Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
21 - 40 of 67 Posts
Ik weet niet waarom het niet citeert als ik op de quote-knop druk

@PaleRider klinkt het als veel drukte om niets??? Of veel drukte om heel weinig?
Klik op antwoorden om iemand direct te antwoorden als er sindsdien meerdere opmerkingen zijn geweest.
Als je meerdere mensen met citaten wilde aanspreken, voegt die quote-knop ze toe aan "multi quote" om ze in te voegen, je moet het hier handmatig doen
Image

Discussion starter · #23 ·
Klik op antwoord om iemand direct te antwoorden als er sindsdien meerdere opmerkingen zijn geplaatst.
Als je meerdere mensen met citaten wilde aanspreken, voegt die quote-knop die je gebruikt ze toe aan "multi-quote" om ze in te voegen, je moet het hier handmatig doen
View attachment 962911
Voeg hier het succesvolle kind-meme in

Ik kreeg mijn 2011 rond de 90.000 mijl in uw prijsklasse (een paar jaar geleden, maar de prijzen lijken sindsdien niet veel gedaald te zijn). Ik heb bijna 60.000 mijl gereden en tot nu toe geen echte problemen, slechts een paar kleine dingen die me niet veel tijd of geld hebben gekost, dus ik zou zeggen ga voor een 10-13. Beste waarde IMO.

Mijn Sierra uit 2011 is niet het betrouwbare werkpaard van voorgaande jaren. Ik heb de transmissie vervangen bij 68.000 mijl, maar niet al die mijlen waren van mij. Ik kocht hem met 53.000 mijl eind 2020.

Zoals anderen al hebben gezegd, zal het dashboard van 07-13 barsten. De mijne was vlekkeloos toen ik hem kocht, totdat ik ermee offroad ging naar de lokale vuilstortplaats. Het is gewoon een verharde grindweg, niet echt offroad. Ik heb er een dashboardcover voor gekocht.

Vermijd ook de flex fuel-modellen. Er staat zelfs in de handleiding dat je het voertuig 10 mijl moet rijden na elke tankbeurt en het nooit moet tanken als het voertuig koud is. Vul hem niet vol en rijd minder dan 10 mijl, want dan is hij niet klaar met de ethanolgehaltekalibratie die door de ECU wordt afgehandeld op basis van 02-metingen. Mijn O2-sensoren voldeden aan de specificaties, geen controlelampje van de motor. Maar totdat ik mijn O2-sensoren verving, kon ik de mijne niet correct kalibreren. Ik heb alle trucs uit het boek geprobeerd, inclusief het rijden op 100% benzine en daarna terug naar normale benzine en ook het rijden op e85 en terug naar normale benzine. Niets werkte totdat ik de O2-sensoren verving.

Kortom, GMT 900-trucks zijn meer dan vreemd. Vooral flex fuel-modellen. Ik haat het gevoel van de 6L80-transmissie, zelfs na een volledige revisie en nog een gedeeltelijke revisie vorige maand.

Slechts mijn twee cent, YMMV.

Edit: En wat je ook doet, koop geen van deze trucks met de 3.08-overbrenging. Er zijn een heleboel modellen in die jaren die die waardeloze overbrenging hebben. Neem 3.42 of beter.

Alle vrachtwagenseries zijn goed. Elke generatie heeft wel een of twee zwakke punten. Persoonlijk zou ik vrachtwagens uit het eerste (of de eerste twee) jaar van een nieuwe generatie vermijden, in de hoop dat ze fouten een jaar of twee later hebben opgelost. Vermijd AFM als je kunt en neem een Lew-tune.

Discussion starter · #27 ·
Mijn 2011 Sierra is niet de betrouwbare werkpaard van eerdere jaren. Ik heb de transmissie vervangen bij 68K, maar niet al die kilometers waren van mij. Ik kocht hem met 53k eind 2020.

Zoals anderen hebben gezegd, zal het 07-13 dashboard barsten. De mijne was onberispelijk toen ik hem kocht totdat ik hem offroad naar de lokale vuilstortplaats bracht. Het is gewoon een verharde grindweg, niet echt offroad. Ik heb er een dashskin voor gekocht.

Vermijd ook de flex fuel-modellen. Er staat zelfs in de handleiding dat je het voertuig 10 mijl moet rijden na elke tankbeurt en het nooit moet vullen als het voertuig koud is. Vul hem niet vol en rijd minder dan 10 mijl, want dan is de ethanolgehaltekalibratie die door de ECU wordt afgehandeld op basis van 02-metingen niet voltooid. Mijn O2-sensoren voldeden aan de specificaties, geen controlelampje. Totdat ik mijn O2-sensoren verving, kon ik de mijne niet correct kalibreren. Ik heb alle trucs in het boek geprobeerd, inclusief het rijden op 100% benzine en dan terug naar normaal en ook het rijden op e85 en terug naar normaal. Niets werkte totdat ik de O2-sensoren verving.

Kortom, GMT 900-trucks zijn meer dan eigenzinnig. Vooral flex fuel-modellen. Ik haat het gevoel van de 6L80-transmissie, zelfs na een volledige revisie en nog een gedeeltelijke revisie vorige maand.

Even mijn twee centen, YMMV.

Edit: En wat je ook doet, koop geen van deze trucks met de 3.08-overbrenging. Er zijn een heleboel modellen in die jaren die die waardeloze overbrenging hebben. Neem 3.42 of beter.
Dat is waanzin bro. Wie wil er in godsnaam 10 mijl verbranden na elke tankbeurt?

Discussion starter · #28 ·
Alle vrachtwagenseries zijn goed. Elke generatie heeft een of twee zwakke punten. Persoonlijk zou ik vrachtwagens uit het eerste (of de eerste twee) jaar van een nieuwe generatie vermijden in de hoop dat ze een of twee jaar later bugs hebben opgelost. Vermijd AFM als je kunt en neem Lew-tuning.
Lew-tuning zegt me niets.

Vermijd ook de flex fuel-modellen. Er staat in de handleiding dat u het voertuig 10 mijl moet rijden na elke tankbeurt en het nooit moet vullen als het voertuig koud is. Vul het niet bij en rijd minder dan 10 mijl, want dan is de ethanolgehaltekalibratie, die door de ECU wordt afgehandeld op basis van 02-metingen, niet voltooid. Mijn O2-sensoren voldeden aan de specificaties, geen controlelampje van de motor. Maar totdat ik mijn O2-sensoren verving, kon ik de mijne niet correct kalibreren. Ik heb alle trucs uit het boek geprobeerd, inclusief het rijden op 100% benzine en vervolgens terug naar normale benzine, en ook het rijden op e85 en terug naar normale benzine. Niets werkte totdat ik de O2-sensoren verving.
Ik had een '11 Flex, had geen idee van de kalibratie. Maar ik heb ook nooit de handleiding gelezen, er is nooit een CEL aangegaan. Mijn grootste probleem was roest...

lew tune doet geen belletje rinkelen
Lew zorgt ervoor dat deze trucks werken zoals ze horen te werken. Zeker de investering waard als je je truck eenmaal hebt. Hij is hier ook lid.

Mijn 2012 2500 gas crew 4x4 is de meest probleemloze auto die ik ooit heb gehad. Nieuw gekocht toen de prijzen redelijk waren. Vrij lage kilometers voor zijn leeftijd, ongeveer 117k. Gebarsten dashboard? Niet de mijne. Net 2 O2-sensoren vervangen in de hele tijd, plus alle vloeistoffen laten vervangen bij 90.000.

Mijn 2012 2500 gas crew 4x4 is de meest probleemloze auto die ik ooit heb gehad. Nieuw gekocht toen de prijzen redelijk waren. Vrij lage kilometers voor zijn leeftijd, ongeveer 117k.
Gebarsten dashboard? Niet de mijne. Net 2 O2-sensoren vervangen in de hele tijd, plus alle vloeistoffen laten vervangen bij 90.000.
Mijn buurman heeft ook een 2012 2500, en die van hem is ook niet gebarsten.

Trimniveau en 3/4 ton versus 1/2 ton kunnen een factor zijn.

De 2500's zijn in die jaren zeker beter dan de 1500's.

Nogal nieuw hier, wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen. Begin te overwegen om over te stappen op een nieuwere truck. Bij voorkeur iets van ongeveer $15-25K en minder dan 100k mijl.

Ik heb gewoon niet de tijd of de energie om aan een project als dit te werken en ik wil iets waar ik gewoon in kan stappen en weg kan gaan. Jullie weten hoe het is als je baby problemen heeft en je niet altijd zeker weet of ze je vandaag naar je werk brengt of niet.

Ik denk dat ik bij benzine blijf. Ik wil niet de hogere brandstof- en onderhoudskosten met diesel.

Ik heb de dealers in 2014 verlaten, dus ik weet niet of de nieuwere trucks allemaal zo goed zijn als de oude. Zijn er jaren die ik moet vermijden?
Krijg een DOD-verwijderingsklus voor die 5.3 en je hebt een geweldige truck...opmerkingen/verbaal misbruik welkom.

Nogal nieuw hier, wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen. Begin te overwegen om te upgraden naar een nieuwere truck. Bij voorkeur iets van ongeveer $15-25K en minder dan 100k mijl.

Ik heb gewoon niet de tijd of energie om aan een project als dit te werken en ik wil iets waar ik gewoon in kan stappen en weg kan rijden. Jullie weten hoe het is als je baby problemen heeft en je niet altijd zeker weet of ze je vandaag naar je werk brengt of niet.

Ik denk dat ik bij benzine blijf. Ik wil niet de hogere brandstof- en onderhoudskosten van diesel.

Ik ben in 2014 bij de dealers weggegaan, dus ik weet niet of de nieuwere trucks allemaal zo goed zijn als de oude. Zijn er jaren die ik moet vermijden?
Ik heb een 2009 1500 WT met 740.000 mijl erop. Heb hem net van de weg gehaald omdat de 2e transmissie eruit ging en het frame was weggeroest. 4.3 v6 4l60 transmissie, altijd het onderhoud bijgehouden, volledig synthetische olie, onderhoud is een belangrijke factor om een truck of een ander voertuig lang mee te laten gaan.

Ik heb een 2009 1500 WT met 740.000 mijl op de teller. Heb hem net van de weg gehaald omdat de 2e transmissie kapot ging en het frame doorgeroest was. 4.3 v6 4l60 transmissie, altijd onderhouden, volledig synthetische olie, onderhoud is een belangrijke factor om een vrachtwagen of een ander voertuig lang mee te laten gaan.
Ik vraag me altijd af wat de kracht is van een 4.3 in een full-size truck. Die transmissie schakelt constant, dus hij zal opbranden. Dat is slechts mijn mening, die geen cent waard is. De opmerking is gebaseerd op het rijden in de pick-up van mijn zwager met een zescilindermotor en die transmissie schakelde constant, het maakte me gek. Er zijn maar zoveel steroïden die je een eekhoorn kunt geven... vroeg of laat zal hij opbranden.

Mijn Sierra uit 2011 is niet de betrouwbare werkpaard uit voorgaande jaren. Ik heb de transmissie vervangen bij 68.000 mijl, maar niet al die mijlen waren van mij. Ik kocht hem met 53.000 mijl eind 2020.

Zoals anderen al hebben gezegd, zal het dashboard van 07-13 barsten. De mijne was onberispelijk toen ik hem kocht, totdat ik ermee offroad ging naar de plaatselijke vuilstortplaats. Het is gewoon een verharde grindweg, niet echt offroad. Ik heb er een dashskin voor gekocht.

Vermijd ook de flex fuel-modellen. Er staat zelfs in de handleiding dat je het voertuig 10 mijl moet rijden na elke tankbeurt en het nooit moet tanken als het voertuig koud is. Vul hem niet vol en rijd minder dan 10 mijl, want dan is de ethanolgehaltekalibratie die door de ECU wordt uitgevoerd op basis van 02-metingen niet voltooid. Mijn O2-sensoren voldeden aan de specificaties, geen waarschuwingslampje van de motor. Maar tot ik mijn O2-sensoren verving, kon ik de mijne niet correct kalibreren. Ik heb alle trucs uit het boek geprobeerd, inclusief het rijden op 100% benzine en dan terug naar normale benzine en ook op e85 en terug naar normale benzine. Niets werkte totdat ik de O2-sensoren verving.

Kortom, GMT 900-trucks zijn meer dan eigenzinnig. Vooral flex fuel-modellen. Ik haat het gevoel van de 6L80-transmissie, zelfs na een volledige revisie en nog een gedeeltelijke revisie vorige maand.

Slechts mijn twee cent, YMMV.

Best grappig, de meeste mensen beschouwen de 07-13 als een betrouwbaardere en eenvoudigere truck in vergelijking met de nieuwere modellen.

Niets mis met 3.08's, zolang je maar niet verwacht dat hij 9.000 lbs trekt. Als je 9.000 lbs trekt, is een 1500 sowieso de verkeerde truck ;).

3.08's in standaardtoepassing zijn prima. Hoe weet ik dat? Ik heb die :). Is 3.43 een betere keuze? Ja. Ik denk dat waardeloos subjectief kan zijn. Maar mijn truck beweegt prima en heeft mooie lage snelwegtoerentallen :).

Heb je het DOD-systeem nog op die motor??? Is het een 5.3???
Ik? Ja, voor beide. De man met 740K mijl heeft het niet, want hij heeft een V6.
Vraag me altijd af naar de kracht van een 4.3 in een full-size truck. Die transmissie schakelt constant, dus hij zal doorbranden.
De 02 V6 Sierra van mijn schoonzoon had meer dan 350K mijl toen de transmissie een paar jaar geleden voor het eerst werd gereviseerd. Gaat nu naar 420K+ mijl, denk ik.

21 - 40 of 67 Posts