Ik ben op reis en de Def-meter zegt dat hij leeg is en de vrachtwagen zegt dat hij de snelheid gaat beperken. Heeft iemand dit probleem al eens gehad?
De vrachtwagen zit vol defIk ben op reis en de Def-meter zegt dat hij leeg is en de vrachtwagen zegt dat hij de snelheid gaat beperken. Heeft iemand dit probleem al eens gehad?
Ja, er zijn problemen geweest met het DEF-niveausysteem. Sensor, bedradingsaansluitingen enz.De vrachtwagen zit vol met def
3e probleem in minder dan een maand eigendom lol breng hem terug en zeg dat ze me mijn ford terug moeten gevenJa, het is een paar mensen overkomen. Breng hem terug naar de dealer om het te laten repareren, aangezien het een '24 is.
Ja, dit is een veelvoorkomend probleem. Het is het beste om de DEF (Diesel Exhaust Fluid) zo snel mogelijk bij te vullen om snelheidsbeperkingen te voorkomen.Ik ben op reis en de Def-meter zegt dat hij leeg is en de vrachtwagen zegt dat hij de snelheid gaat beperken. Heeft iemand dit probleem al eens gehad?
Zou u uw voertuiggegevens aan uw handtekening kunnen toevoegen?Heb afgelopen weekend een trip gemaakt met onze 6.500 lb. caravan. Tijdens de reis verscheen de waarschuwing "DEF-tank leeg - Snelheid beperkt in 500 mijl". Sensoren zijn niet nauwkeurig, dus ik raakte niet in paniek.
Ik stopte en tankte zoals gepland brandstof en DEF, ongeveer 55 mijl later. DEF-tank nam 4,1 gallon.
Brandstof nam 24 gallon.
De 5 gallon DEF-tank was NIET leeg.
Dat was mijn 4e keer tanken sinds het bijvullen van de DEF. Die verhouding van 1 gallon DEF: 1 tank brandstofverbruik is consistent geweest over mijn 100.000 mijl.
LOL... Het is er nu!Ik dacht dat ik dat gedaan had.
Wordt niet weergegeven.
Ik weet meer over mijn vrachtwagen dan over mijn computer.
Bro. Hetzelfde is mij overkomen. Met 4000 km op de teller. Heb hem 500 km terug naar de dealer laten slepen. Ze zeiden sensor. Ze hebben hem vervangen. Ik trok een caravan. De volgende paar maanden niets getrokken, daarna mijn pontonboot vervoerd en hetzelfde, maar dit keer anders. Vrachtwagen staat nu anderhalve week in de garage en geen oplossing in zicht. Vrachtwagen heeft 10.000 km op de teller. Niet onder de indruk, en ze hebben met Chevy gesproken over een oplossing en ze weten niet eens hoe ze het moeten oplossen. Lang verhaal kort, baby diesel niet goed.Ik ben op reis en de Def-meter zegt dat hij leeg is en de vrachtwagen zegt dat hij de snelheid gaat beperken. Heeft iemand dit probleem al eens gehad?
Sorry voor je problemen. Even voor de goede orde, ik heb ongeveer 14.000 mijl op de mijne en minstens 10.000 mijl trek ik een 7.000 lb RV. Deze truck is vlekkeloos geweest.Bro. Hetzelfde is mij overkomen. Met 4000 km erop. Heb hem 500 km terug naar de dealer laten slepen. Ze zeiden sensor. Ze hebben hem vervangen. Ik trok een caravan. Ging de volgende paar maanden niets trekken en toen mijn pontonboot vervoerd en hetzelfde, maar dit keer anders. De truck staat nu anderhalve week in de garage en er is geen oplossing in zicht. De truck heeft 10.000 km erop. Niet onder de indruk, en ze hebben met Chevy gesproken over een oplossing en ze weten niet eens hoe ze het moeten repareren. Kortom, baby diesel niet goed.
Ja, op mijn laatste reis met de caravan is me dit overkomen. Ik houd mijn DEF-meter als een havik in de gaten. Op de heenweg verloor ik slechts 1 streepje. Op de terugweg verloor ik nog een streepje, maar nog steeds relatief vol. 10 mijl van huis ging de tank van bijna vol naar leeg. Ik raakte in paniek, want ik wist dat hij mijn snelheid snel zou beperken.Ik ben op reis en de Def-meter zegt dat hij leeg is en de vrachtwagen zegt dat hij de snelheid gaat beperken. Heeft iemand dit probleem al eens gehad?
Even ter info, het eerste bericht dat je krijgt is in de trant van "over 500 mijl" wordt de snelheid verminderd. Dus je hoeft je daar geen zorgen over te maken als je onderweg bent.Ja, op mijn laatste reis met de camper is me dit overkomen. Ik houd mijn DEF-meter als een havik in de gaten. Op de heenweg verloor ik slechts 1 streepje. Op de terugweg verloor ik nog een streepje, maar nog steeds relatief vol. 10 mijl van huis ging de tank van bijna vol naar leeg. Ik raakte in paniek, want ik wist dat het mijn snelheid snel zou beperken.
Gelukkig thuisgekomen en een jerrycan DEF gekocht. Alleen om erachter te komen dat de tank nog steeds praktisch vol was. Ik heb maar een halve gallon DEF verbruikt uit de nieuwe doos die ik net had gekocht. De truck weer aangezet en hij gaf weer vol aan. Het was als een vals alarm. Ik was boos omdat ik de DEF bij Autozone had gekocht en ze $20 in rekening brengen in plaats van $8 bij Walmart. Had het niet eens nodig, smh. Aan de positieve kant, ik verloor slechts een halve tot 1 gallon DEF na 5 uur rijden met een zware 30ft camper.
Onthoud dat dit een EPA-ding is, geen GM-ding. De EPA bindt de handen van de fabrikanten alleen maar met betrekking tot de foutmeldingen en welke gebeurtenissen moeten volgen. Ik zie dit binnenkort ook op de gasmarkt vallen. We kennen allemaal mensen die al jaren een controlelampje van de motor hebben.Goed om te weten. Dit is mijn eerste diesel, dus ik raakte zeker in paniek. Ik waardeer de info. Ik zag zeker niet de kilometerstand aftellen. Alleen rode indicatoren die 'leeg' aangaven. Bedankt voor de waarschuwing.
NA-150 gaat niet echt over gebruik, maar over het onjuist lezen van het DEF-niveau, naast andere onregelmatige DEF-niveauproblemen. Samen met de onregelmatige niveau-uitlezingen komt de low DEF pop-up op de DIC en de spoedig daaropvolgende kilometer-aftelling naar de noodloopmodus BS.Ter info. Er is al een tijdje een TSB over DEF-gebruik. GM service bulletin 22-NA-150.
Mijn punt aan de klaagzang is dat je de POP-up op de DIC niet kunt negeren als/wanneer je dat niveau hebt bereikt en het het infoscherm blokkeert. Voor mij is dat een BS-achtige deal als je niet bij de infoschermen achter die pop-up kunt komen. Ik zal zeggen dat het toepassen van die TSB de tijdsduur een beetje temt. Bij het slepen begon de 1000 mijl countdown tot leeg met 7 van de 8 balken op de DEF-meter. Mijn i-Dash zou op 92-93% DEF-niveau staan wanneer de melding zou verschijnen. Nu is het gedaald tot 60% of 5 van de 8 balken op de DIC DEF-meter. Dus het is tenminste niet zo irritant als voorheen, maar ik wou nog steeds dat het meer in de 40% range zat, maar ik denk dat het is wat het is op dit punt.Snelheidslimiet treedt niet op wanneer deze leeg is.
Snelheidslimiet treedt op 500 mijl nadat deze leeg is --- de meeste zullen dan ook brandstof nodig hebben....
Dit Techlink-artikel geeft de DEF-waarschuwingsstrategie.
Het suggereert ook dat voor sommige voertuigen uit 20-21-22, als de DEF-meter onregelmatig is, de informatie in 22-NA-150 van toepassing kan zijn (softwareverificatie/update).
Het is eind oktober 2024 gepubliceerd.
Unable to Fill the DEF Tank – TechLink
gm-techlink.com
Onmogelijk om de DEF-tank te vullen
31 oktober 2024
De Diesel Exhaust Fluid (DEF)-tank lijkt mogelijk leeg te zijn kort nadat een sleepreis is begonnen, of het kan moeilijk zijn om de DEF-tank correct te vullen op sommige 2020-2025 Silverado 1500, Silverado 2500HD/3500HD, Tahoe, Suburban, Sierra 1500, Sierra 2500HD/3500HD, Yukon; en 2021-2025 Escalade-modellen uitgerust met een dieselmotor (RPO LM2, LZ0, L5P). Onder zware belasting tijdens het slepen kan de hoeveelheid gebruikte DEF het DEF-waarschuwingssysteem activeren voordat het DEF-systeem kan lezen dat de tank is gevuld. Als de tank onder deze omstandigheden wordt gevuld, ziet het DEF-systeem de vulling niet en mogelijk ook geen daaropvolgende vulpogingen. (Fig. 5)
Fig. 5![]()
Het voertuig moet worden gereden om het DEF-waarschuwingssysteem te laten vorderen totdat een specifieke snelheidsbeperkingswaarschuwing wordt weergegeven op het Driver Information Center voordat DEF aan de tank wordt toegevoegd. In de VS is de snelheidsbeperking 65 mph (105 km/h).
TIP: Raadpleeg Bulletin #22-NA-150 om te controleren of de Reductant Control Module de nieuwste update heeft en dat het Reductant Fluid Tank Level is gereset.
Het DEF-niveau kan ook worden verergerd door het laden van het voertuig dat de Gross Combined Weight Rating (GCWR) overschrijdt tijdens het slepen. Raadpleeg het sleeplabel in de bestuurdersdeur en bevestig met behulp van een commerciële weegschaal dat het totale gewicht van het voertuig, de aanhanger en de lading de GCWR niet overschrijdt.
DEF-waarschuwingsstrategie
Wanneer de DEF-waarschuwingsstrategie wordt geïmplementeerd, is deze gebaseerd op een geschatte afstand tot snelheidsbeperking van 1.000 mijl (1.609 km). Wanneer de meter wordt bekeken tijdens de waarschuwingsstrategie, geeft de meter zeer weinig of helemaal geen DEF aan. Dit is een normale toestand. Het DEF-systeem moet de waarschuwingsstrategie (Fig. 6) voltooien en de inductie wordt niet op de meter weergegeven. In sommige gevallen wordt alleen het reserveniveau weergegeven. Bij grote aanhangers is er mogelijk geen reserve en worden er geen meterbalken weergegeven.
Fig. 6![]()
Voeg niet onmiddellijk DEF toe wanneer er een DEF-systeemmelding en een lage meterstand is om de meter weer omhoog te drijven of de DIC-melding te verwijderen. De volgende grafiek (Fig. 7) toont de DIC-meldingen die kunnen verschijnen tijdens het slepen en de meldingen in het rood waar het niet gepast is om DEF aan de tank toe te voegen. Gebieden in groen geven aan dat het bij deze waarschuwingsniveaus en wanneer deze meldingen worden weergegeven OK is om DEF aan de tank toe te voegen.
Fig. 7![]()
Klanten moeten worden aangemoedigd om de DEF-tank onder deze omstandigheden niet te vullen totdat de waarschuwingsstrategie aangeeft dat een specifieke snelheidsbeperking wordt bereikt (65 mph/105 km/h). Wanneer de systeemmelding verandert van "Snelheid binnenkort beperkt" in "Snelheid beperkt tot 65 mph in xx mijl" is het veilig om DEF toe te voegen en wordt de vulling gedetecteerd. De berichten kunnen even stoppen, maar beginnen kort daarna weer als het voertuig nog steeds sleept. Het voertuig kan in gebruik blijven totdat de DIC-melding wordt weergegeven dat inductie en snelheidsvermindering dreigend zijn. Dit is technisch gezien de beste tijd om de DEF-tank te vullen, en het systeem registreert een vulling op het inductieniveau als er tijdens de waarschuwingsstrategie geen DEF is toegevoegd en er geen functionele problemen zijn met het DEF-systeem.
TIP: Voeg bij het toevoegen van DEF aan een lege of zeer lege tank altijd minimaal 2 gallons (7,2 L) DEF toe om het voertuig te bevrijden van snelheidsbeperking.
Bekijk Bulletin #24-NA-196 voor meer informatie.
Het berekent het verbruik op basis van het huidige brandstofverbruik. Zodra de aanhanger is verwijderd en uw gemiddelde kilometerstand weer omhoog gaat, wordt de afstand tot leeg op de DEF-tank opnieuw berekend en verdwijnt de melding.Op een recente reis van 800 mijl met een 12 voet U-Haul-aanhangwagen in de sleep, kreeg ik een "DEF-kilometerstand 978". Ik ging van TX naar CO (eindhoogte 8000 voet) met een tegenwind van 25 mph bij 75 mph. Het brandstofverbruik daalde tot 12 mpg (normaal gesproken gemiddeld 27 zonder te slepen). Na een paar uur rijden kreeg ik een "DEF-kilometerstand 748". Het vreemde was dat mijn DEF-meter slechts 2 segmenten laag stond ??? Hiervoor haalde ik 4000+ mijl op een volle DEF-tank. Nu vertelt de vrachtwagen me ~1000 mijl over op 3/4 tank DEF. Vertrouw ik de meter?