Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

GM achterdifferentieel versnellingsbakolie vraag (75W90 synthetisch)

38K views 28 replies 13 participants last post by  RedSLEd  
#1 ·
Hallo allemaal,
Mijn handleiding zegt dat ik GM onderdeelnummer 89021677 (75W90 synthetisch) versnellingsbakolie moet gebruiken in mijn achterdifferentieel (G80), maar bij het zoeken zie ik ook dat GM een 75W90 synthetische versnellingsbakolie aanbiedt met onderdeelnummer 88900401.

Weet iemand of een van deze vloeistoffen in mijn toepassing kan worden gebruikt? Is het tweede onderdeelnummer slechts een nieuwere versie van de versnellingsbakolie die door GM wordt aangeboden?

Bedankt!
-John

#2 ·
De GM 8902177 is een onderdeel dat niet meer wordt geproduceerd volgens gmpartsdirect.com. Ik zou voor de 88900401 gaan.

#5 ·
Ja, de Ebay-verkopers verkopen waarschijnlijk gewoon oude voorraad. Ze zijn er waarschijnlijk een heleboel van tegengekomen in een "uitverkoop" of iets dergelijks.
Maar ik zou ook een aantal van de aftermarket-merken overwegen, evenals de GM-spullen. Mobil, Valvoline, Amsoil, Royal Purple maken allemaal geweldige synthetische 75W90-tandwieloliën die geweldig zouden werken voor uw vrachtwagen. Ze zijn waarschijnlijk ook gemakkelijker verkrijgbaar en goedkoper.
Ik gebruik Mobil in mijn achter- en voordifferentieel.

#6 ·
esox07 said:
Ja, de verkopers op eBay verkopen waarschijnlijk gewoon oude voorraad. Ze zijn er waarschijnlijk een heleboel van tegengekomen bij een "uitverkoop" of iets dergelijks.
Maar ik zou ook overwegen om naar enkele aftermarket-merken te kijken, evenals de GM-spullen. Mobil, Valvoline, Amsoil, Royal Purple maken allemaal geweldige synthetische 75W90-tandwielsmeermiddelen die geweldig zouden werken voor uw vrachtwagen. Ze zijn waarschijnlijk ook gemakkelijker verkrijgbaar en goedkoper.
Ik gebruik Mobil in mijn achter- en voordifferentieel.
Bedankt voor het advies! Ik heb naar de Mobil1 gekeken, maar daar staat dat het voor limited slip differentiëlen (75W90 LS synthetisch) is, wat in tegenspraak zou zijn met wat Gozzie heeft gepost...??

-John

#7 ·
Het is "COMPATIBEL" met LS-diffs. Maar zolang je de LS-additieven niet toevoegt, zit je goed voor je G80-differentieel en ook voor het voorste differentieel op een 4wd. Ik had die vraag een tijdje geleden.

#8 ·
Ik geloof dat dat in een andere post is opgelost. Ik denk dat de Mobil 1 in orde is en wat de meeste mensen zeggen is dat je de limited slip additieven niet moet gebruiken. Ik weet dat het soms verwarrend wordt.

#10 ·
Ik ben het ermee eens dat een G80 geen sperdifferentieel is en geen sperdifferentieeladditief in de vloeistof zou moeten hebben.

#11 ·
Ik heb veel onderzoek gedaan naar een synthetische versnellingsbakolie die geen LS-additieven bevat. De OE-vloeistof is geweldig, maar met bijna $30 per quart is het belachelijk. Ik zal Delo Syn-Gear XDM SAE 75W90 gebruiken als ik de mijne ververs. Mooi is $5,99 per quart.

#13 ·
dRewville said:
Ja, veel succes met het vinden van een vloeistof zonder LS-additief. Alleen dingen in de schappen ...

Dus vertel me... wat zouden al deze garages en dealers gebruiken?
Het spul dat ik gepost heb, doet het niet en het is verkrijgbaar bij mijn plaatselijke autoshop.

Dealers zullen de originele spullen van $30 per fles gebruiken.
Onafhankelijke garages zullen alles van de onderdelenwinkel gebruiken.

#16 ·
badbruin44 said:
Zou het uitmaken als iemand het verknalde en additief in een diff deed dat er niet om vroeg? Ik ga naar mijn voor- en achterkant en wil weten of het dat additief nodig heeft?
Voor de voorste diff, die open is, maakt het niet uit. Maar de achterste, als het de G80 heeft, kan het wel uitmaken. Het kan zijn dat het niet vergrendelt of kan ratelen.Geen van de GM-trucks heeft additieven nodig, behalve de quadrasteer-trucks.

#18 ·
Van alles wat ik heb gelezen over de Mobil1 Full Synthetic-tandwielolie die ik in mijn 2500 heb gebruikt, zit er "iets" LS in, maar als je Diff LS-additief nodig heeft, moet je dat toevoegen, want er zit niet genoeg LS-additief in om schade te veroorzaken. Ik gebruik Mobil 1 Full synthetic in mijn Rear G80 en het werkt prima!

Nu dat gezegd hebbende, er is niets mis met de Delo Synthetic, beide zijn goede tandwieloliën!

Sterker nog, ik heb zowel de voor- als achterdifferentiëlen vervangen met Mobil 1 Full Syn en de tussenbak afgetapt en Valvoline Full Syn toegevoegd.
Met hevige regen vandaag heb ik hem in 4 Wheel high gezet en 20 mijl heen en terug naar de dokter gereden zonder problemen, de truck was stil!! Erg blij!!

#19 ·
Het gebruik van additieven in sperdifferentiëlen (G80) wordt niet aanbevolen. Achterasadditieven zijn ontworpen voor gebruik in limited slip differentiëlen die normaal gesproken in auto's worden geïnstalleerd. Alle lichte vrachtwagens die zijn uitgerust met RPO G80 maken gebruik van een sperdifferentieel en het gebruik van additieven vertraagt de inschakeling van het spermechanisme en kan de levensduur van de as verkorten.

#20 ·
19trax95 said:
badbruin44 said:
Zou het uitmaken als iemand knoeide en additief in een differentieel deed dat het niet nodig had? Ik ga naar mijn voor- en achterkant en wil weten of het dat additief nodig heeft?
Voor het voordifferentieel, dat open is, maakt het niet uit. Maar de achterkant, als het de G80 heeft, kan het wel uitmaken. Het kan zijn dat het niet vergrendelt of kan rammelen.

Geen van de GM-trucks heeft additieven nodig, behalve de quadrasteer-trucks.
Quadrasteer-voertuigen gebruiken Dana-assen en hebben een andere vloeistofvereiste.
Het was RPO 86

#25 ·
U wilt Dexron VI voor de transmissie en de tussenbak. U wilt de 75w90-tandwielolie voor de differentiëlen. Synthetisch is een prima keuze voor beide.