Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Stopcontacten - hoge pieptoon - hulp

12K views 25 replies 9 participants last post by  Daniel2  
#1 ·
Heb net een 2015 Silverado 5.3 gekocht. Na de eerste dag moest ik hem terugbrengen omdat de radio niet werkte (geen antenne) en de Bluetooth-luidspreker en Onstar niet werkten. Het bleek uiteindelijk een communicatiemodule te zijn die de Onstar en de Bluetooth-microfoon repareerde.
Mijn truck heeft de volledige middenconsole, dus hij heeft de 3 USB-poorten, 2 sigarettenaanstijlpoorten en een stopcontact zoals je in een huis zou zien. Ik heb vandaag mijn USB-telefoonlader in de USB-poorten gestoken en als je hem er eerst in steekt, is het goed. Zodra ik mijn telefoon aan de andere kant van de kabel aansluit, krijg ik een constant piepend geluid met een hoge toon. Dus probeerde ik de sigarettenaanstijlpoort en de draad alleen is goed, zodra ik de telefoon aansluit, krijg ik een lage brom gedurende ongeveer 10 seconden en dan verdwijnt het. Dus besloot ik de stopcontactstijl te proberen. Eigenlijk geen geluid, maar zodra je er iets in steekt, hoor ik een enkele klik uit het dashboardgebied, maar het lijkt goed te werken. Ik hoop echt dat deze truck geen elektrisch probleem heeft. Heeft iemand van jullie deze problemen al gehad?
Ik heb ook 2 USB-poorten onder de armsteun en die werken prima zonder problemen als ik mijn telefoon aansluit. Ter info

Attachments

#2 ·
Hoogstwaarschijnlijk is het hoge piepgeluid dat u hoort "ruis" op het elektrische systeem van de oplaadtelefoon. Als u de telefoon loskoppelt, zou het moeten stoppen. Ook komt het geluid hoogstwaarschijnlijk via de radio. Als u die uitzet, zal het piepen hoogstwaarschijnlijk stoppen. Het geluid is eigenlijk interferentie in het elektrische systeem die doorsijpelt naar de stereo.

Hoe kom je er vanaf? Afgezien van het loskoppelen van de mobiele telefoon of een ander apparaat van de USB of het uitzetten van de stereo, weet ik niet hoe je het kunt stoppen.

#3 ·
Ik zal het 's ochtends controleren, maar ik denk dat ik de radio uit had. Het leek erop dat het geluid vandaan kwam waar de usb-stekker zat (onder het radio-gedeelte). Wat je zei klopt wel, maar ook weer niet. Waar zijn die USB-poorten voor bedoeld, zo niet om je telefoon op te laden of aan te sluiten? Zeker omdat ze in de handleiding spreken over hoe de functies in de truck zijn ontworpen om te werken met Apple-producten (iPhone, iPod etc.). Mijn vader zei dat hij een vergelijkbaar probleem had in zijn Honda CR-V, maar bij hem kwam het geluid zeker via de radio. Ik zal het morgenochtend opnieuw controleren en posten wat ik vind.

#4 ·
Piept het met bijvoorbeeld een batterijpack geïnstalleerd? Zo ja, dan heb je misschien een probleem, misschien een slechte condensator, maar dat zou eigenlijk al niet zo moeten zijn. Als het interferentie is van de telefoon... Koop een USB-kabel met een smoorspoel erop. Ziet eruit als een grote knoop die erop geklemd of gegoten is. Eigenlijk zou de vrachtwagen er zelf een moeten hebben geïnstalleerd en de radio ook. Hoge kwaliteit!!! :lol: Voor een permanente oplossing zou je altijd wat smoorspoelen aan de voeding binnenin kunnen toevoegen.

#5 ·
Zag deze oudere thread en het klinkt bijna als wat u ervaart.

#6 ·
apcnc said:
Piept het bijvoorbeeld met een geïnstalleerd batterijpakket? Zo ja, dan heeft u misschien een probleem, misschien een slechte condensator, maar dat zou eigenlijk nog niet zo moeten zijn. Als het interferentie is van de telefoon... Koop een USB-kabel met een smoorspoel. Ziet eruit als een grote knoop die erop geklemd of gegoten is. Eigenlijk zou de vrachtwagen er zelf een moeten hebben en de radio ook. Hoge kwaliteit!!! :lol: Voor een permanente oplossing zou u altijd wat smoorspoelen aan de voeding binnenin kunnen toevoegen.
Wat bedoelt u in uw eerste zin? Batterijpakket? Het piepen gebeurt zodra ik het uiteinde van de kabel in mijn telefoon steek. Ik zal het morgen proberen met de vrachtwagen uit en kijken wat er gebeurt. Maar ik denk niet dat er iets zal gebeuren, want ik denk niet dat de telefoon oplaadt als de vrachtwagen uitstaat. Heeft u een foto van wat u bedoelt met een oplader met een smoorspoel? Ik heb een iPhone 6 en probeer alleen Apple-oplaadkabels te gebruiken, want ze zeggen dat niet-Apple-kabels de batterij in de telefoon na een tijdje kunnen beschadigen, maar als het het piepen stopt, zou ik het gebruiken. Maar ik heb nog nooit gezien waar u naar verwijst. Ik ben absoluut geen elektrotechnisch expert, dus ik zou niet weten waar ik moet beginnen om een smoorspoel op de voeding te installeren, zoals u zei. Lol.

#7 ·
Een oplader met een smoorspoel zou een rond, buisvormig object hebben dat zich dicht bij een uiteinde van de kabel bevindt. Vergelijkbaar met wat je zou zien op een monitorkabel of sommige voedingskabels voor elektronica.
Ook het gebruik van een originele Apple-kabel om schade te voorkomen, is gewoon hun manier om je hun overprijsde kabel te laten kopen... elke goede kabel en je zult geen problemen hebben

Verzonden vanaf mijn SM-G903W met Tapatalk

#11 ·
Ik krijg dat geluid van zowat alle USB-opladers voor sigarettenaanstekers die ik gebruik. Ik weet niet genoeg van de elektronica erin, maar ik denk niet dat ze condensatoren hebben, omdat ze 12v naar 5v verlagen. Ik trek de mijne uit het stopcontact als ik hem niet gebruik, maar dat helpt niet met de ingebouwde. Hoe dan ook, het is geen groot probleem, gewoon een ergernis.

#13 ·
ericlw said:
Het zou spoelgejank kunnen zijn, maar ik heb het nog nooit gehoord van iets in een auto. Is het hoog gepiept? Ik hoor het vaak van computerapparatuur zoals videokaarten of voedingen, maar die verbruiken een enorme hoeveelheid stroom bij volledige benutting. Als het onder garantie valt, zou ik het naar de dealer brengen en erover klagen.
Als je het naar de dealer brengt, zullen ze het gegarandeerd de schuld geven van de USB-kabel of het apparaat. Verzonden vanaf mijn SM-G920R4 met Tapatalk

#16 ·
Het gebeurt wanneer de vrachtwagen uit staat. Dus die poorten staan aan wanneer de sleutel uit staat. En het komt niet van de radio, het komt van de USB-poort. Ik ga vandaag proberen een nieuwe kabel te halen met een van die smoorspoelen. Hopelijk hebben ze die voor de iPhone bij Walmart of Rite Aid. Ook is de verbinding met die voorste poorten los in vergelijking met die in mijn dashboardkastje. Maar ik heb een andere kabel geprobeerd die ik had, maar het is hetzelfde als mijn andere. Ik weet het niet. Ik heb ook gelezen dat die voorste poorten een lagere spanning of ampère hebben of zoiets en eigenlijk bedoeld zijn voor thumb drives of iPods om muziek te laden. Ik weet niet zeker of dat waar is of niet.

#17 ·
ErikS said:
Ik heb ook gelezen dat die frontpoorten een lagere spanning of ampère hebben of zoiets en echt bedoeld zijn voor thumb drives of iPods om muziek te laden. Ik weet niet zeker of dat waar is of niet.
Ze zullen de spanning verlagen. Over het algemeen werkt de elektriciteit van de auto op 12V. USB-apparaten werken op 5V, dus die poorten moeten de 12V verlagen. Ik weet niet wat de ampère zullen zijn. Een iPhone-oplader (officieel) levert 1A. Een iPad-oplader, wederom officieel, levert iets meer dan 2A. Een flash drive, als het USB 3.0 is, zou ongeveer minder dan 1A moeten verbruiken.

Wat het geluid betreft, ik ga nog steeds uit van elektrische componenten die gerelateerd zijn aan de USB-poorten. Ik weet niet of er een oplossing is. Als het via de luidsprekers kwam terwijl je telefoon was aangesloten, is dat een gemakkelijkere oplossing. De smoorspoel reinigt over het algemeen ruis tussen de bron en het apparaat, ik denk niet dat het de ruis zal beïnvloeden als deze van de USB-poorten zelf komt.

EDIT: Herlees je eerste bericht. Ik denk dat het geluid afkomstig is van een kleine transformator in dat elektrische onderdeel, waar je usb/aansteker/stekker zit. Net als wanneer je geluid hoort van die hoogspannings transformatoren, behalve dat deze veel kleiner is. Er vindt daar een AC/DC conversie plaats, en die transformatoren hebben de neiging dat geluid te hebben wanneer ze werken, dus onder belasting. Het kan variëren afhankelijk van wat er is aangesloten en hoeveel stroom het trekt. Je kunt die unit misschien onder garantie laten vervangen als het je genoeg stoort, misschien?

#18 ·
WorkingDad said:
ErikS said:
Ik heb ook gelezen dat die poorten aan de voorkant een lagere spanning of ampère hebben of zoiets en echt bedoeld zijn voor thumb drives of iPods om muziek te laden. Ik weet niet zeker of dat waar is of niet.
Ze zullen de spanning verlagen. Over het algemeen werkt de elektrische installatie van de auto op 12V. USB-apparaten werken op 5V, dus die poorten moeten de 12V verlagen. Ik weet niet wat de ampère zullen zijn. Een iPhone-oplader (officieel) geeft 1A af. Een iPad-oplader, wederom officieel, geeft iets meer dan 2A af. Een flash drive, als deze USB 3.0 is, zou ongeveer minder dan 1A moeten verbruiken.

Wat het geluid betreft, ga ik er nog steeds van uit dat het te maken heeft met elektrische componenten die verband houden met de USB-poorten. Ik weet echter niet of er een oplossing is. Als het via de luidsprekers kwam terwijl je telefoon was aangesloten, is dat een gemakkelijkere oplossing. De smoorspoel reinigt over het algemeen ruis tussen de bron en het apparaat, ik denk niet dat het de ruis zal beïnvloeden als deze afkomstig is van de USB-poorten zelf.

EDIT: Herlees je oorspronkelijke bericht. Ik denk dat het geluid afkomstig is van een kleine transformator in die elektrische component, waar je usb/aansteker/stekker zit. Net als wanneer je geluid hoort van die hoogspanningstransformatoren, behalve dat deze veel kleiner is. Er vindt daar een AC/DC-conversie plaats en die transformatoren hebben de neiging om dat geluid te maken wanneer ze werken, dus onder belasting. Het kan variëren afhankelijk van wat er is aangesloten en hoeveel stroom het verbruikt. Je kunt die unit mogelijk onder garantie laten vervangen als het je genoeg stoort, misschien?
Net een afspraak gemaakt bij de lokale dealer voor maandag. Hopelijk vervangen ze het gewoon. Vroeg ze net om alle stekkers te controleren, inclusief de sigarettenaanstekers, want ik krijg nog steeds een licht statisch geluid van die dingen.
Wat betreft het stopcontact van 110 volt, het maakt geen constant geluid als het in gebruik is, maar als ik er iets in steek, is er een enkel klikgeluid van het dashboard aan de rechterkant van het stuur. Is dat normaal? Ik dacht dat dat een ander type stopcontact is, dus ik dacht misschien dat er een soort converter of iets dergelijks aangaat?

#19 ·
Het is onwaarschijnlijk dat ze een transformator (dc/ac/dc) op de dc-stekkers hebben. Maar ze zullen die wel in de omvormer hebben voor de 110AC. Je zou het ook niet moeten horen. Als een van de componenten geluid maakt dat je hoort, moet deze waarschijnlijk worden vervangen. Waarschijnlijk gewoon een goedkope condensator. Ik ben benieuwd wat ze erin hebben gestopt, lol. Misschien vervangen ze het hele dc-systeem.

#20 ·
ErikS said:
Wat betreft het stopcontact van het type 110, het maakt geen constant geluid wanneer het in gebruik is, maar wanneer ik er iets in steek, is er een enkel klikgeluid van het dashboard aan de rechterkant van het stuurwiel. Is dat normaal? Ik dacht dat het een ander type stopcontact is, dus ik dacht dat er misschien een soort converter of iets dergelijks aanklikt?
Kan een relais zijn dat in werking treedt.

#21 ·
WorkingDad said:
ErikS said:
Wat betreft het stopcontact van het type 110, het maakt geen constant geluid wanneer het in gebruik is, maar wanneer ik er iets in steek, is er een enkel klikgeluid van het dashboard aan de rechterkant van het stuur. Is dat normaal? Ik dacht dat het een ander type stopcontact is, dus ik dacht dat er misschien een soort converter of iets dergelijks aanklikt?
Kan een relais zijn dat inschakelt.
Misschien kan iemand hier met een vergelijkbare truck en opties bevestigen of die van hen hetzelfde klikgeluid maakt vanuit het dashboard wanneer een USB-apparaat is aangesloten, hoewel het onwaarschijnlijk lijkt dat dit de oorzaak van uw probleem is.

Laat ons weten wat de dealer zegt, ik ben benieuwd.

#24 ·
apcnc said:
Ik zou me geen zorgen maken over de klik. Waarschijnlijk is het een relais, zoals gezegd. Waarschijnlijk een veiligheidsvoorziening voor de 110 en vergelijkbaar met de veiligheidsstopcontacten in je huis.

Dus wat zei de dealer?
Helemaal niks. Ze wisten niet wat het piepen van de usb veroorzaakte. Toen zeiden ze dat ze wilden opzoeken of andere mensen dat probleem hadden, maar hun computers lagen plat. Dus ik nam de truck terug en ze zouden me bellen en heb niets van ze gehoord, dus ik moet ze terugbellen.

#26 ·
WorkingDad said:
Ik krijg dat geluid van zowat alle USB-opladers voor sigarettenaanstekers die ik gebruik. Ik weet niet genoeg van de elektronica erin, maar ik denk niet dat ze condensatoren hebben, omdat ze 12v terugbrengen naar 5v. Ik trek de mijne eruit als ik hem niet gebruik, maar dat helpt niet met de ingebouwde. Hoe dan ook, het is geen groot probleem, gewoon een ergernis.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Net een 2015 GMC Sierra 1500 gekocht en die doet het ook. Kon niet bedenken wat het was, maar het klinkt normaal omdat veel mensen het doen.