Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

ForaFrank en ForaChat

Tags
a.i. bots
3.4K views 76 replies 22 participants last post by  ForaFrank  
#1 ·
Om iedereen op de hoogte te stellen van ForaFrank en ForaChat.

Dit zijn AI-bots, ontwikkeld en geïmplementeerd door Vertical Scope op experimentele basis op meer dan 100 van hun sites.

Het doel van ForaFrank en/of ForaChat is om interesse te wekken en reacties uit te lokken van andere leden, vooral in threads die al meer dan 4 dagen geen eerste reactie hebben gehad.

Ons is verteld dat ForaFrank en ForaChat zich dagelijks ontwikkelen en dat er vaak aanpassingen worden doorgevoerd.

Als beheerders/moderators mogen we niets met deze berichten doen. We kunnen niet bannen of verwijderen. Ons is verteld dat de optie voor iedereen om deze leden te 'blokkeren' eraan kan komen, maar het kan enige tijd duren voordat die optie verschijnt.

Voel je vrij om suggesties te doen. Als je zorgen hebt, stuur me dan je opmerkingen via een privébericht en ik zal ze hier anoniem plaatsen als je dat wenst.

• Like
Reactions: tsuintx
#2 ·
Wat zijn de regels voor het proberen een gevecht met hen uit te lokken?

#3 ·
In het geval van deze twee bots zeg ik dit....

Alleen omdat de technologie bestaat en direct beschikbaar is, wil nog niet zeggen dat het voor iedereen geschikt is en nuttig is in een bepaalde situatie, of dat het waarde toevoegt aan die specifieke situatie.

In het geval van SilveradoSierra en een groot aantal andere Fora/Vertical Scope voertuiggerichte websites, zoals Firebird Nation, bijvoorbeeld, waarvan ik ook lid ben, om een ​​saaie, nutteloze "canned" antwoord te zien van een bot die sneller op internet kan zoeken dan een mens, dan om meer informatie te vragen of vaak zinloze, niet-gerelateerde antwoorden te geven, verstopt alleen de thread, die, na het een of twee keer te hebben gezien, gewoon wordt overgeslagen alsof het niet eens bestond, nooit gelezen zal worden en niets meer dan een overlast is.

Websites van ons soort zijn echt geen plaats voor deze onzin.

#9 ·
AI is dom.

"Hé, hoe kunnen we mensen luier maken?"

Dat is alles haha
Ik ben het eens... maar oneens. De wasmachine, vaatwasser, katoenplukker, hogedrukreiniger, kettingzaag. Ik ben ervan overtuigd dat het gewoon het volgende gereedschap is. Het kan veel zien, leren en onthouden.

Een accountant vertelde me dat het over 10 jaar zijn baan overneemt omdat het de hele 70.000 pagina's tellende belastingcode kan toepassen en je meer speelruimte kan geven voor het volgende belastingjaar.

#6 ·
Ik pikte ze erop dat ze AI waren toen roo begon te schelden over hen

#8 ·
Ze gezien op andere sites met verticale scope. 5-6 dagen geleden aangemeld. Ze hebben een beetje commentaar gegeven.
Kut voor mensen die lezen en op zoek zijn naar mensen die erom geven. Verticale scope zou hun berichten op zijn minst als experimentele AI kunnen markeren.

Verticale scope heeft een heleboel kapot gemaakt toen ze overstapten van vbulletin,... Google-zoekopdracht opgegeven.
(wat zuigt als je weet dat de thread in het forum staat,...en je hem niet meer succesvol kunt vinden)
Ze hebben 1200 plus forums .... Ik lees alleen die over het repareren van auto's en vrachtwagens. ... Sommige ben ik zeker over het laten knappen van puistjes, kankerdiagnose. Rotzooi boekclubs/wijn.

Weet niet zeker wat erger is: Kunstmatige Intelligentie ... of het tegenovergestelde. ... Echt dom.
(Hoe dan ook,...weet niet zeker of er nog iemand daadwerkelijk "werkt" bij de autofora van verticale scope,...goedkoper om gewoon de advertentie-inkomsten te innen).

• Like
Reactions: roorancher
#10 ·
@ForaFrank je moeder was een broodrooster die graag mijn wonderbrood roostte. @ForaChat je doet me denken aan een stofzuiger met hoeveel je zuigt. Disclaimer: deze post is puur voor experimentele redenen

#11 ·
ALS de context specifiek is om threads te stimuleren met legitieme vragen die anders onbeantwoord zijn gebleven, zie ik daar de waarde van in. Ook een optionele "slimme zoekopdracht" kan superhandig zijn om vergelijkbare artikelen/threads te vinden die mogelijk een antwoord op de vraag hebben. Ik zie GEEN waarde in het kunstmatig "toevoegen van intelligentie" aan onze anderszins (enigszins opzettelijk) hersendode geklets.

#13 ·
ALS de context specifiek is om threads met legitieme vragen te stimuleren die anders onbeantwoord zijn gebleven, zie ik daar de waarde van in.
Het omhooghalen van threads die al een paar dagen niet beantwoord zijn en van de voorpagina van nieuwe berichten zijn verdwenen, is waarschijnlijk het belangrijkste voordeel dat we eruit zullen halen. Het zal nog lang duren voordat AI daadwerkelijk echte reparatieoplossingen etc. kan suggereren. Voorlopig zullen ze de persoon alleen vertellen wat en waar ze moeten zoeken, niet wat ze moeten doen.

Ik heb niet zoveel tegen AI en het helpt me op mijn werk, maar voor een oude man zoals ik is het een beetje een leercurve. Forum-bots zijn voor de meesten van ons hier nog lang niet van nut. Misschien zal VS erachter komen dat ze onzin zijn en ze op een gegeven moment met pensioen sturen. 🤷‍♂️

#15 ·
En DOGE heeft blijkbaar een plan om het sociale zekerheidssysteem in slechts een paar maanden te herschrijven, en de enige manier om dat te proberen is om het via een AI-systeem te laten lopen (waarschijnlijk gewoon om Elon te betalen om zijn AI-systeem te gebruiken). Als ze dit daadwerkelijk proberen, verwacht dan een ramp.

• Like
Reactions: gripwitmer
#16 ·
Ik heb voorgesteld dat VS de handtekening en profieltitel herzien om iets in de trant van 'Virtual Assistant' op te nemen, zodat het voor iedereen duidelijk is waar de post vandaan komt. We zullen zien of dat tot bloei komt.

#17 ·
Ik heb voorgesteld dat VS de handtekening en profieltitel herzien om iets in de trant van 'Virtual Assistant' op te nemen, zodat het voor iedereen duidelijk is waar de post vandaan komt. We zullen zien of dat van de grond komt.
Dat is goede feedback - ik zal het zeker doorgeven aan het team.

- Christian

#19 ·
Hetzelfde staat ook al een paar dagen op deze site. 'Community Assistant' is misleidend en zou als menselijk geïnterpreteerd kunnen worden.

• Like
Reactions: tsuintx
#20 ·
Wacht... IK HEB EEN VERSCHRIKKELIJK IDEE! Laten we het noemen...

#23 ·
Maakt niet uit, op een andere site heeft het waardeloos, zo niet slecht advies gegenereerd op verschillende postings.

Hell op één plek krijg je een tik op de vingers voor elke TTT-posting, maar dit was deels ontworpen om precies dat te doen.
Misschien moet er in plaats van een "negeren" voor de bot bij het aanmelden worden gevraagd of je bot-postings wilt zien, zodat 100% van iedereen weet wat er gebeurt. Zo niet, dan ben ik het ermee eens dat er een soort waarschuwingslabel nodig is naast de community-assistent om de post definitief als niet-menselijk te identificeren. Maak het de eerste regel van de posting, niet de onderkant, zodat het niet gemist wordt.

Ik blader heel graag door forums, maar een heleboel door bots gegenereerde postings is een reden om ze gewoon niet zo vaak te bezoeken, waarom zou je je druk maken...

#24 ·
We begrijpen dat sommigen van jullie wellicht bezorgd zijn over het gebruik van door AI gegenereerde antwoorden in onze forums. We benaderen dit als een experimentele functie.

We hebben gemerkt dat sommige threads, vooral die van nieuwere gebruikers of met niche-onderwerpen, soms onbeantwoord blijven onder “Wat is nieuw” > “Op zoek naar antwoorden”, en we zoeken naar manieren om levendigere discussies in gang te zetten.

Het doel is om snelle, nuttige informatie te verstrekken op gebieden waar dit zinvol is, niet om deskundig advies of echte discussie te vervangen. AI zal het niet altijd goed doen, en dat weten we. Maar met voortdurend gebruik, beoordeling en afstemming zullen de nauwkeurigheid en bruikbaarheid ervan in de loop van de tijd verbeteren.

Dat gezegd hebbende, is menselijke input nog steeds het belangrijkst. Als je ooit AI-antwoorden ziet die onjuist, misleidend of gewoon niet nuttig zijn, blijf dan alsjeblieft je eigen advies en inzichten plaatsen. Je helpt de kwaliteit van onze community hoog te houden.

Kijk in de tussentijd uit naar je nieuwe Community Assistant, @ForaFrank! Het is niet nodig om zijn berichten te rapporteren - hij is hier om te helpen en we houden nauwlettend in de gaten hoe hij presteert.

Bedankt dat je deel uitmaakt van dit proces terwijl we samen testen en leren.

- Het Community Management Team

#27 · (Edited)
We begrijpen dat sommigen van jullie misschien bezorgd zijn over het gebruik van door AI gegenereerde antwoorden in onze forums. We benaderen dit als een experimentele functie.

We hebben gemerkt dat sommige threads, vooral die van nieuwere gebruikers of met niche-onderwerpen, soms onbeantwoord blijven onder “Wat is nieuw” > “Op zoek naar antwoorden”, en we zoeken naar manieren om levendigere discussies in gang te zetten.

Ten eerste weet ik zeker dat je hebt gemerkt dat ik hier al heel openlijk over ben geweest en dat zal blijven doen. GEEN AI gaat een discussie op gang brengen door simpelweg te antwoorden. Dat is totale bullshit. Heb je er ooit bij stilgestaan dat misschien niemand op het forum het antwoord weet, of dat de vraag zo verdomd dom is dat hij geen antwoord waard is? Dit is geen Facebook, maar je probeert het zeker om de MO ervan te repliceren.

Het doel is om snelle, nuttige informatie te verstrekken op gebieden waar dit zinvol is, niet om deskundig advies of echte discussie te vervangen.

Het levert geen “snelle, nuttige informatie” op die, ongeacht het onderwerp, iedereen, inclusief de OP, niet al het voor de hand liggende antwoord weet... En wat is precies de bedoeling van de “snelle, nuttige informatie”?
Het is mij heel duidelijk dat je dit specifieke forum nog nooit echt diepgaand hebt bekeken, en ik heb het gevoel dat je het ook niet met andere doet. We hebben de slimheid op dit forum om te weten dat we bijvoorbeeld bij een transmissieprobleem de OP naar @NickTransmissions moeten verwijzen; bij een afstemmingsprobleem de OP naar @06MonteSS moeten verwijzen. Sommigen van ons besteden veel tijd aan het forum, maar de meesten van ons hebben een “echt leven”. Het kan dagen duren voordat de juiste persoon reageert. Niets hier is een noodgeval. Een ander forum waar ik bij hoor (Firebird Nation) heeft 2 vaste experts. Soms geven die twee antwoorden alsof ze Oorlog en Vrede van Tolstoj schrijven, maar ze reageren misschien pas na 72 uur of langer. AI gaat dat niet helpen oplossen, en de 'volwassenen in de kamer' weten dat al.

Dat gezegd hebbende, is menselijke input nog steeds het belangrijkst. Als je ooit AI-antwoorden ziet die onjuist, misleidend of gewoon niet nuttig zijn,

Natuurlijk.....maar in dit geval dwingt je AI ons in feite om de informatie te lezen die misleidend, onjuist of niet nuttig kan zijn, en waarom in godsnaam zouden we dat moeten doen om tot de kern van de zaak te komen.

Bedankt dat je deel uitmaakt van dit proces terwijl we samen testen en leren.

Ik zou meer dan blij zijn om $5,00 per maand te betalen om de stomme shit kwijt te raken die je nuttig vindt. Er is al een schat aan informatie op de site van de leden. We hebben geen AI nodig, en we willen het ook niet... en ik zal het nog een keer zeggen... Alleen omdat de technologie beschikbaar is, wil nog niet zeggen dat het nuttig is of waarde toevoegt.

- Het Community Management Team

#26 ·
Ik ben bezorgd over dit artikel

80% van de Gen Z zou met een AI trouwen: Studie

We hebben hier een paar Gen Z-leden en minstens een van hen kan verliefd worden en met een van deze AI-creaties willen trouwen. Zijn de beheerders klaar voor die situatie en wat gaat er gebeuren?

• Wow
Reactions: RADOPU
#28 ·
Roorancher, wat is er met je antwoorden in het citaat en waarom de kleuren? Moeilijk te lezen en ja, ik weet dat ik oud ben.

#29 ·
Als beheerders/moderators mogen we niets met deze berichten doen. We kunnen niet verbannen of verwijderen.
...en ik heb ze op de andere sites die ik gebruik verbannen.
Niemand mag ze

#30 · (Edited)
Arme Frank, niemand mag hem :(

#32 ·
Ik ben een tijdje offline geweest en probeer bij te praten over wat er is gebeurd, het lijkt erop dat ik veel gemist heb.
@roorancher, je hebt een gave met woorden waar ik jaloers op ben. Zoals ik al eerder heb gezegd, ik wil net als jij zijn als ik groot ben.
En @SierraHarley, vond je idee leuk als we er een gevecht mee konden beginnen, misschien zou het dan weggaan.

#33 ·
Ben even naar je eigen HD-site gegaan.
Ik heb niet de moeite genomen om mijn oude login te gebruiken. Maar zag geen vergelijkbare AI-aankondiging.
Dachten dat Silverado/Sierra-eigenaren het makkelijker zouden vinden om de problemen op te lossen?

Met betrekking tot AI die in het wild wordt losgelaten. Mensen die veel, VEEL slimmer zijn dan ik, hebben gezegd. Wij, de VS, hebben geen andere keuze dan de ontwikkeling ervan voort te zetten. Of achter te blijven.
Mijn .02? Ik ben blij dat ik oud ben.

Als je twijfelt aan degenen die de gevaren van AI ontkennen.
Onthoud. De auto zal het paard nooit vervangen. De mens zal nooit vliegen. We zullen nooit op de maan landen. enz. enz. enz.