Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

6.2 vs 3.0 - Zou je het opnieuw kopen? Waarom wel of waarom niet?

55K views 83 replies 20 participants last post by  Desert Dog  
#1 ·
Wat betreft het slepen, ik sleep geen enorme ladingen, maar wat ik zou slepen, zou het allebei goed doen. Mijn plan zou gewoon zijn om te levelen en iets grotere banden te nemen, dus dat zou ik in overweging nemen.

#2 ·
Ik bezit geen van beide, maar als ik een nieuwe full-size truck zou kopen, zou ik voor de 3.0 gaan om DFM te vermijden. Dieselbrandstof is prijzig, maar de MPG van de 3.0 is geweldig.

#4 ·
Ik bezit geen van beide, maar als ik een nieuwe full-size truck zou kopen, zou ik voor de 3.0 gaan om DFM te vermijden. Dieselbrandstof is prijzig, maar de MPG van de 3.0 is geweldig.
Dit....

Als ik op dit moment op zoek zou zijn naar een nieuwe truck, zou ik voor de 3.0 met de maximale trekhaak gaan.

#3 ·
Ik heb de berekening niet gemaakt, maar met wat ik heb gelezen over de 3.0 en de brandstof kilometers, zou ik denken dat het economischer zou zijn met de 3.0 en hogere brandstofprijzen en de hogere brandstof kilometers versus de 6.2, goedkopere brandstof en lagere kilometers.

Mijn eerste aanpassing met beide is om de start/stop uit te schakelen en AFM/DFM uit te schakelen.

#5 ·
De 3.0 is zeker interessant, maar mensen die van plan zijn ze lang en veel kilometers te houden, willen misschien meer lezen over de oliepompriem die elke 150.000 mijl moet worden vervangen. Ik weet niet zeker wie dat idee heeft bedacht, vooral het idee om het aan de achterkant van de motor te plaatsen, zodat de transmissie moet worden laten zakken om het te vervangen.

Gewoon iets om je bewust van te zijn, denk ik...

#6 · (Edited)
Met mijn 5.3 die 14 mpg haalt en de nieuwe 3.0 diesel die gemiddeld 24,6 mpg haalt over 76 vrachtwagens op fuelly, is het ongeveer $0,06 goedkoper per mijl om de diesel te hebben... of ongeveer $18 per week met de 87 die $3,89 is versus diesel op $5,29. Houd dan rekening met DEF indien nodig en opti lube of iets dergelijks en je gaat brandstofgewijs niet extra betalen.

#8 ·
Dat zal nog wel even duren. De ECM is hard-core vergrendeld zoals de L5P-trucks. Dus er is een hele nieuwe ECM nodig. Ze lijken redelijk populair te zijn, dus ik ben er zeker van dat als de vraag er is, iemand met een ECM ervoor zal komen, net als de L5P-trucks.

#10 ·
Dit wordt een vrachtwagen die ik van plan ben een tijdje te houden. Ik heb mijn 08 sinds nieuw, dus ik houd mijn voertuigen lang.

Als ik voor de 3.0 ga, zal ik er geen zware mods aan doen terwijl het onder garantie is, of in ieder geval voor een paar kilometer. Ik haal waarschijnlijk ongeveer 15 mpg met mijn 5.3 op mid-grade. Van wat ik op andere forums heb gelezen, halen mensen met de 6.2 gemiddeld betere resultaten.

Ik zou zeker het Max Tow-pakket willen. Ik zou waarschijnlijk nog steeds luchtvering krijgen om het waterpas te houden bij het vervoeren van de ATV, maïs en andere dingen als ik naar de jachtvergunning ga.

De grootste taak wordt het vinden van een exemplaar dat precies is zoals ik het wil. Ik wil er eigenlijk geen bestellen, maar ik zal waarschijnlijk een paar honderd kilometer buiten Nashville moeten gaan om te vinden wat ik wil. De meeste deals in de buurt hebben alleen de 5.3 en in kleuren die ik niet wil (ik kijk naar het donkergrijs, zilver of wit).

#11 ·
Dit wordt een truck die ik van plan ben een tijdje te houden. Ik heb mijn 08 sinds nieuw, dus ik houd mijn voertuigen lang.

Als ik voor de 3.0 ga, zal ik er geen zware aanpassingen aan doen terwijl hij onder garantie staat, of in ieder geval een flink aantal kilometers. Ik haal waarschijnlijk ongeveer 15 mpg met mijn 5.3 op mid-grade. Van wat ik op andere forums heb gelezen, halen mensen met de 6.2 gemiddeld beter dan dat.

Ik zou zeker het Max Tow-pakket willen. Ik zou waarschijnlijk nog steeds luchtvering nemen om hem waterpas te houden bij het vervoeren van de ATV, maïs en andere spullen als ik naar de jachtboerderij ga.

De grootste taak wordt het vinden van een exemplaar precies zoals ik hem wil. Ik wil er eigenlijk geen bestellen, maar ik zal waarschijnlijk een paar honderd kilometer buiten Nashville moeten gaan zoeken om te vinden wat ik wil. De meeste deals in de buurt hebben alleen de 5.3 en in kleuren die ik niet wil (ik kijk naar donkergrijs, zilver of wit).
Waarom er geen bestellen? We hebben een Blazer voor mijn vrouw besteld. Het was wel fijn om gewoon binnen te lopen en te zeggen: ik wil dit, dit, dit, dit en deze kleur.... Bam, 2 maanden later staat hij er.

#12 ·
Dat wordt mijn laatste redmiddel. Ik ga online kijken of ik eerst iets binnen een paar honderd mijl kan vinden. Zo niet, dan ga ik de route om te bestellen.

Ik las op een ander forum dat de besteltijden nu beter worden, dus hopelijk hoef ik niet de 4+ maanden te wachten die het hier voorheen duurde. Een tijdje had elke dealer in Nashville (niet alleen Chevrolet/GMC) vrijwel geen nieuwe auto's/vrachtwagens op hun terrein. Je kon een nieuwe GM-truck een tijdje niet vinden voor minder dan $7.000 boven de adviesprijs.

Terzijde, aangezien ik mijn truck al 14 jaar heb en mijn vrouw om de paar jaar een nieuwe auto van de zaak krijgt, ben ik al een tijdje uit het spel van het kopen van voertuigen. Ik heb gelezen over marktaanpassingen op voertuigen. Staat dat meestal op hun website of moet je daarover bellen?

#13 ·
In mijn ervaring, toen ik probeerde een Telluride voor mijn vrouw te vinden, zijn de meeste dealers op het punt gekomen van "dit is de verkoopprijs" en als je om de MSRP van de sticker vraagt, beginnen ze eromheen te draaien.

9/10 keer als er geen prijs op de website stond, hadden ze een opslag. Een plek bij jou in de buurt had zelfs een opslag van 20.000 dollar lol Ik corrigeerde hem en zei: "Je bedoelt 2.000 dollar?" daarna hebben we niet lang meer gepraat.

Ik zou zeker in een straal van 400 mijl zoeken en het vliegen en terugrijden niet uitsluiten. Dat hebben we bijna in Colorado gedaan. 2,5 uur vliegen en dan 15 uur rijden naar huis.

edit: bekijk deze mensen eens Belleville, Granite City, & St Louis, MO Dealership Alternative - Laura Buick GMC in COLLINSVILLE beste deals die ik recentelijk heb gezien... waarschijnlijk omdat ze een high volume dealer zijn of zoiets.

#15 ·
In mijn ervaring, toen ik probeerde een Telluride voor mijn vrouw te vinden, zijn de meeste dealers zover gekomen van "dit is de verkoopprijs" en als je de MSRP van de sticker vraagt, beginnen ze eromheen te draaien.

9/10 keer als er geen prijs op de website stond, hadden ze een markup. Een plek bij jou in de buurt had zelfs een markup van 20k lol Ik corrigeerde hem en zei dat je 2k bedoelt? we hebben daarna niet lang meer gepraat.

Ik zou zeker in een straal van 400 mijl zoeken en het niet uitsluiten om in te vliegen en terug te rijden. Dat hebben we bijna gedaan naar Colorado. 2,5 uur vliegen en dan 15 uur rijden naar huis

bewerken: check deze mensen trouwens Belleville, Granite City, & St Louis, MO Dealership Alternative - Laura Buick GMC in COLLINSVILLE beste deals die ik onlangs heb gezien... waarschijnlijk omdat ze een high volume dealer zijn of zoiets
Ik zal ze bekijken.

Ik weet niet zeker welke dealer het was, maar ik kwam toevallig een 2022 2500 tegen met Duramax en ze vroegen ongeveer $95K. De MSRP was ongeveer $80K.

#14 ·
De 5.3 uit 2018 van mijn vrouw had 76.000 mijl en een gemiddelde van 18. De 6.2 van een collega haalt gemiddeld 13,5 op gewone benzine en 17 op super. De nieuwe 3.0 van mijn vrouw uit 2022 haalt 26 tot 27, ik haal 25 als ik er in het weekend in mag rijden. Ik heb een 2001 duramax hd en in bijna 300.000 mijl en 21 jaar heb ik ongeveer $8.000 uitgegeven aan injectoren, brandstof- en waterpomp, brandstofsensor en diverse onderhoudskosten. Dus het vervangen van de oliepompriem bij 150.000 mijl of 15 jaar is geen probleem voor mij. De brandstofkosten met diesel van $5,29 versus $3,69 is break-even, behalve Def, maar na 1.700 mijl had de 3.0 maar een gallon nodig om bij te vullen. Vanmorgen gingen de meeste stations naar $3,89 voor gewone benzine. Koop wat je wilt, alle drie zijn goede motoren. Als je je nog steeds afvraagt waarom mijn vrouw en ik twee mijl per gallon verschillen, is mijn derde voertuig, waarmee ik op mooie dagen naar mijn werk rijd, een C8, dus ik ga niet graag langzaam van start.

#16 · (Edited)
Als je NHT wilt, moet je bestellen, tenzij iemand er een bestelt en de deal niet sluit.
(bestelgids zegt dat het niet beschikbaar is voor 'voorraad' bestellingen, alleen op SRE

NHT-vermelding in bestelgids:
NHTMax Trailering Package, inclusief 9,76" achteras, verbeterde koelradiateur, herziene schokdemperafstelling voor meer controle, zwaardere achterveren, verhoogde RGAWR en (KW5) 220-ampère dynamo
1 - Niet beschikbaar met (TRE) voorraadbesteltypen. Alleen beschikbaar voor (SRE) verkochte besteltypen. Vereist (L84) 5.3L EcoTec3 V8-motor en 18" of 20" wielen en banden. Inclusief (JL1) aanhangerremregelaar. Niet beschikbaar met 22" LPO-wielen of (X31) X31 Off-Road Package. Beschikbaar om te bestellen met (LM2) Duramax 3.0L Turbo-Diesel I6-motor.
2 - Vereist (ZL6) ProGrade Trailering System. Bij bestelling met (L84) 5.3L EcoTec3 V8-motor is (NHT) niet beschikbaar met (TRE) voorraadbesteltypen. Alleen beschikbaar voor (SRE) verkochte besteltypen met (L84) 5.3L EcoTec3 V8-motor. (L87) 6.2L EcoTec3 V8-motor is beschikbaar voor (TRE) voorraadbesteltypen. Vereist (L84) 5.3L EcoTec3 V8-motor of (L87) 6.2L EcoTec3 V8-motor en 18" of 20" wielen en banden. Niet beschikbaar met 22" LPO-wielen of (X31) X31 Off-Road Package. Beschikbaar om te bestellen met (LM2) Duramax 3.0L Turbo-Diesel I6-motor.

[TR]
[TR]
Opmerkingen 1 en 2 geven aan op welke uitvoeringen de opmerking van toepassing is.

Hierboven staat uit de 1500 sierra (vernieuwd) sectie van de gids, silverado heeft vergelijkbare beperkingen.

Ik log elke brandstofvulling.
Alle trucks 4wd.

Ik had een 15 6.2 en een 16 5.3 met NHT. Beide gaven me 20 bij de meeste vullingen. Ik reed de 6.2 op premium.
Huidige truck, 21 3.0 geeft bijna 26 als hij dezelfde klus doet.
(heeft momenteel iets meer dan 18.000 mijl, gemiddeld 25,9)

EDIT TOEVOEGEN: 5.3 en 6.2 waren 8 versnellingen.
3.0's zijn allemaal 10 versnellingen.

Natuurlijk hangt het ervan af welke klus ze doen. Cijfers hierboven zijn algemene gemiddelden.

#17 ·
Ik heb geen van de twee motoren gereden die u overweegt, maar ik heb een 5.3 gekocht zonder AFM en de 6-versnellingsbak. Ik denk dat ik een 3.42 achterin heb, omdat het een TB is. Ik ben aangenaam verrast door de kracht van de 5.3 en ik kom van een Dodge Challenger met de 6.4 en handgeschakelde versnellingsbak. Mijn 5.3 heeft geen AFM, dus daar hoef ik niets aan te doen en ik koop graag benzine van normale kwaliteit. Ik haal 15-16 bij normaal rijden.

Als iemand 50%+ van de tijd gaat slepen, dan is de 3.0 logisch vanwege het koppel en de mpg gezien de prijs van diesel. Als het om snelheid en vermogen gaat, dan is de 6.2 de winnaar. Ik zal zeggen dat de 5.3 een geweldige allrounder is voor gemengd gebruik, tenminste in mijn geval. Ik zou hem niet afschrijven als brandstofkosten een factor voor u zijn. Rijd er in ieder geval mee.

#18 ·
Bedankt allemaal.

Eén ding waar ik vandaag aan dacht, is dat Nashville en de omliggende provincies geen emissietests meer hebben (zijn er aan het begin van het jaar mee gestopt). Dus als ik voor de 3.0 zou gaan, zou ik me geen zorgen hoeven te maken over verwijderingen en tests.

De truck zou gemengd gebruikt worden. Dagelijks rijden in de stad. Meerdere 6+ uur durende trips naar het strand een paar keer per jaar, jagen elk weekend of zo, etc. Hij zou ook een ATV slepen/vervoeren, een paar honderd pond maïs naar de hertenboerderij en dan gewoon de reguliere trips met iets in de laadbak. Niets echt zwaars, tenzij we een boot krijgen en dat zouden trips zijn van 30 minuten tot 1,5 uur naar verschillende meren.

Als ik iets ga kopen en upgraden, ga ik waarschijnlijk voor de 6.2 of 3.0. Mijn vrouw zei: als je iets gaat kopen, wil ik niet dat je genoegen neemt met minder. Bovendien zal ik deze waarschijnlijk nog 12+ jaar rijden. Mijn truck, alleen al met een 12' trailer en een 500lb ATV, komt niet vooruit.

#23 ·
De prijs van diesel is tegenwoordig schandalig. Misschien een 2500 met de 6.6 gasser?
In mijn omgeving is de prijs van diesel niet veel hoger dan Premium. Bovendien zou het met de brandstof kilometers die mensen melden met de diesel waarschijnlijk goedkoper zijn dan de 6.2 en Premium.

Is er iemand die de "Bouw je eigen" op de Chevrolet-website heeft gedaan en dat vervolgens naar dealers heeft gestuurd voor prijzen? Ik merkte net dat je dat kon doen en dacht erover om dat eens te proberen, aangezien ik waarschijnlijk een speciale bestelling moet plaatsen om te krijgen wat ik wil, tenzij ik het NHT-pakket mis.

#22 ·
Als je de 3.0 hebt, zou je hem dan opnieuw kopen of wou je dat je voor een andere motor was gegaan? Hoe zit het met degenen die de 6.2 hebben?

Ik heb ook online gekeken naar dealers in mijn omgeving en het lijkt erop dat de meest voorkomende uitvoering de RST of Custom is, met een paar TB's. Ik zie niet veel dealers die LTZ of High Countries op voorraad hebben. Zijn dat gewoon geen snelle verkopers? Van de weinige LTZ's of HCs die ik zie, zijn ze zwart.

Ik wil lederen en elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, dus ik denk dat ik LTZ of hoger moet gaan om dat te krijgen.

#24 ·
Ja, dat is wat ik doe en wat mijn zonen doen. Bouw het en stuur dan een PDF-versie naar mijn dealer en normaal gesproken klopt de prijs elke keer. De enige keer dat het niet lukte, was bij de auto van mijn vrouw uit 2022, toen ik hem in oktober 21 bouwde en de vrachtwagen in februari 22 werd geproduceerd.

#26 ·
Ja, toewijzingen zijn cruciaal. Vraag ze ook hoeveel er voor je staan te wachten... Sommige dealers krijgen ook meer van een bepaalde afwerking dan andere. Of zo was het tenminste met onze telluride.

Het zou fijn zijn om zeker meer transparantie te hebben in het auto koopproces.

#28 ·
Tot de recente prijsstijgingen voor gas en diesel waren diesel en benzine van normale kwaliteit zeer dicht bij elkaar geprijsd. Op sommige dagen/stations was diesel goedkoper en op andere benzine van normale kwaliteit. Premium benzine was aanzienlijk duurder.

Vandaag de dag, in dit gebied, doen premium en diesel de 'welke is goedkoper' dans.

Per mijl is brandstof voor de 3.0 nog steeds goedkoper dan voor de 6.2.

En de motor is goedkoper.

#30 ·
Ik heb een 2017 LTZ 6.2L Max Tow en gebruik de Range AFM-uitschakelaar. Grabber banden. Geen andere aanpassingen behalve de vervanging van de koude luchtinlaat door een K&N inlaat. Ik gebruik hem dagelijks. Ik denk dat de laatste keer dat ik keek, mijn gemiddelde over de laatste 1000 km trip 20 was. Een lange termijn trip van ongeveer 15.000 mijl was denk ik 18. Ik rijd meestal met 87, vooral nu de prijzen hoger zijn. Dat is inclusief het trekken van een camper. Ik had een 26' camper en het maakte niet echt uit in welke staat hij reed. Meestal rond de 8-9 mpg, afhankelijk van hoe hard je hem reed, zoals op de snelweg. De nieuwe camper is 37' en ik heb hem vorige maand van de dealer naar huis getrokken en hij reed nog steeds rond de 8 en dat was grotendeels stadsverkeer. De kracht is niet te verslaan.

#32 ·
Dat klinkt als een enorme camper voor een 1500, maar dat zijn een paar goede mpg's van de 6.2.
Ja.. kan niet liegen, was een beetje bezorgd.. heb het nog niet geladen getrokken.. maar op de terugweg.. was het ongeveer een rit van 2 uur door de metro en dan het platteland naar huis.... trok beter dan verwacht en ik had geen slingering aangesloten en de WD-trekhaak zat erop maar niet fijn afgesteld.. heb er nog geen gigantische heuvels mee getrokken.. ik weet dat het benzine zal zuigen als ik dat doe.. de laatste camper was ongeveer 2500K lichter.. en hij had paarden over om te sparen.. zou het hele team met deze kunnen gebruiken..