Ga nooit af op het boek als het gaat om olieverversingen.
Ik heb twee dode 3.0 diesels gezien die verwaarloosd waren door een gebrek aan olieverversingen.
Vol roet, sludge en kapotte onderdelen.
Ik zou nog steeds elke 3.000 mijl olie verversen en zeker nooit meer dan 5.000 mijl.
Je geeft een groot bedrag uit voor een voertuig, dus misbruik het niet. Vervangende motoren en arbeidskosten zijn ook super hoog.
Zorg ervoor dat je altijd een goede brandstofconditioner gebruikt.
De ultra-lage zwavelbrandstof is droog zonder de zwavel, dus het mist smering.
Gebruik iets goeds om die smering te herstellen, want het brandstofsysteem kan een item van $10.000 zijn om te herstellen.
Ultra-lage zwavelbrandstof heeft miljarden aan reparaties aan het brandstofsysteem veroorzaakt.
Wees niet een van degenen die in deze overheidstruc terechtkomen.
Na 60 jaar werken aan en het modificeren van dieselmotoren, is dat het beste advies dat ik kan geven voor elke dieselmotor, vooral de kleine 3.0. De krappe spelingen van de 3.0 en de noodzakelijke 0w-20w oliën zullen sneller afbreken met roet dan oliën met een hogere viscositeit. Combineer dit met het fantastische lage koppel in de 3.0, gelijk aan dieselmotoren die drie keer de grootte van de 3.0 hebben. Dat feit alleen al vereist goede, schone smering.
De 3.0 stock "wegwerp" oliepan valt aan de voorkant en houdt ongeveer 1/3 liter vuile olie vast na het aftappen. (Zie de foto hieronder.) Ik ben nog nooit een fan geweest van motor add-on $ gimmicks zoals we die elke dag zien, maar ik ben in dit geval van mening veranderd. Dus ik kocht een PPE oliepan voor de volle prijs met het PPE filter en zal ongeveer 2,5 liter olie overvullen, wat de levensduur van de olie zal verlengen.
De 3.0 olietemperatuur loopt sowieso aan de hete kant, dus de extra capaciteit en een iets groter koeloppervlak op de pan zullen geen kwaad doen. Mijn 2020 High Country is 4,5" opgetild nadat ik de intercooler kern en de voorkant van plastic in diepe sneeuw een nacht had vernield. De RC 4,5-inch tru-lift maakt de installatie van de PPE pan een stuk eenvoudiger, omdat het differentieel en de dwarsbalk al uit de weg zijn verlaagd.