Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
21 - 40 of 102 Posts
Hetzelfde is mij overkomen. Ik reed 9 uur, parkeerde hem en de volgende ochtend zat het stuur vast en stond er op mijn dashboard "ESC moet worden onderhouden, stuurbekrachtiging defect, voorzichtig rijden". Het was onbestuurbaar, dus ik heb een afspraak gemaakt met een dealer en de wegenwacht gebeld om hem te laten slepen. Ik zette de truck ongeveer 30 minuten later weer aan om de airco te laten draaien en zie, geen foutmelding en mijn stuur kon weer bewegen. Ik annuleerde de wegenwacht en reed ermee naar de dealer. Ze waarschuwden me dat het gerepareerd moest worden, omdat het onderdeel dat de stuurbekrachtiging regelt niet communiceert met de rest van de computers. De technicus waarschuwde me dat het voertuig onveilig was om mee te rijden, tenzij het gerepareerd werd, omdat de storing andere systemen kan beschadigen. We zullen zien hoe het afloopt, want hij staat nog steeds bij de dealer, maar ik wilde dit plaatsen omdat ik weet dat de dealer een gedoe is. Ik had hem bijna niet gebracht, maar omdat ze er zo op aandrongen dat ik er niet mee reed, wilde ik het delen zodat andere bestuurders hun truck zouden laten controleren.

Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik reed 9 uur, parkeerde hem en de volgende ochtend zit het stuur vast en mijn dashboard leest "ESC moet worden onderhouden, stuurbekrachtiging defect, rijd voorzichtig". Het was onbestuurbaar, dus ik heb een afspraak gemaakt met een dealer en de pechhulp gebeld om hem te laten slepen. Ik zet de truck ongeveer 30 minuten later weer aan om wat airco te laten draaien en zie, geen foutmelding en mijn stuur beweegt weer. Ik heb de pechhulp geannuleerd en ben ermee naar de dealer gereden. Ze waarschuwden me dat het gerepareerd moest worden, omdat het onderdeel dat de stuurbekrachtiging regelt, niet communiceert met de rest van de computers. De technicus waarschuwde me dat het voertuig onveilig was om te rijden, tenzij het werd gerepareerd, omdat de storing andere systemen kan beschadigen. We zullen zien hoe het afloopt, aangezien het nog bij de dealer staat, maar ik wilde dit plaatsen omdat ik weet dat de dealer een gedoe is. Ik had het er bijna niet ingebracht, maar omdat ze er zo op stonden dat ik er niet mee mocht rijden, wilde ik het delen zodat andere bestuurders hun vrachtwagen zouden laten controleren.

Dank voor de update. Heeft de dealer de naam genoemd van het onderdeel dat vervangen moet worden?
Ze hebben de elektrische aandrijving van de tandheugelbesturing vervangen en vervolgens de PSCM opnieuw geprogrammeerd. Om eerlijk te zijn, weet ik niet precies waar dat allemaal uit bestaat, maar ik weet dat het een behoorlijk tijdrovende klus was, waar de technicus 4,5 uur mee bezig is geweest.

Ik ben dit probleem vanmorgen tegengekomen. Ik startte mijn vrachtwagen om naar mijn werk te gaan en kreeg de waarschuwing "Service ESC" op mijn 2019 Sierra. Ik kon het stuur nauwelijks draaien met de tractiecontrole ingeschakeld. Ik ging terug naar mijn huis en deed een online zoekopdracht. Ik kwam dit forumbericht tegen. Ik wachtte 20 minuten, zoals velen in de post suggereerden. Toen ging ik weer naar buiten, startte de vrachtwagen... geen indicatoren. Ik weet niet zeker wat ik hiervan moet denken....

Om niet als een gebroken plaat in dit forum te klinken, maar precies hetzelfde overkwam mij gisteravond met mijn 2021 AT4. Ging naar de kapper, kwam naar buiten en alle codes die iedereen noemde, stonden aan en geen besturing. Ik belde meteen de dealer en ze zeiden dat ik een sleepdienst via de app moest regelen. De sleepwagen komt een uur later aan en er is niets mis. Ik zei dat hij hem toch naar de garage moest slepen, en natuurlijk werd me verteld dat ze niets konden doen omdat er niets is om het probleem te reproduceren. Ik hoop, zoals de meesten van jullie, dat dit een eenmalige deal is. Ik ga naar Utah om met de truck een paar trails te rijden, en ik zou het echt haten als dit daar gebeurt, of erger nog, aan de kant van een berg terwijl ik aan het rijden ben.

Hallo, hetzelfde is mij overkomen op een 2021 Silverado Trailboss. ESC en stuurbekrachtiging vielen uit. Ik ging naar de forums... wachtte 30 minuten en geen probleem. MAAR ik breng hem naar de Chevy-dealer en laat hem nakijken. Ik heb er 12.000 mijl op staan. Zal het forum hier updaten.

Ik heb momenteel een 2021 2500HD Silverado bij de dealer staan omdat het ECS-lampje brandt.
De mijne begon vorig jaar alleen bij warm weer, als ik de truck startte, en het ging uit na een tijdje stil te hebben gestaan.
Deze zomer werd het een veelvoorkomend probleem, behalve bij koel weer. Maar het reset niet na stil te hebben gestaan. De dealer heeft vandaag de stuurhoeksensor vervangen, maar dat heeft het probleem niet opgelost. De truck staat er nog steeds, want ik kreeg te horen dat ze met GM overleggen voor advies.
Ik zal opnieuw posten wanneer er nieuwe info beschikbaar is.

Update
De dealer constateerde het volgende: B99 SAS-module had slechts 2,3 volt op de voedingskring 2087. De oorzaak was dat klem #40 van kring 2087 gedeeltelijk uit de connector van de I/P-zijde van connector x225 was gekomen. De klem werd in de behuizing teruggeplaatst en dat loste het probleem op. Dus, daar heb je het, LOL. Hulde aan de monteur voor het oplossen van problemen. Hij kreeg geen oplossing van GMTAC. Hij backprobeerde om het probleem te vinden.
Ik hoop dat dit iemand met hetzelfde probleem kan helpen.

Had net hetzelfde probleem met het niet hebben van stuurbekrachtiging. Stapte in, startte de truck en natuurlijk Esc, geen stuurbekrachtigingscode en het controlelampje van de motor ging branden.
Kwam erachter hoe ik dit kon oplossen, dacht misschien stuurbekrachtigingsvloeistof verloren of een multiriem gebroken, maar nee. Reed ermee naar huis, ongeveer 6 mijl, en controleerde de codes met mijn scantool en er werden geen codes weergegeven, opgeslagen, huidig of permanent. Toen startte ik de truck nadat ik alles had gecontroleerd, en geen codes en stuurbekrachtiging alsof het probleem nooit was voorgekomen. Dacht er niet aan om het op te nemen, ik was te druk bezig met het oplossen van het probleem. Dit gebeurt wel, het is mij vandaag overkomen, 3-8-22.

Hallo allemaal, vandaag verscheen de ESC-code op mijn 2021 crew cab LT 4x4 met 57.756 mijl. Toevallig verscheen deze code vorig jaar rond deze tijd tijdens precies dezelfde handeling. We zijn op het zand in Hatteras, NC. Hij verdween de vorige keer na ongeveer een half uur en op gladde bestrating. Deze keer verdwijnt hij niet, maar we staan nog steeds geparkeerd op het zand. Ik heb de bandenspanning verlaagd tot ongeveer 18 psi, en wat me vorig jaar werd verteld, is dat het zand en de lage bandenspanning de wielsensoren in de war brengen... Ik zal de banden later vandaag weer oppompen en kijken of de fout verdwijnt. De stuurbekrachtiging werkt perfect, het is alleen het stabili track-systeem dat in storing lijkt te staan.

Ik kocht een 2020 2500 met 3.600 mijl erop. Ik reed ermee van AZ naar MN en terug zonder problemen. Ik reed een benzinestation binnen en tankte vol, ging hem weer starten en kreeg de ESC-foutmelding samen met 0 brandstof- en remfouten. Hij wilde niet starten, ik opende de motorkap en draaide de vloeistoftanks vast en belde een sleepwagen. 30 minuten later startte hij weer, het motorlampje brandde nog steeds, dus ik liet hem toch naar de dealer slepen.
de dealer krijgt hem en jawel, 0 fouten en ze kunnen niets vinden wat er mis mee is.
Oktober 2022. We reden ongeveer 3 uur en de volgende ochtend stonden we op om onze reis voort te zetten en hadden de ESC-foutmelding en geen stuurbekrachtiging. Terwijl Rob de motorkap opende en een winteropslagplaats voor een chipmunk vond, begon hij dennenappels te verwijderen terwijl ik dit forum vond. Tegen de tijd dat hij klaar was met het verwijderen van dennenappels en het controleren op iets dat was gekauwd, hadden we 20 minuten verbruikt. Dus startten we de truck (2021 sierra elevation) en de foutmelding was verdwenen. Terug op de weg. Goed om te gaan. Ik zal deze forumreeks maandag naar de dealer sturen.

Ik hoop dat dit helpt. Ik kan onderzoek doen naar Service Information en kijken of er nieuwe bulletins over dit probleem zijn. Ik heb zojuist SI gecontroleerd op bulletins, maar ik vind er niet veel over dit probleem. Heeft iemand van jullie een DTC-lijst voor welke specifieke DTC optreedt wanneer dit gebeurt?

Wat er waarschijnlijk met uw vrachtwagen aan de hand is, is een softwareprobleem. Klaag zoveel als u wilt bij GM, het gaat het niet meteen oplossen. Ze zullen waarschijnlijk binnen een paar maanden met een nieuwe softwareoplossing komen en dan kan de module worden bijgewerkt. Het goede nieuws is dat als u hem met de vrachtwagen onder garantie had meegenomen, ze de herprogrammering waarschijnlijk nog steeds zouden dekken als u uit uw BTB-garantie komt. Wanneer u de vrachtwagen moet uitzetten en 20 minuten moet wachten, wacht u in feite tot de hele vrachtwagen "in slaap valt" en alle modules verlopen. Ik hoop dat dit helpt. Ik kan onderzoek doen naar Service Information en kijken of er nieuwe bulletins over dit probleem zijn. Ik heb zojuist SI gecontroleerd op bulletins, maar ik vind er niet veel over dit probleem. Heeft iemand van jullie een DTC-lijst voor welke specifieke DTC's optreden wanneer dit gebeurt?
Bedankt voor uw input. Ik heb de link van dit forum naar onze dealer gestuurd en hopelijk neemt iemand contact met me op. Tracey

Wat er waarschijnlijk met uw vrachtwagen aan de hand is, is een softwareprobleem. Klaag zoveel als u wilt bij GM, het gaat het niet meteen oplossen. Ze zullen waarschijnlijk binnen een paar maanden met een nieuwe softwareoplossing komen en dan kan de module worden bijgewerkt. Het goede nieuws is dat als u hem met de vrachtwagen onder garantie had gebracht, ze de herprogrammering waarschijnlijk nog steeds zouden dekken als u buiten uw BTB-garantie valt.

Telkens wanneer u de vrachtwagen moet uitschakelen en 20 minuten moet wachten, wacht u in feite tot de hele vrachtwagen "in slaap valt" en alle modules verlopen.

Ik hoop dat dit helpt. Ik kan onderzoek doen naar Service Information en kijken of er nieuwe bulletins over dit probleem zijn. Ik heb zojuist SI gecontroleerd op bulletins, maar ik vind er niet veel over dit probleem. Heeft iemand van jullie een DTC-lijst voor welke specifieke DTC's optreden wanneer dit gebeurt?
Ik heb mijn rapport van mijn scantool. Dit is me tot nu toe 2 keer overkomen. Eén keer bij 480 mijl en een andere keer bij ongeveer 700 mijl. Elke keer moet ik de batterij 20 minuten loskoppelen en dan is het goed. De modules laten verlopen werkt niet voor mij. De vrachtwagen is 1 week geleden gekocht. Dit is onacceptabel.

Attachments

Hetzelfde is mij vandaag overkomen. 2021 1590 trail boss 15.000 mijl. Stond 48 uur geparkeerd, zette hem aan, geen stuurbekrachtiging en ESC-lampje aan. 1/2 uur gewacht, werkt prima. Moet ik ermee naar de garage??

De mijne heeft dit maar één keer gedaan, en dat was meer dan een jaar geleden. Sindsdien niets meer, maar de service medewerkers van de dealer hebben me geen vertrouwen gegeven in hun vermogen om problemen op te lossen.

2020 GMC AT4, 5.3L, 10-versnellingen, 32.000 mijl. Ik was begin mei op reis, 5 uur van huis. Slechte timing voor een elektrisch probleem. Ik heb nog nooit een probleem gehad, de truck was perfect. Ik had de vorige 1,5 dag ongeveer 550 mijl gereden. We stoppen voor het avondeten, komen naar buiten en starten mijn truck. De Service Stuurbekrachtiging en Service ESC lichten het dashboard op als een kerstboom. Rijden zonder elektrische besturing is zowel moeilijk als gevaarlijk. Maar ik heb het ongeveer 2 mijl naar ons hotel gesleept en ben op de forums gesprongen. Helaas heeft GM-Trucks.com een draad van 11 pagina's over dit probleem in de GM's van 2019-2020. Zo vreemd, maar de oplossing was om 20 minuten te wachten en de truck opnieuw op te starten. Dat deed ik (het was meer een half uur) en jawel, het werkte weer perfect. Vreemdste verdomde ding dat ik ooit met een voertuig heb meegemaakt. Verontrustend. Dat was bij 30.000 mijl (ja, ik heb er in ongeveer 4 weken 2.000 op gezet). Het is niet meer teruggekomen. Ik weet niet wat er is gebeurd, of het zijn eigen softwarepatch heeft gedownload, 'opnieuw opgestart' of op de een of andere manier gereset, maar het heeft zichzelf opgelost (althans voorlopig). Volgens anderen zeggen sommige dealers dat ze nog nooit zoiets hebben gehoord, anderen zeggen dat ze het wel hebben gehoord maar niet hebben gezien. Het lijkt een van die dingen te zijn die vaak genoeg voorkomen om bezorgd te zijn, maar niet zo vaak dat er een TSB is uitgegeven of een terugroepactie bestaat. Ik heb nog steeds geen goed antwoord op wat er is gebeurd, maar ik gooi dit erin voor het geval iemand anders het meemaakt. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Even ter aanvulling op de string. Ik heb een 2021 GMC sierra 1500 AT4, Duramax 3.0L. Zat. de 11e, toen ik het honkbaltoernooi van mijn kleinzoons verliet, had ik hetzelfde probleem. Ik startte de truck, geen stuurbekrachtiging, service binnenkort en het ESC-lampje brandde. Ik heb de motor 3 keer rondgedraaid en nog steeds geen stuurbekrachtiging. Ik probeerde de parkeerplaats uit te rijden, maar het was erg moeilijk, niet zoals de oude auto's vóór stuurbekrachtiging, veel erger, ik stopte en belde mijn dochter om de kinderen op te halen. Het was te gevaarlijk om ze in de truck te hebben als ik er 20 mijl mee terug zou rijden. Na 20 minuten startte ik de truck om hem wat op te warmen en de stuurbekrachtiging was terug. Nadat de kinderen waren uitgeladen, reed ik er voorzichtig mee naar huis. Maandag belde ik de dealer waar ik te horen kreeg dat ik er niet mee moest rijden en hem vandaag moest brengen. De servicemonteur vertelde me dat als het nu niet gebeurt, ze niets konden doen. Ik vertelde hem dat het een veiligheidskwestie en een aansprakelijkheidskwestie was, ik heb papierwerk nodig en ze zouden de aansprakelijkheid kunnen accepteren. Ze besloten hem mee te nemen en te bekijken. Ze hebben de software opnieuw geprogrammeerd. Nog een probleem met deze truck. De radio wordt periodiek zwart en reset. Het maakt het moeilijk als je hem gebruikt voor navigatie. EN het probleem met de Duramax 3.0L die niet start, daar heeft GM geen oplossing voor. ER KAN NIETS worden bekeken als het niet gebeurt als je hem inlevert. Veel geld en je hoopt dat hij betrouwbaar is, je hebt garantie en je krijgt te horen dat je je eigen weg naar huis moet vinden of Uber of Lift moet bellen. Na 20 jaar en 13 nieuwe GM-voertuigen lijkt het tijd om naar RAM te gaan of een jeep te rijden zoals de vrouw. Erg ontmoedigend.

21 - 40 of 102 Posts