Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

Hard rempedaal - 2014 - Lage snelheid

1 reading
35K views 17 replies 11 participants last post by  RedSLEd  
#1 ·
Ter informatie en commentaar (heeft iemand anders dit probleem?). Voor zover ik weet, is dit probleem heel nieuw. Mij is verteld dat 2 politieauto's onder garantie zijn gerepareerd (de 36.000 km bumper-to-bumper) en dat 1 persoon zijn persoonlijke vrachtwagen heeft laten repareren. Vereist -Vacuümpomp (vastgeschroefd aan de voorkant van de motor aan de bestuurderszijde met katrol bevestigd) -Vacuümleiding tussen de booster en de pomp -Rembooster -Hoofdcilinder -Vacuümpompriem 2014 Silverado 1500 4x4 Z71 89.000 mijl Alle onderhoud (preventief of anderszins) uitgevoerd bij dezelfde Chevrolet-dealer Achtergrond van het gebruik van het voertuig: 89.000 mijl met 9/32 profieldiepte resterend op originele banden. Remblokoppervlakken nog steeds in "groene" status door de Chevrolet-serviceafdeling. Dit laat zien hoeveel het voertuig remt... heel weinig in vergelijking met veel andere vergelijkbare 2014 Silverado's. Probleem voor het eerst opgemerkt in mei 2016 (ongeveer 59.000 mijl op het voertuig op dat moment) Mislukking van het voertuig om te stoppen opgemerkt. Gebrek aan bekrachtigde remmen bij lage snelheden. Rempedaal is keihard met weinig tot geen beweging (maximaal 1/4"). Voertuig blijft bewegen (ongeacht de druk op het rempedaal) over enkele meters. Hoewel dit zowel in vooruit als achteruit is voorgekomen, wordt het probleem consequent waargenomen in achteruit. Probleem komt veel vaker voor na de snelwegrit van 70 mijl van de eigenaar (elke ochtend bij aankomst op het werk bij het achteruitrijden of inparkeren en elke avond bij het achteruitrijden de oprit af). Probleem wordt altijd waargenomen bij het trekken van een aanhanger en achteruitrijden. Service met betrekking tot dit probleem tot nu toe - januari 2017: Vervanging van rembooster vacuümsensor/buis (onderdeelnummer 23135228) "schakelaar met buis" werd ook op de serviceorder vermeld. Ongeveer $200 in rekening gebracht bij de klant met nul gunstige resultaten met betrekking tot het probleem. Chevrolet-serviceafdeling heeft dit probleem tot nu toe op 3 voertuigen gerepareerd. Twee daarvan hadden 27.000 mijl en de andere 91.000 mijl. Er gaan geruchten dat het ongeveer $1900 reparatie is.

Attachments

#4 ·
Ik heb er 1-2 van gezien. Niet het einde van de wereld. Snel en gemakkelijk te repareren. Wat betreft het niet kunnen stoppen???? Daar ben ik niet zeker van. Ik kon beide gevallen met consistentie stoppen.

Save
#5 ·
1. De serviceafdeling zegt dat het hele remsysteem moet worden vervangen, inclusief de remleidingen. Waarom? Is het mogelijk dat de motorolie (die de vacuümpomp smeert) in de rembekrachtiger terecht kan komen (dat snap ik); maar dan in de hoofdremcilinder. Dat is het deel dat ik niet begrijp.

2. Hebben ze een pomp van een andere fabrikant of is dit gewoon een klus van $1.000 per 56.000 mijl?

#6 ·
Een collega vertelde dat zijn rempedaal op zijn Sierra uit 2015 keihard zou worden als hij op de rem stond om zo dicht mogelijk bij een ander voertuig in zijn oprit te parkeren. Het gebeurde alleen bij lage snelheden en het pedaal werd steeds harder als hij de rem indrukte en losliet. Zijn oplossing was een sensor, snel en gemakkelijk, en het probleem is niet teruggekomen.

#17 ·
Een collega noemde dat zijn rempedaal op zijn 2015 Sierra keihard zou worden als hij op de remmen stond om zo dicht mogelijk bij een ander voertuig in zijn oprit te parkeren. Het zou alleen gebeuren bij lage snelheden en het pedaal zou geleidelijk harder worden als hij de remmen indrukte en losliet. Zijn oplossing was een sensor, snel en gemakkelijk en het probleem is niet teruggekeerd.
Ik weet dat dit bijna 7 jaar geleden is, maar weet u toevallig nog welke sensor hij heeft vervangen? Ik heb precies hetzelfde probleem. De rempedaalpositiesensor lijkt niet het probleem te zijn, maar ik ben verre van een monteur lol.

#8 ·
bksbigdogdoug said:
Een collega vertelde dat zijn rempedaal op zijn 2015 Sierra keihard zou worden als hij op de rem stond om zo dicht mogelijk bij een ander voertuig in zijn oprit te parkeren. Het zou alleen gebeuren bij lage snelheden en het pedaal zou progressief harder worden als hij de rem indrukte en losliet. Zijn oplossing was een sensor, snel en gemakkelijk en het probleem is niet teruggekomen.
Is er een kans dat u het onderdeelnummer voor de sensor kunt vermelden? Zou op zijn reparatierapport moeten staan. Ik vraag me af of het hetzelfde onderdeel is dat ze op mijn vrachtwagen hebben vervangen.

#12 ·
Wauw, ik heb net hetzelfde probleem gepost met mijn 2016 Silverado (in het remforum). Remmen bij lage snelheid is onmogelijk. Het pedaal wordt keihard en je kunt de truck niet stoppen. Dit is twee keer in twee weken gebeurd en ik breng hem morgen naar Chevy. Gelukkig stond er een parkeerstop voor me en geen andere auto/vrachtwagen. Eng spul.

Heeft iemand de oplossing gevonden, aangezien er geen TSB is??? Ik wil niet dat de dealer me vertelt dat ze het probleem niet kunnen reproduceren en dan BAM, ik een ongeluk krijg.

Ik heb 25K mijl op mijn.
1500 4x4

#14 ·
Heb dit Service Bulletin gevonden...wat vervelend is omdat mijn garantie voorbij is. Mijn vader heeft net een sensor besteld en we zullen dat proberen, maar hij zal de in dit bulletin genoemde leiding controleren om te zien of er olie in zit, aangezien ik deze week een caravan trek en hoop dat het niet zo is.

#15 ·
Mijn oplossing, althans voorlopig, was de vacuümpomp voor de remmen. Dat is wat de dealer heeft vervangen, in opdracht van GM. De specificatie is >13"hg en de mijne was ongeveer 10"hg.

Als je op deze link rondsurft, zul je zien dat dit waarschijnlijk de oplossing was voor de meeste trucks met dit probleem.

Succes...

#18 ·
@Walker9 Dat lid is hier al 3 jaar niet geweest. Verwacht geen antwoord. Het is misschien beter voor u om een eigen draad te beginnen met alle bijzonderheden over uw vrachtwagen.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.