Geeft het uitvoeren van een motorolieanalyse u een vroege waarschuwing voor een dreigend AFM-lifterfalen? Hoeveel zou u krijgen?
Gewoon nieuwsgierig.
Bedankt,
Bob
Gewoon nieuwsgierig.
Bedankt,
Bob
Ik zag de olievergelijking in de andere "wanneer de eerste olieverversing thread" en het zette me aan het denken over de AFM-fouten en het zette me aan het denken.apcnc said:Heeft u een idee van wat u zoekt of bent u gewoon op zoek naar een rapport dat zegt dat uw lifters in gevaar zijn.
Geen problemen met de mijne. Mijn vrachtwagen is tot nu toe geweldig geweest, maar ik heb er pas 44K op zitten. Ik gebruik hem de hele tijd in de 8-cilindermodus met de range module.apcnc said:Wat ik doe, is een qt MMO gebruiken bij elke olieverversing om de motor schoon te houden en me er geen zorgen over te maken. Het heeft een groot verschil gemaakt met de mijne met AFM de hele tijd. Misschien wil je opbouwen naar een qt als je het gebruikt, tenzij je al wat problemen hebt.
Waarom?HorizontalHunter said:Ik houd mijn voertuigen meestal zo lang mogelijk en ze hebben ongeveer 175.000 km op de teller als ik er klaar mee ben. Het ziet er echter niet naar uit dat ik dat met deze vrachtwagen kan doen.
Bob
Ja. Vragende geesten willen het weten.apcnc said:Waarom?HorizontalHunter said:Ik houd mijn voertuigen meestal zo lang mogelijk en ze hebben ongeveer 175.000 km gereden als ik er klaar mee ben. Het lijkt er echter niet op dat ik het met deze vrachtwagen ga kunnen doen.
Bob
Ik heb 196k op mijn AFM 5.3L met AFM uitgeschakeld via tuning, maar alle originele hardware nog steeds geïnstalleerd. Nog steeds sterk. Hielp dat ik de gekrompen olieopname O-ring eerder deze zomer heb vervangen.HorizontalHunter said:Geen problemen met de mijne. Mijn truck is tot nu toe geweldig geweest, maar ik heb er pas 44K op zitten. Ik gebruik hem de hele tijd in de 8-cilindermodus met de range-module.apcnc said:Wat ik doe, is bij elke olieverversing een qt MMO gebruiken om de motor schoon te houden en me er geen zorgen over te maken. Het heeft een groot verschil gemaakt met de mijne met AFM de hele tijd. Misschien wilt u opbouwen naar een qt als u het gebruikt, tenzij u al problemen heeft.
Ik houd mijn voertuigen meestal zo lang mogelijk en ze zitten rond de 175K als ik er klaar mee ben. Het lijkt er echter niet op dat ik het met deze truck ga kunnen doen.
Bob
DMG, mag ik vragen waar je een crate-motor voor $4250 hebt gevonden? Is dit via GM? Ik sta voor de vervanging van de 5.3 code 'M' op mijn 2007 LTZ Z71 die slechts 115K heeft, ik ben zo pissig dat ik spijkers zou kunnen spugen! Dat klinkt als een goede prijs, niet veel meer dan het gebruik van een gereviseerde Jasper-motor.DMG said:Vorig jaar ging er een AFM-lifter op mijn 08 silverado 6.0L kapot. Ik gebruikte de hele tijd synthetische olie. Meer dan regelmatige olieverversingen. Ik kreeg een offerte van $3000 om de lifters aan de rechterkant te repareren. Dure klus omdat je de kop eraf moet halen vanwege de L 92 koppen. Niet zeker over de 5.3L. Ik koos voor de nieuwe 6.0L crate-motor van de fabriek. $4250 plus installatie ongeveer $2200. Ik dacht dat als de ene kant kapot ging, de andere kant snel kapot kon gaan en ik $6000 in de motor zou steken. Dus ik koos gewoon voor de nieuwe motor. Drie jaar garantie.
Ik betwijfel of het zo lang meegaat zonder een grote storing of roestvorming. De tijd zal het leren.tsuintx said:Ja. Nieuwsgierige geesten willen het weten.apcnc said:Waarom?
Dat is goed om te horen. Je hoort altijd alleen maar de horrorverhalen.SparkyJJO said:Ik heb 196k op mijn AFM 5.3L met AFM uitgeschakeld via tune, maar alle originele hardware nog steeds geïnstalleerd. Gaat nog steeds sterk. Hielp dat ik de gekrompen olieopname O-ring eerder deze zomer heb vervangen.
Ik denk dat je gemakkelijk 175k zou moeten halen.
Eens.apcnc said:Ze zijn lang niet zo erg als ze worden voorgesteld. Natuurlijk, maar als je een mislukking hebt, ga je van streek zijn en gemaakt worden etc. Het is niet allemaal kommer en kwel.
Ik begrijp het roestgedeelte zeker, en dat is balen. Maar ik ben er vrij zeker van dat alles wat van staal is gemaakt, zal roesten in jouw omgeving.HorizontalHunter said:Ik betwijfel of het zo lang meegaat zonder een grote storing of roestvorming. De tijd zal het leren.