Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

DIY Deurslot Actuator

50K views 12 replies 8 participants last post by  ttloug96  
#1 Ā· (Edited by Moderator)
Ik zag geen handleidingen voor het vervangen van de deurslotactuator, dus ik dacht dat ik er een zou plaatsen, aangezien ik er drie op mijn truck heb gedaan. Ik merkte dat ze slecht werden toen de sloten niet meer werkten nadat ze op een parkeerplaats hadden gestaan en opwarmden. Ze werkten alleen in de vroege ochtend of nacht en ik was het zat om mijn passagiers te zeggen dat ze de deuren moesten vergrendelen. Ik kan indien nodig wat onderdeelnummers voor alle vier de deuren plaatsen. Hier gaat het:

Vereisten
Vaardigheidsniveau: Iedereen
Tijd: Minder dan 30 minuten

Benodigde gereedschappen
10 mm dop
T30 torx
Platte schroevendraaier

Verwijder eerst het deurpaneel door de plastic platen achter beide handgrepen en het slot los te wippen met een zeer kleine platte kop. Schroef de 3 bouten los waarmee de schroeven vastzitten en wrik het paneel eraf
photo (2).jpg

Haak eventuele schakelaars onder het schakelpaneel los, afhankelijk van de deur. Draai het paneel ondersteboven en zoek de kabel die aan de handgreep is bevestigd. Duw beide lipjes naar binnen en trek de kabel eraf. Hij moet een kleine metalen kogel aan het uiteinde hebben.
photo (3).jpg

Kijk in het deurpaneel en zoek waar de buitenste handgreepvergrendeling aan de actuator is bevestigd. Het moet een metalen staaf zijn die op zijn plaats wordt gehouden door een geel plastic stuk. Gebruik uw vingers om het gele plastic van de staaf los te wrikken.
photo (4).jpg

Zodra de handgreepstang vrij is, gebruikt u de t30-bit om alle drie de schroeven te verwijderen en opzij te leggen.
photo (6).jpg

Zodra de actuator vrij is van de deur, moet hij aan de binnenste vergrendelingsstang hangen. Trek de actuator zodat u een handvat krijgt op de elektrische aansluiting. Hij heeft een klein paars plastic stukje aan de bovenkant waar u een brede platte kop in moet steken en omhoog moet duwen. Wanneer u hem helemaal omhoog duwt (~1"), duwt hij zichzelf van de actuator af.
photo (5).jpg

Vervolgens komt de laatste bevestiging. Het is de staaf die aan de binnenkant naar boven loopt voor het binnenslot. Neem de actuator en draai hem zodat de staaf uit het gat komt. Of u kunt het plastic met een tang knippen als het er niet gemakkelijk uitkomt, maar alleen als u zeker weet dat u de oude actuator niet zult gebruiken.
photo (7).jpg

Daarna hoef je hem alleen nog maar eruit te trekken en het is een erg krappe ruimte, dus je moet hem een beetje bewegen. Om hem weer in elkaar te zetten, draait u de stappen gewoon om. Voordat ik hem weer op de deur schroefde, bevestigde ik de elektrische connector en testte ik het slot.

De nieuwe "verbeterde" sloten hebben verschillende onderdeelnummers en volgens de onderdelenafdeling van mijn dealer zijn de onderdeelnummers meerdere keren gewijzigd. Hier is een foto die de twee vergelijkt.
photo (8).jpg

Het was een extreem eenvoudige reparatie, hoewel de prijs voor onderdelen duur was. Nu werken mijn sloten zelfs in de zon en hoef ik niet meer elke deur handmatig te vergrendelen. Hopelijk blijft het zo.

Attachments

#2 Ā·
Geweldig, dit moet ik dit weekend doen. Terzijde, de oudere BS-actuatoren hadden een vergelijkbaar probleem en dat kwam omdat er een condensator is die voorkomt dat de motoren oververhit raken. Houd de oude als je ze nog hebt, ik ben van plan om te kijken of er een manier is om de oude actuator te modificeren om die defecte elektrische component te omzeilen, zoals de oude stijl. Dat is wat de oudere BS-eigenaren deden en ik zal het plaatsen als ik iets vind.

#5 Ā·
Ik heb dit gisteren gedaan en hoe ik het ook probeerde, ik kon deze stap niet uitvoeren.

De volgende is de laatste bijlage. Het is de stang die aan de binnenkant naar de bovenkant loopt voor het binnenslot. Neem de actuator en draai hem zodat de stang uit het gat komt. Of je kunt het plastic met een tang knippen als het er niet gemakkelijk uitkomt, maar alleen als je zeker weet dat je de oude actuator niet zult gebruiken.

Ik kon mijn handen er niet in krijgen en ik verloor daglicht, dus ik drukte een zwarte plug achter de deurgreep eruit en stak mijn dopsleutel met een verlengstuk erin en trok de hele deurgreep van buitenaf eraf. Toen kon ik de bovenkant van de stang loskoppelen en de hele actuator eruit trekken. Toen heb ik gewoon de stangen overgezet en teruggeplaatst.

Terwijl ik daar was, heb ik wat Chevy logo hoffelijkheid verlichting ingebouwd....

#6 Ā·
Toen de actuator eenmaal was losgeschroefd, zwaaide ik hem naar me toe zodat ik hem kon draaien. Het lijkt erop dat je dacht dat ik de bovenkant van de stangen wilde loskoppelen in plaats van het uiteinde dat op de actuator is aangesloten. Beide stangen kun je loskoppelen van de actuator en aan de bovenkant aangesloten laten. Beide manieren werken wel, denk ik.

#7 Ā·
Ik kon de bovenste helemaal niet bewegen, probeerde hem te draaien en te keren en te wiebelen, maar hij wilde gewoon niet van de kleine inkeping in de stang af. Bijna alsof hij uitgedroogd was, zelfs toen ik hem eruit trok, moest ik hem er echt uit wrikken uit het rubberen stopgat in de actuator. Het eruit trekken van de hendel duurde letterlijk ongeveer twee minuten en het grootste deel daarvan was om uit te zoeken hoe ik bij de bout kon komen die het dichtst bij de achterkant van de truck zat. Toen ik eenmaal besefte dat de stekker eruit kon worden geklikt, kon ik gewoon beide bouten eruit trekken, de hendel eruit trekken en het bovenste deel van de stang als niets loskoppelen.

#9 Ā·
dsciulli19 said:
Hallo, zou je zo vriendelijk willen zijn om de onderdeelnummers voor de actuatorassemblies te vermelden? Ik ben er al een tijdje online naar op zoek en ik kan geen definitief antwoord vinden. Ik moet mijn achterkant aan de bestuurderskant vervangen, maar alle 4 de onderdeelnummers zouden geen kwaad kunnen. Mooi geschreven!
Ik ook, ben al een tijdje op zoek naar mijn bestuurdersdeur, ben het zat om handmatig te vergrendelen.

#11 Ā·
Sorry jongens, ik zat vast met school. Hier zijn de onderdeelnummers voor alle vier de deuren. De dame van de onderdelen schreef de locatie voor elk aan de zijkant op. De onderdeelbeschrijving zegt grendel voor de onderste twee, maar betekent slot. De dame van de onderdelen zei dat het nummer vaak verandert, dus controleer het dubbel.

Attachments