Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Tuning?. 2015 Silverado 2500HD 6.0L

28K views 22 replies 11 participants last post by  1911  
#1 ·
Oké, dus ik ben van plan een paar kleine wijzigingen aan mijn truck aan te brengen. (2015 Silverado 2500HD 6.0L)

CAI en uitlaatsysteem is wat ik van plan ben.

Daarna wil ik hem laten tunen. Maar ik heb geen idee wat ik moet gebruiken om hem te tunen. Of dat ik hem gewoon ergens naartoe moet brengen?

Wat denken jullie dat de beste optie is?

Ik ben op zoek naar een betere MPG bij normaal rijden en wat extra vermogen om te slepen.

Bedankt jongens!

#4 ·
Ik heb gisteravond veel tijd besteed aan het lezen hierover en ik denk dat ik voor de Diablo Trinity ga. Ik vind de functies die je ermee krijgt leuk.

Nu hoef ik alleen nog maar een inlaat en een cat-back uit te kiezen.

Ik neig momenteel naar de Flowmaster dual kit en een Airaid inlaat. Maar ik ben nog niet 100% zeker van beide.
Ik heb tijd. Ik ben sowieso niet van plan om iets van dit spul te kopen voor ongeveer 3 maanden.

#5 ·
Badmunky said:
Heb gisteravond veel tijd besteed aan het lezen hierover en ik denk dat ik voor de Diablo Trinity ga. Ik vind de functies die je ermee krijgt leuk.

Nu hoef ik alleen nog maar een inlaat en een catt back uit te kiezen.

Ik neig op dit moment naar de Flowmaster dual kit en een Airaid inlaat. Maar ik ben nog niet 100% zeker van beide.
Ik heb tijd. Ik ben sowieso niet van plan om iets van dit spul te kopen voor ongeveer 3 maanden.
Flowmasters zijn goed, ze branden geen gat in je portemonnee, maar ze geven je een mooi diep gerommel, zolang je duals krijgt, is het moeilijk om fout te gaan, ik rijd nog steeds met de standaard uitlaat, maar volgend jaar wil ik ook een flowmaster dual krijgen.

#7 ·
Brwk said:
Aangezien de OP MPG zei bij normaal rijden....wat krijgen jullie getunede jongens als je normaal onbelast rijdt? Ik twijfel of ik een 2500 moet kopen.
Nou, ik haal gemiddeld 11 mpg in de stad en wat snelweg, maar dat komt omdat ik grotere banden heb dan de standaardbanden. Ik rijd 285 in plaats van 265, en ik heb ook een 87 octaan tune die mijn mpg een beetje heeft verhoogd toen ik hem installeerde, maar met de huidige benzineprijzen, als ze zo blijven, aarzel dan niet om een 2500 te kopen, ik geloof dat de nieuwere 2500's ongeveer 15 op de snelweg en 13 in de stad kunnen halen, wat best oké is als je het mij vraagt. De 2500 is groter, weegt iets meer, ziet er naar mijn mening ook beter uit, maar het komt er echt op aan hoeveel je trekt. Als je niet veel trekt en mpg nodig hebt, blijf dan bij een 1500, anders 2500. Als je zoals ik bent en af en toe trekt, maar je houdt van het uiterlijk van de 2500, dan kun je er niets verkeerd mee doen.

#8 ·
Neem geen Flowmaster, ze zijn gekamerd en belemmeren de prestaties. Neem een ​​rechttoe-rechtaan ontwerp, zoals een Corsa of Magnaflow, of, aangezien je al een pijp van 3,5 inch hebt (denk ik?), doe dan gewoon een uitlaatdemperwissel. Ik raad de Aero/Jones Turbine 3535XL voor je aan... niet te luid, maar klinkt geweldig. En voor de inlaat, haal gewoon een Airaid MIT. De standaardbox is al een CAI, hij heeft gewoon een zeer restrictief pad naar het gasklephuis.

#11 ·
Mijn 2015 2500 6.0L is volledig origineel. Gemiddelde voor alle lokale ritten... in de stad, landelijk op tweebaans wegen met harde toplaag, onverharde wegen, off-road, etc... ongeveer 14 mpg in de zomer, 13 mpg in de winter. Voor roadtrips heb ik consequent 17-18 mpg in de zomer en 16-17 mpg in de winter gehaald. Allemaal meestal op E10 en E15 brandstof, gewone brandstof. Allemaal handmatig gecontroleerde pomp-tot-pomp-gemiddelden, wat binnen een tiende of twee van de DIC ligt. Enige verandering ten opzichte van de originele staat is de Magnaflo-uitlaatdemper. De rest van de uitlaat is origineel. Geen CAI, alleen originele inlaat en filter.

Ik ben er niet toe aangezet om er een tune op te zetten. Best tevreden ermee zoals het is.

#12 ·
Copperhead said:
Mijn 2015 2500 6.0L is volledig standaard. Gemiddeld voor alle lokale dingen... in de stad, landelijke tweebaansweg, onverharde wegen, off-road, etc... ongeveer 14 mpg in de zomer, 13 mpg in de winter. Voor roadtrips heb ik consequent 17-18 mpg in de zomer en 16-17 mpg in de winter gehaald. Allemaal meestal op E10 en E15 brandstof, gewone brandstof. Al die handmatig gecontroleerde pomp-tot-pomp-gemiddelden, die binnen een tiende of twee van de DIC liggen. De enige verandering ten opzichte van de standaard is een Magnaflo-uitlaatdemper. De rest van de uitlaat is standaard. Geen CAI, alleen standaard inlaat en filter.

Ik ben er niet toe aangezet om er een tune op te doen. Best tevreden ermee zoals het is.
Ik zie ongeveer dezelfde MPG als jij. Ik gebruik E10-brandstof, want dat is alles wat je hier kunt krijgen.
We zitten op dit moment ook in de wintermix.

Hoewel ik graag wat beter zou willen zien.

Ik streef naar 18 mpg op de snelweg op winterbrandstof zonder aanhanger.

En dan meer vermogen als ik sleep.
Dus ik ben van plan om hem zeker te tunen. Ik moet alleen eerst een inlaat- en uitlaatsysteem op de truck zetten, zodat ik het meeste uit de tune kan halen!

#15 ·
Badmunky said:
Op dit moment zie ik ongeveer 13 mpg in de stad en 15 mpg op de snelweg. Ik zie 17 mpg op staatsroutes van 55 mph.

Mijn beste gemiddelde tot nu toe op vlak land is 18,4 mpg.

Ik hou van het geluid van de flowmaster. Maar ik zou liever prestaties en brandstofverbruik hebben dan geluid.

De enige inlaatsystemen die ik tot nu toe voor mijn truck heb gevonden, vervangen de filter en filterbox, evenals de buis.
De meeste doen dat, je kunt gewoon een hoogwaardig luchtfilter zoals een K&N krijgen, ik heb uiteindelijk een spectre CAI gekregen omdat ik besloot om goedkoop te gaan ($140) Ik heb het er een maand in zitten, het was een krappe pasvorm maar het zit er nog steeds in en is niet verschoven of zo. K&N CAI zou ook een goede keuze zijn. Je zou 1 mpg winst kunnen zien, het is moeilijk te zeggen.

#16 ·
Ik dacht dat ik hier gisteravond een bericht had gelezen over mensen die wat koppel in het lage toerental verloren met de straight-through magnaflow-dempers? Lijkt erop dat een 2500, goed voor slepen en vervoeren, al het koppel nodig zou hebben dat het kan krijgen. Misschien was het op een ander forum. Ik zal proberen het te vinden.

#17 ·
gamikzone said:
Copperhead said:
Als het goed wordt gedaan, is het misschien mogelijk om te komen waar je wilt qua mpg, maar dat is een lastige beslissing. Als je het kunt waarmaken, houd ons dan op de hoogte. Misschien overtuigt het me om een poging te wagen met de tune.
Als je nu tevreden bent, zul je nog meer tevreden zijn met een tune lol, extra vermogen en een kleine winst in mpg, je kunt niet fout gaan :D
Mpg zou het enige zijn dat indruk op me zou maken. Het standaard 6.0 vermogen is meer dan voldoende voor wat ik nodig heb. Ik heb eerder tunes gedaan op andere motoren die wat meer vermogen gaven, en merkte geen verschil omdat ik geen pick-up rijd alsof ik in een sportwagen rijd. Het vervoeren van een lading spullen door een veld of rond mijn eigendom, of het vervoeren van een heleboel vaten olie en andere dingen, ik heb nog nooit een tune gemerkt, wat betreft vermogen, ooit een verschil gemaakt. Hetzelfde geldt voor algemeen rijden. Ik doe geen WOT van stoplicht naar stoplicht, dus een kleine toename in vermogen zal niet worden opgemerkt.

#18 ·
log1c76 said:
Ik dacht dat ik hier gisteravond een bericht had gelezen over mensen die wat koppel in het lage toerental verloren met de straight-through magnaflow-dempers? Lijkt erop dat een 2500, goed voor slepen en vervoeren, al het koppel nodig zou hebben dat het kan krijgen. Misschien was het op een ander forum. Ik zal proberen het te vinden.
Nou, ik heb de mijne nog nooit op een dyno gezet om te controleren, maar ik heb niets anders gemerkt tussen de standaard demper en de Magnaflo die ik op de mijne heb. Bekijk de discussie over Mythes van tegendruk. Het vrijmaken van de uitlaat zal het vermogen niet verminderen, tenzij het tot het uiterste wordt doorgevoerd. De standaard uitlaatpijpen zijn hetzelfde, alleen de demper is nu een straight-through ontwerp.

Als het vrijmaken van de uitlaat een verlies aan koppel veroorzaakt, moet men uitleggen hoe ik door het plaatsen van een gepolijst/gepolijst/keramisch gecoat spruitstuk, een grotere Borg Warner non waste gated turbo met een deken en Walker Megaflow-dempers op de stacks het koppel op mijn 12.7L Detroit 60 in mijn semi heb verminderd, wanneer hij de heuvel onder volle belasting bij 1400 RPM kan beklimmen en gelijk kan blijven met standaard Cat's en Cummins die meer basiskoppel hebben. En daarbij draait hij ook ongeveer 200F of meer koeler op EGT's. En overtreft het nationale gemiddelde verbruik van commerciële semi-trucks met 20%. Geen appels met appels vergelijking, maar als dingen goed worden gedaan, heeft het verminderen van tegendruk gunstige beloningen. Ik ben erg sceptisch dat het vervangen van de vuilnisbakdemper op de 2500 door een straight-through ontwerp demper op enigerlei wijze negatief van invloed zal zijn op het vermogen.

#20 ·
Oké, ik heb de Diablo Trinity T1000 gekocht.

Ik heb hem voor $463,97 gekocht bij auto anything met verzending de volgende dag. Maar vanwege de feestdag zal hij waarschijnlijk pas maandag hier zijn.

Ik ga Lew een aangepaste tune laten doen nadat ik in het voorjaar een uitlaatsysteem heb laten plaatsen.

Voorlopig gebruik ik gewoon de tune die erbij zit en kijk ik hoe ik dat vind.

#21 ·
Goede thread, ik was op zoek naar dit soort info. Ik heb een 2015 2500 6.0. Ik heb ook een I-tune 1000 die ik gebruikte op mijn vorige 09 Silverado 5.3, die ik anders had uitgerust voor meer trekgewicht, ik kocht de tuner om de snelheidsmeter aan te passen en een paar andere items te wijzigen, zoals temperatuurregeling, schakelpatronen etc. Ik dacht dat ik, aangezien ik de nieuwe truck had gekocht, de tuner nergens voor hoefde te gebruiken, dus ik wilde hem verkopen. Ik had hem aangeboden voor $200, maar na het omgaan met een paar locals die hem goedkoper wilden hebben, denk ik erover om hem te houden en te kijken wat ik er voor mijn nieuwe truck uit kan halen. Ik weet niet meer precies welke standaard tunes er beschikbaar zijn die wat meer vermogen of zelfs wat meer MPG zouden leveren, dus ik wilde de vraag hier stellen aan een aantal meer deskundige mensen. Is het een goed idee, of gewoon de dingen laten zoals ze zijn? Ik trek een 5th wheel die 12 tot 13 duizend pond zal wegen. Bedankt bij voorbaat.

#22 ·
coppolac said:
Goede thread, ik was op zoek naar dit soort info. Ik heb een 2015 2500 6.0. Ik heb ook een I-tune 1000 die ik gebruikte op mijn vorige 09 Silverado 5.3, die ik anders had uitgerust voor meer trekgewicht, ik kocht de tuner om de snelheidsmeter aan te passen en een paar andere items te wijzigen, zoals temperatuurregeling, schakelpatronen etc. Ik dacht dat ik de tuner voor niets hoefde te gebruiken, dus ik ging hem verkopen. Ik had hem aangeboden voor $200, maar nu ik met een paar locals heb onderhandeld om hem goedkoper te krijgen, denk ik erover om hem te houden en te kijken wat ik er voor mijn nieuwe truck uit kan halen. Ik weet niet meer precies welke standaard afstemmingen beschikbaar zijn die wat meer vermogen of zelfs wat meer MPG zouden opleveren, dus ik wilde de vraag hier stellen aan een aantal meer deskundige mensen. Is het een goed idee, of gewoon de dingen laten zoals ze zijn? Ik trek een 5th wheel die 12 tot 13 duizend pond zal wegen. Bedankt op voorhand..
Tot nu toe heb ik alle afstemmingen geprobeerd die bij de mijne zaten en ik zie geen verschil met de standaard.
Ik heb de MPG-afstemming een paar weken gedraaid en zag GEEN verandering in mijn MPG. Ik heb alle andere afstemmingen gedraaid en zag geen verandering in het vermogen of de MPG ten opzichte van de standaard.

Op dit moment gebruik ik de standaard afstemming, met als enige verandering dat ik heb gecorrigeerd voor de iets grotere banden die ik nu heb.

Ik ga binnenkort een aangepaste afstemming proberen en zal terugkomen als het daadwerkelijk een merkbare verandering teweegbrengt in de manier waarop de truck rijdt of presteert.

Maar eerlijk gezegd vermoed ik dat er met deze atmosferische motoren heel weinig vermogen te behalen is met alleen een computer.

We hebben het hier niet over een DOHC-motor en er is geen boost om op te voeren, dus ik vermoed dat de winst op zijn best beperkt zal zijn.

Laat ons weten hoe je truck het doet met het trekken van die grote TT. Ik denk zelf niet dat hij problemen zal hebben. De 6.0l is een geweldige motor.

#23 ·
Misschien heb je dit al behandeld, en ik ga onwetendheid tonen. Ik wilde de HP/koppelwinsten behalen en een betere MPG krijgen. Dus ik heb gelezen over dingen als Edge-programmeurs, Bully Dog, Diablo Sport, en heb ook gekeken naar het brengen naar een aangepaste tuningplaats zoals Black Bear Performance. Wat zijn de voor- en nadelen van beide? En is de ene beter dan de andere? Van wat ik heb gevonden, is de prijs bijna hetzelfde.