Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

Hoge oliedruk

38K views 6 replies 5 participants last post by  robfriedenberger  
#1 ·
Ik heb het afgelopen jaar Mobile 1 5w-30 met Fram ToughGuard filters gebruikt in mijn 03 Silverado (122.000 mijl) en heb altijd een constante oliedruk gehad van ongeveer 40 PSI. Er was meestal slechts een schommeling van 10 PSI bij flink gas geven, zelfs bij kouder weer. Ik heb vorige week mijn olie ververst en plotseling schommelt mijn druk tussen 35 bij warme stationairloop en 80 met het pedaal op de vloer. Ik heb het Fram-filter vervangen door het OEM AC Delco-filter na het lezen van veel berichten online. Dit veranderde niets. Dus mijn vraag is: is 80 PSI te hoog? En waarom zou de druk plotseling zo veel gaan schommelen (ik heb de truck al 5 jaar en hij heeft dit nog nooit gedaan)?

#2 ·
Ik heb mijn vrachtwagen pas ongeveer een maand geleden gekregen met 100.000 mijl, en hij was toe aan een olieverversing. De druklezingen lagen tussen 40 psi bij stationair draaien en 60 bij normaal rijden, en ongeveer 70 bij vol gas (snelweg/autosnelweg). Na mijn olieverversing vandaag heb ik 1 qt olie vervangen door Lucas, en 5 qt Wolfs Head olie, nu zijn mijn lezingen 40 bij stationair draaien, 60-70 bij normaal rijden en 80 bij vol gas, alles wat ik erover las zei dat het prima is zolang het geen constante zaak is. Ik ben nog steeds nieuw met vrachtwagens, dit is mijn tweede, mijn eerste was een GM sonoma 4.3l en de oliedruk was overal in die vrachtwagen, maar ik denk dat het goed is.

#3 ·
Hoge oliedruk zou geen probleem moeten zijn, mits deze niet constant is en je niet buiten de meter zit. De sensor is ook geen 100% nauwkeurig ding met een onbeperkte levensduur. Ik zou de meting niet als de waarheid beschouwen.

Als je af en toe 0 PSI leest, kan dat een ander verhaal zijn...

#5 ·
Die stijl vrachtwagens stonden bekend om slechte meterclusters. Mijn vader heeft een 03 Yukon Xl met de 6.0 en de oliedruk daalde langzaam in de loop der tijd tot hij 0 aangaf. En de vrachtwagen reed ook 300 volgens de meter. Nou, de dealer heeft het uiteindelijk gratis gerepareerd. Nu draait hij iets boven de 40 koud, onder de 40 warm en ongeveer 45 tijdens het rijden. Mijn 2011 met een 5.3 draait bijna 60 koud. Stationair als hij warm is, is het ongeveer 25-30 en 40 tijdens het rijden.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.