Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

Rough Country 1305- Lift/ Level

10K views 11 replies 8 participants last post by  ctchap70  
#1 ·
Oké, ik begin met de vrachtwageninfo... 2007 LT Z71 2WD Nieuwe carrosseriestijl.

Ik heb 20" XD Series Rockstars en 275/55R20 Cooper Zeon LTZs gemonteerd. Ik ben dol op de setup, maar ik wrijf aan de voorkant. Discount Tire stelde een nivelleerset voor, maar ik denk er ook over om wat lift aan de achterkant toe te voegen. Ik doe niet aan offroaden, dit is puur voor de looks (en om het wrijven aan de voorkant te stoppen).
Ik heb naar de Rough Country 1305 gekeken, hun site zegt dat het een nieuw product is en ik kan er hier geen info over vinden. Hier is de beschrijving rechtstreeks van RC...

"Dit nieuwe ontwerp maakt gebruik van onze populaire 2" Lower Strut Extensions in combinatie met een set veerpootspacers en achterblokken om in totaal 2,5" lift te bereiken - genoeg speling om tot een 285/70/17 band te monteren - en dat alles voor een prijs die de bank niet breekt! Deze kit bevat een set Fabricated 2" Rear Blocks om de OEM 1" block te vervangen. Fabricated blocks bieden een langere levensduur dan gegoten blokken en zijn minder gevoelig voor schade en het milieu."

Heeft iemand ervaring met deze kit? Wordt het beschouwd als een goedkope liftkit? Zal het meer slijtage veroorzaken dan alleen een nivelleerset? Zou ik nieuwe schokdempers nodig hebben?

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd, als ik ergens een draad heb gemist, zou een link daarnaar ook geweldig zijn!

Bedankt allemaal, ik wil snel een beslissing nemen, het wrijven begint vervelend te worden...

#2 ·
Dit is een nivelleerset. Niet echt anders dan elke andere nivelleerset die hier wordt genoemd, behalve dat er achterblokken bij zitten. Je hebt geen nieuwe schokdempers nodig en het zal je onderdelen sneller laten slijten. En als ik sneller zeg, bedoel ik na ongeveer 150.000 mijl.

#3 ·
Slechts een 2" nivelleerset. Als je iets aan je achterkant toevoegt, heb je nog steeds de fabriekshelling. Het is aan jou, je kunt dit doen of een 3,5" RC-kit met nieuwe bovenste draagarmen voor ongeveer 400 dollar, en aangezien je 2WD hebt, kun je dit daadwerkelijk doen http://www.ebay.com/itm/2007-2012-GM-15 ... 2d&vxp=mtr

dit zal geen extra slijtage aan uw ophangingscomponenten veroorzaken. en zorgt voor een veel comfortabelere rit dan extra stress op uw componenten te zetten. Ik wou dat ik 2WD had om dit soort lift zo goedkoop te krijgen... 4WD moet je de 3,5" nivelleerset gebruiken om dit soort hoogte te krijgen omdat je je assen moet laten zakken en het de spoorbreedte aan de voorkant naar buiten duwt en asverlengingen vereist...
Als ik jou was, zou ik voor de spindels gaan... vraag AirWolf op deze site, dat is wat hij deed.

Save
#5 ·
DcMtnRider,
heeft de kit je truck geëgaliseerd of is het dezelfde fabrieksrake? Moest je nog andere onderdelen toevoegen om de kit te laten werken?

lilmagoo1,
Ik vind het idee met de spindels leuk, maar ik weet niet zeker of ik zo hoog wil gaan. Is de kit op Ebay alles wat ik nodig heb of zou ik andere onderdelen moeten kopen? Ik heb AirWolfs threads gelezen, hij had veel wartaal die ik niet begreep lol. Ik ben bang dat mijn banden er klein uitzien op de truck als ik voor de spindels ga.

#6 ·
Het ziet er nog steeds goed uit, broeder. Het is een 3" kit. Je hebt wielspacers achter nodig voor de achteras...omdat de fusees de spoorbreedte voor breder maken dan de achterkant. Dus je hebt 1,5" of 2" spacers nodig om wat aslengte achter te compenseren. De eBay kit is alles wat je nodig hebt. De reden dat Airwolfs anders is, is dat hij een 5" kit heeft gemaakt door de 3" fusees en een 2" leveling kit te gebruiken (waarvan ik denk dat hij is overgestapt op verstelbare Bilstein schokdempers). Een 2" leveling kit is geweldig om je wrijvingsprobleem te stoppen. Maar als je op zoek bent naar een iets stoerdere look, zou ik de fusee doen en nogmaals, de eBay kit is 100% alles wat je nodig hebt. Schokdempers zouden nog steeds werken, voor en achter. Ik zou Airwolf 100% vragen...maar anders is het enige verschil dat de 2" leveling kit je bovenste draagarm, onderste draagarmen, pitmas armen en stabilisatorstangverbinding meer belast. De 3" fusees belasten alleen je onderste draagarm en onderste kogelgewricht iets meer omdat je de hoeken ervan niet verplaatst.

Save
#7 ·
Ik heb de kit op mijn 2013 geïnstalleerd en vind het goed, weet niet hoe het zit met extra slijtage, de tijd zal het leren.

Attachments

Save
#8 ·
Ik heb deze kit vandaag geïnstalleerd. Ga morgen om een uitlijning. Ik heb 275/70/18 banden. Het ziet er geweldig uit!

Save
#10 ·
Ik heb de RC 2,5" leveling kit, ik heb de 2" blokken die in de kit zaten verwisseld met 3" achterblokken. Dus om het simpel te zeggen, de originele kit levelde mijn truck; oftewel geen forward rake. Toen ik eenmaal de 3" achterblok had geplaatst, werd de achterkant nog een inch opgetild, waardoor er een forward rake ontstond. De kit is precies wat ik wilde voor mijn truck, aangezien het mijn dagelijkse bestuurder is. Ik kon gewoon niet lang stock blijven :D :lol: Hier zijn een paar foto's... Ik heb ook 285/70/17 good year duratracs en ik ben er dol op.

Als je voor- en na foto's wilt zien, bekijk dan mijn geïnstalleerde thread.

Attachments

#11 ·
Oh, en met de 3" achterblokken zijn de standaard schokdempers niet lang genoeg. Ze zijn dus bijna volledig uitgerekt, wat zowel een iets ruwere rit creëert als de flexibiliteit van de achterkant over sporen, hobbels etc. beperkt. Dit kan worden opgelost met aftermarket schokdempers of het kopen van een paar standaard schokdemperverlengers, waardoor je de standaard schokdempers kunt behouden, maar de rijkwaliteit verbetert.

#12 ·
09chevyman said:
En je bent de foto's vergeten! :)
Nou oké dan! Lol. Ik heb ze op de thread gezet die ik ben begonnen, maar hier zijn een paar foto's. Moet mijn truck oppoetsen en een paar goede foto's maken. Voor

Na

Wat denk je? Ik heb de kit zelf in ongeveer 7 uur gedaan, in mijn eentje. Toen veranderde mijn uitlijningsklus van $59,95 in $580,75! Versleten bovenste draagarmen

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.