Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Niet-tapse liftblokken

3.8K views 20 replies 3 participants last post by  BMH95  
#1 ·
Weet iemand wie een set niet-tapse blokken maakt voor de 2016 Silverado 1500s? Ik heb 2-2,25” blokken nodig, maar wil geen taps toelopende. Ik kan ze nergens vinden. Maar misschien zoek ik niet op de juiste plaatsen.

Ik ken mijn aandrijvingshoeken en wil geen taps toelopende blokken.

Bedankt!

#2 ·
Ik typte in Google, silverado 2" liftblokken. De eerste twaalf opties waren allemaal niet-taps of anderszins plat en vierkant...

Ik weet dat als ik twee omhoog zou gaan, ik een graad of twee zou shimmen. Maar ik wil dat mijn achterdifferentiëlen lang meegaan, ik geef de voorkeur aan een trillingsvrije acceleratie, niet iedereen doet dat ;).

In alle ernst, 2" moet prima zijn, gecompenseerd of niet. Bij 3" kom je in de zone waar je moet compenseren, IMO.

#5 ·
Deze lijken niet taps te zijn.
Je kunt ook de fabrikanten van de kits bellen en het vragen. Ongetwijfeld hebben ze er een paar rondslingeren.

2 inch achterste liftblokken voor Chevy Silverado 1500 GMC Sierra 1500, 2" achterste nivelleerset Uitgebreide vierkante U-bouten Compatibel met 1999-2019 Silverado 1500 Sierra 1500 Amazon.com: 2 inch achterste liftblokken voor Chevy Silverado 1500 GMC Sierra 1500, 2" achterste nivelleerset Uitgebreide vierkante U-bouten Compatibel met 1999-2019 Silverado 1500 Sierra 1500 : Automotive

#7 ·
Deze lijken niet taps te zijn.
Je kunt ook de fabals bellen die de kits maken en het vragen. Ongetwijfeld hebben ze er een paar rondslingeren

2 inch achterste liftblokken voor Chevy Silverado 1500 GMC Sierra 1500, 2" achterste nivelleerset Uitgebreide vierkante U-bouten Compatibel met 1999-2019 Silverado 1500 Sierra 1500 Amazon.com: 2 inch achterste liftblokken voor Chevy Silverado 1500 GMC Sierra 1500, 2" achterste nivelleerset Uitgebreide vierkante U-bouten Compatibel met 1999-2019 Silverado 1500 Sierra 1500 : Automotive
Er zijn beoordelingen over die zeggen dat ze taps zijn.

#16 ·
Oké, hier zijn we: Ik heb de ReadyLift-blokken omgedraaid. Nu ben ik 2,8 graden lager op de pignonhoek. Vibraties op de snelweg lijken veel beter en ik denk niet dat ik trillingen bij lage snelheid voel. Begonnen met de pignon ongeveer gelijk aan de uitgaande as. De blokken hebben dus een hoek van 1,5 graden ingebouwd.

Dus moet ik het nu zo houden of platte blokken proberen?

#19 ·
Ik ga precies tussen de vibes in. De achterwaartse readylift-blokken leken het beste, maar niet perfect en het voelde een beetje vreemd aan bij lage snelheden. Moeilijk te beschrijven, maar het voelde alsof het een beetje zou schudden bij lage snelheden op hobbelige wegen. De 2* taps toelopende blokken die er nu in zitten, hebben dat weggenomen, maar de snelwegsnelheid-vibes zijn terug, alleen erger dan de readylift normale richting taps toelopend.

Dus ik ga plat. We zullen zien. Als ze ooit aankomen, laat ik het je weten.

#20 ·
Ik ging naar 2* om te zien of verder gaan dan de 1* RL het beter of slechter maakte. Zeker slechter. Merkbare trillingen bij lage snelheid.

Dus ik heb ze gewoon omgedraaid om het probleem met lage snelheid te verhelpen en kruiskoppelingen te sparen. Dus ik ga 1* minder werkhoek dan het achterwaartse readylift-blok. Hopelijk is dat logisch.

#21 ·
Samenvatting - de normale “kleine kant van de tapsheid” gaf me snelwegsnelheid vibes. Door de taps toelopende blokken om te draaien, kreeg ik lage snelheid vibes. Ik heb dit gedaan in 1* en 2* tests beide kanten op - rondsel een paar graden omhoog en rondsel een paar graden omlaag.

Dit vertelde me wat het beter maakte en wat het slechter maakte.

2” platte blokken zullen mijn werkhoeken precies in het midden van alles plaatsen. En ongeveer 2* lagere hoek dan de transmissie-uitgang bij neutrale belasting. Moet dode parallelle aandrijvingshoeken zijn onder belasting en zorgen voor klimmen en dalen van het rondsel over een 5* gelukkige werkhoekbereik.