Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

Moet schokdempers voor de voorkant kopen om te combineren met mijn 2" VERLAGING

9.3K views 11 replies 6 participants last post by  SilverSierraTexas  
#1 ·
Ik heb een Eibach 1.7/2.4 verlagingsset (veren aan de voorkant, shackles aan de achterkant).
Ik heb problemen met het vinden van schokdempers die compenseren voor verlagingssets.
En ik wil er graag een paar die beter zijn dan OEM.
Ik heb het nog niet geïnstalleerd, omdat het alleen maar logisch is om ten minste alles te vervangen wat wordt gedemonteerd en ik kan de achterkant zelf doen.
Als iemand dit probleem al heeft opgelost en het onderdeelnummer of in ieder geval het bedrijf om te bellen weet, laat het me dan weten.
Bedankt jongens

Save
#4 ·
Uit wat ik heb gelezen over het verlagen van onze vrachtwagens, hoef je de voorste schokdempers niet te vervangen met slechts een verlaging van 2 inch. De OEM-dempers werken nog steeds. Ik geloof dat de OEM-dempers ook voor de achterkant werken met jouw verlaging. Alles boven de 3 inch vereist nieuwe schokdempers. Gewoon mijn 2 cent.

Save
#10 ·
TXCrew2013 said:
Van wat ik heb gelezen over het verlagen van onze trucks, hoef je de voorste schokdempers niet te vervangen met slechts een verlaging van 2 inch. De OEM-dempers werken nog steeds. Ik geloof dat de OEM-dempers ook achterin werken met je verlaging. Alles boven de 3 inch vereist nieuwe schokdempers. Gewoon mijn 2 cent.
Dat vroeg ik me af.
Probeerde iets beters te vinden dan OEM, wilde echt Bilstien.

Save
#12 ·
Oké jongens, ik heb de Bilstein 5100 Series Adjustable gekocht.
Ze stellen 0 tot +1,75 in, ik zou voor de Belltechs zijn gegaan, maar ik heb al de verlaagde veren voor de voorkant en de Bilsteins hebben iets meer dan 1" meer invering dan de Belltechs-veerpoten die de ophanging daadwerkelijk 2" verlagen.
Ik heb extra betaald om ze per 2-daagse luchtvracht te laten bezorgen, maar na het afronden van de bestelling stond er volgende week dinsdag, A$$holes.
Ik hoop ze samen met veren en shackles zaterdag te laten plaatsen, bedankt voor ieders hulp, ik hoefde alleen maar dieper in de werkelijke specificatie te duiken (d.w.z. ingeklapte lengte en uitgeschoven lengte) en wilde ook het monotube-ontwerp van Bilstein en ontdekte toen dat de OEM-schokdemperweg goed is voor bijna +/- 3", dus mijn 1,7" verlaagde veren zouden niet al te veel invloed moeten hebben op de nieuwe schokdempers.
Ik vervang ze omdat ik ze toch moet verwijderen om verlaagde veren te plaatsen, en bij 37.000 mijl is het tijd voor nieuwe.
Nogmaals bedankt voor ieders input.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.