Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Knipperlichtgeluid

8.5K views 3 replies 3 participants last post by  barking spider  
#1 ·
2010 Silverado 2500HD Work Truck, er lijkt een "knipperlicht-achtig" relaisgeluid te komen uit de buurt van het elektrische centrum/zekeringkast onder de motorkap. Ik kan het niet vinden. Ik heb alle relais in de zekeringkast één voor één eruit getrokken met het knipperlicht aan, maar geen van hen maakt het geluid stil. Er is ook een geluid/klik met dezelfde frequentie als de lichten en de pijl op het dashboard en het "knipperlicht"-achtige relaisgeluid, dat van onder het dashboard rechts van de stuurkolom komt. Ik ben niet genoeg van een contortionist om degene onder het dashboard daadwerkelijk te vinden. Het heeft meer een klikgeluid dan het "knipperlicht"-achtige relaisgeluid. Ik ben er relatief zeker van dat er geen geluid komt van de aftermarket geluidsinstallatie luidsprekers. Heeft iemand daar hetzelfde meegemaakt? Er IS een aftermarket alarmsysteem geïnstalleerd.

#2 ·
Het knipperrelais is eigenlijk ingebouwd in de basis van de grote zekeringkast onder de motorkap en is niet te onderhouden voor zover ik heb gezien.
Het geluid komt van de stereo via de voorste luidsprekers.
Toen ik de fabrieksstereo verwisselde voor een andere (betere) fabrieksstereo, kwam het geluid mee en was het veel aangenamer.
De WT-trim heeft niet de DIC-bedieningselementen om de tonen of het volume van de tonen te wijzigen, maar alle instellingen bevinden zich op de stereo.
Raar, dat weet ik.

#3 ·
Correct^ Op de NNBS en hoger stopten ze met het gebruik van een daadwerkelijke flitsermodule. Je zou de module opnieuw kunnen laten flashen, maar dat is duur en sommige dealers doen het misschien niet, omdat het een soort van onderdeel is van het veiligheidssysteem...

#4 ·
Dus wat doet het knipperrelais dat in de zekeringkastvoet is gemonteerd eigenlijk? Het activeert en deactiveert synchroon met de signalen. De remmen pikken het relais ook op. De echte reden voor mijn bericht is dat mijn voorste en achterste richtingaanwijzers aan de bestuurderskant en de achterremlichten niet werken en snel knipperen. Nieuwe lampen. Goede aarding (de parkeerlichtfilament werkt, zowel voor als achter, zowel boven als beneden) Continuïteit helemaal van de fitting naar de BCM-connectoren (ja, ik ben onder het dashboard gekropen, heb elke connector van de BCM losgekoppeld en met een rechte pin die in mijn multimeter-krokodillenklem was geklemd, in elk verdomd gat geprikt totdat ik continuïteit had van zowel de voor- als de achterkant. Helaas kreeg ik niet de werkelijke ohm-waarde, alleen de toon. Voor en achter zaten op verschillende connectoren en de draadkleuren waren ANDERS dan bij de fittingen!?!?! Zou het relais in de zekeringkastvoet iets te maken hebben met het niet werken van de lichten?