Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Onderhoudsspecificaties voor het koppel van de voorkant

195K views 14 replies 10 participants last post by  shakenfake  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo mensen,

Mijn 2009 Crew Cab 4x4 nadert de 180.000 mijl, en ik ben er 99% zeker van dat ik nog steeds mijn fabrieksnaven, kogelgewrichten, schokdempers, stuurkogels, CV-assen, enz. gebruik. De meeste van die kilometers zijn probleemloos verlopen, maar onlangs wilde ik mijn remblokken vervangen en merkte ik dat beide voorbanden aan de binnenkant van het loopvlak ongeveer hetzelfde zijn versleten aan beide kanten. De truck is niet uitgelijnd sinds ik de banden kocht (70.000 mijl!!!) en ze zijn ook aan vervanging toe. Dus, TL:DR; het is een goed moment om een ​​onderhoudsweekend te plannen en de zaken weer op orde te krijgen.

Ik zal het volgende vervangen (minimaal):
  • Voorste schokdempers Bilstein 5100 24-186940
  • Bovenste draagarmen en kogelgewrichten Dorman 521-023 en -024
  • Lagere kogelgewrichten Moog K6541
  • Stuurkogels Moog ES800223
  • CV-assen Cardone 66-1430 (Of 1430HD als iemand kan instaan ​​voor de HD-versie die beter is)
  • Naaf- en lagerassemblages, TIMKEN SP500301
  • Stabilisatorstangrubbers Moog K200222

Dan:
  • Banden
  • Uitlijning

Mijn twee belangrijkste vragen zijn: moet ik nog iets anders vervangen terwijl ik bezig ben? Ook, waar kan ik de aanhaalmomenten vinden voor het installeren van deze onderdelen? Als iemand me in de juiste richting kan wijzen, zou ik dat zeer op prijs stellen en zou ik me veel hoofdbrekens besparen zodra de truck in de lucht staat en onderdelen worden verwijderd.

Bedankt voor het lezen

-DS

• Like
Reactions: Admin
#2 ·
Remleidingbeugelbout

9 N·m

80 lb in

Remleidingclipbouten

12 N·m

106 lb in

Naaf- en lagereenheid aan stuurknokkelbouten

180 N·m

133 lb ft

Moer onderste kogelgewrichtbout

125 N·m

92 lb ft

Moeren onderste draagarm naar frame

175 N·m

129 lb ft

Schokdempermodule aan framemoeren

50 N·m

37 lb ft

Schokdempermodule aan onderste draagarmbout - 1500-serie

50 N·m

37 lb ft

Elektrische connector schokdemper

20 N·m

15 lb ft

Schokdempermoer - 1500-serie

890 N·m

59 lb ft

Schokdempermoer - 2500-serie

24 N·m

17 lb ft

Schokdemper aan onderste draagarmbouten - 2500-serie

80 N·m

59 lb ft

Veerstuiterbumpermoer - 2500-serie

30 N·m

22 lb ft

Stabilisatorstang isolatorklembouten

50 N·m

37 lb ft

Stabilisatorstang verbindingsmoeren - 1500-serie

23 N·m

17 lb ft

Stabilisatorstang verbindingsmoeren - 2500-serie

23 N·m

17 lb ft

Torsiestang dwarsbalk naar framebusbout

95 N·m

70 lb ft

Torsiestang steunverbindingsbout

95 N·m

70 lb ft

Moer bovenste kogelgewrichtbout

50 N·m

37 lb ft

Moeren bovenste draagarm naar frame

190 N·m

140 lb ft

Wielaandrijfas naar voornaafmoer

240 N·m

177 lb ft

Bevestigingsbout wielsnelheidssensor

18 N·m

13 lb ft

Bladveermontagemoer

200 N·m

148 lb ft

Moer achterbladveersjorring - 1500, 2500, 3500

95 N·m

70 lb ft

Achterste schokdemper bovenste bout - 1500, 2500, 3500

115 N·m

85 lb ft

Achterste schokdemper onderste bout - 1500, 2500, 3500

115 N·m

85 lb ft

Achterveer/hangerbout

50 N·m

37 lb ft

Achterveerstops - 3500

50 N·m

37 lb ft

Achterste stabilisatorstang isolatormoer - 3500

32 N·m

24 lb ft

Achterste stabilisatorstang verbindingsbout (frameseite van verbinding) - 3500

95 N·m

70 lb ft

Achterste stabilisatorstang verbindingsmoer (stangzijde van verbinding) - 3500

53 N·m

39 lb ft

Achterste veerstuiterbumper

32 N·m

24 lb ft

U-bouten - 1500

100 N·m

74 lb ft

U-bouten - 2500/3500

160 N·m

118 lb ft

#4 ·
Bedankt voor de antwoorden heren! Ik heb nog een vraag: Ik weet dat ik een veerspanner nodig heb om de schroefsets met de nieuwe schokdempers te demonteren en weer in elkaar te zetten. Heeft iemand ervaring met of raadt iemand een specifiek model veerspanner aan? Er lijkt veel rommel te zijn, dus als ik niet op zijn minst een redelijk vertrouwen in het gereedschap kan hebben, breng ik de schroefsets gewoon naar een werkplaats en laat ik ze het doen.

-DS

#6 ·
De Autozone veerspanners zijn te klein en passen niet goed op de veren. Ik heb ze in het verleden gebruikt, maar het is riskant en ik heb 2 kits gebruikt voor elke veer.

Als je nog niet alles hebt gekocht, zou ik ook gaan voor de Moog Problem Solver CK-serie bovenste draagarmen.
--Boven links CK80669
--Boven rechts CK80670
Ik heb in het verleden een paar problemen gehoord met Dorman ophangingsonderdelen. Niets van de laatste tijd.
De Moog Problem Solver draagarmen hebben een zeer mooie bouwkwaliteit en lijken dikker te zijn dan de originele.

Het enige verschil bij de HD CV-assen is dat de hoes van thermoplast in plaats van neopreen is gemaakt.

#7 ·
@07nnbs, ik heb alles al besteld, maar ik zal naar de Moog-componenten kijken. Ik ben verrast om te horen over kwaliteitsproblemen van Dorman, ze lijken een van de duurdere aftermarket-onderdelen te zijn die je kunt kopen.

Uiteindelijk heb ik "TRQ" (1A Auto huismerk, geloof ik) CV-assen besteld. Heb helemaal geen goed nieuws gehoord over Cardone, dus voor dezelfde prijs heb ik besloten om ze uit te proberen en terug te rapporteren. Ik realiseer me dat je krijgt waar je voor betaalt in veel gevallen, maar voor 1/3 van de prijs van ACDelco en geen middenklasse-optie kan ik het net zo goed proberen.

-DS

#8 ·
Dorman is zo ongeveer de bodem van de put. Er zijn maar heel weinig producten die Dorman maakt die ik zelfs maar zou overwegen te gebruiken. Sommige van hun harde onderdelen zoals differentieel covers zijn niet slecht. Maar veel meer dan dat, het is rommel.

Vraag het maar eens rond in een willekeurige autowerkplaats die wat waard is en je krijgt hetzelfde antwoord.

#9 ·
Tja, het lijkt erop dat ik wat meer onderzoek had moeten doen. De Moogs worden veel beter beoordeeld dan de Dormans. Moogs zijn onderweg, Doorman UCAs worden teruggestuurd. Voor de extra $30 is het me het waard. $160 voor de set versus $130 voor de Dorman set.

#10 ·
Dat is zo grappig om dit allemaal te lezen. Ik heb alle bovenste en onderste draagarmen van MOOG besteld. Ik heb een aantal van de onderdelen ontvangen en ze lijken mooier te zijn dan de originele. Ik heb ook een aantal assen gevonden die gemaakt zijn voor trucks met een lift, die meer hoekarticulatie en meer veerweg hebben. Het heet TRAKMOTIVE GM8228XTT CV-as, heeft iemand hier input over? Ik merkte ook dat toen ik alles verwijderde, mijn wiellager bewoog, maar een beetje ruw klonk, dus ik vervang ze allebei door MEVOTECH TXF515096 wiellagers, die zouden zijn gemaakt voor zware en gelifte trucks/4x4 en al dat goede spul. Ik vervang ook de bovenste en onderste draagarmen door MOOG. Ik vermoed dat ze identiek zijn aan de hierboven in deze thread vermelde. Ik kan die info ook toevoegen als je dat wilt.

#12 ·
...Moog maakt onderdelen van meerdere kwaliteitsniveaus, misschien wilt u uitzoeken welke u hebt besteld...
We hebben de afgelopen dagen de ophangingsonderdelen van Moog besproken op het TahoeYukon-forum. Een kerel gebruikte hun RK-lijn en die was binnen een jaar versleten, zoals verwacht. Hun CK-serie, die hetzelfde is als ACDelco Professional/Gold, heeft voortijdig slijtage aan de hoezen vertoond na slechts 1 tot 3 jaar en minder dan 50.000 mijl op 3 vrachtwagens.

Weet niets over Mevotech of Kryptonite, maar GM OE op de mijne is prima na 2 jaar en 25.000 mijl tot nu toe na vervanging in 2021.

#14 ·
Als ik jou was, zou ik geen Moog-lagers van welke aard dan ook gebruiken. Het is allemaal Chinese rotzooi. De laatste en enige keer dat ik Moog-voornaafassemblies installeerde, faalden de afdichtingen binnen een jaar. De ene haalde slechts 8000 mijl, de andere 12.000. Geen Moog meer. Gebruik GM oem of Timken.
Echt waar? Een steekproef van één betekent dat alle lagers die Moog verkoopt slecht zijn. Misschien moet je je eens verdiepen in zaken als de badkuipcurve van falen en statistische analyse in het algemeen.

Hel, er is een goede kans dat het mislukte omdat je de installatie hebt verknald.