Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

BigBlue2014's 2014 Silverado 1500 LTZ Club Cab

58K views 360 replies 37 participants last post by  BigBlue2014  
#1 ·
Dus ik besloot dat ik met mijn huidige positie tussen mijn nieuwe positie op het werk en met mijn grindachtige bergoprit een vrachtwagen nodig had. Ik zou ook een HT-ploeg plaatsen, want als onze belangrijkste ploegwagen uitvalt, heb ik een back-up nodig. Dus bij mijn zoektocht kwam deze schoonheid tevoorschijn.

2014 Silverado LTZ - Blue Topaz Metallic
52K mijl
SnowDogg VMD75 V-Ploeg setup

Schone Carfax-geschiedenis en ik kon terugvinden wanneer de ploeg vorig jaar is geplaatst. De vrachtwagen was oorspronkelijk een lease, daarna gekocht en minder dan 2 jaar gebruikt voordat hij werd ingeruild voor iets groters. Daar kon ik hem ophalen.

Toekomstige plannen zijn vrij eenvoudig (voorlopig), maar ik ben van plan hem redelijk standaard te houden - de verlichting upgraden, tint, Amp Research Power Steps en nog wat andere dingen hier en daar.

Attachments

#3 ·
Omdat ik een set Husky Liners of Weathertech vloermatten wilde kopen, heb ik er een tijdje naar uitgekeken. Maar met Amazon Prime Day gingen deze oEdRo vloermatten in de uitverkoop voor minder dan $100, dus ik waagde een gok. Ik was aangenaam verrast door ze. Ze zien er geweldig uit en passen perfect.

Attachments

#339 ·
#4 ·
Eén ding dat ik haatte vanaf de dag dat ik de truck testte, was de hoeveelheid vertraging van het drive-by-wire-systeem, en toen ik in mijn andere SUV stapte, was het een dag en nacht verschil. Dus ik kocht een SEC10 Throttle Response Controller (07-18 Silverado 1500) van AmericanTrucks.com
https://www.americantrucks.com/throttle ... chevy.html
Tot nu toe, na het een paar weken te hebben gebruikt, heeft het een wereld van verschil gemaakt. Ik heb het gaspedaal in beide voertuigen op dezelfde gevoeligheid ingesteld, dus er is geen verschil in het pedaalgevoel als ik van de truck naar de SUV ga.

#272 · (Edited)
Eén ding dat ik haatte vanaf de dag dat ik de truck testte, was de hoeveelheid vertraging van het drive-by-wire-systeem, en toen ik in mijn andere SUV stapte, was het een dag en nacht verschil. Dus kocht ik een SEC10 Throttle Response Controller (07-18 Silverado 1500) van AmericanTrucks.com

https://www.americantrucks.com/throttle ... chevy.html

Tot nu toe, na het een paar weken te hebben gebruikt, heeft het een wereld van verschil gemaakt. Ik heb het gaspedaal in beide voertuigen op dezelfde gevoeligheid ingesteld, dus er is geen verschil in het pedaalgevoel als ik van de truck naar de SUV ga.
Ik heb net je bericht uit 2019 gevonden en genoten van het lezen van het korte verhaal over hoe BIG BLUE tot stand kwam. Vertrouw erop dat ze nog steeds goed presteert. Hoe dan ook, een goed uitziende truck en een sneeuwploeg gemonteerd op een 1500-serie om het af te maken. Zou hebben gedacht dat het ploegpakket meer geschikt was voor de grotere 2500/3500 trucks.
Vraag, maakt de SEC10 Throttle Response Controller die je hebt geïnstalleerd echt zo'n merkbaar verschil? Ben je er tevreden mee en zou je er nog een kopen als dat nodig is? Een beetje aan de prijzige kant... hoewel ik niet tegen plug-and-play prestaties ben. Ik heb een Range Tech AFM Disabler "Blue" waar ik tevreden mee ben. Sommigen zeggen dat je voor het geld het verschil moet betalen en moet kiezen voor een tuner van topkwaliteit met veel meer opties binnen handbereik.
Bedankt voor de uitstekende bio en upgrades die je de truck hebt gegeven. Zoals anderen al hebben gezegd, op zijn zachtst gezegd indrukwekkend.

#6 ·
txtimetravler said:
Ziet er geweldig uit.
Dat blauw "POP" zeker. Ik ben er dol op.

Vloermatten/voeringen zien er goed passend uit.

Haal de elektrische treeplanken als volgende. Beste aanpassing die ik aan mijn truck heb gedaan!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt, ik had niet verwacht dat een set passende matten van $100 zo mooi zou passen, maar ik was aangenaam verrast.

Wat de treeplanken betreft, mijn spaarpot kan het niet betalen, maar zodra ik kan, worden ze besteld. Aangezien ik "verticaal uitgedaagd" ben, is het een kleine sprong om in de truck te komen, dus de treeplanken zullen fijn zijn. Ik neem geen genoegen met statische treeplanken omdat ik niet van de manier waarop ze eruitzien, houd.

#7 ·
De dag dat ik de vrachtwagen met de ploeg naar huis reed, merkte ik dat de buitentemperatuur meer dan 130 graden aangaf, wat volgens mij niet klopte voor een temperatuur van midden 70. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat dit kwam doordat de ploeg de luchtstroom van de omgevings-temperatuursensor blokkeerde. Dus besloot ik hem te verplaatsen van het midden van de grill naar de bovenste hoek aan de passagierskant, in de hoop dat de lucht eromheen komt en de sensor raakt als de V-ploeg omhoog staat. Tot nu toe leest hij prima af in normale omstandigheden, en als hij in de winter nog steeds problemen heeft, zoek ik er een nieuwe locatie voor.

#8 ·
Dus laatst had ik wat tijd om mijn HID dimlichten te installeren en toen heeft het de afgelopen dagen geregend, dus de truck was vies. Ik ben naar de wasstraat gegaan en heb wat tijd besteed aan het schoonmaken en laten glanzen. Ik ben van plan om de mistlampen aan het einde van de week te doen. Door naar de foto's te kijken, denk ik dat het tijd is voor wat tint en mogelijk het verliezen van de voorplaat.

Attachments

#9 ·
De truck ziet er geweldig uit, Matt!

Ik heb zelf naar een Vitesse Throttle Controller gekeken, en net als jij staan de AMP Power Steps voorlopig in de wacht. Ik kan mijn fabrieksmatige treeplanken niet uitstaan....

Een woord van waarschuwing....Ik raad aan om uit de buurt van autowasstraten te blijven, tenzij ze borstelloos zijn. Onlangs liep mijn truck een grote deuk op, ongeveer zo groot als een voetbal, precies in het midden van het dak, voor de "ribben". Heb die "Painless Dent Repair"-mensen zover gekregen om het eruit te halen voor een bedrag van $300. Ze zeiden dat het absoluut van de rol/borstel kwam die over het dak gaat......Ze zien het de hele tijd......Het metaal is daar erg dun...

#10 ·
roorancher said:
De truck ziet er geweldig uit, Matt! Ik heb zelf naar een Vitesse Throttle Controller gekeken, en net als jij staan de AMP Power Steps voorlopig in de wacht. Ik kan mijn fabrieksmatige treeplanken niet uitstaan.... Een waarschuwing... Ik raad aan om uit de buurt van autowasstraten te blijven, tenzij ze borstelloos zijn. Onlangs liep mijn truck een grote deuk op, ongeveer zo groot als een voetbal, midden op het dak, voor de "ribben". Heb die "Painless Dent Repair"-mensen laten komen om het eruit te halen voor 300 dollar. Ze zeiden dat het absoluut van de rol/borstel kwam die over het dak gaat... Ze zien het de hele tijd... Het metaal is daar erg dun...
Ik waardeer de waarschuwing over de autowasstraten. Ik ben gisteren door de doe-het-zelf-wasbox gegaan (met een aluminium bank om het dak te bereiken) om er wat tijd aan te besteden. Het leuke van de plek waar ik mijn voertuigen was, is dat ze veel geld hebben uitgegeven om hun systemen te upgraden en ik zie daar veel grotere trucks dan de mijne doorheen gaan (Plus een vriend van me is supervisor op de locatie bij mijn huis), dus ik zal controleren op schade aan andere voertuigen voordat ik mijn onbeperkte abonnement (voor de winter) neem. Als ik toch een deuk in de truck krijg, heb ik onbeperkt Paintless Dent Removal inbegrepen in mijn verlengde garantie en bij de dealer, dus ik hoef me nergens zorgen over te maken of geld uit te geven.

#11 ·
Dus ik besloot vandaag het interieurfilter te vervangen, omdat ik niet wist of/wanneer het vervangen was, aangezien de truck momenteel 53K op de teller heeft staan. Jongen, ben ik blij dat ik het gedaan heb, de installatie was heel eenvoudig, (4) torx-bits rond het onderste dashboardkastje en het sprong er meteen uit. Dan bevindt het filter zich achter de rechthoekige deur, zoals te zien is op de foto's.

Toen ik de deur opende, was hij vuil en ik dacht dat hij misschien nog nooit vervangen was. Toen ik mijn haakse pick gebruikte om het filter vast te pakken en eruit trok, stond ik voor een verrassing. Het was aangekoekt en trok uiteindelijk dit oude/dode nest eruit.

De truck ruikt niet en dit filter ook niet, dus ik weet dat het oud is en de muis/muizen weg zijn. Nergens anders tekenen van hen.

Alles uitgezogen en vervangen door nieuw. Blij dat ik dit eerder dan later heb gedaan, ook al heb ik de truck zelf pas 500 mijl.

Attachments

#13 ·
roorancher said:
Ventilator nu krachtiger? LOL!!!
Het enge is dat ik niet dacht dat hij in de eerste plaats niet krachtig was. Maar als ik erover nadenk, zou ik hem meestal op warmere dagen op ongeveer 50% houden, dus ik zal zien hoe hij zich nu gedraagt, maar hoe dan ook ben ik blij om die rommel op te ruimen en uit mijn truck te halen.

#14 ·
roorancher said:
Ventilator nu krachtiger? LOL!!!
Dus, na het besturen van de vrachtwagen kan ik bevestigen dat de ventilator IS krachtiger is. Vroeger hield ik de ventilator op 50% en nu staat hij op 25% en het voelt alsof hij sterker blaast dan voorheen. Zo blij dat ik besloot om de filter te vervangen toen ik dat deed.

#15 ·
:shock: Wauw! Goed dat je het hebt veranderd!

#20 ·
Vergeten om wat foto's te maken... Maar de vorige eigenaar leek de truck te besturen zonder vloermatten en heeft het tapijt VERWOEST. Het was verkleurd en verschrikkelijk. Uiteindelijk heb ik alles in de bestuurders- en passagiersruimte afgeplakt en het tapijt zwart geverfd met Dupli Color vinyl- en tapijtverf. 3-4 dunne lagen later ziet het er geweldig en gloednieuw uit. Perfect voor mij om te bedekken met mijn oversized vloermatten! GEWONNEN!

#21 ·
Dus ik moest gisteravond na het werk een geïmproviseerde roadtrip maken. Ik koppelde mijn aanhanger aan en haalde toen mijn broer op. Hij sprong in de truck, gooide zijn sleutels en telefoon in mijn middenconsole voor mijn bekerhouder en we waren weg. Het snelweggedeelte was prima, maar toen namen we een afslag en moesten we 45 minuten lang bergachtige, bochtige wegen rijden... Onnodig te zeggen dat het snel irritant werd met zijn sleutels die rondgleden op de harde plastic hoes die ik heb. Dus vanochtend had ik een idee. Ik heb dit schuimachtige tapepad-spul, dus ik heb wat ervan op de achterkant van de hoes gebruikt. Dus nu kan ik hem gewoon omdraaien en dan houdt het de dingen stil en krasvrij.

Attachments

#22 ·
Geweldig idee! Zo'n geluid zou me ook snel gek maken.

#23 ·
Geweldig idee!
Heb je iets om het rammelende geluid van de ijsblokjes in mijn Yeti Tumbler te stoppen?

#25 ·
Maakt me knettergek. Wordt echt erg als mijn vrouw ook in de truck zit met haar Yeti.....maar ik hou niet van warme dranken in deze hitte in Texas.