Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Draai op filterdruppel

296 views 12 replies 6 participants last post by  Paulbreitag  
#1 ·
Op mijn Silverado uit 2005 lekt het Alison spin-on filter. Ik heb het oude filter vervangen omdat het begon te lekken. In de veronderstelling dat een nieuwe het probleem zou verhelpen, heb ik het vervangen door een OEM Alison filter. Het lekt nog steeds. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, en zo ja, hoe heeft hij het opgelost?

#2 ·
Heb je iets anders gedaan dan de oude filter verwijderen en de nieuwe installeren, zoals controleren of de middenfitting nog stevig en onbeschadigd was, dat het contactoppervlak mooi en schoon was en er geen oude pakking aan vastzat, of zelfs dat de transvloeistof niet van ergens in de buurt kwam?

#10 ·
Heb je iets anders gedaan dan de oude filter verwijderen en de nieuwe installeren, zoals controleren of de centrale fitting nog vast en onbeschadigd was, dat het contactoppervlak mooi schoon was en er geen oude pakking aan vastzat, of zelfs dat de transvloeistof niet van ergens in de buurt kwam?
Het blijkt dat ik een pakkinglek heb tussen de bell housing en de transmissie.

#4 ·
Op mijn 2005 Silverado lekt de Alison spin-on filter. Ik heb de oude filter vervangen omdat deze begon te lekken. In de veronderstelling dat een nieuwe het probleem zou oplossen, heb ik deze vervangen door een OEM Alison filter. Het lekt nog steeds. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en zo ja, hoe heeft u het opgelost?
Ik dacht dat ik hetzelfde probleem had, maar het was eigenlijk de pakking van de afdekplaat van de externe oliekoeler die lekte en langs de zijkant van de filter liep. Kijk bijna recht boven uw filter aan de zijkant van het blok.

#5 ·
Controleer of er geen deuken of krassen op het montagevlak zitten. Dat zal lekkage veroorzaken. Ook, naar mijn ervaring, de Allison filters graag een beetje strakker dan bijvoorbeeld een oliefilter. Ik krijg ze meestal redelijk strak met de hand. Verder dan wat er op het filter staat aangegeven. Draai het uiteraard niet vast en druk de afdichting volledig samen, maar probeer er iets meer mee te doen dan de standaard.

#7 ·
Controleer of er geen deuken of krassen op het contactvlak zitten. Dat veroorzaakt lekkage. Ook, naar mijn ervaring, moeten de Allison-filters iets vaster worden aangedraaid dan bijvoorbeeld een oliefilter. Ik krijg ze meestal behoorlijk vast met de hand. Meer dan wat op het filter staat aangegeven. Draai hem uiteraard niet zo vast dat de afdichting volledig wordt samengedrukt, maar probeer er iets meer mee te doen dan de standaard.
Bedankt. Ik ga hem vandaag weer loshalen en de contactvlakken controleren. Ik heb het filter behoorlijk vast aangedraaid om te zien of de druppel zou stoppen, maar het gaat door. Ik zal ervoor zorgen dat ik niets heb beschadigd.