Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Hoe vind ik mijn bodycode voor de Amazon garage?

3 reading
188K views 20 replies 14 participants last post by  BronzeOwl  
#1 ·
Ik heb nog een bericht gezien over hoe je de carrosseriecode van je vrachtwagen kunt vinden, maar het was uit 2015 en iemand heeft gewoon zijn vraag beantwoord in plaats van hem te laten zien hoe hij het zelf kon vinden. Kan iemand me alsjeblieft laten zien hoe ik dit kan vinden? Mijn vrachtwagen is een 2020 GMC Seirra in-line 6 turbo diesel. Het VIN-nummer is 3GTP8CET1LG279924

#7 · (Edited by Moderator)
JB Long said:
Carrosseriecode E63, volgens de VIN-opzoeking op chevroletforum.com, link die BowTieZ71 plaatste. Ik zou ook overwegen om een e-mail te sturen naar socialmedia@gm.com om een bouwtekening te krijgen, het is zeer informatief en nuttig om te weten met welke opties uw vrachtwagen van de assemblagelijn rolde.
De reden dat ik de TC10543-code plaatste, was dat die optie een van de opties is die in het vervolgkeuzemenu van Amazon worden vermeld, minus de "T".

C19BE26D-2373-4F6D-B1D9-6DCC0D74EC03.png

Je hebt gelijk, de social media bij GM zijn erg behulpzaam als je ze iets vraagt. Ze hebben me net de exacte bouwdatum van mijn vrachtwagen gegeven.

Attachments

#8 ·
Ik dacht dat de nieuwe trucks geen RPO's meer in het dashboardkastje hadden. Gewoon een matrix van een of andere soort met niet alle info. Het sturen van de e-mail naar socialmedia@gm.com geeft veel info... maar ik weet niet zeker of ze die carrosseriecode geven. Ik denk niet dat het veel uitmaakt... zeker niet binnen de garage van Amazon. Gewoon info. Het belangrijkste detail is de motor, de aandrijflijn en de carrosseriestijl (crew, reg cab..etc).

#10 ·
FWIW

Op pagina 457 van de 2020 Sierra/Sierra Denali Owner's Manual:

Service Parts Identification

Er kan een grote barcode op het certificeringslabel op de middenstijl staan die u kunt scannen voor de volgende informatie:

. Voertuigidentificatienummer (VIN)
. Modelbenaming
. Verfinformatie
. Productieopties

Als er geen grote barcode op dit label staat, vindt u dezelfde informatie op een label in het dashboardkastje.

#14 ·
nealinator said:
Ik dacht dat de nieuwe trucks geen RPO's meer in het dashboardkastje hadden. Alleen een matrix van een of andere soort met niet alle info.
Dat is waar.
Ze hebben een "QR Code" sticker.
https://en.wikipedia.org/wiki/QR_code

Maar die sticker bevat nog steeds dezelfde informatie. Je hebt alleen een app op je telefoon nodig om hem te lezen.
Installeer de app (verkrijg deze waar je apps voor je telefoon krijgt). Start de app en richt de camera van je telefoon op de code.
Het leest de code en geeft je de informatie.

Mijn '19 GMC Sierra heeft dat in plaats van de oude RPO-sticker, en ik neem aan dat alle nieuwe GM-voertuigen zo zijn.

#15 ·
Ja, ik wist hoe ze werken. Mijn punt was dat ik andere threads heb gezien waar andere nieuwe vrachtwagenbezitters het hebben gescand en zeiden dat niet alle RPO-codes er waren.

Heb je dan alle codes gekregen door de jouwe te scannen?

#16 ·
nealinator said:
Heb je alle codes gekregen door de jouwe te scannen?
Ik geloof dat ik dat heb gedaan.
Ze zijn een beetje moeilijker te begrijpen in de indeling waarin ze worden weergegeven.
Ik kon 44 codes zien. Natuurlijk betekenen sommige ervan niet veel (of ik kon ze niet allemaal ontcijferen).
Maar ik kon wel alle belangrijke codes krijgen.

#17 ·
fwiw - Het Service Parts Identification (SPID)-label, nu 'QR'-codelabel in gebruik, geeft de VIN, RPO-codes en andere informatie van een voertuig weer die de inhoud van het voertuig identificeren om te helpen bij het verkrijgen van OEM-vervangingsonderdelen. Dat is het enige doel van die labels en de reden waarom ze vaak niet-identificeerbare componentcodes bevatten.

#20 ·
Bedankt, zeer nuttig, want ik had de pdf van de raamsticker en de bekeken code: SALES MODEL CODE TC10543 voor gebruik op de Amazon voertuigspecificatie. Dit is een post-refresh 2022 GMC Sierra en alles is moeilijk uit te zoeken. De slotenmaker zei dat het 2023 software gebruikt en drie extra trips door de stad naar verschillende dealers waren nodig om een sleutelhanger te krijgen voor de zeer hoge kosten van $315. Ik probeer nog steeds uit te zoeken waarom de adaptieve cruisecontrol niet werkt, de sticker zegt dat alleen "FOLLOWING DISTANCE INDICATOR" is uitgerust, wat blijkbaar "je bent de pineut door de tekorten aan onderdelen door de pandemie" betekent, hoewel alle dashboardindicaties en bedieningsknoppen aanwezig zijn. Dit is mijn tweede late model truck die ik in 2023 heb gekocht en ik ben beide keren verrast door de weggelaten opties. Je hebt in principe een lijst met je eisen nodig om te controleren tegen de sticker en stel dan vragen om er zeker van te zijn dat je krijgt wat je wilt, de pakketten zijn overal bij alle fabrikanten.