Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Waterdichte tonneau-afdekking

4.7K views 11 replies 6 participants last post by  jmufnman  
#1 ·
Hé jongens,

Ik heb een oude, versleten Tonneau-rolhoes die wat liefde nodig heeft. Er komt water door de stof en door kleine gaatjes naar binnen. Ik vraag me af of iemand ooit Flexseal of een rubberen onderlaag heeft gebruikt om het te repareren, met succes. Kon niet veel vinden met zoeken. Meestal ging het alleen om het afdichten van de scheuren rond de hoes waar water naar binnen kwam, niet de hoes zelf. Alle ervaring of advies wordt zeer gewaardeerd.

Bedankt!

#5 ·
snowmachine said:
Ik zou de kleine gaatjes met vloeibare rubber kunnen repareren, maar de hele hoes laat water door als het regent. Vroeger was hij behoorlijk waterdicht.
Is de hoes van canvas of vinyl?

#7 ·
Ik betwijfel of er iets is dat u op dit moment kunt doen om het te repareren. Weet u zeker dat het door de hoes zelf lekt of komt het rond de rails en afdichtingen binnen? Zo niet, dan lijkt het erop dat u een nieuwe hoes nodig heeft. Als u degene die er nu op zit leuk vond, overweeg dan gewoon om de hoes zelf te vervangen.

#9 ·
#10 ·
Het heeft een paar kleine gaatjes die vrij gemakkelijk gerepareerd kunnen worden. Mijn grootste zorg is dat het water tussen de vezels van het materiaal komt en erdoorheen sijpelt. Ik zal de auto-onderdelenwinkel controleren en kijken of ze iets hebben dat lijkt op het product dat u aanbeveelt. Bedankt!

#11 ·
De randen zijn zeer goed afgedicht. Het komt daar niet vandaan. Als we hevige regen krijgen en het water op de hoes blijft staan en zich ophoopt, zal het er doorheen sijpelen. Ik kan de achterklep openen en de onderkant van de hoes is vochtig. Ik zal de waterdichtheid proberen en kijken hoe goed het werkt, als het niet veel doet, denk ik dat ik een nieuwe hoes koop.