Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

Auto's vastzetten op aanhangers

5.7K views 13 replies 11 participants last post by  getmore  
#1 ·
Ik heb gelezen over het vastzetten en vastketenen van auto's/vrachtwagens op aanhangers voor transport en ik heb twee verschillende manieren gelezen om dit te doen. Ik twijfel nog steeds over welke manier de juiste is voor een lange rit om mijn oude vrachtwagen vast te zetten op mijn gesloten aanhanger. Ik heb al een paar tractoren vervoerd die geen vering hebben, maar geen vrachtwagens. Ik heb gelezen om de vrachtwagen vast te zetten aan de assen en dan zie ik dat je hem aan het frame moet vastzetten. Hoe zetten jullie je voertuigen vast op een aanhanger?

#2 ·
Wanneer nieuwe auto's worden verzonden, worden ze normaal gesproken vastgezet met behulp van de framegaten. Dat gezegd hebbende, geef ik de voorkeur aan het gebruik van wielnetten om mijn voertuigen vast te zetten.

#3 ·
Ik heb altijd ratelbanden gebruikt die over de as gaan. Twee achteraan in een X-patroon en één vooraan. Overal in het zuidoosten gesleept zonder problemen.

Save
#4 ·
Het probleem met alleen het vastzetten van de assen is dat de ophanging nog steeds vrij kan bewegen. Vastzetten aan het frame is de beste optie, maar dat is mogelijk niet mogelijk bij een lage auto. Een van de regels die we op de jet gebruiken, is dat niet meer dan 50% van de vastzetting aan de assen kan zijn, vanwege de ophanging. We zetten ook vast voor 3 G's voorwaarts, 1,5 G's achterwaarts en zijwaarts plus 2 G's verticaal. Dat alles gezegd hebbende... als ik mijn Corvette op de trailer zet, zet ik hem vast aan de wielen.

Save
#5 ·
Toen ik voor een autotransportbedrijf werkte. We probeerden het met het frame vast te zetten, twee riemen trokken naar voren en twee naar achteren. Ook bij de wielen zoals hierboven vermeld.

#6 ·
Toen we met een open aanhanger dragracen, hebben we over de assen vastgezet. Voor- en achterbanden. Nooit een probleem gehad.

Save
#7 ·
Bedankt jongens voor de feedback. Ik ben van plan om twee banden gekruist aan de voorkant en twee gekruist aan de achterkant naar de assen te gebruiken. Ik kan een ketting aan de achteras bevestigen die is verbonden met de andere haak in de aanhangwagenvloer, alleen als veiligheidsketting, niet te strak. Ik wil niet dat de verf van mijn vers geschilderde as slijt, dus ik kan de as omwikkelen met een verpakkingsdeken waar ik hem met een ketting vastzet. De banden zelf zijn dubbel gevoerd. Ik ben nog niet helemaal zeker over de banden, omdat ik gewend ben om tractoren op de dieplader met kettingen vast te zetten.

#8 ·
Sleepwagenchauffeur hier. We gebruiken altijd de framepunten voor het meest veilige bevestigingspunt. De wielen als er geen punten beschikbaar zijn en de assen als laatste redmiddel, omdat de ophanging iets te veel kan buigen.

#9 ·
En als eigenaar-exploitant van een commerciële vrachtwagen gedurende meerdere decennia, moet ik de genoemde framebevestigingsmethoden steunen. Een stuiterend voertuig dat is vastgebonden met netten of aan de assen is misschien geen probleem, maar als je de juiste hobbelige weg tegenkomt, kan het lastig worden. Er is een goede reden waarom de Federal Motor Carrier Safety Administration voorschriften opstelt met betrekking tot het vastzetten van lading, zodat mensen niet lichtzinnig omgaan met de manier waarop ze lading aan een aanhanger vastzetten. De gemiddelde burger valt niet onder die voorschriften en is zich er over het algemeen niet van bewust, maar het is raadzaam dat ze die normen volgen.

Save
#10 ·
Ik heb een paar vragen over het vervoer van auto's. Ik heb een open aanhanger van 18 voet. Ik vervoer graag af en toe mijn 2005 GTO ermee naar het circuit of om te laten tunen. De auto zelf weegt 3.900 lbs. Ik heb 2 paar riemen gebruikt, één paar riemen is geclassificeerd op 3.333 lbs (10.000 lbs breeksterkte) en het andere paar is geclassificeerd op 2.000 lbs (6.000 lbs breeksterkte). Zijn deze riemen voldoende om mijn auto te vervoeren? Ook in de toekomst zal ik mogelijk mijn andere voertuig, een TB SS, vervoeren, die 4.900 lbs weegt. Zullen deze werken?
Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App

Save
#11 ·
Oké jongens, ik overdenk dit misschien (waar ik goed in ben), maar ik vervoer deze vrachtwagen bijna 1800 mijl. Ik heb zoveel manieren gelezen om deze vrachtwagen vast te zetten. Gekruist aan de voor- en achterkant en toen las ik recht aan de voorkant en gekruist aan de achterkant. Input over wat het veiligst is?

#12 ·
Vroeger was ik sleepwagenchauffeur en ben ik Wreckmaster-getraind. We leerden over het vastzetten van voertuigen via de assen, het frame en de wielen. Rechte verbindingen en gekruiste verbindingen. Kettingen en riemen.
Ons werd niet geleerd wat "beter" was. Het was gewoon een kwestie van doen wat je kon, afhankelijk van het voertuig en de situatie.

Het belangrijkste dat we leerden: Je moet vastzetten vanaf vier punten, en geen daarvan mag de lier zijn. De lier moet een beetje speling hebben.
Controleer regelmatig de spanning. Ik denk dat het na de eerste 10 mijl was, en daarna elk uur. Controleer op contact tussen componenten en de sjorbanden.

Elke sjorband moet geschikt zijn voor het gewicht van het gesleepte voertuig, en die beoordeling is de WLL, niet de breeksterkte.

#13 ·
Ik heb 9 jaar lang een dragracer (3490 lbs) op een 18 voet open aanhanger gesleept en ik zet de auto vast aan het frame om de beweging van de ophanging te beperken. Daarnaast kun je zien hoe ik dit jaar een 59 Olds (4900 lbs) heb vastgezet die ik uit CA heb gesleept. Gebruikte dezelfde methoden en zette de auto aan alle vier de hoeken vast aan het frame. Ik zie echt geen voordeel in het kruisen van de riemen, zoals eerder vermeld, het is echt wat je kunt doen voor een bepaald voertuig. Mijn ratelriemen zijn elk geschikt voor 5000 lbs.

Attachments

Save
#14 ·
Hier zijn een paar andere dingen om over na te denken:

De beste manier om het voertuig aan het frame vast te zetten, is de meest rechte lijn. Als je naar de foto van de Olds hierboven kijkt, zul je zien dat de achterste riemen bijna parallel lopen aan het voertuig en de aanhanger. Dus als de auto op en neer beweegt, wordt de riem niet veel strakker en losser. Als je rechtstreeks naar beneden aan het frame vastzet, plaats je ENORME schokbelastingen op de riemen/kettingen als het voertuig stuitert. De enige manier om dat te omzeilen, is door het zo strak vast te zetten dat de vering helemaal wordt ingedrukt.

Het vastzetten van de as is op deze manier superieur, omdat de assen de neiging hebben om precies te blijven waar ze zijn, dus er trekt of komt niets los als je over hobbels rijdt. Zoals al vermeld, kan het voertuig echter nog steeds vrij rond "drijven", waardoor de aanhanger minder stabiel kan worden. Een zwaar voertuig met zwakke schokdempers dat rondspringt op de laadvloer kan een probleem zijn.

Iets dat veel vaker voorkomt in de sleepindustrie zijn wielriemen. Dit komt vooral omdat bumpers en luchtdammen lager worden en de dingen krapper zijn, dus het is veel moeilijker om auto's op platte bedden vast te zetten zonder iets te beschadigen dan vroeger. Je kunt zelfs niet vastzetten aan de assen van de meeste nieuwe voertuigen, omdat zoveel onderdelen lichtgewicht zijn geworden, ook wel bekend als "net sterk genoeg om niet te breken tijdens het rijden".

Wielriemen grijpen de banden van achteren (de binnenste zijwand) net boven de middellijn, met een andere "dogbone" riem om een mand te creëren, en dan de motorkap naar het bed voor en achter de band. Dit wordt gedaan op alle vier de wielen.

Omdat de meeste voertuigen nu de banden dicht bij de zijkant van de carrosserie hebben, betekent dit dat de riemen de carrosserie van de auto niet zullen raken en de auto niet van links naar rechts kan bewegen. Het mag ook niet voor- en achteruit bewegen, maar het is altijd een goed idee om de wielen op de een of andere manier te vergrendelen.

Helaas ken ik geen aanhangers die zijn opgezet om die vastzetmethode te gebruiken.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.