Soms, als ik mijn vrachtwagen start, maakt de radio ongeveer een seconde lang een luide statische ruis en stopt dan. Dit is misschien maar 6 keer in 3 jaar gebeurd, dus ik neem niet de moeite om het uit te zoeken. Afgezien van het geluid, is er niets anders dat wordt beïnvloed. Eens maakte het een vreemd geluid en begon de radio muziek af te spelen en verloor de tijd. Ook zette het een instelling terug op 'Audible Touch Feedback', en wanneer ik de ventilator op de verwarming/airco aanpas, klinkt er een pieptoon (misschien is 'Audible Touch Feedback' een fabrieksinstelling, misschien staan alle instellingen weer op fabrieksinstellingen en dat is het enige dat me opvalt). Ik ben gegaan en heb de 'Audible Touch Feedback' uitgeschakeld en de tijd ingesteld - dat is minstens een jaar geleden. Ik moet vermelden dat ik nooit naar de radio luister, het heeft een display van een zender en staat op mute, ik kan de nummers zien die worden afgespeeld, tijd en temperatuur verschijnen in de rechterbovenhoek, maar geen geluid. Als ik kon, zou ik alleen de klok laten zien, maar dat is niet mogelijk. Wanneer ik de knop ingedrukt houd en alleen de klok verschijnt, blijft dat zo tot ik de vrachtwagen de volgende keer start, dan gaat hij weer naar radio aan en mute. Vandaag hoorde ik tijdens het rijden een geluid, dacht dat ik iets op de weg had geraakt, zoals een steen die onder de spatbord omhoog werd gegooid of zoiets. Het volgende wat ik weet is dat de radio speelt, de tijd is veranderd in 12 uur en als ik de ventilator aanpas, piept hij weer. Dus de 'Audible Touch Feedback'-instelling ging weer op aan. Ik moet opmerken dat de voorkeurzenders niet verloren gaan. Nu, na dit alles, heeft iemand zoiets meegemaakt of weet iemand wat dit kan veroorzaken? Nu heb ik alles weer zo ingesteld als ik het normaal heb, radio aan met geluid op mute en tijd en temperatuur in de rechterbovenhoek. Ik ben er zeker van dat het op een dag weer dit rare geluid zal doen, het radiogeluid zal weer aankomen, de klok zal resetten en 'Audible Touch Feedback' weer op aan. Vandaag heb ik de radiozekering eruit getrokken en weer teruggeduwd. Ik vraag me nog steeds af of het een radioprobleem is of iets anders dat de radio beïnvloedt, want ik verlies geen voorkeurzenders, maar ik verlies de tijd en minstens één instelling van de 'Audible Touch Feedback' gaat van uit naar aan. Toch gaat de radio tegelijkertijd van mute af en begint te spelen. Dit is op een 2014 Silverado 1500 werkvrachtwagen met 5.3. Dit is een oude stijl, bankzitting 2 deuren, geen elektrische ramen of spiegels. Ook is er geen bluetooth of iets dergelijks via de radio en is het geen touchscreen.