Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

99K3500HD4x4 99 Chevrolet K3500Hd CCLB-build

3.2K views 24 replies 6 participants last post by  AmericanZ71  
#1 · (Edited by Moderator)
Welnu, de goden lachten mijn vrouw en mij toe. We hebben onlangs onze extra auto verkocht en ik miste een 4x4. Ik heb zitten sleutelen aan de '85 Ford F150 van mijn buren, toen verkocht hij hem en kreeg een '88 Heavy Ford 3/4 ton extended cab 4x4 en toen ruilde hij hem in voor een Jeep XJ waar ik niet aan werk.

Mijn vrouw wilde ook weer een 4x4, want vorig jaar zaten we vast in ons appartement tijdens een ijsstorm (bijna 10 dagen). Met de El Niño voor dit jaar die een record vestigt, wilden we dat niet nog een keer meemaken. Hongersnood is geen goede manier om te gaan..

Hoe dan ook, met een budget van 1800,00 wist ik dat het een opknapbeurt zou worden. We kozen voor een andere blazer. Nou, de auto was eindelijk verkocht, ik belde om een Blazer te kopen en hij werd ingeruild voor een motorfiets.

Dus terug naar de tekentafel. WE besloten om onze zoekopdracht te verfijnen door extended cab of wow misschien een crew cab 4x4 toe te voegen. Dus een zoekopdracht invoeren en viola, er komt een crew cab tevoorschijn voor 1200,00. Ik dacht dat het een drukfout was en hij stond er echt lang, hij was verkocht. Ik stuurde een e-mail en minuten later "Ja, ik heb hem nog". Mij werd verteld dat hij ruw was van binnen en dat de buitenkant schoon was, afgezien van wat afbladderende verf. Chevy had een probleem met afbladderende witte verf. Mij werd ook verteld dat er een probleem was met de transmissie. "AHA, hier is de reden voor de lage prijs. Hij reed ermee met ongeveer 60 en boem, de transmissie begon te ratelen en maakte dit vreselijke geluid. De volgende dag ontdekte hij dat hij niet boven de 25 kon komen, anders zou het geratel beginnen. Ik vertelde hem dat ik hem toch wilde komen bekijken. Hij stemde toe en de volgende week gingen we kijken.

00Y0Y_r9kw5S9wJl_600x450.jpg

01111_gr6ANeRrty8_600x450.jpg

00R0R_2Yh6AAHPwu9_600x450.jpg

Verscheen en zag het. Wist niet zeker of het de juiste truck was, maar het was de enige 22ft pick-up op straat die wit was. Op het eerste gezicht is het ding scherp. Het heeft slijtage, 212.000 mijl als sleepwagen. Ik heb er een Carfax op gedaan voordat ik hem zag, waaruit bleek dat hij als sleepvoertuig werd gebruikt met regelmatig onderhoud van de motor en transmissie als een klok. Hij is ook ingericht voor een 5e wiel.

Ik spreek met de eigenaar en hij heeft hem net teruggekregen van de garage. Het lijkt erop dat een verstelbare veiligheidsriem om de aandrijfas was gewikkeld en het bonken van de transmissie veroorzaakte. De transmissie is in orde, behalve een harde schakeling van de 1e naar de 2e versnelling. Ik maak een proefrit en verwacht dat hij de prijs weer terugbrengt naar zijn oorspronkelijke prijs. MAAR DAT DEED HIJ NIET. Ik bood hem zelfs 1000,00 aan en hij accepteerde het. Dus we bezitten nu een 1999 K3500 CCLB, het is zelfs een HD. Vorig jaar van de Vortec 7.4L en het is een 4L80E.

Fouten:

stuurbekrachtigingspomp
stoelen zijn aan de zijkanten gesplitst, bestuurders- en passagierskant
motorkapontgrendeling kapot
A/C-pomp moet worden vervangen, een bypass-kit is geïnstalleerd.
geen 2e accu
interieur moest worden schoongemaakt en gerepareerd.
Enkele lampen moeten ook worden vervangen.
Verf moet worden bijgewerkt voor roestproblemen
Wat lichte roest op het dak
Elektrische deursloten werken alleen met de afstandsbediening
Achterste elektrische ramen werken niet, maar de voorste wel
Kachelkern lekt (omzeild)

Gepland voor:

Nieuwe stereo met achteruitrijcamera (vrouw haat enorme dode hoek)
Raamschakelaar repareren of vervangen.
Masterbediening voor elektrische deursloten.
Nieuwe vloermatten
Kachelvervanging
stuurbekrachtigingspomp vervangen
Motorkapontgrendeling
2e accu blue top optima.
Offroad-verlichting en mistlampen (vrouw heeft een beetje nachtblindheid)
Noodverlichting (zoek- en reddingsexpert / voertuigbergingsexpert)
Bedmat
Opbergdozen
Nieuwe deurspeakers
Nieuwe achterspeakers ugh 4x6's
Subs en custom box
oh ja en kachel.
Torsiestang lift.
Body lift.
36" banden.

Hij kwam met gloednieuwe Toyo 285/75/16s die veel schuren.

Attachments

#3 · (Edited by Moderator)
Maar om mijn humeur op te krikken, zijn er wat nieuwe projectonderdelen aangekomen. Ik heb al een blauwe top optima geïnstalleerd, de bekleding gerepareerd, een nieuwe kachelkern geplaatst. JA, het zijn de gemakkelijke jaren, 6 bouten en twee slangen. Stuurbekrachtigingspomp, niet zozeer. Het lijkt erop dat ik de jaren van de vacuüm-ondersteunde remmen heb en er zit een sensor aan de achterkant van de pomp. Ik kon het alleen bij O'Reilly's krijgen via de overname van Napa. NAPA is de enige die het heeft.

Dus om mijn humeur hoog te houden. Er kwam wat spul binnen per post, nou ja, UPS te groot voor de post. Vandaag geïnstalleerd...

Een DeeZee bedmat toegevoegd, wat op maat gemaakte opbergboxen onder de rail en ook verlichting. De verlichting is geweldig bij het laden en lossen.

Attachments

#9 · (Edited by Moderator)
Uniden Bearcat990 geïnstalleerd met firestick 4ft en roestvrijstalen houder. Merk op dat het heel dicht bij het raam staat. Hoe dichter je bij het midden van je vrachtwagen komt, hoe beter het niet-directionele bereik dat je zult hebben.

Geïnstalleerd op de vloer. Waarom, omdat er een kale plek was en er al gaten zaten. Het blokkeert ook de verwarmingsroosters niet. Het kan ook niet in de console boven het hoofd.

Attachments

#13 · (Edited by Moderator)
Hier zijn de voor- en na-foto's van de stoelreparatie. Mijn stoelen waren aan beide kanten langs de naad gescheurd. Ik denk dat het extreem vaak voorkomt, want de man zei dat hij deze reparatie vaak doet. Hij heeft zelfs het schuim in elke stoel vernieuwd. Uiteindelijk zal ik elke stoel volledig opnieuw laten bekleden.

VOOR:

20150919_002021.jpg

NA:

20151205_165639.jpg

Reden waarom ik de stoelen heb laten repareren: ik kon er geen mooie stoelhoezen voor vinden.

Attachments

#16 · (Edited by Moderator)
Hier zijn wat lichte opnamen. Ik heb 14" 96watt x2 gemonteerd. Ik heb geprobeerd ze in de grille te 'frenchen', maar er zitten drie ventilatoren en twee kleuren aan de voorkant van de radiator. Er is geen ruimte.

20151206_074544.jpg

nachtopname

20151205_170019.jpg

de mistlampen zijn ook weggewerkt.

Attachments

#18 · (Edited by Moderator)
Accessoire-schakelaararray en noodverlichting. De 4e positie is een interieurverlichting waar ik nog aan werk. Ik denk dat dit een bekerhouderlocatie in de console was. Het was een gapend gat toen ik het kreeg. Ik heb wat zwaar ABS-plastic gesneden en gevormd en het schakelpaneel geïnstalleerd. In de console zitten twee busbars voor stroom en aarde.

Attachments

#19 · (Edited by Moderator)
Hier zijn enkele updates, meer is te zien op mijn website als ik ze hier niet plaats.

20160215_130320.jpg

logo sticker

20160128_170321.jpg

hi lift gemonteerd

20160201_070447.jpg

lichten ervoor

20160201_070903.jpg

na

20160128_170803.jpg

commando centrale

CUml_tBbdpA9cbM6UvTO.jpg

LED-licht vervagen

20160222_131951.jpg

blauw naar een zachtere rode vervaging

Attachments

#20 · (Edited by Moderator)
Hier is meer

20160204_144111.jpg

Tyger tonneau

20160204_144121.jpg

een andere opname

20160221_182238.jpg

Nieuwe Rocker geïnstalleerd

20160221_172638_resized.jpg

aangepaste gebogen lichtbalk. kan de naam niet zeggen omdat onze truckclub bètatests uitvoert. Ja, we krijgen gratis spullen.

20160221_172648.jpg

Zijwerkverlichting
\
20160221_172655.jpg

achterste platte lichtbalk allemaal gemonteerd op een aangepaste gepoedercoate balk

20160221_182329.jpg

voorste 300 watt licht

20160221_182414.jpg

achterste 288 watt lichten

20160221_182430.jpg

DOE ME NIET HOGE LICHEN :)

Attachments

#22 ·
Het is tot nu toe een geweldige truck geweest. Ik heb het geluk gehad om tester te zijn van truckproducten voordat ze in productie gaan. Ik ben erg kieskeurig over de upgrades. De volgende stap is een nivelleerset, die ik heb, ik moet hem alleen nog installeren.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.