Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

De radio gaat vanzelf aan en reset de tijd en sommige instellingen.

3.9K views 4 replies 3 participants last post by  Tbone Shuffle  
#1 · (Edited)
Soms, als ik mijn vrachtwagen start, maakt de radio ongeveer een seconde lang een luide statische ruis en stopt dan. Dit is misschien maar 6 keer in 3 jaar gebeurd, dus ik neem niet de moeite om het uit te zoeken. Afgezien van het geluid, is er niets anders dat wordt beïnvloed. Eens maakte het een vreemd geluid en begon de radio muziek af te spelen en verloor de tijd. Ook zette het een instelling terug op 'Audible Touch Feedback', en wanneer ik de ventilator op de verwarming/airco aanpas, klinkt er een pieptoon (misschien is 'Audible Touch Feedback' een fabrieksinstelling, misschien staan alle instellingen weer op fabrieksinstellingen en dat is het enige dat me opvalt). Ik ben gegaan en heb de 'Audible Touch Feedback' uitgeschakeld en de tijd ingesteld - dat is minstens een jaar geleden. Ik moet vermelden dat ik nooit naar de radio luister, het heeft een display van een zender en staat op mute, ik kan de nummers zien die worden afgespeeld, tijd en temperatuur verschijnen in de rechterbovenhoek, maar geen geluid. Als ik kon, zou ik alleen de klok laten zien, maar dat is niet mogelijk. Wanneer ik de knop ingedrukt houd en alleen de klok verschijnt, blijft dat zo tot ik de vrachtwagen de volgende keer start, dan gaat hij weer naar radio aan en mute. Vandaag hoorde ik tijdens het rijden een geluid, dacht dat ik iets op de weg had geraakt, zoals een steen die onder de spatbord omhoog werd gegooid of zoiets. Het volgende wat ik weet is dat de radio speelt, de tijd is veranderd in 12 uur en als ik de ventilator aanpas, piept hij weer. Dus de 'Audible Touch Feedback'-instelling ging weer op aan. Ik moet opmerken dat de voorkeurzenders niet verloren gaan. Nu, na dit alles, heeft iemand zoiets meegemaakt of weet iemand wat dit kan veroorzaken? Nu heb ik alles weer zo ingesteld als ik het normaal heb, radio aan met geluid op mute en tijd en temperatuur in de rechterbovenhoek. Ik ben er zeker van dat het op een dag weer dit rare geluid zal doen, het radiogeluid zal weer aankomen, de klok zal resetten en 'Audible Touch Feedback' weer op aan. Vandaag heb ik de radiozekering eruit getrokken en weer teruggeduwd. Ik vraag me nog steeds af of het een radioprobleem is of iets anders dat de radio beïnvloedt, want ik verlies geen voorkeurzenders, maar ik verlies de tijd en minstens één instelling van de 'Audible Touch Feedback' gaat van uit naar aan. Toch gaat de radio tegelijkertijd van mute af en begint te spelen. Dit is op een 2014 Silverado 1500 werkvrachtwagen met 5.3. Dit is een oude stijl, bankzitting 2 deuren, geen elektrische ramen of spiegels. Ook is er geen bluetooth of iets dergelijks via de radio en is het geen touchscreen.

#2 ·
2012 2500 LT, ik begin displayproblemen te krijgen met mijn fabrieksradio. Soms licht slechts de helft van het display op. Dan krijg ik soms vreemde flitsen van delen van het display. Ik krijg zelfs een paar heldere pixels willekeurig aan! Als ik een hobbel raak of op het display tik, kan het terugkeren naar het origineel, maar ik heb het de helft van de tijd gehad en ook helemaal leeg totdat ik een andere hobbel raakte! Een paar weken geleden kwam ik naar buiten en schakelde het alarm uit en vond het display met een heldere balk met hash-markeringen. Ik weet niet zeker of het de hele nacht aan heeft gestaan of dat het alarm het heeft uitgeschakeld? Nou, ik denk dat het tijd is om op zoek te gaan naar een vervanging die ik niet hoef te hacken om te installeren!

#3 ·
Klinkt alsof de jouwe veel meer functionaliteit heeft dan mijn eenvoudige werk-truck, maar vergelijkbare problemen. Veel vervangingen hacken niet alleen de bedrading, maar vereisen ook wat extra snijden. Ik denk dat ik voor een fabrieksvervanging zou gaan als dat nodig is. Als het warmer wordt, zodat ik de dunne plastic bekleding niet breek, zou ik die bekleding rond de radio kunnen verwijderen, 4 bouten verwijderen, de radio en de A/C-bediening eruit trekken en alle aansluitingen aan de achterkant van de radio resetten. Trek ze eruit en doe er misschien dat elektrische gel op en steek ze er weer in.

Wat ik echt zou willen, is een manier om de radio uit te zetten en niet aan te zetten als ik de truck opnieuw start. Er lijkt geen instelling voor te zijn, ik kan hem uitzetten door de knop ingedrukt te houden en alleen de klok wordt weergegeven. Dan gaat de radio elke keer als ik hem start weer op mute.

#5 ·
Ik heb een paar maanden geleden mijn oude vrachtwagen met mijn werkbus gestart en er is iets in de radio doorgebrand. Hij gaat niet uit en bleef de batterij leegtrekken. Hij ging ook in de telefoonmodus, volledig vast, waarvan ik geen idee heb wat dat is. Totdat ik hem eruit haalde, trok hij elke nacht mijn batterij leeg en startte mijn bus niet. Dit is een Ford 350 uit 2006.

Het is niet ongebruikelijk dat deze computergestuurde fabrieksradio's iets doorbranden en gek doen. Ik heb een middenklasse Pioneer head unit van Walmart gekocht om hem te vervangen. Hij heeft dvd met een behoorlijk scherm, bluetooth-mogelijkheden, achteruitrijcamera als ik er een toevoeg, en een behoorlijk aantal watt meer dan de fabrieksunit.

De manier om een aftermarket radio toe te voegen en de fabrieksbedrading te behouden, is door een bedradingsharnas te bestellen/kopen voor uw specifieke jaar/model/radio. Het enige wat het doet, is in uw fabrieksbedradingsharnas steken nadat u de radio hebt verwijderd. Het heeft een heleboel 15-20 cm lange draadstompjes die vooraf gestript en geïdentificeerd zijn zodat u ze kunt aansluiten op uw nieuwe radio. Het identificeert constante/geschakelde stroom, aarde, luidsprekers en polariteit, enz. U hoeft alleen maar elke draad afzonderlijk op de bedrading van uw nieuwe radio aan te sluiten en hem er vervolgens in te schuiven. Het is heel eenvoudig. U kunt een kit krijgen die ook sierlijsten en dergelijke heeft om een goede pasvorm te creëren.

Ik heb een Pioneer AVH 120-BT gekregen. Ik denk dat het ongeveer $150 was.