Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Ik wou dat ik mijn GMT 400 nooit had verkocht

14K views 49 replies 13 participants last post by  Red *  
#1 ·
Ben ik de enige die zich zo voelt?

Ik reed 13 jaar lang in een '98 zonder problemen. 250.000 mijl, geen enkel probleem behalve waterpomp, startmotor en slijtageonderdelen. Reed nog een GMT400, het laatste jaar dat je er een kon krijgen, 1999, voor nog eens 7 jaar. Geen probleem behalve de remmen. Slechte remmen op de gewone half tons. De '98 was een zware half ton met de 3/4 ton achterkant. Als ik die truck kon klonen, zou ik het doen tot ik sterf.

De transmissie ging vandaag kapot in mijn 2011 Sierra. Slechts 69k mijl. Ik heb hem pas sinds december 2020, minder dan 2 jaar. Tussen de flex fuel onzin en het feit dat je er 10 mijl mee moet rijden nadat je hem hebt volgetankt, terwijl ik maar 8 mijl van huis werk en nu deze hoop ellende met de transmissie, ben ik klaar met GM trucks van deze eeuw.

Ben ik alleen in mijn sentiment?

#2 ·
De oudere vrachtwagens doorstaan de tand des tijds zeker beter.

De vierkante carrosserieën en de GMT400-vrachtwagens zijn naar mijn mening de meest solide vrachtwagens die GM ooit heeft gebouwd. En ze zullen er voor altijd zijn.

De GMT800's zijn ook behoorlijk solide en betrouwbare vrachtwagens.

Als je eenmaal bij de GMT900's komt, is de kwaliteit ERG gedaald. Ik ben helemaal geen fan van de 900-vrachtwagens.

GM heeft zijn spel enorm verbeterd voor de K2xx-vrachtwagens wat betreft bouwkwaliteit en materialen.

De grootste valkuil van de oudere vrachtwagens is dat ze minder capaciteit hebben in vergelijking met de nieuwe. De frames zijn veel sterker, de ophanging veel steviger en de motoren veel krachtiger in de nieuwe in vergelijking met de oude.

Wat is er met je flex fuel gebeurd? Is de alcoholsamenstellingssensor hoog afgedreven?

#3 ·
Wat is er met je flex fuel gebeurd? Is de alcoholsamenstellingssensor hoog afgedreven?
Ja. Voordat ik wist wat er aan de hand was, heb ik de brandstofpomp vervangen, zoals bij alle GMT400-trucks die ik voor de GMT900 had. Dat is een van de problemen die ik vergeten was. Ik moest de brandstofpomp in de 98 vervangen. Nooit in de 99.

Hoe dan ook, het vervangen van de brandstofpomp loste het startprobleem niet op, dus begon ik de forums te doorzoeken. Ja, las consequent hoog, ongeacht welke brandstof ik gebruikte. Na een brandstofaanpassing en ethanolreset bij de dealer, die me 140,00 dollar kostte, ben ik er heel nauwkeurig op bedacht om alleen te tanken met een warme motor en minstens 10 mijl te rijden terwijl ik het ethanolgehalte in de gaten houd. Ik haat het, maar ik verdraag het vanwege de kosten van gebruikte vrachtwagens op dit moment.

En omdat ik in NC woon, ben ik onderdeel van de huidige LC9-rechtszaak. Zou fijn zijn om een terugkoop te krijgen. Ik was van plan hem lang genoeg te houden om te zien hoe de rechtszaak afliep.

#4 · (Edited)
@jmbrad Hoe oud zijn uw O2-sensoren en zijn ze GM OE?

Denk je dat je iets zinnigs uit die rechtszaak gaat halen? Je hebt geluk als je een cheque van $4,31 krijgt, terwijl de gieren hun kinderen naar de universiteit sturen en op vakantie gaan in Europa.

• Haha
Reactions: Leveled17yeti
#5 ·
@jmbrad Hoe oud zijn uw O2-sensoren en zijn ze GM OE?

Denk je dat je iets zinnigs uit die rechtszaak gaat halen? Je mag al blij zijn als je een cheque van $4,31 krijgt, terwijl de gieren hun kinderen naar de universiteit sturen en op vakantie gaan in Europa.
O2-sensoren, neem ik aan, zijn origineel. Ze pulseren zoals ze zouden moeten doen toen ik het probleem eerder diagnosticeerde. Ik ben me ervan bewust dat de brandstofsamenstellingssensor virtueel is en gebaseerd is op O2-berekeningen.

Ik heb eerder deel uitgemaakt van collectieve rechtszaken, en ja, meestal winnen alleen de "leugenaars". Ik heb echter ook aanzienlijke prijzen gewonnen. MFS-rechtszaak kreeg ik meer dan 800,00 dollar van. Deze LC9-rechtszaak omvat slechts een paar "proef"-staten, waarvan NC er een is. Ik houd mijn adem zeker niet in, maar ik was van plan de truck in ieder geval tot de uitkomst te houden.

Mijn vader is in maart overleden en ik had tot 2 weken geleden 3 trucks. Heb zijn 77 Chevy K10 en 08 Nissan Frontier verkocht. Ik had niet verwacht dat de transmissie in mijn truck zo snel de geest zou geven. Het verhaal van mijn leven.

#9 ·
Slechts 69k mijl.
Een vertrouwde garage bij mij in de buurt zweert bij de 4L60E 4-versnellingsbak. Zijn revisieprijs is $2.850 met garantie. Aangezien u de geschiedenis niet kent, kunt u misschien beter de truck vertrouwen dan de vorige eigenaar?

Ik heb dezelfde GMT902. Een aannemer probeerde me over te halen om ver boven de 4700 lb rating te slepen, en zei me: "De truck kan het aan". Ja, zei ik, in geen geval. Je weet maar nooit. Iemand heeft misschien een tijdje 6.000 lbs aan de truck gehangen en een paar kritieke onderdelen versleten. De transmissie zelf zou gemakkelijk 200k-300k, zelfs 500k+ mee moeten gaan.

#10 ·
Ben ik de enige die zich zo voelt?............. Ik reed 13 jaar lang in een '98 zonder problemen. 250.000 mijl, geen enkel probleem behalve waterpomp, startmotor en slijtageonderdelen. ..... 1999 voor nog eens 7 jaar. Geen probleem behalve de remmen. Slechte remmen op de gewone half tons. De '98 was een heavy half ton met de 3/4 ton achterkant. Als ik die truck zou kunnen klonen, zou ik het doen tot ik sterf..................Ben ik alleen in mijn gevoel?
Brutha, je bent niet de enige in dat gevoel. Vlak voor COVID heb ik ongeveer 6 maanden besteed aan het zoeken naar een gloednieuwe (of weinig kilometers, zachtjes gebruikt) GMC of Silverado 1500 4WD. Ik ben een kieskeurige koper, ik was op zoek naar die 'speciale' truck die me echt greep, iets dat ik in elk klein detail kon waarderen. En ik moet zeggen, ik heb hem niet gevonden, ik was teleurgesteld in veel verschillende dingen........... ik ga niet proberen ze hier op te sommen.

Hoe dan ook, ik heb mijn '03 Silverado gehouden, rijd er nog steeds in en ben er nog steeds dol op. Nu 128.000 mijl en hij rijdt als nieuw. Ik heb Bluetooth, een geweldige stereo, TPMS, een mooi interieur, een geweldige rijkwaliteit en hij is heel gemakkelijk te repareren, bovendien kost hij me nu niets (behalve reparaties). En als hij een kleine chip of deuk krijgt, is dat geen probleem.... zorgeloos.

Net als jij had ik ook een '98 K1500, met 5.7L en het was een geweldige truck, met waardeloze remmen. Ik had de wielen en remmen moeten upgraden, maar heb het nooit gedaan. Maar man, die truck reed geweldig. Maar mijn favoriet is deze '03 die ik nu heb. Ik zou deze truck houden tot ik sterf, als hij zou meegaan. En ik denk dat hij dat zou kunnen, behalve de roest, die hem gaat doden. Als/wanneer ik hem moet vervangen, zoek ik misschien naar een andere van deze generatie, uit een roestvrije zone, met weinig kilometers.

#11 ·
Tot nu toe variëren de schattingen van 3800,00 - 4504,00 voor een revisie met upgrades of, het hoogst, een gereviseerde versie van onbekende bron. De werkplaats wilde het me niet vertellen.

Ik ben bevriend met een eigenaar van een werkplaats op ongeveer een uur afstand, hij was ook de middenprijs, 3900,00. Ik denk dat dat de beste optie voor mij is. Hij vervangt de computer en het klephuis ongeacht de staat, gewoon voor de zekerheid en zei dat hij BorgWarner-onderdelen gebruikt.

Klinkt goed? Meningen?

Gesloten in de week van de 4e, kan er de week erna mee beginnen.

#12 · (Edited)
Ik vind de deal met je maatje van $3900 goed. Misschien kan hij de versnellingsbak een beetje aanpassen. Ik had een 2011 Chevy Avalanche die ik nieuw kocht, en het schakelen was gewoon verschrikkelijk. Hij was af fabriek zo ingesteld dat hij vroeg schakelde in alle versnellingen (om benzine te besparen, denk ik), en hij stond ALTIJD in een versnelling die te hoog was voor de snelheid, behalve op de snelweg, dus hij stond de hele tijd te bokken. Dit, in combinatie met de afschuwelijke AFM, zorgde voor het slechtst rijdende voertuig dat ik ooit heb gehad, LOL. Ik heb hem opnieuw laten tunen (zowel de motor als de versnellingsbak, met AFM uitgeschakeld), waarbij alle schakelpunten werden verhoogd, en het was VEEL beter en aangenamer om mee te rijden.

#17 ·
Gisteren de vrachtwagen teruggekregen. Helaas ben ik niet blij met de manier waarop hij rijdt. Voelt alsof hij nog steeds te zacht schakelt, zoals toen ik hem kocht, maar voordat het slippen begon.

Ze hebben alle kleppen, de computer en de koppelomvormer vervangen. Alle onderdelen zouden langer meegaan. Ze hebben ook een grotere transmissiekoeler geplaatst. Totaal was het vanwege de grotere koeler $4494,00.

Ik ben er misselijk van.

Ik heb veel gelezen over de 6L80E en het maakt echt niet uit wat je ermee doet, hij rijdt nog steeds als rotzooi. Hij zal nooit schakelen als een 4L80E, wat je er ook mee doet.

Ik ben er klaar mee om trucks helemaal op te geven. Op dit moment wil ik hem verkopen en een oude GMT400 2500 Suburban of Yukon kopen.

#18 ·
Je kunt de manier waarop de 6L80 aanvoelt en schakelt aanzienlijk verbeteren met een goede afstelling. Ik ben er dol op. Misschien kun je contact opnemen met Lew...

#20 ·
Je kunt de manier waarop de 6L80 aanvoelt en schakelt, ENORM verbeteren met een goede tune. Ik ben dol op de mijne. Misschien contact opnemen met Lew...

Ja, dit ^^^^^^^^^^ transmissies zijn tegenwoordig extreem afstelbaar. Ze reageren geweldig op een goede tune. Ik kocht een gloednieuwe 2011 Avalanche met 6L80E & 5.3L... hij schakelde vreselijk, was de hele tijd traag (vooral met de AFM), hij schakelde in de hoge versnelling bij ~30 mph en weigerde dan terug te schakelen totdat je ECHT op het gaspedaal drukte. Het was erg teleurstellend, en ook ik was "misselijk" dat ik dit nieuwe voertuig had gekocht dat ik nu (na ongeveer 2 dagen bezit) haatte om in te rijden, haha.

Gelukkig heb ik een geweldige GM-expert tuner in mijn omgeving, dus ik bracht de truck naar hem toe en hij stemde de motor en de transmissie af, en daarna reed hij prachtig. Hij was net zo lang bezig met het afstellen van de transmissie als met de motor. Ik zat de hele tijd in het voertuig en stond versteld van alle afstemmingsopties voor de transmissie................
Bedankt voor de aanmoediging. Ik heb al eerder e-mails uitgewisseld met Lew. Hij zei dat ik, toen ik de transmissie had laten repareren, contact met hem moest opnemen.

Ik wil er echt niet meer geld aan uitgeven. Mijn verliezen beperken en eruit stappen.

#19 ·
Ja, deze ^^^^^^^^^^ trannies zijn tegenwoordig extreem afstelbaar. Ze reageren geweldig op een goede afstelling. Ik kocht een gloednieuwe 2011 Avalanche met 6L80E & 5.3L... hij schakelde vreselijk, was de hele tijd traag (vooral met de AFM), hij schakelde in de hoge versnelling bij ~30 mph en weigerde dan terug te schakelen totdat je ECHT op het gaspedaal drukte. Het was erg teleurstellend, en ook ik was "misselijk" dat ik dit nieuwe voertuig had gekocht dat ik nu (na ongeveer 2 dagen bezit) haatte om in te rijden, haha.

Gelukkig heb ik een geweldige GM expert tuner in mijn buurt, dus ik bracht de truck naar hem toe, en hij stemde de motor en de transmissie af, en daarna reed hij prachtig. Hij had net zo lang nodig om de transmissie af te stellen als de motor. Ik zat de hele tijd in het voertuig en was verbaasd over alle afstemmingsopties voor de transmissie................

#29 ·
Nee, misschien een 4L80, maar dat zou waardeloos zijn achter een 5.3

6L80's en 90's zijn goede transmissies. Je moet de vloeistof in de gaten houden en zo, maar het zijn geen slechte transmissies als ze goed gebouwd zijn.
Mijn ervaring heeft me vergiftigd. Geen 6L80/90 meer voor mij. Eén keer voor de gek gehouden, schaamte over jou. Twee keer voor de gek gehouden, schaamte over mij.

#31 ·
Houd er rekening mee dat het ongeveer 150 mijl duurt voordat de TCM zich aanpast, opnieuw leert en zich instelt op zaken als schakelgevoel, enz. Geef het een beetje tijd voordat je de handdoek in de ring gooit.

• Like
Reactions: jmbrad
#34 ·
Wilde net nog een update geven over de transmissie.

Ik bracht de truck terug naar de garage en ze hebben er een paar dagen mee gereden. Ze zeiden dat er niets mis mee is. Hij heeft een Tahoe met dezelfde setup en hij zegt dat hij beter rijdt dan die van hemzelf. Ik denk dat ik gewoon gewend ben aan het 4-versnellingsgevoel. De 6L80E voelt gewoon losgekoppeld aan voor mij.

#35 ·
Een aangepaste trans/motor afstelling is je volgende stap als je iets anders wilt proberen. Je hebt de feedback hier al gehoord, je zou waarschijnlijk moeite hebben om iemand te vinden die zei dat een aangepaste afstelling het schakelen van de trans slechter maakte, of dat het het niet waard was.

Anders, zoals je zei, beperk je verliezen en ga terug naar oudere rigs.

#36 ·
Afgelopen weekend wezen kamperen. Op 54-jarige leeftijd kamperen we nog steeds. Bed volgeladen met misschien 270 kg kampeerspullen, het ging prima. Moest een noodstop uitvoeren en als ik in de GMT 400 had gezeten, had ik de vluchtstrook op moeten rijden. Ik prees de remweg van 2011 en mijn vrouw klopte op het dashboard en zei dat ze niet kon geloven dat ik het een keer prees. Misschien heb ik de enige goede eigenschap gevonden, veiligheid.

#39 ·
Ja en nee.. hah. Ik heb 3 GMT400's gehad.

Ik had een 94 K2500, blij dat ik die verkocht heb. Ik hield niet van de Pre-Vortec motoren en OBD1 problemen.
Ik had ook een 95 4-deurs Tahoe 4x4 - hoe graag ik de opstelling ook mocht, het was nog steeds OBD1 en die 95 TBI motor heeft te veel bugs.
Ik wou dat ik mijn 97 K1500 Z71 nog had.. dat ding was leuk. :D

#43 ·
Image

Deze klassieker zal ~ regelmatig onderhoud blijven krijgen *

#45 ·
Denk je dat je iets zinnigs uit die rechtszaak gaat halen? Je mag al blij zijn als je een cheque van $4,31 krijgt, terwijl de gieren hun kinderen naar de universiteit sturen en op vakantie gaan in Europa.
Ik ben er niet optimistisch over. Ik besef dat de meeste collectieve rechtszaken alleen de advocaten rijker maken. Ik ben gisteren niet geboren.

Ik heb echter wel eens 1400,00 dollar ontvangen in collectieve rechtszaken. Dat is misschien peanuts voor de meeste mensen, maar voor mij is het veel geld.

Deze specifieke zaak is al beslist en moet nog met succes in hoger beroep worden gegaan. Ik ben een geduldig man, we zullen zien.