Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

Diablo intune

11K views 25 replies 12 participants last post by  06MonteSS  
#1 ·
Ik heb zitten nadenken over een intune en stond op het punt om te bestellen en bekeek het net weer en twijfelde er weer over. Ik wil gewoon een beetje betere mpg's en meer vermogen is ook altijd goed. Ik ben niet van plan om een ​​custom tune te krijgen en wil niet rommelen met veel van de geavanceerde tuneability van de intune. Ik sleep in de zomer een caravan, dus als het daarbij zou helpen, zou het een pluspunt zijn. Ook las ik een paar gevallen waarin het de ecm voor sommige mensen verpestte en dat wil ik absoluut niet. Dus zou het de moeite waard zijn of beter besteed aan een andere mod?

#2 ·
Ik ga niet liegen. Ik was EXTREEM nerveus over het plaatsen van de intune op mijn 2013 om dezelfde redenen als u beschrijft.

Ik heb de knoop doorgehakt en het gedaan. Ik heb er geen spijt van gehad.

Ik zal ook zeggen dat de kant-en-klare tunes oké waren, maar ze kunnen niet tippen aan de custom tune van Lew. Ik zag wel een toename van het brandstofverbruik door alleen al de kant-en-klare tunes, en een lichte verbetering in het optrekken, maar nogmaals, de custom tune ging nog een stap verder.

In totaal zag ik een toename van ongeveer 2,5 mpg en mijn rijeigenschappen zijn fantastisch!

Onlangs heb ik mijn platte aanhanger en Polaris Ranger over een flinke afstand gesleept (ik weet dat het maar ongeveer 3500 lbs was), maar het voelde zo goed om hem te slepen, dat ik er een draad over moest starten. Ik haalde nog steeds ongeveer 13,5 mpg tijdens het slepen.

Kortom, ik wou echt dat deze trucks niet zo'n tune nodig hadden. Dat zou het leven een stuk eenvoudiger maken, maar tenzij ik een ander merk truck ga kopen, ga ik doen wat ik denk dat hem beter laat presteren.

Save
#3 ·
Ik denk ook dat ze het waard zijn. Ik heb de mijne op mijn truck gezet bij 12.000 mijl en heb geen moment getwijfeld. Het was een enorm verschil en ik heb ook wat mpg gewonnen, hoewel dat niet mijn bedoeling was. Op vlak terrein met de snelheidslimiet is de mpg ongelooflijk (volgens de DIC, dus neem het zoals het is).

#4 ·
Is het de moeite waard, ja! Heb ik een vergrendelingsprobleem gehad met ECM, ja. Moest ik het naar de dealer brengen om het te corrigeren, nee! Ik heb met Lew en de jongens van Diablo Sport te maken gehad, ze stuurden me bestanden en het was in een mum van tijd opgelost. Ik weet dat de meesten nerveus zijn om naar de ECM te schrijven. Dit is wat ik heb geleerd: zet alle accessoires en koplampen uit, draai het raam van de bestuurder naar beneden en zorg ervoor dat de batterij in goede staat is. Volg de aanwijzingen en alles komt goed.

#8 ·
WaterBoy1 said:
Kortom, ik wou echt dat deze trucks niet zo'n afstemming nodig hadden. Dat zou het leven een stuk eenvoudiger maken, maar tenzij ik een ander merk truck ga kopen, ga ik doen wat ik denk dat de prestaties verbetert.
We moeten er allemaal rekening mee houden dat de reden dat de voertuigen af fabriek zo zijn afgesteld, is dat GM, Ford, wie dan ook, te maken heeft met idioten die hun voertuigen kopen. Mensen gooien zo ongeveer alles in de tank wat brandt, alleen op zoek naar de goedkoopste brandstof waarmee ze weg kunnen komen, ongeacht de kwaliteit, ze misbruiken hun voertuigen en blazen transmissies op. De OEM's moeten terugschroeven wat de motor mag doen en de brandstof die mensen erin stoppen. Als GM alleen te maken zou hebben met ijverige pick-up eigenaren die erom geven hoe ze dingen doen en voor hun pick-ups zorgen, dan zou GM deze dingen misschien wel adequater afstemmen. Maar met wat ze tegenkomen, en de aansprakelijkheidskwesties samen met de garantieproblemen, zullen ze zeer conservatief zijn over hoe ze de motoren afstemmen en dingen in de transmissies instellen.

De enige manier om een goede afstemming uit de fabriek te krijgen, is om over te stappen op de zeer high-end voertuigen. De OEM's zullen voertuigen adequater afstemmen wanneer die voertuigen een prijs van zes cijfers hebben. De ritten voor de "gewone" mensen zullen niet zo goed worden opgezet.

Mijn eerste ervaring met tuning van derden was met een 2006 Jeep Liberty Diesel. Het maakte een groot verschil. Dus het was bijna een no-brainer om dezelfde kant op te gaan met mijn 2013 Silverado.

Save
#9 ·
Ik heb Intune gisteren pas geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het de moeite waard is. Ik was bang om een handheld te kopen, maar Diablo leek me een goede unit met veel coole functies. Ik merkte een paar behoorlijke verbeteringen in het vermogen, maar ik moet zeggen dat ik ook heb gelezen dat oudere voertuigen (de mijne is uit '99) hier meer baat bij hebben dan nieuwere, corrigeer me als ik het mis heb. Ik koos meteen voor de 91-afstelling en toen ik er 120.000 km mee had gereden, kwam hij echt tot leven. De grootste verbetering was de gasrespons en het lage toerental voelde veel scherper aan. Standaard voelde mijn truck altijd een beetje traag aan als je het gasklephuis opende. Dan voelt het hoge toerental echt alsof het tot leven is gekomen. Naast de kleine vermogensstijgingen ben ik erg blij met de mogelijkheid om de schakelpunten en de bandenmaat af te stellen. Er zijn nog een paar andere functies waar ik niet mee wil spelen voordat ik mijn wideband erop heb, maar ik ben er blij mee. Benieuwd of ik deze week een beter brandstofverbruik krijg.

#11 ·
Ik heb de mijne vorige week besteld, blijf op de hoogte, ik wil vooral mpg. Ik installeer ook een k&n-filter, de motor loopt soepeler, stationair en laag toerental zijn veel scherper.

Save
#12 ·
Na 2 maanden gebruik van mijn Diablo intune. Ik heb ongeveer 2000 mijl gereden en ik gebruik de mpg booster ecm tune en firm shift tcm tune, ik kan geen mpg verbetering opmerken.. erg teleurgesteld. Mijn motor doet 16 mpg op de snelweg en 6-7 mpg in de stad, dat is hetzelfde als voor de diable intune. Ik zal de 87 octane tune proberen en zal je het verschil vertellen

Save
#16 ·
Ik zat op dezelfde plek als jij, maar ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en de intune gekocht. Alles wat ik kan zeggen is wauw. Ik had de 87 tune en ik ben onlangs teruggegaan naar stock voordat ik ging tunen voor 91 en het was verschrikkelijk. Het was helemaal niet leuk om te rijden. Ik ben zelfs op een parkeerplaats gestopt voordat ik thuiskwam om de 91 tune te laden, zodat ik van mijn rit naar huis kon genieten en nu denk ik na over een tune van Lew. Gewoon mijn 2 cent.

Save
#18 ·
Ik heb de Diablo Intune alleen gekocht om mijn verbruik te verhogen. Met de MPG-booster-afstelling neemt het verbruik niet toe, ik heb in totaal 2 ritten gemaakt voor een totaal van 2000 kilometer met de cruise control op 65 mph. Ik verwachtte een toename van minstens 1 mpg. Ik denk zeker niet aan een aangepaste afstelling lol. Als ik geen verbetering zie met de 87 octaan afstelling, zal ik hem zeker verkopen.

Save
#19 ·
BigRedVictory said:
Ik heb mijn Kenne Bell verwijderd en de truck naar een standaard 2500 HD 6.0L gebracht.. heb een gebruikte inTune gekregen.. wat ik er leuk aan vind is dat hij zelfs standaard 3 tunes heeft die je kunt gebruiken.. in tegenstelling tot mijn SCT die ik voor mijn andere auto kocht, die leeg was en alleen een basistune nodig had om de auto op de dyno te krijgen.. tussen de programmeur, de tune en de dyno (plus de Pro-software om mijn laptop te gebruiken), was het bijna $1.000..

Diablo: $300 en ik kan dual tunes tweaken en uitvoeren (de manier waarop ik het deed is dat ik een trekhaakpakket heb.. dus na het tweaken heb ik al mijn instellingen aan de TOW-kant verhoogd.. harde schakelingen, etc.etc.etc.). Brandstofverbruik + .. leuk om te rijden (zelfs zonder de Kenne Bell + .. het is het waard).

Ik werk op dit moment met Lew om een goede tweak te krijgen nadat ik wat datalogs voor hem heb gedraaid.. dan zal ik de Kenne Bell opnieuw installeren en betalen om hem nog meer te laten tweaken (als hij bereid is).
nee, ik doe geen e-mail tuning voor superchargers, turbo's... moet het daarmee op een dyno laten doen...

Save
#20 ·
Het heeft er echt mee te maken wat je wilt bereiken. Als je op zoek bent naar betere rijeigenschappen en gasrespons, dan is de Diablo waarschijnlijk de beste keuze. Brandstofverbruik en vermogen, je zou een merkbare hoeveelheid kunnen winnen, maar misschien niet genoeg om het te merken. Maar als je op zoek bent naar een aangepaste Diablo-tune, dan is Lew de man!

Save
#21 ·
Hier mijn laatste update voor de diablosport intune I-1000
Ik heb uitgebreide tests gedaan voor dezelfde rit zonder lading,
een rit van 300 mijl door een bergachtig gebied.

met de mpg booster tune / firm shift tcp tune = 14,4 mpg (16 l / 100 km)
met de 87 octaan booster tune / firm shift tcm tune = 13,07 mpg (18 l / 100 km)
Met Stock tune = 16,8 mpg (14 l / 100 km)

Ik ben erg ongelukkig over intune I-1000 omdat ze zeiden dat ik 1-3 mpg kan besparen, wat totale onzin is.
Het verbetert de prestaties enigszins en schakelt harder. Maar je zult nooit benzine besparen !!!!
Ik rijd misschien als een oude man, maar ik geef verreweg de voorkeur aan de manier waarop de standaard afstelling schakelt en rijdt!
Ik heb mijn tijd en geld verloren, maar ik praat liever over ervaring!

Zorg ervoor dat als ik iemand op het forum hoor praten over verbetering van de kilometerstand en een intune, ik mijn woord zal geven.

Save
#23 ·
Sorry dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad.. Ik zou je schermopnames van mijn MPGs, etc., etc. kunnen geven, maar aangezien je al een bittere smaak in je mond hebt, zou het je mening niet veranderen.

Heeft Lew je ook een aangepaste tune gegeven nadat je hem een datalog hebt bezorgd? ELK voertuig (zelfs als het exact hetzelfde is ingesteld) zal verschillende resultaten hebben - daarom levert Lew nieuwe tunes nadat je je specifieke "rijgewoonten" aan hem hebt gedatagelogd.

#24 ·
Nee... hij heeft geen custom tune laten doen...

Save
#25 ·
Ik zag geweldige MPG-toenames met mijn intune. Vooral met mijn aangepaste tune van Lew! (Bedankt Lew)
Handmatig berekend ging ik (met mijn huidige set-up 2" level/ 285/70/17's/ MBRP uitlaat) van 12,9 - 13,3 voor de tune, en mijn meest recente tank was 16,4 MPG.
Christg, het is jammer dat je niet wat betere resultaten ervaart. Ik weet zeker dat je de intune hier GEEN probleem zult hebben om te verkopen!

Save
#26 ·
tvalliere220 said:
Hoe kan ik een aangepaste tune van Lew krijgen en hoeveel kost het? Ik heb de Diablo intune en ben er dol op!
Stuur me een bericht met je e-mailadres en ik kan je een heleboel info sturen...

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.