Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 71 Posts
Ik heb vandaag mijn LMM en TB schoongemaakt. FWIW de mijne heeft het scherm. Deze dingen waren vies. Omdat ik deze truck gebruikt heb gekocht, ga ik schoonmaken wat ik kan en alle vloeistoffen vervangen.
Bedankt voor de write-up.

Ik heb dat product gebruikt dat op de foto staat, het werkt geweldig. Het was verbazingwekkend hoeveel vuil en roet ik uit mijn sensor heb gehaald, hij zag er niet eens zo vies uit.

HĆ© jongens, ik heb vandaag mijn LMM schoongemaakt. Ik opende de airbox en keek in de buis en ik zag geen filter. Ik voelde ook aan beide kanten van het gat waar de LMM in gaat en ik voelde niets. Ik heb een 2010 Silverado LT. Zou ik een filter moeten hebben?

Discussion starter · #25 ·
Welnu, je hebt een truck uit 2000 en de mijne is uit 2010. Ze zouden er heel anders uit kunnen zien. Het algemene concept zou echter wel kloppen.

Save
Veel dank mensen! Ik heb deze site een paar dagen geleden gevonden en hier ben ik en gebruik de info die ik hier heb gekregen om de truck weer goed te laten lopen! Ik denk niet dat de sensor ooit is schoongemaakt in mijn 05 met 97k. Maakte een groot verschil! Stationair toerental schommelde vroeger rond de 8-900 en hij haperde bij het inhalen op de snelweg. Niet meer! Ik heb ook de gasklep schoongemaakt, die was echt heel vies en heb er ook een nieuw luchtfilter ingegooid! O2-sensor is vervangen, geen check engine light meer! Hopelijk zie ik een mooie verbetering in mpg......

Kocht een blik SensorKleen, en toen ik naar mijn sensor keek. Ik denk dat ik hem uit de inlaat moet verwijderen. Heb de luchtslang aan de motorkant losgemaakt, maar de kant van het filter beweegt niet. Ik zal moeten wachten tot het geen -20 °C meer is om het aan te pakken. Ik vond een video voor verwijdering en installatie die hielp, dacht dat ik het met jullie zou delen.
Bedankt voor de uitwerking!

Attachments

Die aanzuigbuizen zijn een koninklijke pijn om te scheiden. Ze lijken met de leeftijd samen te smelten of aan elkaar te plakken.

Save
starspangled6.0 said:
Geweldig artikel, Eric. Ik heb dat nog nooit gedaan, en ik gok dat het bij mijn truck al een tijdje geleden is gedaan... nou, ik zal het aan mijn to-do lijst toevoegen!
Dit klinkt als een ander "to do" item dat ik moet toevoegen aan mijn "onderhoud van mijn truck" dat ik deze week heb geschreven.. om dit weekend te doen. Sterker nog, ik kan mezelf bijna garanderen dat mijn M.A.F.-sensor vuil is omdat mijn truck, ze heeft er nu 114k op zitten.. en ik weet zeker dat de M.A.F.-sensor nog nooit is schoongemaakt. Ik maak de gasklep altijd grondig schoon bij elke olieverversing, dus hij wordt om de 4.000 mijl schoongemaakt.

Maar hoe dan ook, zoals gewoonlijk.. veel dank voor het 'How To' artikel mijn vriend! Grazie!

Het was vandaag best lekker weer, dus toen ik onderweg was, heb ik een busje MAF-reiniger gehaald. Thuis aangekomen heb ik de MAF eraf gehaald, hij zag er niet zo vies uit totdat ik hem begon te spuiten. Ik heb de versie met het gaas ervoor en het was erg vies. Ik heb geen kans gehad om te rijden nadat ik klaar was, zal het morgen moeten testen om te zien of het een verschil heeft gemaakt.

Mijn luchtmassameter lijkt hier helemaal niet op. Hij lijkt dezelfde diameter te hebben als de buis van de koude luchtinlaat. Waarschijnlijk een ander jaar, denk ik. Is het andere proces hetzelfde?

Discussion starter · #37 ·
Het proces moet hetzelfde zijn, ongeacht het jaar.

Wat de droogtijd betreft: Het oplosmiddel verdampt snel. 5 minuten is voldoende.

Save
Discussion starter · #39 ·
Ja. De MAF is binnen 2 minuten na het uitschakelen van de vrachtwagen afgekoeld. Geen zorgen.

Save
Cool, ik heb het al gedaan. Ik kan een verschil zien. Misschien een placebo-effect, maar ik neem het graag aan. Ik denk dat mijn K&N cai niet goed vastzat en een van de klemmen zat niet strak. Dus misschien is dat het verschil dat ik merk.

21 - 40 of 71 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.