Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

Hoe schakel ik de claxon uit?

24K views 9 replies 6 participants last post by  SparkyJJO  
#1 ·
Ik heb een Silverado uit 2004. Het afgelopen anderhalf jaar is er geen claxon te horen geweest als ik de afstandsbediening gebruik. Plotseling is hij gaan claxonneren als ik de deuren met de afstandsbediening vergrendel. Is er een manier om deze functie uit te schakelen (ik zou veel liever in stealth-modus gaan)?

Bedankt voor alle antwoorden.

Royce

#2 ·
Ja, dat is er. Het staat in uw handleiding, het gaat om het indrukken van een aantal knoppen en schakelaars in een bepaalde volgorde.

Als u ook meer dan eens op de vergrendeling van uw afstandsbediening drukt, piept deze.

Save
#3 ·
Het lijkt erop dat de claxon volgens de handleiding niet zou moeten "piepen" bij de eerste druk op de knop. Tenzij het piepen bij de eerste druk aangeeft dat het alarm is geactiveerd.

Feedback op afstand vergrendelen
Druk op de personalisatieknop totdat AFSTANDSVERGRENDELING
FEEDBACK in het display verschijnt. Om uw
personalisatie te selecteren voor de feedback die u ontvangt wanneer
u het voertuig vergrendelt met de afstandsbediening
zonder sleutel, drukt u op de selectieknop terwijl AFSTANDSVERGRENDELING
FEEDBACK op de DIC wordt weergegeven. Door op
de selectieknop te drukken, bladert u door de volgende keuzes:
VERGRENDELFEEDBACK: BEIDE (standaard): De parkeer-
lampen knipperen elke keer dat u op de knop met het
vergrendelingssymbool op de afstandsbediening zonder sleutel drukt
en de claxon piept de tweede keer dat u op de
vergrendelingsknop drukt.
VERGRENDELFEEDBACK: UIT: Er is geen feedback
wanneer het voertuig wordt vergrendeld.
VERGRENDELFEEDBACK: CLAXON: De claxon piept de
tweede keer dat u op de knop met het vergrendelingssymbool
op de afstandsbediening zonder sleutel drukt.
VERGRENDELFEEDBACK: LAMPEN: De parkeerlampen
knipperen elke keer dat u op de knop met het
vergrendelingssymbool op de afstandsbediening zonder sleutel drukt.
Kies een van de vier opties en druk op de
personalisatieknop terwijl deze op de DIC wordt weergegeven om
deze te selecteren en door te gaan naar de volgende functie.

Save
#6 ·
Save
#8 ·
Ik heb een 2006, vrijwel dezelfde als jouw 2006. Ik heb mijn fabrieksalarm zo ingesteld dat wanneer ik op de vergrendelknop van de sleutelhanger druk, de parkeerlichten knipperen, de deuren vergrendelen en het alarm wordt ingeschakeld, zonder hoorbaar geluid. Als ik herhaaldelijk op de knop druk, piept de claxon ook niet. Ik heb dit gedaan via de knoppen op mijn stuur.

Ik kan de exacte volgorde van wat je moet indrukken later opschrijven als ik ga lunchen, en dan terugposten wat je zou moeten doen.

Opmerking: als je een aftermarket alarm hebt, werken de fabrieksinstellingen mogelijk niet op dezelfde manier.

#9 ·
Als je een alarm hebt, kan het piepen het inschakelen van het alarm zijn.

Save
#10 ·
Ik herinner me dat een enkele piep bij de eerste druk betekende dat er iets niet klopte bij het vergrendelen van mijn oude GM, en een dubbele piep was wanneer hij normaal vergrendelde (wat ik uitschakelde om stil te zijn). Een tweede druk zou een enkele piep geven alsof hij wilde zeggen: "Ja, ik heb je gehoord." Misschien was de enkele piep toen ik de deur nog op een kier had of zoiets, ik weet het niet meer precies.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.