Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
261 - 280 of 368 Posts
Ik tel ongeveer 5 oude Chevys op die laatste foto!
 
Discussion starter · #262 ·
Vrijwel de helft ervan op het terrein dat je kunt zien haha. Ik heb 2 GMC's op de heuvel, dan mijn Chevy uit 1940 achter de boot, en de truck van mijn vader uit 01 links.... ook de Tahoe uit 01 van mijn moeder niet in beeld, waar ik meestal sta. We zijn GM-rijk... of misschien rijk aan oud ijzer....
 
Discussion starter · #263 ·
Ik beloof dat ik niet verslaafd ben aan witte NBS Trucks/SUV's... ook al heb ik deze net mee naar huis genomen.
Image


267k mijl, super slechte uitlaatlek, startmotor werkt meestal. Goedkoop. Volledig SLT interieur echter, leer, BOSE, automatische airco. Alles lijkt van binnen redelijk goed te werken, een paar kleine dingen die ik merkte werkten niet, maar niets ernstigs. Redelijke oliedruk. Motor lijkt behoorlijk sterk, transmissie schakelt een beetje raar maar lijkt oké te werken, het zou waarschijnlijk geschikt zijn voor dagelijks gebruik.

Dus... met deze weet ik nog niet precies wat ik ermee ga doen. Het is zeker zijn gewicht in onderdelen waard, zou het een beetje kunnen opknappen, de uitlaat repareren en er gewoon mee rijden. Ik denk erover om de motor eruit te halen en te gebruiken voor supercharger mockup en/of te reviseren voor iets anders. Deze zomer wordt een drukke...
 
Discussion starter · #264 ·
Ontvangen gereinigde en geïnspecteerde injectoren 21-2-23

Ik heb 16 injectoren naar Eric Derr gestuurd. 8 van de injectoren van het TBSS-inlaatspruitstuk en de 8 injectoren van mijn LSA-supercharger, gewoon om ze allemaal te laten controleren.

Dit is wat hij doet:

Injectoren controleren zoals geleverd
Dynamische debiet
Statische debiet
Patroon controleren
Controleren op lekken
Injectoren reinigen
Alle vorige tests opnieuw uitvoeren
Spoelweerstand controleren
Alle o-ringen, filters en dergelijke vervangen
Alle resultaten vastleggen in rapport
Alle injectoren worden genummerd 1-x
Alles heel netjes verpakken

Eric was erg aardig om mee samen te werken, krijgt $ 12,50 per injector + $ 10 verzendkosten (prijzen per 25-1-2023). Hier is al zijn informatie. Bel of e-mail hem voor een snelle reactie.

Eric Derr
Derr Injector Service
2220 Windrow Court
Bowling Green, KY 42104

Telefoon: 502 381 4678
E-mail: derrmain@twc.com

Hier is wat ik van hem terugkreeg.
Image


TBSS Injectoren model 12594512
Image

Image


LSA Injectoren model 280158187
Image

Image


Dus beide sets bleken prima te zijn, eigenlijk heel goed. Voor mij was het de moeite waard voor de gemoedsrust en om ze als een probleem uit te sluiten bij toekomstige tuning/probleemoplossing.
 
Discussion starter · #265 ·
Snelle ontkoppeling van de kachelkern "poging" reparatie 25-2-23

OK, ik heb de Dorman 800-409HP koelvloeistofconnector gekocht, die er behoorlijk robuust uitziet. Roestvrij staal, ik zie er geen probleem mee en het lijkt zelfs beter te zijn dan de OEM plastic connector.
Image


Omdat ik eerder een van deze fittingen heb zien falen, waarschijnlijk de OEM plastic, besloot ik de andere ook te vervangen door het nieuwe Dorman-onderdeel. Ik haalde het ene onderdeel eraf en verving het door de Dorman en zette het weer in elkaar met de originele slangklem, en het lekte bij de slang. De slangklem is een van de zelfaanspannende stijl en waarschijnlijk te zwak, dus het kon niet hard genoeg klemmen om te voorkomen dat vloeistof rond de weerhaak werd geduwd.
Image


Om dit te laten werken, denk ik dat ik de slang en klem zou moeten vervangen, of misschien gewoon een sterkere klem, maar de slang moet waarschijnlijk toch worden vervangen... Ik heb uiteindelijk gewoon de plastic teruggeplaatst omdat het in orde leek, helemaal niet broos en het lekte niet. Op een dag, wanneer ik deze motor verwijder voor vervanging of revisie, zal ik gewoon alle slangen vervangen en het dan aanpakken.

De "tijdelijke" reparatie van toen mijn laatste connector faalde, namelijk de verwarmingsslang gewoon over de weerhaak van de kachelkern zelf duwen, werkt prima. De slang ziet er een beetje gespleten uit aan het uiteinde, omdat hij technisch gezien te klein is voor de weerhaak van de kachelkern, maar ik betwijfel of hij zal falen.
 
Discussion starter · #266 ·
Dodge Ram stuurhuis mockup en testen

Mijn stuurhuis lekt al een tijdje en ik ben al sinds vorig jaar op zoek naar vervangingen... Ik had een draad gevonden op een van de Duramax- of dieselforums voor 2500HD-trucks zoals de mijne en ergens rond 2020 of 21 was er een nieuw stuurhuis beschikbaar dat vrijwel identiek was aan de PSC-vervangingskast. De PSC-kast ziet eruit als een beest, en ze vragen er ook voor... ongeveer $ 900. SG039 - XD-GM Stuurhuis voor 1999-2010 GM 2500/3500 4X4 Dus er was een replica van deze kast, een Chinese knock-off of kloon voor ongeveer $ 300 op zijn laagst. Een paar mensen slaagden erin om ze te bemachtigen, toen kwam Covid en de productie liep in de soep en ze verdwenen een tijdje. Er gingen geruchten rond op die draad dat de kast een soort Dodge Ram-ontwerp was, dus ik begon te zoeken naar een gebruikte Dodge-kast om te testen op mijn truck. Ik waagde het voor ongeveer $ 140 om proefkonijn te zijn en kwam met dit beest op de proppen.

Dit ding moet bijna 40 lbs wegen, het is het opgewaardeerde heavy-duty stuurhuis dat beschikbaar is op 2500/3500 Dodge Ram-trucks, zelfs tot 2020+ gebruiken ze dit ontwerp.
Image


Ik heb een Suburban-frame gebruikt om het op te mocken (zelfde 3-boutpatroon als mijn truck)
Image


Eerste probleem, 2 boutgaten kwamen goed overeen, maar 1 zat ongeveer een half gat ernaast.
Image


Tweede probleem, (ultieme dealbreaker probleem), De vertande as voor de pitmanarm is enorm en er is geen aftermarket arm die ik kon vinden die met GM werkte, ook al komt hij in feite op dezelfde positie als het fabriekstuurhuis. Het is ook een 4-spline as.
Image

Image


Derde probleem, het gat voor de tussenas is iets te klein, ik moest het een beetje uitvijlen om het passend te maken, maar het past wel en zet vast met de fabrieks klembout
Image


Vierde probleem, de toevoer- of retourleiding op de kast zelf is groter dan de fabrieksslangen, hoewel ik een vervangende Mopar-slang heb gevonden die kan worden aangepast om te werken.

Dus de pitmanarm weerhield me er vrijwel van om met deze kast te knoeien. In eerste instantie dacht ik dat de aftermarket 4-spline pitmanarmen erop zouden werken, maar door verder onderzoek bleken alle 4-spline armen dezelfde maat te hebben als de standaardkast, alleen anders vertand. Ik zou een aangepaste pitmanarm moeten bouwen, wat ik niet van plan ben te doen, aangezien dit met besturing te maken heeft... Als ik een pitmanarm had kunnen krijgen, zou ik dat uit het midden geplaatste montagegat gewoon hebben opgevuld en het correct op mijn patroon opnieuw hebben geboord en een in principe onverwoestbare kast voor "goedkoop" hebben gehad.

Ik begon weer te zoeken naar stuurhuizen en ontdekte dat de originele kast weer verkrijgbaar was via Cardone voor bijna $ 500, model Cardone 97-7621GB. Dus ik begon te zoeken naar de Cardone-kast en kwam toen de Chinese unbranded/knockoff op eBay tegen voor $ 280 en pakte die. Zelfs als ik voor een gereviseerde Redhead- of Blue top-kast zou gaan, zou het ongeveer $ 400 zijn, dus ik waagde het weer, want dit ziet er precies hetzelfde uit als die $ 900 PSC-kast die er behoorlijk stevig uitziet.

Ik heb enorm veel vergelijkingsfoto's gemaakt, maar zal er hier maar een paar laten zien.

Hier is de nieuwe China-kast, 6-bout bovenkant. Vergelijk hem met de PSC-kast, ze zien er precies hetzelfde uit.
Image


Hier is een vergelijking van de 2 kasten, China 6-bout stuurhuis links, Dodge 6-bout rechts. De Dodge-kast is in bijna elke afmeting groter.
Image

Image

Image


Dodge 6-bout stuurhuis links, China 6-bout rechts hier.
Image

Image


Als je een aangepaste rock crawler of iets dergelijks bouwt, moet je deze Dodge-kast waarschijnlijk aanschaffen, omdat hij ongelooflijk stevig is.
 
Discussion starter · #267 · (Edited)
Gereinigde startaccu bovenkant 18-3-2023
De bovenkant gespoeld met baking soda en water, kreeg veel zuurcorrosie van de bovenste poolaansluiting en op de bovenkant van de accu.
Image


Stuurbekrachtigingsvloeistof gespoeld 18-3-2023
Ik heb een Magnefine-filter geïnstalleerd om te beginnen met het "reinigen" van mijn stuurbekrachtigingsvloeistof voordat ik de nieuwe versnellingsbak installeerde. Ik heb ook afgetapt en bijgevuld met Lucas stuurbekrachtigingsvloeistof.
Image

Image


Ik heb de filter gewoon in de lijn geplaatst van de standaard retourleiding naar een stukje 3/8" leiding naar de nippel op de hydroboost. Voor het daadwerkelijke spoelen heb ik de standaard leiding losgekoppeld en de doorzichtige slang aan de filter toegevoegd, naar de opvangbak.
Image

Image


Ik heb er 3 liter nieuwe vloeistof doorheen gehaald en op dat moment begon het behoorlijk helder te worden. Je kunt in de opvangbak zien dat het echt amberkleurig was, en dit is zelfs nadat ik er al maanden vloeistof aan heb toegevoegd. Ik heb er het afgelopen jaar of hoe lang het ook al lekt, meer dan 1 liter vloeistof aan toegevoegd.

Het spoelen van de vloeistof maakt een groot verschil in het remgevoel voor hydroboost-trucks, mijn rempedaal is veel steviger na het spoelen en ze voelen sterker aan. Zeker aan te bevelen om het jaarlijks of om het jaar te spoelen.
Het is zo gemakkelijk en kost weinig om het te doen.

Nieuwe stuurhuis geïnstalleerd 19-3-2023

Hier kun je alle olie zien aan het uiteinde van de stuurstang van het stuurhuis. Het had hier een behoorlijke lekkage... waardoor er overal vlekken achterbleven.
Image


Enkele vergelijkingsfoto's van het nieuwe 6-bouts stuurhuis en de OEM waarschijnlijk originele 4-bouts bak
Image

Image

Image


Ze zijn qua grootte vergelijkbaar, maar sommige interne onderdelen zijn zeker groter in de 6-bouts bak, zoals de spieas, en waarschijnlijk zijn de lagers die die as vasthouden veel groter.

Installatie voltooid
Image

Image


De installatie verliep redelijk goed, alleen het geklooi met het eraf en weer terug plaatsen van de pitmanarm kostte wat tijd. Het is ook erg krap en onhandig om bij de leidingmoeren op de slangen naar de versnellingsbak te komen. Deze bak heeft een 3-spline as die overeenkwam met mijn Kryptonite pitmanarm (en de meest voorkomende spline-telling is), dus dat was fijn. De PSC-bak heeft een 4-spline as en je moet een 4-spline pitmanarm kopen, die, als ik heavy duty wilde blijven, minstens $ 150 zou kosten.

Ik moest ook een slijpmachine gebruiken op mijn tussenas en deze een beetje vrijmaken zodat de as op de nieuwe ingaande as van de versnellingsbak kon glijden. Dit werd vermeld op het forum dat ik eerder had gelezen door iemand die een van deze bakken had geïnstalleerd. Nu wou ik dat ik me dat had herinnerd tijdens de installatie, want ik had de as kunnen verwijderen en deze op de werkbank kunnen passen, maar in plaats daarvan had ik de hele bak geïnstalleerd en moest ik de as verwijderen en deze passend maken terwijl deze op het frame was geïnstalleerd. Ik hoefde niet veel materiaal te verwijderen, dus het zou goed moeten zijn.

Ook werd deze stuurhuis geleverd met 3 dikke ringen die hem van het frame af hielden, dus oké, ik heb ze erop gezet.

Hoe werkt het? ALS EEN DROOM BABY! Als je mensen hoort zeggen dat het maar 1 vinger kost om te sturen nadat ze hun bak hebben vervangen, dan maken ze geen grapje. Het stuur is nu zo gemakkelijk te bewegen en heeft 0 dode zone. Ik kan het niet helemaal zeggen, maar het heeft misschien een iets snellere overbrengingsverhouding dan de oude bak. Sturen is zeker nog nooit zo gemakkelijk of precies geweest op mijn vrachtwagen. Dit was zo ongeveer het laatste onderdeel van de stuuronderdelen om te repareren/upgraden en de hele voorkant zou heel lang heel stevig moeten zijn, tenzij deze stuurhuis kapot gaat omdat het een Chinese kloon is of wat dan ook. Voorlopig is het echter echt goed. Ik ben zeker blij dat het niet meer lekt. Olie lekken is één ding, maar stuurbekrachtigingsvloeistof lekken was vervelend.
 
Mooi! Zo bevredigend om een hoop werk te doen en zo'n resultaat te hebben. Ziet eruit als een flinke lekkage op de voorkant van de motor. En dat al een tijdje.
 
Discussion starter · #270 ·
Motor en voorkant van de transmissie staan in het olie, ik vermoed kleppendekselpakkingen en heb er een paar om te vervangen, zou er deze zomer aan moeten beginnen. Als het te ingewikkeld is, zoals de achterste hoofddichting, dan moet het wachten tot de motor eruit komt voor een gesmede revisie :p
 
Discussion starter · #271 ·
Nou, het heeft wel iets met mijn truck te maken, maar ik heb de uitlaatlekkage in die Tahoe die ik kocht gerepareerd, dus hij is nu vrij stil. $18 pakking voor onder het uitlaatspruitstuk, klaar. Dus nu ben ik van plan om de Tahoe te gaan gebruiken voor mijn woon-werkverkeer en als hij betrouwbaar lijkt, dan kan ik echt dingen gaan slopen aan mijn truck en kan hij een tijdje "buiten gebruik" zijn.

De activiteiten die onder de laadbak moeten gebeuren, worden steeds meer... zal veel uitlaatwerk eronder moeten doen, maar hopelijk kan ik wachten tot we onze lift daarvoor hebben geplaatst. Ik moet wel bij de gastank komen en mijn nieuwe brandstofpomp samenstellen om te zien of hij werkt. Dat is zo'n beetje het belangrijkste dat moet gebeuren voordat er andere prestatie-aanpassingen worden gedaan.

Nu denk ik dat ik mijn frame op de een of andere manier wil schilderen of coaten, vooral als ik de laadbak eraf haal... dat zal zeker later in de zomer zijn en waarschijnlijk ook beter met de lift.

Hopelijk zijn de rem-/brandstofleidingen in goede staat, ik wil daar echt niet mee knoeien.
 
Met een lift en het bed eraf zouden de rem- en brandstofleidingen veel gemakkelijker moeten zijn. Mijn levensdoel is om er ooit zelf een te hebben! Haha
 
Discussion starter · #273 ·
Klaar met het updaten naar roestvrijstalen remleidingen en volledige remvloeistofspoeling 6/3/2023

Ik ben ongeveer 2+ jaar geleden aan deze klus begonnen, denk ik. Ik heb destijds de roestvrijstalen remleidingen aan de voorkant geïnstalleerd met nieuwe remklauwen en remblokken rondom, maar ik heb het spoelen en installeren van de achterste set roestvrijstalen leidingen nooit afgemaakt.

Hier is de rest van het pakket en ongeveer 2 quarts Prestone Dot 3 Synthetic remvloeistof, wat niet genoeg was voor een complete spoeling rondom.
Image


Mijn reservoir was super vies, helemaal zwart, de vloeistof was zwart en de zijkanten waren bedekt met aanslag. Ik dacht dat ik een video had gezien waarin iemand dit verwijderde en schoonmaakte, maar ik kon die niet vinden. Dus ik waagde het en verwijderde de mijne, niet zeker of het problemen zou veroorzaken met de hydroboost, maar er bleef een kleine hoeveelheid vloeistof bovenop de hydroboost-hoofdcilinder achter toen ik deze verwijderde, dus er kon daar eigenlijk geen lucht binnenkomen.

Hier is het eruit getrokken en ook wat ik eruit heb afgevoerd dat ik niet met een spuit kon opzuigen.
Image

Image

Image


Hier is het nadat ik het zo goed als ik kon heb schoongemaakt. Ik deed er wat afwasmiddel en water in en schudde het een tijdje om te beginnen, en spoelde het daarna uit. Daarna gebruikte ik het grootste deel van een bus remmenreiniger om een deel ervan eruit te blazen. Laat het grondig drogen voordat u het opnieuw installeert.
Image


Hier zijn de uiteindelijke leidingen geïnstalleerd. Remklauw naar harde leidingen aan beide zijden van achteren. Er is ook een frame-naar-midden-sectie-leiding die beide zijden voedt. In totaal 3 leidingen.
Image

Image

Image

Image

Image


Ik heb Russell Speed bleeders op alle 4 de hoeken geplaatst, dus het ontluchten was super eenvoudig. Het enige probleem dat ik had met de installatie was het te vast aandraaien van de banjo-bouten. Het Haynes/Chilton-boek zegt dat ze 33 ft lbs specificatie hebben en dat geldt ook voor een snelle Google-zoekopdracht. Er is geen manier waarop deze holle bouten die specificatie aankunnen. Ik kwam tot ongeveer 22 of 24 ft lbs op mijn momentsleutel en ik kon voelen dat ze losser werden... wat betekent dat de bouten worden gestript of uitgerekt.

Ik heb uiteindelijk 2 nieuwe GM banjo's gekocht en ze allebei vervangen. Hier zijn de nieuwe bouten.
Image


Hier is een van de bouten die ik te vast heb aangedraaid. Je kunt zien dat de schroefdraad plat werd/stripping.
Image


Dus nadat ik ze in eerste instantie allebei had verknoeid, herinnerde ik me dat dit de eerste keer gebeurde dat ik de leidingen aan de voorkant verving. Natuurlijk dacht ik daar deze keer niet aan, aangezien het ongeveer 3 jaar geleden was... Ik heb hier wat aantekeningen over gemaakt in mijn onderhoudsdocument, dus hopelijk zal ik het de volgende keer opmerken...

De remmen voelen goed aan, het pedaal lijkt zelfs iets harder dan voorheen, maar ik heb eigenlijk nooit klachten gehad over de remmen op deze truck. De enige klachten die ik heb, zijn dat het rempedaal piept en dat de sensor voor de remlichten onmiddellijk aangaat als ik het pedaal indruk, maar ik moet het echt ongeveer een centimeter of zo indrukken voordat ik daadwerkelijk remkracht uitoefen. Dus als ik het rempedaal maar een klein beetje indruk, in afwachting van een stop of wat dan ook, zelfs maar om dicht bij het daadwerkelijke effectieve deel van het pedaal te blijven, gaan mijn remlichten aan en gebruik ik ze niet echt. Sommige mensen die mij de heuvel af volgen, denken waarschijnlijk dat ik de remmen de meeste tijd gebruik als ik ze eigenlijk nauwelijks gebruik.

Nu heb ik ook een paar paniekstops geprobeerd, zoals het volledig intrappen van de remmen, en op droog wegdek schakelt de ABS daadwerkelijk in en piepen de banden een beetje als je snel stopt. Ik herinner me niet dat dat ooit eerder is gebeurd, dus mogelijk werken ze nu sterker.

Ik heb uiteindelijk 9 van die kleine flesjes gebruikt voor de volledige spoeling (reservoir volledig leegmaken) plus dat ik ze opnieuw moest ontluchten om de banjo-bouten opnieuw te vervangen.
 
Goed gedaan. Toen ik mijn remleidingen verving, zat de hoofdremcilinder op dezelfde manier vol met vuil. Ik heb de hoofdremcilinder gewoon vervangen in plaats van te rommelen met het schoonmaken, omdat ik geen set kon vinden om de hoofdremcilinder zelf te reviseren.

Ik heb toevallig ook Russell-leidingen gebruikt, maar IMHO zijn het goedkope producten. De voorste leidingen hadden geen beugels in het midden om te voorkomen dat ze schuurden, de achterste leidingen hadden de uiteinden niet gevormd zoals de oem-leidingen en waren niet de juiste lengte (één was iets te kort, maar ik kon het laten werken, de andere was te lang en de band schuurde er in minder dan een maand doorheen. Ik heb ze sindsdien allemaal verwijderd, behalve de rebound-leiding (frame naar achteras).
 
Discussion starter · #275 ·
Ik denk niet dat er een van mijn remleidingen aan het schuren is, en voor mijn voorremmen heb ik de fabrieksbeugels hergebruikt die aan de fusee worden vastgeschroefd (het was erg vervelend om die beugels eraf en erop te buigen). Tot nu toe zijn ze niet doorgesleten, maar ze schuren wel een beetje op die beugels. Lijkt nog niet genoeg om er iets van te merken, ik bekijk de remmen minstens één keer per jaar als ik zomer-/winterbanden wissel en heb nog niet echt gemerkt dat er iets doorschuurde op de leidingen.

Ik hoopte dat het reservoir wat beter schoon zou worden, maar de voorkant heeft wat verdelers waar je niet echt met een spuitmond of borstel bij kunt, dus dat spul moet wel goed vastzitten.
 
Ik deed hetzelfde met de voorkanten (de beugels hergebruiken, met wat tape op de slang om slijtage te verminderen). Het kwam gewoon over als een goedkoop product, inclusief aluminium ringen in plaats van koper, zonder de fittingen te buigen zoals de OEM-fittingen. Zelfs veel goedkopere Dorman-leidingen hadden fittingen die op de OEM-fittingen leken (en beugels en koperen ringen)...
 
Discussion starter · #277 ·
Opgewaardeerde motorsteunen naar AFP poly mounts 7/4/2023

Ter voorbereiding op de volledige uitlaat revisie, wilde ik er zeker van zijn dat mijn motorsteunen in goede staat waren en de motor in de juiste positie stond voor wanneer ik de uitlaat zou bouwen. Ik kocht de Atomic Fabrication and Performance poly motorsteunen om de mijne te vervangen. Mijn fabriekssteunen waren prima, ik bewaar ze voor toekomstig gebruik. In de hoop dat deze lang meegaan en bestand zijn tegen het misbruik van supercharged vermogen.

Link naar AFP mounts, 99-06 GMT800 Poly Motor Mounts - Atomic Fabrication

Hier zijn ze, ik heb ze Chevy Orange geverfd voor de eerste "bling" onder de motorkap haha
Image


Je kunt er niet veel van zien als ze zijn geïnstalleerd
Image

Image

Image


Dus ik denk dat de volgende op de lijst het beslissen over een aantal tractiebalken of tractiebalk zal zijn, aangezien dat de uitlaatrouting zou kunnen verstoren, moet het ook van tevoren worden besloten of gedaan.

Ik hou niet bijzonder van het uiterlijk van de staven die van de assteun afkomen en langs het frame lopen, ze hangen gewoon zo erg naar beneden en zijn ook een soort van dode weggever dat je truck waarschijnlijk wat vermogen erachter heeft.

Ik ben meer gecharmeerd van de enkele balk die aan de asbuis wordt bevestigd en deze vanuit een meer centraal punt benut, terwijl hij ook in het frame wordt gestoken. Dat lijkt mij de meest stealth en off-road capabele oplossing. Het grote nadeel is dat het waardevolle ruimte gebruikt voor uitlaatbuizen en dempers onder de bedruimte.

Hier is een voorbeeld van de tractiebalk waar ik het over heb. (foto van Ruff Stuff Specialties Heavy Duty Antiwrap/Traction Bar Kit)
Image


Ik zal daar niet mee rommelen totdat we onze 4-post lift setup hebben, ik ben er echt niet meer in geïnteresseerd om in de modder te rollen.

Dus in plaats daarvan ben ik bezig met ongeveer 5 andere projecten voor de truck.... volledige audio-revamp, een versterker besteld, head unit wordt binnenkort besteld, in de hoop de hele cabine te strippen, geluid te behandelen, bedrading te leggen, luidsprekers te vervangen, etc.

Moet 2 meters installeren in mijn aangepaste A-stijl pod die naar beneden gaat wanneer het interieur wordt gestript.

Moet nog steeds een mockup doen voor de vervanging van het brandstofsysteem, wanneer dat klaar is en is geïnstalleerd, dan kan ik de TBSS-inlaat erop plakken.

ZOVEEL DINGEN ZO WEINIG TIJD
 
Discussion starter · #279 ·
Heb afgelopen zaterdag weer een barrel naar huis gesleept.

Image


Image


$500 voor deze "schoonheid". Naar verluidt 200k erop, motor leek redelijk te lopen voor de paar minuten dat ik hem aan de praat kreeg. Ik haal de motor eruit, alle elektra, een paar losse dingen en de stoelen. Stuur het meeste van deze naar de sloop... misschien. Ik zou er een bedtrailer van kunnen maken en die apart verkopen, maar de cabine is zeker rommel.

De motor ben ik van plan op een standaard te gooien en te gebruiken voor een supercharger mockup. Ik moet het serpentine riemsysteem uitzoeken, het zou fijn zijn als dat allemaal klaar is, zodat ik als het tijd is om de swap te doen letterlijk alles erop kan schroeven en een retune kan krijgen.

Ik zou echt wat lagere bandenspanning moeten proberen, dit ding is keihard bij hogere PSI. Ik denk dat ik 65 psi voor en 70 of 75 psi achter heb gedaan. Het totale gewicht van de trailer en de truck zou halverwege de 9000 lbs moeten zijn geweest, in feite de maximale wettelijke capaciteit van mijn truck.

Sleepverhaal
Het was een warme dag, laag tot midden 90's de hele dag. Mijn airco gaf er halverwege de rit om hem op te halen de brui aan, wat niet veel belasting was voor de truck en het rijden op de snelweg. Het was maar 40 mijl verderop, maar behoorlijk slopend voor een zware sleeptocht.

De truck deed het goed op de heenweg leeg, zelfs de ene grote heuvel op, waarschijnlijk 4 mijl bergop, een behoorlijke helling. Op de terugweg heb ik hem in de eerste versnelling gezet en hem redelijk langzaam de helling af laten gaan, geprobeerd om het remmen tot een minimum te beperken.

Ik kwam terug in de stad en er zijn 2 wegen naar mijn huis, een van 6 mijl en een van ongeveer 10 mijl. De 6 mijl lange rit gaat recht de berg op, ongeveer 3-4 mijl met een behoorlijk steile helling, misschien tussen de 5-8% met eigenlijk maar één kleine adempauze van ongeveer 1/4 mijl lang, wat niet veel helpt. Dit is een heuvel op het zuiden, dus hij bakt in de zon, de temperatuur was ongeveer 92F of zo op de spiegeltemperatuurmeter in de truck. Ik nam deze weg naar huis, omdat ik wilde zien hoe de truck het zou doen. Ik heb nog nooit zo'n zware lading met mijn truck die heuvel opgetrokken, en ook niet bij warme temperaturen, dus dit was in feite de maximale stresstest.

Het korte verhaal is dus dat het langzaam lukte en niet oververhit raakte, nauwelijks.

Het langere verhaal is dat ik de heetste temperaturen heb gezien sinds ik de truck heb. Ik wou dat ik dat had gelogd, maar aan de meters te zien piekte de transmissie rond de 220-240F, de motor moet ergens rond de 240-250F zijn geweest omdat de waarschuwing "Check Coolant Temp" op het cluster verscheen. Dat is één stap verwijderd van de waarschuwing "Engine Overheated", die ergens rond de 260F moet liggen en 2 stappen verwijderd van de "Reduced Engine Power", wat in feite een gedeeltelijke uitschakeling van de motor is. Ik had de truck WOT (wide open throttle) in feite vanaf het begin van de heuvel tot de top, slechts één of twee kleine pauzes die ik terugnam. Hij deed maar ongeveer 30 MPH bij 3k RPM in de eerste versnelling. Dat is alles wat hij kreeg voor deze lading, heuvel en temperaturen buiten. Ik heb een thermometer onder de motorkap en ik zag daar de hoogste temperatuur van 178F, die ik voorheen nog nooit boven de 150F had gezien op de heetste dagen tijdens het rijden zonder lading.

Het is dus goed om de limieten te kennen, en ik zal proberen dat niet meer te proberen onder vergelijkbare omstandigheden, tenzij ik een paar wijzigingen aan de aandrijflijn heb aangebracht. Het goede aan die heuvelklim is dat hij "bovenaan" ongeveer 4,5 mijl omhoog een lichte afdaling heeft en in het schaduwrijke deel van de berg komt, het is bijna een onmiddellijke daling van 5+ graden in de omgevingstemperatuur, alleen al door die heuvel te beklimmen, en blijft vrijwel koeler voor de rest van de mijl of zo naar mijn huis. Toen ik eenmaal op het vlakkere terrein kwam, koelde het vrij snel af tot een fatsoenlijk niveau. De motor was weer terug op veilige temperaturen toen ik thuiskwam, de bak was nog steeds 200+ en kwam niet erg snel naar beneden, maar nadat ik de truck een paar minuten thuis had laten draaien terwijl ik de trailer klaar maakte om te lossen, koelde alles af tot normale niveaus.

Andere opmerkingen
Mijn doorgespoelde remsysteem is echt mooi, geweldige remkracht. Nu mijn besturing, je moet echt opletten, het is super strak en responsief. Bij snelwegsnelheden beweegt hij zo gemakkelijk, je kunt het stuur helemaal niet laten afdrijven of dagdromen. Een ander ding dat me opviel met de nieuwe stuurhuis is dat mijn stuur nu ongeveer 15 graden uit het midden staat, zou het op een gegeven moment moeten laten uitlijnen, maar het stoort me nog niet veel.

Dus ik moet uitzoeken wat er nu met de airco aan de hand is.... misschien eens kijken of ik de radiator/condensor kan schoonmaken.

Heb mijn versterker van crutchfield gekregen, wat andere audio goodies besteld... Ik denk dat dit ding nu volledig wordt gesloopt en van geluidsisolatie wordt voorzien lol. Prime Days hebben me te pakken! <schudt de vuist naar Amazon>
 
Mijn airconditioning was net uitgevallen en ik had het uitgesteld. Toen ik er mee bezig was, ontdekte ik dat de riemspannerpoelie van de airconditioning was vastgelopen en de riem had versnipperd. Ik kon de poelie niet draaien. Toen ik de poelie verwijderde, vielen er 3 kogels uit. Nieuwe riem, poelie, een bus olie en 2 1/2 bussen Freon en hij blaast weer ijskoud.
 
261 - 280 of 368 Posts