Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

2007.5-13 middenconsole-uitwisseling mogelijk?

4 reading
27K views 17 replies 7 participants last post by  nealinator  
#1 ·
Ik ben op zoek naar een truck uit 2007.5-13 met leren stoelen. Ik wil en heb er echt een nodig met de stoel in het midden die kan worden neergeklapt tot een console of omhoog om een stoel te maken. Ik heb verschillende LTZ-trucks gevonden met leer en alles wat ik wil, maar ze hebben allemaal de vaste console in het midden zonder stoel. Ik vraag me af of je de console zou kunnen verwijderen en deze zou kunnen vervangen door een gewone opklapbare stoel van een gewone LT-truck? Ik weet dat ik de achterverwarming zou moeten opgeven, omdat deze zich aan de achterkant van de console bevindt, maar dat is geen probleem.

#3 ·
ferraiolo1 said:
Ja, dat kan. Afhankelijk van uw locatie ben ik er zeker van dat iemand u graag een jump seat wil ruilen. U kunt ook de verwarmingsschakelaars in de andere achteraf inbouwen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank u! Weet u of de boutgaten al in de ltz zitten zodat de buddy seat er direct in kan worden geschroefd en ook de bevestigingen voor de veiligheidsgordel?

#5 ·
1999 said:
ferraiolo1 said:
Ja, dat kan. Afhankelijk van uw locatie weet ik zeker dat iemand u graag een jump seat wil ruilen. U kunt ook de verwarmingsschakelaars in de andere achteraf inbouwen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt! Weet u of de boutgaten al in de ltz zitten zodat de buddy seat er direct in kan worden geschroefd en ook de bevestigingen voor de veiligheidsgordel?
U moet zowel de bestuurders- als de passagiersstoel verwijderen, aangezien de jump seat over de bestaande binnenste stoelmontagegaten gaat, dus ja, hij is klaar voor gebruik. En de jumpseat-veiligheidsgordels worden aan de stoel zelf bevestigd en worden al geleverd met een gebruikte stoel als u ruilt.

Ik heb er vorige week een in mijn truck geplaatst, maar ik ben van 2-cup naar 3-cup gegaan, dus ik kan geen andere vragen over een console beantwoorden.

EDIT: Er zit ook een stekker onder het tapijt in het midden voor de 12V-accessoirestekker die u nodig heeft. Mijn W/T had hem zelfs daar en hij werd niet gebruikt af fabriek voor mijn truck.

#6 ·
Het verwisselen van de middelste stoel en/of de console is een fluitje van een cent. Ik ben er echter vrij zeker van dat als je de LTZ-console verwijdert, er een raar gat in het dashboard achterblijft. Hetzelfde doen met de LT1-console laat niets achter.

#7 ·
Met het LTZ-dashboard in een Silverado of de SLT in een Sierra is dit geen goede optie. Ik wilde een centrale klapstoel in de mijne, maar heb het luxe SLT-dashboard in mijn All Terrain. Het probleem met het proberen om een klapstoel hierin te plaatsen...is dat de dashboardconfiguratie een veel grotere uitsteeksel heeft in de ruimte waar de voeten zouden komen voor die centrale positie en het zal helemaal niet erg comfortabel zijn.

Hier is het standaard vrachtwagendashboard...veel meer ruimte in het midden voor voeten...benen:

Image

Hier is het LTZ- of SLT-dashboard...zie hoe ver het dashboard in dat middengebied komt?

Image

#8 ·
Als het een standaard dashboard met een middenconsole is... dan is overstappen op een opklapbare stoel veel praktischer.

#12 ·
ALLE LTZ's zullen die streep hebben.

#14 ·
Mijn LTZ (2017) heeft de klapstoel en een ander soort standaard dashboard. Het steekt niet uit, maar het is ook niet plat. Ik zal een foto uploaden nadat mijn camera is opgeladen. Mijn vrouw zit graag naast me en zou er geen krijgen met de console. Het is misschien een minder gebruikelijke optie voor een LTZ, maar dat weet ik niet zeker.

#17 ·
nealinator said:
Met het LTZ-dashboard in een Silverado of de SLT in een Sierra is dit geen goede optie. Ik wilde een centrale klapstoel in de mijne, maar heb het luxe SLT-dashboard in mijn All Terrain. Het probleem met het proberen om een klapstoel hierin te plaatsen... is dat de dashboardconfiguratie een veel grotere uitsteeksel heeft in de ruimte waar de voeten zouden komen voor die centrale positie en het zal helemaal niet erg comfortabel zijn.

Hier is het standaard vrachtwagendashboard... veel meer ruimte in het midden voor voeten... benen:

Image

Hier is het LTZ- of SLT-dashboard... zie hoe ver het dashboard in dat middengebied komt?

Image
Ik heb een 2007.5 SLT waarin ik graag een middenstoel wil plaatsen om al mijn kinderen te vervoeren. Ik ben oké met de verminderde beenruimte. Maar hoe weet ik als een beetje noob welke stoelen in mijn truck passen? Ik kijk naar gebruikte stoelen op Ebay en ik weet niet zeker of ze wel of niet passen. Ik zou alle hulp in dat opzicht waarderen.

#18 ·
Dezelfde jaargang past. 07-13 gmt900 of nnbs truck middenconsole. De meeste zullen echter van stof zijn. Ze hebben er wel aftermarket leer voor, maar ik ben niet zeker van een aparte kit alleen voor die afdichting.