Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

Lage oliedruk bij het opstarten.

1 reading
40K views 30 replies 12 participants last post by  RedSLEd  
#1 ·
Wanneer ik de vrachtwagen 's ochtends start, krijg ik het signaal (Lage oliedruk, motor uitschakelen). En ik hoor een tikkend geluid in de motor, moeilijk om het geluid precies uit te leggen. De druk gaat omhoog als ik hem een beetje opvoert en rond begin te rijden. Bij kruissnelheid op de snelweg, precies bij 2000 tpm, is de oliedruk precies 40 psi. En daarna is het de hele dag prima, ik start de vrachtwagen waarschijnlijk 25 keer per dag en het enige probleem is 's ochtends of wanneer de vrachtwagen een tijdje stilstaat. Zoals 3 of 4 uur. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar het begon pas nadat ik de olie had ververst. Mogelijk een slecht filter? Vrachtwagen heeft 215.000 mijl, heb hem gekocht met 40.000 mijl, heb de olie ververst om de 4 of 5 duizend mijl sinds ik hem bezit. Wix-filters. Wat denken jullie dat er mis is?

#3 ·
^^^^ dit. En gebruik een goede kwaliteitsfilter; AC, Napa Gold, Wix, Mobil 1, etc. Het kan een groot verschil maken.

Save
#7 ·
Rijdt u 5W30 volledig synthetisch? Niet geïnteresseerd in het merk, alleen in het API-gewicht. Sommige zijn beter dan andere, maar ik ben niet geïnteresseerd in het beginnen van een heilige oorlog. Ik heb de neiging om naar oliën met een hoger zinkgehalte te gaan. Laat u informeren en zoek de VOA-bladen op BITOG op en vorm dan uw eigen mening.
Olie is de afgelopen 5.000 km of zo ververst. Staat het nog steeds vol op de peilstok?
WIX is een topkwaliteit oliefilter. NAPA Gold is WIX. Probeer een AC Delco-filter met wat andere olie en kijk of dat het gelukkiger maakt.
Vervang de oliedruksensor door een nieuwe GM- of AC Delco-eenheid. Als het een AFM Displacement on Demand-motor is, vervang dan het klepstoterscherm onder de oliedruksensor.
Als al het bovenstaande correct en in orde is, is het tijd om naar de oliepomp en de O-ring van de oliepomp-opnemer te kijken. Mijn 6.0 draaide 30 PSI bij het starten en 25 heet stationair en hij tikte in het begin als hij koud was en soms bij warme starts. Soort van als een ouderwetse hydraulische klepstoterset met smerige olie.
Ik heb een Melling standaard druk- en standaard volume oliepomp geïnstalleerd met een nieuwe opnamebuis en de add-on 2-bouts opnamebuisklem. De druk is nu 45-50 psi bij het starten en 40 PSI bij warm stationair draaien. Geen getik.
Hoge volume LS-oliepompen kunnen de carter droogzuigen en hogedrukpompen zijn een onnodige uitgave voor een dagelijkse bestuurdersmotor.

Save
#8 ·
Ik heb me niet aan één olie merk gehouden. Ik heb ongeveer 15.000 mijl lang supertech 5w-30 conventioneel gebruikt voordat dit probleem zich voordeed. Toen deed ik er vavoline 5w-30 conventioneel in, toen begon het probleem. Olie is schoon en vol. Sensor is nieuw en ook het scherm, die heb ik ongeveer 20.000 mijl geleden vervangen. Dus het lijkt erop dat ik naar een oliepomp of ophaal-o-ring kijk?

#12 ·
Is het getik echt getik of meer een geratel? En verdwijnt het nadat hij is opgewarmd? Zo ja, dan kan het gewoon een zuigerslag zijn (verklaart echter niet de lage olie). Anders, als het aanhoudt, kan het een ingeklapte klepstoter zijn. U kunt ook een synthetische olie proberen. Ik weet dat de meeste nieuwe voertuigen synthetisch aanbevelen. Ik weet niet of dit een direct probleem zou zijn, maar zoals iemand eerder al zei, heeft u misschien ook iets losgemaakt dat de lage oliedruk veroorzaakt. Ik weet ook niet zeker hoe conventionele olie de inklapbare klepstoters beïnvloedt als deze truck AFM heeft. Misschien kunt u er ook een mechanische meter op zetten op een van de dagen (bij het opstarten in de ochtend) en kijken wat deze aangeeft en deze vergelijken met de meter van de truck.

• Like
Reactions: hatzie
Save
#13 ·
Schakel over op 10w40 synthetische olie en kijk wat de druk is.

Save
#15 ·
Oké, dus vandaag heb ik net besloten om een diagnose uit te voeren op de vrachtwagen, en er kwamen 5 codes tevoorschijn. P0573, p01175, p02270, p0521, p0522. Sh%$! Ik denk dat ik misschien meer problemen heb dan ik dacht. En er is geen controlelampje van de motor, wat ik vreemd vind. Laten we voorlopig bij de oliefoutcodes blijven. Vandaag ongeveer 90 mijl met de vrachtwagen gereden, hem ongeveer 25 keer gestart, en hetzelfde. Lage oliedruk in de ochtend bij stationair draaien, maar als hij eenmaal warm is, loopt hij stationair prima. De vrachtwagen lijkt verder soepel te lopen. Ik denk nog steeds dat ik de pomp en de o-ring moet vervangen. Maar ik wilde eerst jullie mening vragen.

#16 ·
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 08 Silverado met 215.000 mijl. Ongeveer half augustus daalde mijn oliedruk voor het eerst naar 0 en sprong toen meteen weer terug naar normaal. Ik vond dit vreemd en mogelijk gerelateerd aan de oliedruksensor, omdat ik deze begin dit jaar, rond januari, had vervangen. Destijds was de oliedruk de hele tijd 0, het vervangen van de sensor loste het op. Ik heb het zeef filter achter de oliedruksensor echter niet vervangen. Even terug naar het heden... mijn oliedruk begon vaker te fluctueren. De naald op de meter daalde en steeg, ging toen naar 0 en bleef daar enkele seconden tot een minuut, om vervolgens weer omhoog te komen. Het was zo onregelmatig dat ik niet kon zeggen of dit werkelijke metingen waren of een slechte verbinding. Eén keer, toen ik geparkeerd stond, ging de druk naar 0, dus stapte ik uit en wrikte ik aan de draadboom om te zien of de bedrading slecht was. Dat had geen effect. Mijn gevoel zei me dat de werkelijke druk onmogelijk 0 kon zijn, anders zou ik het getik van de klepstoters horen of erger nog, maar ik wil ook mijn motor niet opblazen.

Dus ik begon wat meer te graven en leerde over het probleem met de o-ring van de opnamebuis. Dit leek op het probleem dat ik had, als ik bergafwaarts geparkeerd stond, zou het nooit falen. Dit was logisch omdat de olie naar de voorkant van de motor loopt en de o-ring op dit punt in de olie is ondergedompeld. Gisteravond heb ik de vooras en de oliepan laten zakken en de o-ring vervangen. Ik maakte een proefrit en dacht dat het was opgelost. De oliedruk reageerde beter en daalde nooit onder de 30. Toen ging hij vandaag weer naar 0 en hier ben ik op zoek naar een oplossing. Ik heb de foto van de oude en nieuwe o-ring bijgevoegd voor iedereen die geïnteresseerd is.

Ik moet meer gegevens verzamelen. Ik moet weten wat de werkelijke oliedruk is als de meter 0 aangeeft. Ik ga proberen een mechanische meter ergens op het blok te installeren en deze te vergelijken met de dashboardmeter de volgende keer dat hij naar 0 gaat. Dit zal me vertellen of het elektrisch of mechanisch is. Als het elektrisch is, is het niet zo kritiek, maar dan weet ik tenminste dat het niet in de motor zit.

Attachments

#17 · (Edited by Moderator)
Toen ik mijn oliepomp en aanzuigbuis deed, gebruikte ik een beugel op de kraag van de aanzuigbuis om beide boutgaten te gebruiken. Of dit een enorm verschil maakt of niet, is een open vraag. Ik hield er niet van dat de aanzuigbuis naar één kant kon kantelen toen ik de nieuwe aanzuigbuis en het zeef installeerde. Zodra de bouten op de buis zaten, bleef hij zitten, maar ik vond het nog steeds niet fijn.

Ik heb het ICT-onderdeel in deze afbeelding gebruikt, maar er zijn er veel van.

Attachments

Save
#18 ·
Ik vond het niet leuk dat er ook maar één bout was. Dat is een goed idee.

Ik probeer een manier te vinden om een mechanische oliedrukmeter te installeren. Ik zag dat er een afdekplaat aan de zijkant van het oliecarter zit, boven het oliefilter. Ik denk dat ik hierop kan tikken, maar ik weet niet zeker wat er onder deze afdekking zit. Heeft iemand een idee of weet iemand een andere gemakkelijke manier om een oliedrukmeter te installeren?

Ik was van plan om de $28 Harbor Freight meter te gebruiken, maar weet niet zeker waar ik hem moet aftappen.

#19 ·
De bypassklep staat erom bekend dat deze faalt op sommige LS-motoren, maar ik denk dat het meer is dan alleen bij het opstarten.
Ik denk dat dat een van de problemen was met mijn vrachtwagen.
Nieuwe oliepomp heeft een nieuwe bypassklep, dus dat was dat.

Save
#20 ·
Ik kocht een adapterplaat van Amazon met een 1/4" NPT-gat erin geboord voor ongeveer $14. Hij wordt vastgeschroefd op de oliekoelerpoorten aan de zijkant van het carter, direct boven het oliefilter. Ik ging naar Harbor Freight en kocht hun oliedruktestkit, die werd geleverd met een meter, een slang van 66" en alle fittingen die ik nodig had om hem op de adapterplaat te monteren. Het kostte ongeveer $28, maar ik had een kortingsbon van 20%. Ik leidde de slang omhoog in de motorruimte aan de bestuurderskant, waar een lege plek is voor een tweede accu, en zette hem vast met tie-wraps zodat de slang niet rondzwaait of te dicht bij de uitlaat komt. Met de meter geïnstalleerd reed ik rond tot mijn oliedruk naar 0 ging en stapte uit om de oliedrukmeter af te lezen. Ik had nog steeds oliedruk. Dit vertelde me dat het iets elektrisch was met de druksensor of de kabelboom etc. Het gemakkelijkste was om de oliedruksensor te vervangen, die ik al in februari had vervangen omdat hij volledig defect was geraakt. Toen ik hem wilde verwijderen, brak de connector van de behuizing af en ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Het leek erop dat er nauwelijks soldeer zat tussen de connector en de PWB in de sensor. De hitte van de motor veroorzaakte waarschijnlijk een intermitterende verbinding waardoor de oliedrukwaarde fluctueerde. Ik ging naar de sloop en haalde 4 sensoren en probeerde een nieuwe en tot nu toe werkt hij prima. Het is best triest dat ik $40 heb uitgegeven aan een gloednieuw AC Delco-onderdeel en er maar 6 maanden mee heb gedaan. Ik hoop dat dit het einde is van de oliedruk-saga. Ik dacht niet dat ik de sensor twee keer zou moeten vervangen, maar dat moest wel, dus misschien als je problemen hebt met je oliedruk, helpt dit je. Misschien heb je een defecte sensor, ook al heb je hem misschien net vervangen.

Attachments

#21 ·
Goede info. Bedankt voor het plaatsen. Ik ben blij dat je het hebt opgelost.

Save
#24 ·
Mooi. Dit is een geweldige info-thread.

Mijn eerste gedachte was dat er geen olie stroomt (duh), maar er kunnen verschillende oorzaken zijn.

Ik heb twee keer gezien dat 'lage oliedruk, motor afzetten' verscheen, maar het was -25 F in de vroege ochtend en alles was drab. Het verdween in 10 seconden nadat de pomp het uit de pan kon halen.

Het andere vreemde dat ik net opmerkte, was een betere koude startdruk na het vervangen van de koelleidingen. Ik bedoel, het gaat nu iets boven 40 psi en lijkt daar langer te blijven. Misschien ademde er een beetje bij het opstarten?

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.