Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

Wymiana przewodu chłodnicy oleju

9.2K views 2 replies 2 participants last post by  blessedmess  
#1 ·
Cześć wszystkim, jestem nowy w pisaniu postów, ale zapalonym czytelnikiem i doceniam waszą pomoc dla innych! Kupiłem 2001 Silverado HD ls 8.1n Allison około 3 lata temu ze 131 tys. km i człowieku, uwielbiam ten samochód! 147 tys. km, bezproblemowy i zrobiłem tylko kilka drobnych czynności konserwacyjnych. Jest w pełni seryjny, bez modyfikacji, nic specjalnego i naprawdę świetnie dla mnie jeździ. Studiowałem tutaj i czytałem o potencjalnych problemach, ale do tej pory nie miałem wiele do dodania, co mogłoby pomóc komuś innemu. Dopiero dzisiaj zmoczyłem stopy, musząc wymienić cieknące przewody chłodnicy oleju silnikowego, wybrałem zamienniki delco i przeczytałem, ale niewiele informacji dla 8.1. Odtłuściłem miejsce, gdzie olej wyciekał od czasu, gdy kupiłem samochód i wcześniej, ale nigdy nie mogłem znaleźć źródła, tak naprawdę myślałem przez jakiś czas, że pompa wspomagania kierownicy przecieka, ale zacząłem bardziej kopać i zdałem sobie sprawę, że to jeden z przewodów chłodnicy oleju przy zaciskaniu... Wszystko poszło o wiele płynniej niż się spodziewałem, ustawiając końce przewodów za mechanizmem różnicowym, górny przewód chłodnicy przełożyłem do tyłu, a dolny przecisnąłem przez ciasną szczelinę za silnikiem i mechanizmem różnicowym do przodu, poza bałaganem to nie tak trudna praca. Zgodnie z zaleceniami w innych postach wyjąłem akumulator, aby zrobić miejsce do pracy z górnym przewodem na chłodnicy, a także odłączyłem przedni wał napędowy przy przednim mechanizmie różnicowym i zrobić dodatkowe miejsce do przeciągnięcia przewodów z tyłu i pracy nad miejscem, gdzie przewody łączą się przy filtrze oleju, wyjąłem również filtr, ponieważ i tak zbliża się wymiana oleju. Pytanie, jakie mam, to jakim momentem dokręcić zaciski przegubu wału napędowego? Nie trzeba było dużo siły, żeby je polu