Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Duramax 3.0l - Klaar?

16K views 98 replies 27 participants last post by  fpdmotor  
#1 ·
Even kijken of jullie allemaal met de 3.0l baby Duramax tevreden zijn en bereid zijn om er nog een te kopen, of dat je, als je de truck vervangt, een andere motor neemt. Ik heb 3/4 ton trucks met diesels gehad en ontdekte dat er niet veel bespaard werd qua onderhoud. Maar ze hebben mijn aanhangers zeker geweldig getrokken.
Ik probeer gewoon te beslissen of ik me wil bemoeien met een diesel /def /en dure olieverversingen (ik denk dat ze dat zijn) als bestuurder en niet als vervoerder.

#3 ·
Ik heb mijn 2e 3.0L. Had een LM2. Besloot dat ik het vernieuwde interieur wilde en heb nu een LZO. Als ik morgen weer een truck nodig heb, wordt het weer een 3.0L.

#5 ·
Even kijken of jullie allemaal met de 3.0l baby Duramax tevreden zijn en bereid zijn om er nog een te kopen, of dat je, als je de truck vervangt, een andere motor wilt. Ik heb 3/4 ton trucks met diesels gehad en ontdekte dat er niet veel bespaard werd qua onderhoud. Maar ze trokken mijn trailers zeker geweldig.
Ik probeer gewoon te beslissen of ik me wil bemoeien met een diesel /def /en dure olieverversingen (ik denk dat ze dat zijn) als bestuurder en niet als vervoerder.
Ik zal zeker weer een 3.0 kopen als ik de mijne vervang. Ik ben dol op mijn truck

#7 · (Edited)
Als deze vrachtwagen vervangen moet worden, wordt het weer een 3.0 als hij nog in productie is. De enige extra onderhoudskosten zijn dat hij bij een wissel nog eens 2 liter olie verbruikt. Het brandstoffilter kost minder dan $50 en gaat 20.000 km of twee jaar mee, dus geen probleem. De brandstofbesparing is uitstekend als er niet gesleept wordt. Bij het slepen van een camper ben ik minstens 5 mpg beter dan mijn vriend die dezelfde maat en gewicht aanhanger trekt met een F-250 diesel.

Ik zou het absoluut opnieuw doen.

#8 ·
GM stelt voor om te veranderen bij de eerste
-- voor 3.0, 30.000 mijl of 2 jaar of wanneer de filterherinnering afgaat
-- voor 6.6, 22.500 mijl of 2 jaar of wanneer de filterherinnering afgaat

Het is dezelfde filter - maar natuurlijk stuurt de 6'6 er meer brandstof doorheen.

#10 ·
GM suggereert te veranderen bij de eerste
-- voor 3.0, 30.000 mijl of 2 jaar of wanneer de filterherinnering afgaat
-- voor 6.6, 22.500 mijl of 2 jaar of wanneer de filterherinnering afgaat

Het is dezelfde filter - maar natuurlijk pompt de 6'6 er meer brandstof doorheen.
Ja, ik wist dat het 30k was, mijn OPS... Ik weet dat ik, totdat ik met pensioen ga, eerst de 2 jaar zal verslijten met een bedrijfsauto. Ik kreeg de mijne in januari '23 en heb er net geen 16.000 op staan. Dus het is brandstoffiltertijd voor mij deze maand.

#11 ·
Ik denk dat ik ergens gelezen heb dat een 'gemiddeld' voertuig 10 of 12 duizend mijl per jaar rijdt. (misschien is dat de reden voor 3 jaar / 36.000 mijl b to b garanties ??) Hoe dan ook, als dat klopt, zullen veel 3.0-bezitters in het 2-jaren schema zitten.

• Like
Reactions: SFLTruck
#12 ·
Ik denk dat ik ergens gelezen heb dat een 'gemiddeld' voertuig 10 of 12 duizend mijl per jaar rijdt.
(misschien daarom 3 jaar / 36.000 mijl b to b garanties ??)
Hoe dan ook, als dat klopt, zullen veel 3.0-bezitters in het 2-jaars schema zitten.
Dat is mijn rijgedrag. Ik heb mijn truck al 23 maanden en zit net onder de 20.000 mijl. Omdat de diesel minder kost dan de 6.2l (die op premium rijdt), is het voor mij logisch om naar de 3.0l te kijken. Mijn nadeel uit persoonlijke ervaring is de noodzaak van handschoenen om in de laadbak te bewaren om te tanken. Ik haat het om naar dieselmonteur te ruiken na het tanken. En ik zal een nieuwe tankplaats moeten vinden. Ik koop benzine bij Sam's en ze verkopen geen diesel. Dus ik zal moeten checken bij Gas Buddy om te zien wie "goedkope" diesel verkoopt. Ik weet het... grote problemen. Het klinkt alsof de onderhoudskosten geen groot verschil maken en de brandstofbesparing en aankoopbesparingen het meer dan zullen dekken.

#13 ·
Ik begrijp je over de handschoenen.
De plek waar ik meestal de sproeiers vul, is bijna altijd schoon.

We hebben afgelopen zomer een lus van 5000 mijl gemaakt en de meeste sproeiers die we tegenkwamen waren ook schoon.

Ik heb een klein doosje nitril handschoenen bij me.
Gebruik ze en gooi ze dan in de vuilnisbak.

Deze, of vergelijkbare, zijn erg goedkoop.

#14 · (Edited)
2024 Sierra Denali met tot nu toe 3.000 probleemloze kilometers. Er blij mee en het brandstofverbruik is mijn belangrijkste reden om het te kopen. 6.2L was duur met meer dan $4+ per gallon voor 91 en 17 mpg. De laatste tankbeurt met diesel was rond de $3+- en gemiddeld 27 mpg. Het enige dat ik sleep is een 7x14 ALUMA-aanhanger met een RZR XP 1000 <4000lbs.

#16 ·
Ga nooit, maar dan ook nooit, af op het boek als het gaat om olieverversingen.
Ik heb twee dode 3.0 diesels gezien die verwaarloosd werden door een gebrek aan olieverversingen.
Vol roet, sludge en kapotte onderdelen.
Ik zou nog steeds olie verversen na 3.000 mijl en zeker nooit meer dan 5.000 mijl.
Je geeft een groot bedrag uit voor een voertuig, dus misbruik het niet. Vervangende motoren en arbeidskosten zijn ook super hoog.
Zorg ervoor dat je altijd een goede brandstofconditioner gebruikt.
De ultra-lage zwavelbrandstof is droog zonder de zwavel, dus het mist smeerbaarheid.
Gebruik iets goeds om die smeerbaarheid te herstellen, want het brandstofsysteem kan een item van $10.000 zijn om te herstellen.
Ultra-lage zwavelbrandstof heeft miljarden aan reparaties aan het brandstofsysteem veroorzaakt.
Wees er niet een die gevangen zit in deze overheidstruc.

#20 · (Edited)
Ga nooit af op het boek als het gaat om olieverversingen.
Ik heb twee dode 3.0 diesels gezien die verwaarloosd waren door een gebrek aan olieverversingen.
Vol roet, sludge en kapotte onderdelen.
Ik zou nog steeds elke 3.000 mijl olie verversen en zeker nooit meer dan 5.000 mijl.
Je geeft een groot bedrag uit voor een voertuig, dus misbruik het niet. Vervangende motoren en arbeidskosten zijn ook super hoog.
Zorg ervoor dat je altijd een goede brandstofconditioner gebruikt.
De ultra-lage zwavelbrandstof is droog zonder de zwavel, dus het mist smering.
Gebruik iets goeds om die smering te herstellen, want het brandstofsysteem kan een item van $10.000 zijn om te herstellen.
Ultra-lage zwavelbrandstof heeft miljarden aan reparaties aan het brandstofsysteem veroorzaakt.
Wees niet een van degenen die in deze overheidstruc terechtkomen.
Na 60 jaar werken aan en het modificeren van dieselmotoren, is dat het beste advies dat ik kan geven voor elke dieselmotor, vooral de kleine 3.0. De krappe spelingen van de 3.0 en de noodzakelijke 0w-20w oliën zullen sneller afbreken met roet dan oliën met een hogere viscositeit. Combineer dit met het fantastische lage koppel in de 3.0, gelijk aan dieselmotoren die drie keer de grootte van de 3.0 hebben. Dat feit alleen al vereist goede, schone smering.

De 3.0 stock "wegwerp" oliepan valt aan de voorkant en houdt ongeveer 1/3 liter vuile olie vast na het aftappen. (Zie de foto hieronder.) Ik ben nog nooit een fan geweest van motor add-on $ gimmicks zoals we die elke dag zien, maar ik ben in dit geval van mening veranderd. Dus ik kocht een PPE oliepan voor de volle prijs met het PPE filter en zal ongeveer 2,5 liter olie overvullen, wat de levensduur van de olie zal verlengen.

De 3.0 olietemperatuur loopt sowieso aan de hete kant, dus de extra capaciteit en een iets groter koeloppervlak op de pan zullen geen kwaad doen. Mijn 2020 High Country is 4,5" opgetild nadat ik de intercooler kern en de voorkant van plastic in diepe sneeuw een nacht had vernield. De RC 4,5-inch tru-lift maakt de installatie van de PPE pan een stuk eenvoudiger, omdat het differentieel en de dwarsbalk al uit de weg zijn verlaagd.

Image

#17 ·
Even kijken of jullie allemaal met de 3.0l baby Duramax tevreden zijn en bereid zijn er nog een te kopen, of dat je, als je de truck vervangt, een andere motor neemt. Ik heb 3/4 ton trucks met diesels gehad en merkte dat er qua onderhoud niet veel bespaard werd. Maar ze trokken mijn trailers zeker geweldig.
Ik ben absoluut dol op mijn 2023 GMC 1500 Denali 3.0 en zou hem zo weer kopen. Het is mijn eerste truck en diesel en ik ben er dol op.

#19 ·
Ik heb ongeveer 115.000 mijl op mijn 2020 Silverado in 4 jaar. Ongeveer 50.000 met een caravan gesleept, en rustig rijden als ik niet aan het slepen ben.
Goede motor en 10-versnellingsbak maken het verschil.

Ik zou er nog een kopen, maar pas bij minstens 200.000 mijl.

Mijn wensenlijst zou zijn om deze motor en versnellingsbak in een camper van klasse B te hebben.

#23 ·
Een goede manier om de lagers verderop in het olievoorzieningspad uit te hongeren, gezien de extreem krappe spelingen en het gebruik van een oliepomp met variabele verplaatsing. Verdik de olie en de pomp zal hogere drukken zien, waardoor de stroomsnelheid wordt verminderd en mogelijk de lagers aan het einde van de oliepassage worden uitgehongerd.

Attachments

#24 · (Edited)
Quote>>De 3.0 vereist 0W-20, maar doe het zelf.<<

Farmguy — Ik zou niets anders gebruiken dan 0w-20w in de 3.0. Typfout, sorry...

De 3.0 vereist 0W-20, maar doe het zelf.
Typfout, sorry, had 0w20w moeten zijn..

#25 · (Edited)
Heb mijn 2023 Gladiator Rubicon 3.0 Eco diesel ingeruild voor mijn huidige 2024 Chevy Silverado Trail Boss met 3.0 Duramax, was een goede beslissing, zal ik zeggen. Ik BEN GEK OP de 3.0 Duramax, een opmerkelijke motor. We zijn ermee van Columbus Ohio naar Daytona Beach Fl gegaan en haalden een gemiddelde van 27,9 MPG, inclusief langzaam cruisen door heel Florida gedurende een week en 75 MPH rijden de hele weg heen en terug en gebruikten slechts 2 gallons DEF. Deze motor is soepel en krachtig en klinkt geweldig, ik ben dol op het dieselgeklop. Ik zou graag de GMC Yukon met deze motor als volgende willen hebben.

#26 ·
Mijn 2023 Gladiator Rubicon 3.0 Eco diesel ingeruild voor mijn huidige 2024 Chevy Silverado Trail Boss met 3.0 Duramax, was een goede beslissing zal ik zeggen. Ik BEN GEK OP de 3.0 Duramax, een opmerkelijke motor. We namen hem mee naar Daytona Beach Fl vanuit Columbus Ohio en haalden gemiddeld 27,9 MPG inclusief langzaam cruisen door heel Florida voor een week en 75 MPH rijden de hele weg heen en terug en gebruikten slechts 2 gallons DEF. Deze motor is soepel en krachtig en klinkt geweldig, ik hou van de dieselklop. Ik zou graag de GMC Yukon met deze motor willen hebben als volgende.
Welkom, het is echt een geweldig platform.

#27 ·
Even kijken of jullie allemaal met de 3.0l baby Duramax tevreden zijn en bereid zijn er nog een te kopen, of dat je, als je de truck vervangt, een andere motor neemt. Ik heb 3/4 ton trucks met diesels gehad en merkte dat er qua onderhoud niet veel bespaard werd. Maar ze hebben mijn trailers zeker geweldig getrokken.
2023 3.0 Denali en het is mijn eerste diesel en ik ben er absoluut dol op en zou hem zo weer kopen. Ik ben van Fresno Ca naar Monterey gegaan, 37,2 mpg! Ik heb er 11700 mijl mee gereden.

#29 ·
Bijna 118.000 mijl. Trekt een caravan goed. Cruiset met de snelheidslimiet met tussen de 28 en 30 mpg, afhankelijk van de wind, hellingen en hoe agressief ik ben. Beste volle tank bij constante 70 mph, handmatig berekend was 620 mijl voor 20,5 gallons. Olieverversingen bij 7 quarts zijn geen verschil met mijn oude 5.7 V8 Tundra met 8 quarts. Extra kilometers compenseren hogere brandstof- en DEF-kosten. Inline 6 is soepeler dan V8 met meer koppel.

#31 ·
Ik ben net uit een 2020 Jeep Gladiator gestapt. Ik wilde al een tijdje een diesel en heb een 2024 GMC Sierra 1500 AT 4 gekocht. Ik ben 110% overtuigd van deze truck na een maand en mijn eerste reis van 1200 mijl. Hij is zo soepel en vreet de kilometers zonder problemen.
Ik ben het eens, ongelooflijke truck. Ik heb een GMC 1500 Denali 3.0 en het is mijn eerste diesel. Ik ga nooit meer terug naar benzine. Gefeliciteerd met je truck, het is een beauty.

#34 ·
Hou van de mijne. Ik kwam van een F150 met een 3.5 EB die premium brandstof geweldig vond. $60 vullingen zijn beter dan $90 tankvullingen. Vorige week een olieverversing gedaan. 2 kannen ESP-x2 en ik heb genoeg extra olie voor de volgende wissel. Gooi er een PF66 voor $9 in en ik zat op $66 inclusief belasting. De lokale olieverversingsplaats rekende me $30 om het werk te doen en de gebruikte olie op de juiste manier af te voeren. $96 deze keer, maar het zal maar ongeveer $65 zijn voor de volgende. Reken op $80 per olieverversing, wat niet overdreven is.

#37 ·
Combineer het met een Titan-brandstoftank van 43 gallon en je kunt ongeveer 1000 mijl (of 500 mijl bij het slepen) tussen het tanken door rijden. Ik ben dol op mijn LM2
700 mijl op een tank is genoeg voor mij.

• Like
Reactions: HacksawMark
#36 ·
Vanavond afgetankt. Had het niet nodig, maar we passeerden het station met de goedkoopste diesel per gallon. Ik reken meestal niet handmatig, maar het was eenvoudig omdat het nieuw was. Hoe dan ook, 10,9 gallons en 265 mijl gereden. 24,3 mpg. Ik ben daar erg blij mee.