Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Je mid-travel Silverado/Sierra bouwen.

61K views 25 replies 12 participants last post by  Onlyina_Chevy  
#1 ·
De meeste mensen die hun trucks willen liften, kiezen voor een 2-7,5'' spacer lift in de verwachting dat hun truck beter zal presteren en rijden, maar ze zijn teleurgesteld wanneer de rit stijver wordt.

De enige manier om uw truck na een lift als een sportwagen te laten presteren en te laten rijden als een Cadillac, is door te kiezen voor een mid-travel ophangingskit, maar niet de Readylift- of Mazzulla mid-travel kit die bestaat uit een bovenste draagarm, onderste draagarm en een schroefset, omdat de onderste draagarm de fabrieksstabilisator verwijdert, waardoor er te veel carrosseriebeweging ontstaat. Daarom is de beste mid-travel kit een bovenste draagarm met een schroefset.

Bij het kiezen van uw lift hoogte voor een 4wd truck, ga voor 0-2.5'' lift zonder een diff. drop of 3-3.5'' lift met een diff. drop aan de voorkant, maar aan de achterkant kunt u het standaard houden of het 0-3'' liften door een liftblok of door bladveren toe te voegen aan het bladveerpakket (aanbevolen voor een toename van de veerweg en articulatie van de achterwielophanging).

Bij het kiezen van de schroefset van FOX, KING, RADFLO, ICON of SAW, wees dan niet specifiek over wat mensen zeggen, maar kies de schroefset die binnen uw budget past, als u 0-2.5'' lift, ga dan voor een oe vervangende schroefset en ga voor een extended travel schroefset als u 3-3.5'' lift, omdat de oe vervangende schroefset's coil niet gemaakt is voor die hoogte, daarom zal het stijver rijden (maar nog steeds veel beter dan standaard), ik raad u aan om het uit de doos te installeren (2'' lift) of het af te stellen op 2.5'' lift omdat het op die hoogte is geventileerd of hoger te gaan als u klaar bent om te revalveren.

Bij het kiezen van een uniball bovenste draagarm (uca), heeft u veel keuzes van Total chaos, Camburg, Icon, Fabtech, Mazzulla en Zone, kies uit de volgende specificatie:-
Total chaos: 9.5''of wieluitslag water/stofdicht
Camburg: 10.5'' wieluitslag (past niet op standaard aluminium ophanging)
Icon: 10'' wieluitslag (beschikbare uniball cover)
Fabtech: 10'' wieluitslag
Mazzulla: 9-10" wieluitslag (bedekte uniball)
Zone: 9-10'' wieluitslag (bedekte uniball)
Ik raad Total chaos aan voor de water/stofdichtheid en ik raad Camburg niet aan omdat de uniball beschadigd raakt door stofophoping als hij niet maandelijks wordt onderhouden!

Ik concludeer dat mensen verschillende pakketten zullen kiezen vanwege hun verschillende eisen en budget en sommigen zullen zeggen als je hoog wilt gaan liften, dus ik zal hem antwoorden ga met een BDS 6'' lift (met fox schokdempers) en voeg een 6" gelifte total chaos uniball bovenste draagarm toe.

#2 ·
Het lijkt erop dat dit je eerste bericht is. Welkom en dit is mijn eerste reactie.
Dus wat raad je me aan als ik een budget van 5.000 euro heb om mijn eerste truck te bouwen qua prestaties, comfort en betrouwbaarheid?
Welke UCA's?
Welke diameter schokdemper?
Welk merk?
En het budget van 5.000 euro is inclusief wielen en banden.
Bedankt bij voorbaat.

#3 ·
Hallo Mohammed,
Bedankt voor de aanvraag, ik raad aan om, als je maar een budget van 5000 dollar hebt, een Fox 2.5 remote reservoir performance series schroefset en 2.5 piggyback rear performance series schokdempers te installeren, met een totalchaos bovenste draagarm.
De Fox schroefsets en schokdempers kosten ongeveer 2500 dollar.
De totalchaos bovenste draagarm kost net geen 800 dollar.
Het installeren van een add a leaf van Zone (50 dollar), die de achterkant van de truck 2 inch optilt en de ophanging verbetert.
Het was goed dat je de wielen en banden noemde, de standaard wielen passen niet met de totalchaos bovenste draagarm, dus je hebt wielspacers nodig of een aftermarket wiel met 5 inch of minder wiel backspacing.
Ik raad Method wielen aan (800 dollar voor een set) met cooper discoverer at3 285/70 r17 (800 dollar voor een set).
Til de truck alsjeblieft niet meer dan 2,5" op, want Fox raadt niet aan om over de 2" te gaan (afgesteld op 2" lift).

#4 ·
ahmedabri97 said:
De meeste mensen die hun trucks willen liften, kiezen voor een 2-7,5'' spacer lift en verwachten dat hun truck beter zal presteren en beter zal rijden, maar ze zijn teleurgesteld als de rit stijver wordt.

De enige manier om je truck na een lift als een sportwagen te laten rijden en als een Cadillac te laten aanvoelen, is door te kiezen voor een mid-travel ophangingskit, maar niet de Readylift- of Mazzulla-mid-travel kit, die bestaat uit een bovenste draagarm, onderste draagarm en een coil-over, omdat de onderste draagarm de fabrieksswaybar verwijdert, waardoor er te veel carrosseriebeweging ontstaat, daarom is de beste mid-travel kit een bovenste draagarm met een coil-over.

Bij het kiezen van je lift hoogte voor een 4wd truck, ga voor 0-2,5'' lift zonder een diff. drop of 3-3,5'' lift met een diff. drop aan de voorkant, maar aan de achterkant kun je het standaard houden of het 0-3'' liften door een liftblok of door bladeren toe te voegen aan het bladpakket (aanbevolen voor een toename van de veerweg en articulatie van de achterwielophanging).

Bij het kiezen van de coil-over van FOX, KING, RADFLO, ICON of SAW, wees niet specifiek over wat mensen zeggen, maar kies de coil-over die binnen je budget past, als je 0-2,5'' lift, ga dan voor een oe vervangende coil-over en ga voor een extended travel coil-over als je 3-3,5'' lift, omdat de oe vervangende coil-over's coil niet is gemaakt voor die hoogte, daarom zal het stijver rijden (maar nog steeds veel beter dan standaard), ik raad je aan om het uit de doos te installeren (2'' lift) of het aan te passen tot 2,5'' lift omdat het op die hoogte is geventileerd of hoger te gaan als je klaar bent om opnieuw te ventileren.

Bij het kiezen van een uniball bovenste draagarm (uca), heb je veel keuzes van Total chaos, Camburg, Icon, Fabtech, Mazzulla en Zone, kies uit de volgende specificatie:-
Total chaos: 9,5'' veerweg water/stofdicht
Camburg: 10,5'' veerweg (past niet op standaard aluminium ophanging)
Icon: 10'' veerweg (beschikbare uniball cover)
Fabtech: 10'' veerweg
Mazzulla: 9-10" veerweg (bedekte uniball)
Zone: 9-10'' veerweg (bedekte uniball)
Ik raad Total chaos aan voor de water/stofdichtheid en ik raad Camburg niet aan omdat de uniball beschadigd raakt door stofophoping als deze niet maandelijks wordt onderhouden!

Ik concludeer dat mensen verschillende pakketten zullen kiezen vanwege hun verschillende eisen en budget en sommigen zullen zeggen dat als je hoog wilt gaan liften, dus ik zal hem antwoorden om een BDS 6'' lift (met fox schokdempers) te nemen en een 6" gelifte total chaos uniball bovenste draagarm toe te voegen.
Bedankt ahmedabri97 voor deze informatie. Ik wil de trekker overhalen voor een mid-travel voor mijn dagelijkse bestuurder. Ik ben benieuwd of je met alleen een UCA en coilover die brede stand vooraan krijgt? Ik merkte bij de readylift en mazzulla dat ze de wielbasis ongeveer 2 inch per kant naar buiten duwen en wat extra onderdelen vereisen zoals verlengde remleidingen en dergelijke. Ik hou van de bredere look met wat glasvezel aan de voorkant, ik ben benieuwd of ik door de UCA en een ander wiel dan standaard te gebruiken om die UCA vrij te maken, diezelfde brede stand zou bereiken vanwege backspacing of offset. Ik doe glassworks spatborden, dus ik wil dat de wielen en banden er goed onder uitzien en niet te ver naar binnen, zoals de standaard offset. Alle inzichten die je hebt, worden gewaardeerd. Bedankt.

#5 ·
Bedankt SGMJAX voor de opmerking,
Het is duidelijk dat de kits met onderste draagarmen meer veerweg zullen geven en de truck aan de voorkant breder zullen maken, wat hem een geweldige uitstraling geeft.
De kit met uca en coilovers zal je niet verbreden, dus als je hardcore ophangingscomponenten met een agressieve uitstraling wilt, ga dan voor een Mazzulla of een Readylift midtravel kit.

#6 ·
Ik heb net een set Fox 2.5's gekocht en ben van plan ze op 3" te gebruiken. Ik merkte dat je zei dat Fox niet aanbeveelt om ze op 3" te gebruiken, maar hun website en de man die ik bij Fox sprak, zeiden dat dat de beste setup voor mijn situatie zou zijn. Mis ik iets?

Ik ben ook benieuwd of je enig idee hebt wat het zou kosten, of hoeveel arbeidsuren, om een mid-travel setup te installeren. Ik ben bezig met het krijgen van offertes, maar heb er tot nu toe maar één, en die lijkt echt hoog voor wat het inhoudt. Hier is wat ik wil laten installeren als het helpt...

Fox 2.5 voor
Camburge UCA met kogelgewrichten
3" diff drop kit
Fox 2.0 achter
Achterste 2" blok

Bedankt

#7 ·
@gecko
Bedankt voor de vraag, er zal geen probleem zijn om de schroefset op 3" te laten draaien, maar de optimale prestaties zullen bij 2" lift liggen, maar je zult geen verschil voelen.
Ik weet dat de installatie een eenvoudige bout-on installatie is die niet meer dan 5 uur in beslag zal nemen, maar ik weet niets over de arbeidskosten.

#8 ·
Nogmaals bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen, het is moeilijk geweest om iemand te vinden met ervaring met de Fox 2.5 mid-travel setups, dus uw hulp wordt zeker gewaardeerd. Ik heb nog een andere vraag voor u als u het niet erg vindt...

De differentieel drop kit die ik heb, is in feite 4 ronde spacers die niet taps toelopen. Na erover nagedacht te hebben hoe deze zouden werken, lijkt het mij dat ze alleen de cv-hoeken enigszins zouden corrigeren, maar niets zouden doen voor de pignonhoek, klopt dit? Had ik een taps toelopende differentieel drop kit moeten kopen? Ik heb gezocht naar een taps toelopende kit in de hoop er wat meer over te leren, maar kon niets vinden, maakt iemand überhaupt een taps toelopende differentieel drop kit? Ik kwam ook een artikel tegen waarin differentieel drops voor de 2014 silverado's werden besproken en het klonk alsof er meer bij betrokken was dan alleen de spacers die de elektrische stuurbekrachtiging op de nieuwe trucks doen. Wat zijn uw gedachten?

Bedankt

#11 ·
Sorry, ik denk dat ik je antwoord verkeerd heb gelezen. Zeg je dat ik me geen zorgen moet maken over het gebruik van een taps toelopende differentiële drop of dat ik me helemaal geen zorgen moet maken over het gebruik van een differentiële drop? De tweede keer dat ik je antwoord lees, klinkt het alsof ik me geen zorgen moet maken over het gebruik van een taps toelopende drop, maar gewoon de spacers moet gebruiken, klopt dit?

#13 ·
Hallo, ik heb een 09 Sierra Crew Cab die net zijn garantie is verloren, dus tijd om plezier te hebben. Ik vroeg me af of ik de Total Chaos UCA's die je eerder noemde en een paar Fox coilovers van 2" zou kunnen plaatsen, of ik dan de 3,5" nivelleringsspacer die ik tussen de schokdemper en de toren heb, zou kunnen behouden. Dat samen met een paar 3 of 4" Deaver bladveren.

#14 ·
Hier is mijn opstelling die ik ga uitvoeren. Mazzulla UCA, beugels en hangers met King interne bypass schroefsets die dicht bij de standaard rijhoogte en achterschokdempers zijn afgesteld. Rough Country tractiebalken om de achterkant ook vast te zetten. Ik hoef geen lift op de ophanging te gebruiken omdat mijn truck een bodylift van 2,5-3" heeft als onderdeel van de Mobility SVM-conversie. Ik ga ook een 275/60R20 BFG K02 gebruiken.

#15 ·
mikerossi395 said:
Hoi, ik heb een 09 Sierra Crew Cab die net zijn garantie is verloren, dus tijd om plezier te hebben. Ik vroeg me af of ik de Total Chaos UCA's waar je het eerder over had en een paar Fox coilovers op 2" zou kunnen plaatsen, of ik de 3,5" leveling spacer die ik tussen de schokdemper en de toren heb, zou kunnen behouden. Dat samen met een paar 3 of 4" Deaver bladveren.
Het is mogelijk om dat te doen, maar je moet de fox coil-overs instellen op 0" lift om de 3,5" lift te behouden, stel de coilovers in op 0" met behulp van een spansleutel die door fox wordt verkocht.Je moet nog steeds je 3,5" lift diff.drop gebruiken en je hebt langere fox schokdempers achterin nodig, of koop gewoon 3" deaver bladveren met schokdemperverlengers (readylift heeft een schokdemperverlenger van 1,75" hoog).Het enige probleem dat je zult tegenkomen met deaver bladveren is dat je je laadvermogen en trekgewicht zult verliezen.Het wordt een geweldige setup.

#16 ·
UnlikelyHero said:
Hier is mijn opstelling die ik ga gebruiken. Mazzulla UCA, beugels en hangers met King interne bypass schroefsets die dicht bij de standaard rijhoogte en achterschokdempers zijn afgesteld. Rough Country tractiestangen om de achterkant ook vast te zetten. Ik hoef geen lift op de ophanging te gebruiken omdat mijn truck een bodylift van 2,5-3" heeft als onderdeel van de Mobility SVM-conversie. Ik ga ook een 275/60R20 BFG K02 gebruiken.

Het beste is om de Kings op 2" lift in te stellen, omdat de uniball UCA het beste werkt bij 2" lift (beste verhouding van up-travel en down-travel).
De bodylift verhoogt de bodemvrijheid van het chassis en de ophanging niet, dus het is beter om te liften met de King-schokdempers en de bodylift.
Deze opstelling zorgt ervoor dat uw truck 4,5-5" voor en 2,5-3" achter wordt opgetild.
Als u uw fabriekshelling wilt behouden, kunt u 2" add-a-leafs achteraan gebruiken (aanbevolen) of een liftblok van 3".
Kings en Mazzulla zullen de Ford Raptors in de woestijn doden.
De All-Terrain ko2-banden zijn ongelooflijk off-road, sterk en stiller op de weg (vergeleken met modderterrein).
De bandenmaat is goed voor een lift van 2-5" en is niet te groot of te klein.

#17 ·
Hé jongens! Geweldige thread bezig! Ik dacht dat ik even zou meedoen en een vraag of twee zou stellen, want ik ben bezig met het samenstellen van een mid-travel kit voor mijn 2010 2wd.

Ik ga voor-
Voor:
3,5" eBay lift spindle ($250)
Fox 2,5" verstelbare voorste schroefsets ($800)
En ZONE bovenste draagarmen ($400 BNIB eBay)

Achter:
fox racing verstelbare lift schokdempers ($250)
1,5" wielspacers ($100)

Overig:
315/70/17 wielen
Fiberworx voorspatborden

Ik hou erg van de offset bandenlook en wil dezelfde look bereiken als een echte "mid-travel kit" met behoud van mijn stabilisatorstangen voor dagelijks gebruik. Maar net als een traditionele prerunner wil ik niet een heleboel lift. Ik vind het mooi als de achterbanden maar 4-6 inch ruimte onder de bedside hebben.

Wat vinden jullie van deze setup?

Hier is de stance die ik echt zou willen bereiken.

Attachments

#18 ·
ahmedabri97 said:
Het beste is om de kings op 2" lift te zetten, omdat de uniball UCA het beste werkt bij 2" lift (beste verhouding van up-travel en down-travel).
De bodylift verhoogt de bodemvrijheid van het chassis en de ophanging niet, dus het is beter om te liften met de king shocks en de bodylift.
Deze setup maakt je truck 4,5-5" gelift aan de voorkant en 2,5-3" gelift aan de achterkant.
Als je je fabrieksrake wilt behouden, kun je 2" add a leafs aan de achterkant gebruiken (aanbevolen) of een 3" liftblock.
Kings en Mazzulla zullen de F**d Raptors in de woestijn killen.
De All-Terrain ko2 banden zijn ongelooflijk off-road, sterk en stiller op de weg (vergeleken met modderbanden).
De bandenmaat is goed voor een 2-5" lift en is niet te groot of te klein.
Ik weet dat ik gewoon om de bodylift heen moet werken. Ik weet nog steeds niet hoeveel de doorlift omlaag kan om extra lift te accommoderen. Het belangrijkste waar ik naar op zoek ben, is om het beter te laten rijden, zoals in Raptor soft manners, maar toch prima op de weg.

#19 ·
Als ik de Fox Coilovers op een nivelleerset zou plaatsen, zou ik ze dan op 0" lift moeten houden? Wat als mijn plan was om de voorkant ongeveer 4,5-5,5" omhoog te brengen? Kan ik bij 4,5" de 3,5" verwisselen voor een 2,5" nivellering en de coilovers op 2" houden, of de 3,5" behouden en op 2" houden? Hoe dan ook, de achterkant op 4" lift laten. Zou dit mogelijk zijn of zou ik een langere dan standaard coilover voor de voorkant moeten kopen?

G
#20 ·
ahmedabri97 said:
Ik raad Total Chaos aan voor de water-/stofbestendigheid en ik raad Camburg niet aan omdat de uniball beschadigd raakt door stofophoping erin als deze niet maandelijks wordt onderhouden!
Waar heb je het over?
Total Chaos gebruikt dezelfde onverzegelde uniball die iedereen al jaren gebruikt. http://www.chaosfab.com/2007-2013-Chevrolet-Silverado-Upper-Control-Arm-Suspension-Kit-77500.html

Hoe is dat precies water-/stofbestendig?

De Readylift uca ziet er beter uit dan dat.
https://s.yimg.com/fz/api/res/1.2/l...z00NTA-/http://www.stillen.com/prodimages/resized/thm_lrg_PAG693488~photo.1.jpg

#21 ·
gecko said:
Ik heb net een set Fox 2.5's gekocht en ben van plan ze op 3" te gebruiken. Ik merkte dat je zei dat Fox niet aanbeveelt om ze op 3" te gebruiken, maar op hun website en de man die ik bij Fox sprak, zeiden dat dit de beste setup zou zijn voor mijn situatie. Mis ik iets?

Ik ben ook benieuwd of je enig idee hebt wat het zou kosten, of hoeveel arbeidsuren, om een mid-travel setup te installeren. Ik ben bezig met het krijgen van offertes, maar heb er tot nu toe maar één, en het lijkt echt hoog voor wat het inhoudt. Dit is wat ik wil laten installeren als het helpt...

Fox 2.5 voor
Camburge UCA met kogelgewrichten
3" diff drop kit
Fox 2.0 achter
Achterste 2" blok

Bedankt
@ gecko

Hoe rijden de Fox Shocks? De man in de lokale 4x4-winkel zei dat ze te ruw zouden rijden voor een dagelijkse bestuurder, gedachten? Ik wil een vergelijkbare setup doen op mijn 08 VortecMax, gewoon op zoek naar een review. Ik zal waarschijnlijk met een andere UCA gaan vanwege de blootstelling die de Camburgs hebben aan de elementen van de PNW

#22 ·
Een paar gedachten...

Schroefset schokdempers die "lift" verstelbaarheid bieden, doen dit ten koste van de rijkwaliteit. Ongeacht de afstelling heeft de schokdemper dezelfde lengte uitgeschoven en ingedrukt en biedt daarom dezelfde hoeveelheid veerweg. Wat u afstelt om een bepaalde rijhoogte te bereiken met dezelfde schokdemper is de veervoorspanning. Als u de veer zwaar voorspant door de afsteller helemaal omhoog te draaien, dwingt u de schokdemper en dus de ophanging om op of in de buurt van zijn maximale uitslag te rijden, en verhoogt u ook de hoeveelheid kracht die nodig is om de ophanging te beginnen comprimeren bij het raken van een hobbel. Dit geeft u zeer weinig neerwaartse veerweg bij normale rijhoogte, waardoor de ophanging zeer hard aanvoelt voor dingen als kuilen waar u normaal gesproken wilt dat het wiel naar beneden kan bewegen zonder de beweging van de carrosserie te beïnvloeden. U wilt de veervoorspanning zo instellen dat de ophanging in rust ergens rond de 30% is ingedrukt, plus of min een beetje. Dit geeft u wat beschikbare neerwaartse veerweg samen met voldoende compressieve veerweg om een algehele evenwichtige rijkwaliteit te bereiken over een verscheidenheid aan normaal terrein. Speciale setups kunnen hier aanzienlijk van afwijken, zoals te zien is bij short course track racers waar ze te maken hebben met veel gladde tracks met grote rampstijl sprongen waar veel neerwaartse veerweg optimaal is om de ophanging over een sprong te laten uitveren en te zorgen voor een zachte landing. Woestijnracers zijn heel anders opgezet en meestal op hogere rijhoogtes, omdat ze te maken hebben met een veel bredere verscheidenheid aan terrein dat evenwichtige op- en neerwaartse veerweg vereist. Dat gezegd hebbende, als u 3" "lift" wilt, zou ik geen mooie Fox of King schroefset kopen en verwachten de afstellers helemaal omhoog te draaien. Plan om ze in te stellen met een meer evenwichtige veervoorspanning en gebruik spacers om welke lift stance u ook zoekt te bereiken. De enige kanttekening is dat u zich ook bewust moet zijn van de maximale uitslag van het hele systeem met betrekking tot de metalen aanslagen tussen het frame en de draagarmen. Langere veerweg setups zullen vaak de fabrieksstops verwijderen en afhankelijk zijn van de schokdemper om de veerweg te beperken, of beter nog een begrenzingsriem gebruiken om hard metaal-op-metaal contact te voorkomen.

Slechts mijn $0,02. Kruip nu terug onder mijn steen.
;-)

#23 ·
Dus ik heb net Zone UCA's geplaatst en meer veerweg gekregen van mijn geüpgradede truck. Nu voelt het veel beter aan op onverharde wegen en de huidige schroefveren zitten niet meer vast, waardoor de stijve rit ontstaat.

De vraag die ik heb is..... Hoe weet ik welke maat King of Fox coilovers ik moet kopen? De Fox-website heeft maten variërend van 8" tot 16". Meet ik de veerweg die ik op dit moment heb en ga ik daarvan uit of kan ik hebzuchtig zijn en voor meer gaan?

Zou het ook de manier zijn om de nivelleerset/spacers eruit te halen en een grotere schokdemper toe te voegen? Stel dat de huidige schokdemper 8" is + 2" nivelleerset is dezelfde ruimte als 10" Fox?

Bedankt bij voorbaat.

#25 ·
Ik heb momenteel een 2003 Silverado, hij is 2WD en heeft een 3" lift met 2" blokken achterin. Ik wil een mooie daily bouwen met een mid travel set-up. Ik wilde weten wat jullie zouden aanraden, zodat ik het op de juiste manier kan doen.
Welke uca moet ik krijgen?
Welke diameter schokdempers?
Moet ik het blok vervangen door meer bladveren?
Welke merken zouden jullie aanraden?

Bedankt voor de hulp