Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Budget vervangingsschokken?

3K views 9 replies 5 participants last post by  MinnVmax  
#1 ·
06 Z71 met 175K. Geen idee welke schokdempers er nu op zitten, maar ze zijn origineel en zwart. Geen speciale rijhoogte- of stevigheidssystemen, alleen 4 gewone schokdempers en geen knoppen op het dashboard. Ze moeten beslist vervangen worden. Ik ben niet van plan om binnenkort (of ooit nog) rotsen te beklimmen in Moab of een aanhanger met D8's te trekken, ik moet gewoon de 4 banden stevig op de weg houden en deze barrel racer naar 250k duwen. De enige keer (nu) dat ik 4WD gebruik, is als mijn oprit bedekt is met sneeuw (maximaal twee keer per jaar). Als ik naar alle auto-onderdelenwinkels kijk, zijn er 3.982 keuzes. Ik zoek gewoon een budgetvriendelijke vervanging die mijn trekhaak niet over de grond laat slepen. Aanbevelingen? Bilstein en Rancho lijken een beetje prijzig, en ik heb geen performance schokdempers nodig voor 80$/wiel. Dit kwam ter sprake toen ik hem bracht voor een 4-wiel uitlijning en balanceren/roteren, de garage zei dat ze de uitlijning "te goeder trouw" niet konden uitvoeren omdat de schokdempers zo slecht zijn. AC Delco lijkt ook een beetje prijzig.

#2 ·
Er zijn ook veel goedkopere opties op Rockauto.com

Zoiets als deze zijn vrij goedkoop en zullen de klus prima klaren.
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 96&jsn=496 $25 per stuk en er is een korting gaande
en dan natuurlijk ook de voorste.

Edit: Ik denk dat de bijpassende voorste de KYB 344381 zijn

Als ik me geen zorgen zou maken over de prestaties en alleen maar over het feit dat ze hun werk zouden doen, zou ik deze zeker nemen.

#3 ·
+1 op Rockauto. Het is gewoon heel gemakkelijk om te navigeren en je opties te bekijken.

Even een downer voor een minuutje, als je 175K op je originele 15 jaar oude schokdempers hebt, heb je waarschijnlijk een complete voorwielophangingskit nodig als je echt op de weg wilt blijven. Schokdempers zullen de hobbels verbeteren, maar als je budget zo krap is, is er waarschijnlijk iets anders dat je "op de weg houdt" en dat een betere optie is.

#9 ·
Dus om dit draadje te sluiten... Ik heb uiteindelijk AC Delco "Professional" van Rock Auto gekregen, redelijk geprijsd. Ik kan een duidelijk verschil (verbeterd) in de achterkant merken, ik heb een hoop andere problemen aan de voorkant, dus het oordeel over de voorkant is nog niet geveld. Op dit moment kan ik geen verschil merken. De originele schokdempers lijken een behoorlijk goede rebound rate te hebben en zijn nog steeds stijf, je kunt ze niet helemaal induwen zonder veel moeite. Ik ben wel voor de 1 5/8 inch binnenboring gegaan. Een reageerder raadde een voorwielophangingskit aan vanwege de kilometerstand, en ik ga die kant een beetje op, heb daar een ander draadje over geopend. Ik had een set Rancho's van de lokale onderdelenwinkel voor het geval de Delco's verschrikkelijk zouden zijn, maar dat waren ze niet, dus heb ik ze teruggestuurd. De achterste schokdempers waren in 5 minuten vervangen, de voorste waren een hel vanwege hoe vaak ik die verdom**e bovenste moer moest draaien met Carpaal Tunnel en de verdom**e spatbordvoering uit de weg moest houden.