Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 08 Silverado met 215.000 mijl. Ongeveer half augustus daalde mijn oliedruk voor het eerst naar 0 en sprong toen meteen weer terug naar normaal. Ik vond dit vreemd en mogelijk gerelateerd aan de oliedruksensor, omdat ik deze begin dit jaar, rond januari, had vervangen. Destijds was de oliedruk de hele tijd 0, het vervangen van de sensor loste het op. Ik heb het zeef filter achter de oliedruksensor echter niet vervangen. Even terug naar het heden... mijn oliedruk begon vaker te fluctueren. De naald op de meter daalde en steeg, ging toen naar 0 en bleef daar enkele seconden tot een minuut, om vervolgens weer omhoog te komen. Het was zo onregelmatig dat ik niet kon zeggen of dit werkelijke metingen waren of een slechte verbinding. Eén keer, toen ik geparkeerd stond, ging de druk naar 0, dus stapte ik uit en wrikte ik aan de draadboom om te zien of de bedrading slecht was. Dat had geen effect. Mijn gevoel zei me dat de werkelijke druk onmogelijk 0 kon zijn, anders zou ik het getik van de klepstoters horen of erger nog, maar ik wil ook mijn motor niet opblazen.
Dus ik begon wat meer te graven en leerde over het probleem met de o-ring van de opnamebuis. Dit leek op het probleem dat ik had, als ik bergafwaarts geparkeerd stond, zou het nooit falen. Dit was logisch omdat de olie naar de voorkant van de motor loopt en de o-ring op dit punt in de olie is ondergedompeld. Gisteravond heb ik de vooras en de oliepan laten zakken en de o-ring vervangen. Ik maakte een proefrit en dacht dat het was opgelost. De oliedruk reageerde beter en daalde nooit onder de 30. Toen ging hij vandaag weer naar 0 en hier ben ik op zoek naar een oplossing. Ik heb de foto van de oude en nieuwe o-ring bijgevoegd voor iedereen die geïnteresseerd is.
Ik moet meer gegevens verzamelen. Ik moet weten wat de werkelijke oliedruk is als de meter 0 aangeeft. Ik ga proberen een mechanische meter ergens op het blok te installeren en deze te vergelijken met de dashboardmeter de volgende keer dat hij naar 0 gaat. Dit zal me vertellen of het elektrisch of mechanisch is. Als het elektrisch is, is het niet zo kritiek, maar dan weet ik tenminste dat het niet in de motor zit.