Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Olielek. Zie foto's

5.6K views 8 replies 5 participants last post by  desertboy13  
#1 ·
Ik heb al een paar maanden een mysterieuze olielekkage. Eerst kon ik het zien op het inspectiedeksel van de transmissie. Het was niet veel, dus ik schoof het opzij. Ik was er vanavond onder en er lag behoorlijk wat olie. Nu kan ik het overal in het gebied van het oliecarter en rond de filter zien. Filter zit vast, pakking is goed. Zie bijgevoegde foto's. Het lijkt erop dat er iets boven het oliefilter zit dat de oorsprong van de lekkage lijkt te zijn. Wat is dit???

Attachments

#7 ·
Ik heb ook hetzelfde lekkagegebied op mijn truck, een 2010 Chevy Silverado 1500 5.3. Ik denk dat het de oliekoeler is. 72435 als het maar één groot gat in de pakking is, minus de boutgaten, of als er 2 gaten zijn ter grootte van de leidingen, minus de boutgaten, dan is het onderdeelnummer 72462. Ik heb met een paar mensen gesproken die zeiden dat je bij het vervangen van die koeler heel weinig olie verliest, maar toch een lekbak moet hebben om het op te vangen. Maar bij mijn laatste olieverversing merkte ik dat ik maar 3 liter olie had toen ik het ververste, er werd niets op de grond gemorst en ik kreeg de olie ook van het filter. Ik weet dat ik geen olie verbrand, want ik ruik geen verbranding en zie geen blauwe rook. Dus ik denk dat het lekt terwijl ik over de snelweg rijd, want ik merk geen grote olielekkage waar ik mijn truck parkeer op mijn grindoprit.