Bij voorbaat mijn excuses als er een draad voor bestaat, ik heb iets gevonden over de lifters die in hun plastic bakjes draaien. Maar ik ben niet overtuigd.
Was de klepstoterstoring op uw 2015?Ik onderhoud mijn vrachtwagens uitstekend.
3k olieverversingen en ik had nog steeds een klepstoter die faalde.
Toen we de motor bij 115k mijl eruit haalden en demonteerden, was hij van binnen als nieuw. De vrachtwagen had 100k mijl geen catch can, maar het inlaattraject was schoon, hetzelfde met de inlaatkleppen.
Er zijn miljoenen 5.3's die geen klepstoterprobleem hebben. Ja, er zijn er een paar die dat wel hebben, maar dat zijn degenen van wie je hoort. Elke motorgroep en fabrikant heeft problemen. Mijn '17 5.3 loopt stil, vlekkeloos en heeft in 8 jaar geen enkele druppel, sijpeling of olieverbruik gehad. Ik volg het zware onderhoudsschema en heb een afstelling gekregen die hem laat lopen en de AFM uitschakelt. Je eerste uitspraak zei veel. . . . "Het internet lijkt overtuigd".Sorry om dat te horen. Ik dacht gewoon dat ik het idee naar voren zou brengen, omdat ik veel mensen ken die gewoon de sleutel omdraaien en gaan, en dan zeggen dat de auto/vrachtwagen waardeloos is als hij kapot gaat. Het klinkt alsof je alles hebt gedaan wat je kon en toch een storing hebt gehad. Ik denk dat ik dan geen 5.3L krijg![]()
Mijn truck is een 2022 refresh model, geproduceerd in de zomer van '22. Het is een Denali met een 5.3. Er was toen een chiptekort, dus de motor heeft geen DFM-chips. Voor mijn beste benzineverbruik, zie hieronder.kreeg gisteren 22 mpg in onze gloednieuwe 5.3 Tahoe, lange interstate trip. Tot nu toe ben ik dol op DFM!!
Helaas werkt het niet zo. Mijn goed onderhouden (door de vorige eigenaar en mijzelf) 2016 is net 230.000 mijl geworden en heeft geen problemen gehad. Als het ooit zover komt, zal ik een paar duizend dollar investeren in een AFM-delete-kit en doorgaan met rijden. Er is geen nieuwe vrachtwagen in mijn nabije toekomst.Ik denk dat ik hoopte dat mensen zouden zeggen dat als je het goed onderhoudt, je geen probleem zult hebben.
Vuile, oude olie is de ergste vijand van AFM. De VERKEERDE olie is een vijand van AFM. Veel mensen doen de verkeerde olie in hun motor en vragen zich dan af waarom VVT en AFM niet goed werken.AFM/DFM-foutoorzaak?
Kunt u verkeerde olie beschrijven? Ik heb net Oreillys 5w-30 synthetisch erin gedaan en heb er een beetje spijt van. Zal de volgende keer zeker Mobil 1 of iets beters erin doenVuile, oude olie is de ergste vijand van AFM. De VERKEERDE olie is een vijand van AFM. Veel mensen doen de verkeerde olie in hun motor en vragen zich dan af waarom VVT en AFM niet goed werken.
De volgende zijn de solenoïden die uit de tijd raken, waardoor de olie de lifters op het verkeerde moment laat instorten, waardoor ze beschadigd raken.
Er zijn slechts een handvol lifterbakken die voorkomen dat de lifters draaien en de nokkenassen wegvegen.
Het is SOP om de lifterbakken en VLOM te vervangen telkens wanneer een AFM-reparatie wordt uitgevoerd. Velen negeren deze richtlijn tot hun eigen portemonnee's ondergang.
Gebruik de juiste olie en ververs deze elke 5.000 mijl en het systeem gaat heel lang mee.
Dit is waarom ik de draad in de eerste plaats heb geplaatst. Om eens en voor altijd te bepalen, zijn de eigenaren de schuld, de fabrikant, of een combinatie van beide. Ik ben blij te horen dat jullie achter je 5.3L staan. Ik wilde geen kleine zenuw raken. De enige dingen die ik op internet heb gezien, zijn "Gm lifters zijn defect" en "Gm maakt rotzooi motoren" dat is in feite alles wat ik op internet heb gezien. Ik ben niet aan het "postuleren", ik laat een idee zweven dat ik nog niet op internet heb gezien. Verander je tampon, open een wijnkoeler en ontspan🤣Ik wou dat ik $1000 had voor elke keer dat iemand zo'n draad begon, denkend dat ze iets nieuws postuleerden, terwijl dat niet zo is.....
En ik zal het nogmaals zeggen..... De reden dat je er zoveel van op internet ziet, is omdat je alleen de slechte shit ziet. In werkelijkheid zijn de faalcijfers erg laag. Ik zit vlak achter @tsuintx met 211K op mijn 2015, en het heeft nog nooit een beat gemist. Vlekkeloos sinds ik het kocht.
Het lijkt wel zo te zijn. Eén man hier heeft twee trucks die op dezelfde manier worden onderhouden en de ene had een kleppentrein defect en de andere niet. Maar het klinkt ook alsof goed onderhoud de kans op defecten aanzienlijk vermindert. Ik weet het, geen openbaring, maar dit hele ding lijkt buitenproportioneel te worden opgeblazen door wat er op deze thread wordt gezegd.Het zal beide zijn. De afm-lifters zijn meer vatbaar voor defecten (iets) dan niet-afm-lifters, en slecht onderhoud zal de kans op defecten vergroten. Maar het eerste is slechts iets meer, onderhoud zal een veel grotere invloed hebben.
Dus sarcasme terzijde, je bent het ermee eens, het is buitenproportioneel. En mensen nemen geen verantwoordelijkheid voor het verwaarlozen van hun voertuig. Ze zouden liever de fabrikant de schuld geven. Ik begrijp dat niemand zal toegeven dat ze hun voertuig verwaarlozen. Wat ik probeer te achterhalen is waarom het gebeurt? Is het ontkenning of niet, is het gebrek aan onderhoud dat de storing veroorzaakt? Jezus tapdansende ChristusWTH?
Niemand gaat posten "Ik heb mijn voertuig niet goed genoeg onderhouden, en nu is de motor kapot." Natuurlijk is het de schuld van GM, elke keer.
Ik had een F150 (gekocht op een veiling bij 61k mijl) met 5.0 coyote. Moest de fasen en distributieketting vervangen onder de 70k mijl. De truck verbruikte 1/2 quart olie per 500 mijl! Ingeruild toen ik kon en nu 2 maanden in een 2019 GMC sierra elevation met 5.3 bij 45k mijl. Tot nu toe ben ik er dol op!De 5.3's zijn mooi. Ze hebben wat klepstoterproblemen, maar dat had de 5.7 hemi ook.
De 5.0 coyote heeft wat problemen met de nokkenasfasen.
Het lijkt erop dat ze allemaal wel wat problemen hebben.
De TurboMax lijkt goede beoordelingen te krijgen voor betrouwbaarheid, zolang hij niet te veel trekt.
Ik heb een 2011 Chevy, Silverado 1500 zoals de koppelomvormer ontplofte, eruit haalde. Mijn transmissie haalde mijn trainingslijn, mijn koeler eruit. In de laatste seconde wist ik niet eens wat er aan de hand was, ik reed er perfect mee en plotseling begon dit rare, rare dingen te doen. Ik kon naar huis strompelen. En toen vertelde de dealer me dat ze 10.000 dollar wilden om de transmissie te vervangen. Ik ging naar l and l transmission in Batavia. Het kostte me 6800 dollar om alles te doorlopen en alles te vervangen. En dat was redelijk, maar toch duur. GM kan beter zijn best doen en deze problemen oplossen, wat ze niet zullen doen.Het probleem krijgt veel aandacht omdat, hoewel het zelden voorkomt, de reparaties vrij duur zijn. Ik verloor net een 6L90-converter na 120.000 probleemloze kilometers, terwijl de AFM Tahoe van mijn broer 200.000 kilometer reed voordat hij hem elektronisch uitschakelde en hij nog steeds sterk is.
Aan het einde van de dag betaal je je geld en neem je de kansen. Als er een AFM-vrij voertuig op het terrein stond naast een AFM-geactiveerd voertuig op het terrein dat verder identiek was en hetzelfde kostte, zou ik degene zonder AFM kopen. Dat is niet de wereld waarin we leven, en alles in overweging genomen is mijn gevoel dat de huidige GM-aanbiedingen genoeg andere sterke punten hebben om mijn zorgen over AFM/DFM te compenseren.
Plus mijn vrouw zei dat we een verdomde Tahoe kregen, of ik het nu leuk vond of niet 🤣
Kunt u verkeerde olie beschrijven? Ik heb net oreillys 5w-30 synthetisch erin gedaan en ben er een beetje klaar mee. Zal de volgende keer zeker Mobil One of iets beters erin doen
Als uw voertuig olie vereist die voldoet aan de Dexos1 Gen2-standaard, dan moet de olie die u kiest aan die standaard voldoen en hebben ze het logo ergens op de fles staan. Van olie wordt nu gevraagd om in een motor te werken, niet alleen om te smeren en te koelen. We zien vaak VVT-problemen omdat mensen olie gebruiken die niet voldoet aan de minimale GM-specificaties voor hun motor.Kunt u verkeerde olie beschrijven? Ik heb net oreillys 5w-30 synthetisch erin gedaan en ben er een beetje klaar mee. Zal de volgende keer zeker Mobil One of iets beters erin doen
Welke olie gebruikt u?Als uw voertuig olie vereist die voldoet aan de Dexos1 Gen2-standaard, dan moet de olie die u kiest aan die standaard voldoen en hebben ze het logo ergens op de fles staan. Olie moet nu werk verrichten in een motor, niet alleen smeren en koelen. We zien vaak VVT-problemen omdat mensen olie gebruiken die niet voldoet aan de minimale GM-specificaties voor hun motor.
Ik ben jaren geleden gestopt met reguliere Mobile One, te dun en veel te veel opgeloste metalen in mijn olie.
Ik verloor mijn 5.3 na 10 jaar casual rijden, waarbij ik de olie elke 5k ververste met AMSOil (15k olie) en Wix-filters bij 56k mijl. Ik heb zoveel geluk om in de top 10 procent te zitten....... Ik verafschuw de AFM/DOD echt. Ik had een betere gas kilometerstand uit een 82 Surburban Trailer Special met een 383 stump puller bij 24 mpg.Het internet lijkt ervan overtuigd dat het lifter-ontwerp van GM gebrekkig is, maar ik wil graag de advocaat van de duivel spelen.
Ik ben een potentiële 5.3L Ecotec-koper en vroeg me af of de oorzaak van Afm/dfm-falen een gebrek aan onderhoud zou kunnen zijn in vergelijking met een ontwerpfout. Voor zover ik weet, werkt het systeem op oliedruk en het feit dat deze motoren erom bekend staan olie te verbranden, doet me denken dat mensen de motor van olie beroven, wat leidt tot kleptreinfalen. Koolstofophoping speelt waarschijnlijk ook een rol. Ik zou vooral graag horen van GM-technici, voor het geval ze insiderinformatie hebben. Ik kan je zeker wat shit vertellen over Toyota's😉 Bedankt.
Ik bied mijn excuses aan als er een draad voor bestaat, ik vond iets over de lifters die in hun plastic bakjes draaien. Maar ik ben niet overtuigd.
Als je een 2025 koopt, weet ik niet zeker of een Diablo al klaar is voor de nieuwere model trucks? De Diablo wordt aangesloten op de OBDII-poort, waardoor de cilinderuitschakeling op de motor wordt uitgeschakeld. Plug and Play. Ik heb een vriend de Diablo aanbevolen, hij zegt dat zijn kilometerstand niet is veranderd?Het internet lijkt ervan overtuigd dat het lifter-ontwerp van GM gebrekkig is, maar ik wil graag de advocaat van de duivel spelen.
Ik ben een potentiële 5.3L Ecotec-koper en vroeg me af of de oorzaak van Afm/dfm-falen een gebrek aan onderhoud zou kunnen zijn in plaats van een ontwerpfout. Voor zover ik weet werkt het systeem op oliedruk en het feit dat deze motoren erom bekend staan olie te verbranden, doet me denken dat mensen de motor van olie beroven, wat leidt tot kleptreinfalen. Koolstofophoping speelt waarschijnlijk ook een rol. Ik zou vooral graag horen van GM-technici, voor het geval ze insiderinformatie hebben. Ik zou je zeker wat shit over Toyota's kunnen vertellen😉 Bedankt.
Ik bied mijn excuses aan als er een thread voor bestaat, ik vond iets over de lifters die in hun plastic bakjes draaien. Maar ik ben niet overtuigd.
Uw 2022 LTZ heeft AFM - ja?Als je een 2025 koopt, weet ik niet zeker of een Diablo al klaar is voor de nieuwere model trucks? De Diablo wordt aangesloten op de OBDII-poort, waardoor de cilinderuitschakeling op de motor wordt uitgeschakeld. Plug and Play. Ik heb een vriend de Diablo aanbevolen, hij zegt dat zijn kilometerstand niet is veranderd?
Ik heb een 2022 Chevy Silverado gekocht. Vanwege het tekort aan onderdelen had GM de chip niet nodig voor hun cilinderuitschakelingsfunctie. Ik kreeg zelfs een korting van $60,00 op de sticker. Toen ik de verkoper vertelde of er nieuwe 1/2 ton trucks met de 5.3 de AFM hadden? Dat was een dealbreaker voor mij. Ik vertelde hem precies wat ik zocht en hij bracht een truck met alles wat ik wilde. Het was perfect.
Het lijkt erop dat alle fabrikanten hun problemen hebben. GM heeft problemen met sommige van hun brandstofpompmodules. Anderen hebben transmissieproblemen? AFM- en DFM-problemen. De 6.2's krijgen een slechte reputatie, meer dan de 5.3's. Allison-transmissies lijken meer problemen te hebben dan de GM Ford hybride transmissies. Het is de loterij. Doe je huiswerk en doe een weloverwogen aankoop nadat je begrijpt met welke gebreken elke fabrikant te maken heeft. Dat gezegd hebbende, ik ben absoluut dol op mijn 2022 LTZ!
Succes!
Dit komt van een GM-verkoopmedewerker:AFM-lifterfalen is DE reden waarom deze motoren falen. Zonder in te gaan op de vraag of het een slecht ontwerp of geplande veroudering of beide is, zal ik mijn mening geven over de hoofdoorzaak.
De AFM-lifters falen omdat ze in wezen een kleine lifter zijn IN de behuizing van een gewone lifter. De kleinere veer faalt na verloop van tijd omdat hij te klein is. Of de kleine behuizing van de lifter komt ergens vast te zitten in de hoofdbehuizing van de lifter en rekt zich overmatig uit wanneer hij uiteindelijk loslaat.
Ik heb een '08 en een '18 verwijderd. Beide bleven vastzitten en rekte zich overmatig uit bij het loslaten. De '08 brak de klepveer en de '18 lifter faalde intern, verbog de stoterstang en stortte vervolgens in de lifter in.
Ik werk in of naast de straat voor een gemeente. Ik hoor GM's met tikkende lifters ALTIJD. Het is een groter probleem dan online wordt gemeld.
Ik heb ook op internet naar dit probleem gezocht. Er zijn mensen die hun olie religieus hebben ververst met kwalitatieve synthetische olie om de 5000 mijl en toch een klepstoterstoring hebben gehad bij een lage kilometerstand. Dat vertelt me dat het meer is dan vuile olie. Ik heb een gloednieuwe 2021 Trail Boss gekocht die een Covid-truck is en niet met de AFM-chip kwam, "Godzijdank." Maar mijn 2011 Suburban 5.3 liter 6-versnellingsbak kwam met AFM. Ik noteerde hoe vaak hij van 8 naar 4 cilinders schakelde tijdens het rijden. Het was ongelooflijk hoe vaak hij heen en weer ging tussen 8 en 4 cilinders. Dat zijn te veel bewegende onderdelen voor mij te vaak. Voor de zekerheid heb ik vorige week bij 170.000 mijl een AFM-uitschakelaar geplaatst. Ik moet geluk hebben gehad dat ik het zover heb gehaald zonder de uitschakelaar. Ik heb het gevoel dat de uitschakelaar een persoonlijke zaak is, ik ben er niet voor of tegen. Deze videolink heeft me ervan overtuigd de uitschakelaar te plaatsen. Het klinkt voor mij alsof het meer een mechanische / timing-gebeurtenis is die de klepstoterstoring veroorzaakt.Het internet lijkt ervan overtuigd dat het klepstoterontwerp van GM gebrekkig is, maar ik wil graag de advocaat van de duivel spelen.
Ik ben een potentiële 5.3L Ecotec-koper en vroeg me af of de oorzaak van Afm/dfm-falen een gebrek aan onderhoud zou kunnen zijn in plaats van een ontwerpfout. Voor zover ik weet werkt het systeem op oliedruk en het feit dat deze motoren erom bekend staan olie te verbranden, doet me denken dat mensen de motor van olie beroven, wat leidt tot uitval van de klepbediening. Koolstofopbouw speelt waarschijnlijk ook een rol. Ik zou vooral graag horen van GM-technici, voor het geval ze insiderinformatie hebben. Ik zou je zeker wat shit kunnen vertellen over Toyota's😉 Bedankt.
Ik bied mijn excuses aan als er een draad voor bestaat, ik heb iets gevonden over de klepstoters die in hun plastic bakjes draaien. Maar ik ben niet overtuigd.
Slecht idee, ontwerp met onderdelen van slechte kwaliteit en je hebt een GM-ramp.Ik heb ook op internet naar dit probleem gezocht. Er zijn mensen die religieus hun olie hebben ververst met kwalitatief synthetische olie om de 5000 mijl en toch een klepstoterstoring hebben gehad bij een lage kilometerstand. Dat zegt me dat het meer is dan vuile olie. Ik heb een gloednieuwe 2021 Trail Boss gekocht die een Covid-truck is en niet met de AFM-chip kwam, "Godzijdank." Maar mijn 2011 Suburban 5.3 liter 6-versnellingsbak kwam met AFM. Ik heb genoteerd hoe vaak hij schakelt van 8 naar 4 cilinders tijdens het rijden. Het was ongelooflijk hoe vaak hij heen en weer ging tussen 8 en 4 cilinders. Dat zijn voor mij te veel bewegende delen te vaak. Voor de gemoedsrust heb ik vorige week bij 170.000 mijl een AFM-uitschakelaar geplaatst. Ik moet geluk hebben gehad om het zover te schoppen zonder de uitschakelaar. Ik denk dat de uitschakelaar een persoonlijke zaak is, ik ben er niet voor of tegen. Deze videolink heeft me ervan overtuigd om de uitschakelaar te plaatsen. Het klinkt voor mij alsof het meer een mechanische / timing gebeurtenis is die de klepstoterstoring veroorzaakt.
Ook hier een potentiële 5.3L-koper.Het internet lijkt ervan overtuigd dat het lifterontwerp van GM gebrekkig is, maar ik wil graag de advocaat van de duivel spelen.
Ik ben een potentiële 5.3L Ecotec-koper en vroeg me af of de oorzaak van Afm/dfm-falen een gebrek aan onderhoud zou kunnen zijn in vergelijking met een ontwerpfout. Voor zover ik weet werkt het systeem op oliedruk en het feit dat deze motoren erom bekend staan olie te verbranden, doet me denken dat mensen de motor van olie beroven, wat leidt tot uitval van de kleppentrein. Koolstofophoping speelt waarschijnlijk ook een rol. Ik zou vooral graag horen van GM-technici, voor het geval ze insiderinformatie hebben. Ik kan je zeker wat shit over Toyota's vertellen😉 Bedankt.
Mijn excuses op voorhand als er een draad voor bestaat, ik heb iets gevonden over de lifters die in hun plastic bakjes draaien. Maar ik ben niet overtuigd.