Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
21 - 40 of 59 Posts
Mijn fout, ik nam aan dat jullie het over de 8-versnellingsbak hadden. Besefte niet dat de 6-versnellingsbak dezelfde problemen had.

Ja, alleen de aansluiting van de koelleiding is anders. Zie mijn bericht net boven de jouwe.

Je TBV zou snelaansluitingen moeten hebben voor de koelleidingen.
View attachment 960855

2016-2018 heeft een bevestigingsplaat voor de koelleidingen.
View attachment 960856

Het is gemakkelijk om te dubbelchecken - het zit aan de linkerkant van de transmissie, net achter de bellhousing.

Verschillende YouTube-video's zeggen dat je de internals kunt verwisselen als je een nieuwe TBV krijgt en de oude versie met snelaansluitingen hebt.
De jouwe is een 8-versnellingsbak, dus ik wist niet zeker of ze verschillend waren

2016-2018 heeft een plaat voor de koelleidingen.
Automotive tire Bumper Rim Automotive fuel system Automotive exterior
Mijn 2015 Sierra 2wd 4.3L 6-versnellingsbak heeft de plaat voor de olieleidingen. Er zit een kleine o-ring op elke leiding en de plaat is ook directioneel. De 10 mm kopbout die de plaat vasthoudt, zit niet in het midden van de plaat. Tenminste, dat was niet het geval bij mij toen ik een Superior STL010 bypass kit installeerde.

Discussion starter · #25 ·
Mijn 2015 Sierra 2wd 4.3L 6-versnellingsbak heeft de borgplaat voor de olieleidingen. Er zit een kleine o-ring op elke leiding en de plaat is ook directioneel. De 10 mm kopbout die de plaat vasthoudt, staat niet in het midden van de plaat. Tenminste, dat was het niet bij mij toen ik een Superior STL010 bypass kit installeerde.
Goed om te weten. Ik dacht dat de overstap van 15 naar 16 was; ik denk dat het eerder was.

De bout voor mijn borgplaat (2016) stond ook niet in het midden. Ik gok dat ze hem niet konden centreren vanwege de interne configuratie.

Ik kon geen aanhaalmoment vinden voor de borgplaatbout. Het aanhaalmoment voor de bout die de TBV op de transmissiebehuizing vasthoudt, is 16 ft-lb.

In de TSB staat dat de thermostaat moet worden vervangen, zelfs als de klachten van de klant niet kunnen worden gedupliceerd. Dus... je zou kunnen klagen over iets dat in de TSB wordt beschreven en ze zouden de thermostaat moeten vervangen (zelfs als die toestand niet echt bestaat).

Benieuwd, zou deze TSB ook van toepassing zijn op een 2011 6L80?
Er is een link naar de tsb in de eerste post, met de specifieke jaren/modellen trucks waarop het van toepassing is. Vraag je iemand om het je voor te lezen?

Er is een link naar de tsb in de eerste post, met de specifieke jaren/modellen vrachtwagens waarop het van toepassing is. Vraag je iemand om het je voor te lezen?
Nee, ik vraag me af of een 2011 zou profiteren van deze onderdeelverandering of dat het überhaupt een bypass heeft. Ik kan prima lezen.

TSB's behandelen niet altijd elk jaarmodel. Veel eerdere modellen zullen echter last hebben van dezelfde problemen. Dit geldt met name voor terugroepacties.

Nee, ik vraag me af of een 2011 zou profiteren van deze onderdeelwijziging of dat het überhaupt een bypass heeft. Ik kan prima lezen.

TSB's zijn niet altijd van toepassing op elk modeljaar. Veel eerdere modellen zullen echter last hebben van dezelfde problemen. Dit geldt met name voor terugroepacties.
Ze geven aan op welke jaren/modellen de TSB van toepassing is. Als je het leest, zou je duidelijk kunnen zien of je 2011-truck eronder valt.

Ze geven aan op welke jaren/modellen de tsb van toepassing is. Als je het leest, kun je duidelijk zien of je truck uit 2011 eronder valt.
Ik heb het gelezen. Ik zie de jaren.

Laat me proberen dit aan je uit te leggen, want je lijkt een steekje los te hebben.

Ik begrijp dat de TSB van toepassing is op verschillende modellen uit 2016-2021.

Wanneer heeft GM een Temp Bypass Valve aan de 6L80E toegevoegd? 2015? 2014? Van wat ik heb gelezen.

Ik had een storing bij 68.000 mijl op een truck die ik kocht met slechts 53.000 mijl. Ik heb genoeg gelezen om te weten dat deze transmissies bijzonder gevoelig zijn voor hitte. Ik wil de levensduur van mijn transmissie zo lang mogelijk verlengen. Als een Temp Bypass Valve de levensduur van mijn 2011 verlengt, dan wil ik er een toevoegen als dat mogelijk is. Het is duidelijk dat GM weet dat er een probleem is met de 6L80, anders zouden ze er na meer dan een decennium productie niet nog steeds aan sleutelen. Als upgrades de levensduur van de mijne verlengen, dan wil ik er gebruik van maken.

Ik vraag om hulp, niet om een lezing.

Discussion starter · #34 ·
Ik heb het gelezen. Ik zie de jaren.

Laat me proberen dit aan je uit te leggen, want je lijkt een steekje los te hebben.

Ik begrijp dat de TSB van toepassing is op verschillende modellen uit 2016-2021.

Wanneer heeft GM een Temp Bypass Valve aan de 6L80E toegevoegd? 2015? 2014? Van wat ik heb gelezen.

Ik had een storing bij 68.000 mijl op een truck die ik kocht met slechts 53.000 mijl. Ik heb genoeg gelezen om te weten dat deze transmissies bijzonder gevoelig zijn voor hitte. Ik wil de levensduur van mijn transmissie zo lang mogelijk verlengen. Als een Temp Bypass Valve de levensduur van mijn 2011 verlengt, dan wil ik er een toevoegen als dat mogelijk is. Het is duidelijk dat GM weet dat er een probleem is met de 6L80, anders zouden ze het na meer dan een decennium productie niet meer tweaken. Als upgrades de levensduur van de mijne verlengen, dan wil ik er gebruik van maken.

Ik vraag om hulp, geen lezing.
Je kunt snel uitvinden of je 6L80 TBV heeft. Het zit aan de bestuurderskant aan de achterkant van de bellhousing - volg gewoon de ATF-koelleidingen terug naar de transmissie. Kijk naar bericht #20 voor een paar foto's die ik heb geplaatst. Dat laat de 2 smaken zien. De eerdere versie gebruikt clips om de koelleidingen vast te houden. De nieuwere versie gebruikt een borgplaat. De 85585333 TBV is het ontwerp met de borgplaat. Als je de oudere versie met de clips hebt, heb je 2 opties - koop de 85585333 TBV en wissel de internals uit of koop een TBV delete kit. Er staan hierboven berichten die dit en de voor- en nadelen bespreken. Het is een gemakkelijke klus - ik heb het in ongeveer 20 minuten op de oprit gedaan (ik kocht 85585333 en heb een 2016 met borgplaat, dus alleen de klep verwisseld, geen internals-wissel).

@jmbrad De t-stats zijn in 2014 begonnen. Uw 2011 heeft geen beperking in de koelleidingen en zou niet profiteren van het installeren van de t-stat.

• Like
Reactions: jmbrad
Discussion starter · #36 ·
@RedSLEd heeft gelijk, de jouwe heeft geen TBV. Je ATF-koelleidingset wordt direct aan de achterkant van de bellhousing geschroefd - er is alleen een blok. Het ziet er zo uit - dit is de kant die de transmissie ingaat.

Image

@jmbrad De t-stats zijn in 2014 begonnen. Uw 2011 heeft geen beperking in de koelleidingen en zou niet profiteren van het installeren van de t-stat.
@RedSLEd heeft gelijk, de uwe heeft geen TBV. Uw ATF-koelleidingset wordt direct aan de achterkant van de bellhousing geschroefd - er is slechts een blok. Het ziet er zo uit - dit is de kant die de transmissie ingaat.

View attachment 961255
Bedankt allebei.

Ik ben van plan om in de nabije toekomst een camper te trekken en ik had de grotere koeler al geïnstalleerd toen ik de revisie deed. Gewoon om de basis te dekken.

Discussion starter · #38 ·
Bedankt allebei.

Ik ben van plan om in de nabije toekomst een camper te slepen en ik had de grotere koeler al geïnstalleerd toen ik de revisie deed. Gewoon om alle opties te dekken.
Voor ons werkte de overstap naar de 70C TBV geweldig. Bij het trekken van onze trailer (met 2016 K2XX 5.3L/6L80/3.42) zagen we vroeger net onder de 200F, nu zien we lage 160F. Dus precies 20C daling. De hoogste omgevingstemperatuur tot nu toe was ongeveer 90F, de trailer heeft een leeggewicht van 5310#.

Voor ons werkte de overstap naar de 70C TBV geweldig. Bij het trekken van onze trailer (met 2016 K2XX 5.3L/6L80/3.42) zagen we vroeger net onder de 200F, nu zien we lage 160F. Dus precies 20C daling. De hoogste omgevingstemperatuur tot nu toe was ongeveer 90F, de trailer heeft een leeggewicht van 5310#.
Dat is geweldig. Ik wou dat mijn truck 3.42 gearing had. Ik heb de afschuwelijke 3.08. Alles wat ik destijds kon vinden. Ik twijfel nog steeds of ik de 2011 wil houden of wil overstappen op een 3/4 tonner met een 6.0 of misschien een 8.1 als ik er een kan vinden. Of, ik geef het niet graag toe, van merk veranderen. Eén keer gebeten, twee keer verlegen. Ik was vele jaren een trouwe GM-man, ruim 35 jaar om precies te zijn. Nooit een tijd zonder minstens één GM in de vloot. De 6L80E doet me twijfelen aan mijn loyaliteit.

Zolang je het met kwaliteitsspullen hebt gereviseerd en het 'zware taak'-schema voor vloeistofwissels, enz. volgt, zou de transmissie je minstens een paar honderdduizend mijl mee moeten gaan.

• Like
Reactions: jmbrad
21 - 40 of 59 Posts