's

#9 ·
Ik heb de berekening net gecontroleerd en er staat dat de banden 2,25 inch hoger zijn…Als ik 1,5 inch tot de achterkant van de wielkast heb…zou dat dan geen 1,12 inch zijn, dus zou het goed moeten zijn…of mis ik iets? Tellen de noppen op de banden mee in die berekening…Bedankt

#12 ·
Hier is mijn oude 2011 met een 2 inch level. Ik heb de NorCal-mod gedaan om de 295/70/18's te laten passen. Je kunt op een foto zien hoe de NC-mod genoeg ruimte heeft gemaakt. Toegegeven, het was een 2011, geen 2014 truck, maar ik ben er vrij zeker van dat de wielkasten ongeveer hetzelfde zijn. 295/70/18 Nitto Trail Grapplers met 2 Inch R.C. Level kit

#13 ·
Ik weet niet zeker of ik je meer kan helpen dan ik al heb gedaan. Ik heb nog niets met banden of lift gedaan op mijn 15, dus alles op dit moment zou slechts een gok zijn. Misschien kan iemand die zijn 14 of 15 heeft geleveld of gelift, inspringen en helpen.

Als je besluit om door te gaan met die maat, kijk dan of je bandenwinkel bereid is om er een te monteren en te kijken of het past.

#14 ·
De wielkasten van de nieuwe vrachtwagens zijn iets groter… Ik heb 275/70/18's op mijn 2014 met een 2" nivelleerset, en ze hebben voldoende ruimte in de wielkasten, maar ik weet niet zeker of de 295/70's passen. Misschien met wat trimmen…

Save
#17 ·
Oké, de velgen die ik nu gebruik zijn +12, ze steken helemaal niet veel uit....als iemand foto's heeft van het aanpassen van een 2014/15 wielkast, laat het me dan weten. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je de 2014/15 wielkast kunt aanpassen, het lijkt erop dat het iets moeilijker is om een NorCal-mod te doen. Mijn enige gok is dat je de wielkast met een hamer terug zou kunnen slaan en dan de plastic onderste dop terug zou kunnen plaatsen.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.