Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

What color would you choose for the back lighting of you instrument cluster?

• I like the factory color

Votes: 24 8.7%
  • Red

Votes: 91 33%
  • Green

Votes: 10 3.6%
  • Blue

Votes: 89 32%
  • Yellow/Amber

Votes: 3 1.1%
  • White

Votes: 50 18%
  • Other Color

Votes: 9 3.3%
21 - 40 of 99 Posts
Je was me voor met de HUD, ik heb een 2010 vette en een 2011 camaro units [camaro werkt niet] welke unit gebruik je? acadia?, welke schakelaars?, ik heb de bedradingsstekkers, ik heb bedacht hoe ik ze in het dashboard kan passen [wijzig de linker bovenste ontdooibuis, ook op het verlichtingsding heb ik een acadia nav in mijn nnbs trk, het is rood, ik wil groen/fabriek, zijn de rode lampjes in de radio alleen maar covers?, ik heb net 3,5 mm moersleutels besteld, stuur me een pm als dat nodig is en we kunnen telefoonnummers uitwisselen want ik haat typen, geweldig werk

Ik vind het project leuk. Het ziet er echt goed uit!! Ik ben echter wel benieuwd hoe je de 4x4 Trans axle Select Switch uit elkaar hebt gehaald om die lampen ook rood te maken?

Man, je moet wel vaste handen hebben. Ik kan niet eens een koffiemok tot de rand vullen, omdat ik het dan allemaal over mezelf heb! Om nog maar te zwijgen van het solderen van die kleine diodes.

Ik weet dat het een paar maanden geleden is sinds ik voor het laatst iets heb gepost, maar soms staan werkprojecten persoonlijke projecten in de weg. :x Maar er is de afgelopen maanden ook wel wat vooruitgang geboekt. Allereerst is er de conversie van de knop van het elektrisch schuifbare achterruit naar rood. De schakelaar is grotendeels hetzelfde als de deurschakelaars, dus de conversie was vrij eenvoudig:

IMG_4044.JPG

IMG_4047.JPG

IMG_4045.JPG

IMG_4046.JPG

Dus nu is alles in het interieur veranderd naar rode verlichting. Je kunt zien dat de nieuwe 2014 GMC Sierra ook rode achtergrondverlichting heeft op de bedieningselementen, aangezien GMC enkele van de ontwerpkenmerken van Pontiac heeft overgenomen, aangezien ze enkele interieurontwerpers deelden. Ik denk dat je in de toekomst steeds meer GMC-voertuigen zult zien die rode verlichting gebruiken voor achtergrondverlichting, naarmate de ontwerpen veranderen om GMC te onderscheiden van het merk Chevrolet.

Redclay83 said:
Ik vind het project leuk. Het ziet er echt goed uit!! Ik ben echter wel benieuwd, hoe heb je de 4x4 Trans axle Select Switch uit elkaar gehaald om die lampjes ook rood te maken?
Dit is een geweldige vraag, want ik had moeite om deze schakelaar uit elkaar te halen. De "juiste" manier om deze schakelaar uit elkaar te halen, is om eerst de bedieningsknop met de rubberen grip eraf te halen. Om dit te doen, moet je de schakelaar natuurlijk uit het dashboard halen:

IMG_3490.JPG

Dan moet je de buitenste plastic afdekking eraf halen, zoals:

IMG_3492.JPG

Als dit eenmaal is gedaan, moet je de bedieningsring naar voren wrikken zodat deze loskomt van de clips in de schakelaar. Ik gebruikte een kleine platte schroevendraaier om tussen het zwarte plastic van de ring en de printplaat te komen en draaide de schroevendraaier langzaam en voorzichtig, waardoor de bedieningsring werd gedwongen om los te komen van de snaps in de schakelaar:

IMG_3493.JPG

IMG_3494.JPG

Je kunt zien dat dat zwarte plastic in de rest van de schakelaar gaat in die uitsparing van de printplaat. Dat gaat in de schakelaar in een clip die de schakelcontacten draait. Je zult ook aan de andere kant moeten wrikken om de snap aan de andere kant los te maken. Let op hoe ik de schakelaar vasthoud. Je kunt een paar soldeerverbindingen aan de rechterkant van de eerste foto zien. Beweeg de bedieningsring zodat het plastic stuk dat in de schakelaar gaat in het midden van de uitsparing zit. Zodra je de bedieningsring losmaakt van de interne schakelcontactring, krijg je dit:

IMG_3495.JPG

Nu kun je de plastic lichtgeleider zien waar de bedieningsring omheen zat en dat deze in het achterste deel van de schakelaarbehuizing is geschroefd. Daarom kun je de schakelaar niet van achteren uit elkaar halen. Je moet eerst de bedieningsring eraf halen!

IMG_3496.JPG

Attachments

Nu kunt u de lichtgeleider losschroeven en van de schakelaar verwijderen, en u houdt de bovenste printplaat over met de LED's die de modus aangeven waarin de transaxle zich bevindt, evenals de nachtverlichting die wordt verzorgd door de gloeilampen:

IMG_3497.JPG

Ik had een rode lamp van een oude Pontiac-schakelaar die ik had, maar ik had er geen meer. Dus besloot ik een rode SMD LED te gebruiken die ik van een ander Pontiac-cluster had en moest ik de schakelaar PCB aanpassen, zoals u op de volgende foto's kunt zien:

IMG_3500.JPG

IMG_3501.JPG

IMG_3502.JPG

IMG_3503.JPG

IMG_3505.JPG

IMG_3506.JPG

IMG_3507.JPG

IMG_3509.JPG

IMG_3512.JPG

Attachments

Discussion starter · #29 ·
dmaxx3500 said:
Je was me voor met de HUD, ik heb een 2010 vette en een 2011 camaro units [camaro werkt niet] welke unit gebruik je? acadia?, welke schakelaars?, ik heb de bedradingsstekkers, ik heb bedacht hoe ik ze in het dashboard kan passen [modificeer de linker bovenste ontdooibuis, ook op het verlichtingsding heb ik een acadia nav in mijn nnbs trk, het is rood, ik wil groen/fabriek, zijn de rode lampjes in de radio alleen covers?, ik heb net 3,5 mm dopsleutels besteld, PM me zo nodig en we kunnen telefoonnummers uitwisselen want ik haat typen, geweldig werk
Ik gebruik een 2007 Acadia HUD op de foto's. Ik wil een later model Acadia HUD (2010 of nieuwer) krijgen, maar ik heb er nog geen gevonden. Ik ben erg geïnteresseerd in het werk dat je achter het dashboard hebt gedaan om het te laten passen, en ik zal je een PM sturen zodat we erover kunnen praten.

JCunningham said:
08max said:
ongelooflijke mod, xenawise. Ziet er perfect uit. Dat zal je truck zeker laten opvallen. Ik heb maar één vraag.... waarom luister je naar paula abdul??? :?
om 4:13 uur 's ochtends
Ik ben in 1986 geslaagd voor de middelbare school, dus laten we zeggen dat ik mijn tienerjaren in de jaren 80 heb gehad, dus ik heb een voorliefde voor muziek uit de jaren 80! Ik ben ook een nachtuil, want ik werk 's nachts en het is niet ongebruikelijk dat ik tot in de vroege uurtjes aan projecten werk!

McDowell said:
Ik wil graag weten waar je je leds vandaan hebt en of zomaar een merk smd oké is om te passen of bepaalde specifieke?? laat het me alsjeblieft weten
De leds die ik heb gebruikt zijn van Oznium.com. De leds die ik in de cluster gebruik zijn van het type PLCC4 (ze hebben 4 aparte aansluitingen) en ik moet de aansluitingen aan één kant naar buiten buigen zodat ze geen contact maken met de printplaat en alleen de andere twee aansluitingen aan de andere kant op het bord solderen. Het PLCC4-type is hier: http://www.oznium.com/plcc-4. Ze verkopen ook het PLCC2-type dat in veel schakelaars wordt gebruikt en slechts twee aansluitingen heeft: http://www.oznium.com/plcc-2.

Een ander deel van deze conversie naar rood voor de interieurverlichting is dat de Pontiac en Acadia witte displays hebben voor de radio, HVAC en instrumentenclusterdisplays. Dit zijn Vacuum Florescent Displays (VFD's), dus ze hebben normaal gesproken die groenachtig blauwe kleur. Maar met het gebruik van een filter kun je de kleur van de displays veranderen. Om het wit te krijgen, heb je een roze filter nodig (ziet er een beetje roze uit) om over de displays te plaatsen. Pontiac en Acadia bereiken dit door roze displayranden te gebruiken op de radio, HVAC en instrumentenclusterdisplays. Dus ik heb deze randen bemachtigd en ze gebruikt op mijn HVAC- en radiodisplays. Het instrumentencluster is een ander beest, omdat het andere displays gebruikt dan de Acadia. Maar ik heb het Acadia-filter gebruikt en de gebieden op het instrumentencluster uitgesneden waar de displays doorheen schijnen. Omdat het fabriekscluster het blauw/groene filter op de clusteroverlay heeft, moest ik die eruit knippen zodat de VFD's zonder filter konden worden weergegeven. Toen heb ik het Acadia-filter iets groter geknipt en op de displays geplaatst. Toen heb ik de fabrieksoverlay hierover geplaatst, zodat je alleen de displays ziet alsof deze modificatie er niet eens was, maar je kunt de uitsparingen zien als je goed kijkt.

IMG_4051.JPG

IMG_4053.JPG

IMG_4060.JPG

IMG_4058.JPG

IMG_4059.JPG

IMG_4066.JPG

IMG_4065.JPG

Dus nu is de achtergrondverlichting helemaal rood en de displays voor de radio, HAVC en de clusterdisplays zijn nu allemaal wit. Ik zou kunnen overwegen om de clusterverlichting nu naar wit te veranderen, maar de streepjes in de snelheidsmeter en toerenteller rood te laten oplichten, zoals de Acadia en de nieuwe 2014 Sierra Cluster, met behulp van wat ze gelfilters noemen. Ze gebruiken deze gelfilters om de kleur van podiumlichten te veranderen. Ik kan een sjabloon uitknippen die alleen de delen van het cluster kleurt die ik wil kleuren en de rest wit laat. Op die manier zouden alle cijfers en de kleinere meters wit zijn, alleen de streepjes op de snelheidsmeter en de toerenteller zouden rood gekleurd zijn. Ik zou zelfs de streepjes van de benzinemeter bij de "E" rood kunnen kleuren, evenals de streepjes van de oliemeter bij de "0" en de streepjes van de temperatuurmeter bij de "260" rood. Misschien gele en rode streepjes in de toerenteller voor de gele lijn en de rode lijn. En last but not least, ervoor zorgen dat de km/u-symbolen 's nachts niet oplichten, wat 's nachts in ieder geval een schonere snelheidsmeter oplevert. Helaas, de ideeën voor mods eindigen nooit!

Tot de volgende keer, laat me weten wat je van de nieuwe mods vindt of als je er vragen over hebt.

Xenawise

Attachments

Oké. Ik breng mijn truck bij je langs voor een volledige conversie! LOL Het werk ziet er geweldig uit man, ik vind het idee van de HUD OOK ECHT leuk... misschien moet ik een manier vinden om dat in mijn 05 te verwerken.

• Like
Reactions: swathdiver
Eigenlijk had ik een korte vraag... is het dashboard van mijn 05's verlicht met standaard lampen of LED's? En als het de standaard gloeilampen zijn, wat is dan het lampnummer? Dat zou zeker makkelijker zijn dan het solderen van die kleine dingen. Ik waardeer het.

Discussion starter · #34 ·
Whiteycrewcab said:
Eigenlijk had ik een korte vraag... is mijn dashboard van '05 verlicht met standaard lampen of LED's? En als het de standaard gloeilampen zijn, wat is dan het lampnummer? Dat zou zeker gemakkelijker zijn dan het solderen van die kleine dingen. Ik waardeer het.
De verlichting in de 03-07classic clusters zijn ingesoldeerde gloeilampen. Ze gebruiken geen LED's. U kunt ze echter vervangen door LED's en Speedo heeft een doe-het-zelf-kit waarmee u de lampen kunt vervangen door LED's en ook de kleur kunt veranderen!

Bekijk deze link voor een demontage van de cluster:

http://www.tahoeyukonforum.com/forum/sh ... hp?t=24215

En deze link voor de Speedo DIY-kit om de lampen te veranderen in LED's:

http://creaturesofthenightperformance.c ... 4552.aspx#

Succes!

Xenawise

Zoet! Heel erg bedankt!

Uh, kun je de 9+ uur durende rit naar San Antonio, Texas, maken en dit aan mijn truck doen?…

Ik betaal in bier...eventueel niet-****-knuffels.

Nee, maar serieus, dit is geweldig. Ik zat er net over na te denken om dit te doen. Ik heb LED's in mijn dome- en kaartverlichting geplaatst...en ik ben er dol op. Een van mijn lampjes op mijn tractiecontroleknop gaat uit. Ik ben slecht in elektrische dingen...en mijn handen zijn NIET zo stabiel. Ik gebruik ofwel te veel kracht om dingen uit elkaar te halen en ze te breken...of niet genoeg. Er is geen gulden middenweg.

Oké, ik heb de lampmaten gevonden, maar hoeveel lampen heb ik nodig voor alleen de cluster meters? En hoeveel heb ik er nodig voor al het andere? Ik heb het LT2-pakket Silveraado.

21 - 40 of 99 Posts