Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
Status
Not open for further replies.

Onstar volledig uitschakelen 22-24 1500

2 reading
30K views 43 replies 22 participants last post by  Moose hunter  
#1 ·
Image

Image

Image

Hallo jongens, ik weet niet zeker of een van jullie hierin geïnteresseerd is, maar ik zal het toch delen. Ik weet zeker dat er nog wel een gek zoals ik moet zijn die het niet leuk vindt om gevolgd te worden!

Dus onder ons dashboard aan de bestuurderskant tussen het rempedaal en het gaspedaal heb je een LG-module met de twee antennepluggen die erin gaan, waarvan er één paars is, geloof ik, de andere bruin en één connector met meerdere draden aan het andere uiteinde. Wat je wilt doen is de twee antennepluggen loskoppelen en vervolgens de twee kleine torx-schroeven losdraaien die zich tussen beide pluggen bevinden. Zodra de torx-schroeven zijn verwijderd, pak je de poorten waar de antennes in worden gestoken en trek je ze eruit. Uiteindelijk heb je de onstar-module/chip in uw hand. Nu zijn de onstar-knoppen volledig uitgeschakeld en de vrachtwagen zal niet proberen te communiceren met onstar, noch enige communicatie ermee hebben.
Image

Image

#12 ·
View attachment 970301
View attachment 970300
View attachment 970299
Hallo jongens, ik weet niet zeker of iemand van jullie hierin geïnteresseerd is, maar ik zal het toch delen. Ik weet zeker dat er nog wel een gek zoals ik moet zijn die het niet leuk vindt om gevolgd te worden!

Dus onder ons dashboard aan de bestuurderskant tussen het rempedaal en het gaspedaal heb je een LG-module met twee antennepluggen die erin gaan, waarvan ik denk dat de ene paars is, de andere bruin en één connector met meerdere draden aan de andere kant. Wat je wilt doen, is de twee antennepluggen loskoppelen en vervolgens de twee kleine torx-schroeven losdraaien die zich tussen beide pluggen bevinden. Zodra de torx-schroeven zijn verwijderd, pak je de poorten waar de antennes in worden gestoken en trek je ze eruit. Uiteindelijk heb je de Onstar-module/chip in je hand. Nu zijn de Onstar-knoppen volledig uitgeschakeld en zal de truck niet proberen te communiceren met Onstar.
View attachment 970298
View attachment 970297
Je bent een genie, BEDANKT!! Ik heb de mijne verwijderd en hier is wat nuttige info voor iedereen: Als je de luchtslang verwijdert door de 9/32 bout aan de linkerkant los te schroeven, kun je gemakkelijk toegang krijgen tot de LG-module en deze loskoppelen van de behuizing, hem laten vallen en de 2 T8-schroeven verwijderen die de LG-kaart vasthouden terwijl de antennekabels nog steeds zijn aangesloten en hem loskoppelen van de module. Misschien kun je hier stoppen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb nooit begrepen hoe de antennekabels losgekoppeld moeten worden, maar ze klikken er zonder duidelijke schade af als je een platte schroevendraaier gebruikt om ze eraf te wippen. Ik heb dit meer dan 2 weken geleden gedaan en het enige slechte dat ik tot nu toe heb gemerkt, is dat mijn klok geen nauwkeurige tijd meer bijhoudt. Hij liep vandaag ongeveer 8 minuten achter en ik moest hem resetten door naar de instellingen te gaan. Ik ben van plan om over een paar weken een reis te maken en ik neem aan dat de klok niet automatisch verandert als ik tijdzones overschrijd... we zullen zien. Hoe dan ook, ik ben ermee bezig. Anders is de OnStar volledig verdwenen en kan Google geen informatie meer over mijn truck krijgen - inclusief het afluisteren van gesprekken in de cabine. Ik gebruik geen van de door GM geleverde internet-apps - alleen wat er op mijn telefoon staat. Mijn truck staat buiten het GM/Google-netwerk!

Nogmaals bedankt!!

#14 ·
Ik zou niet zeggen dat het volledig uitgeschakeld is. Zeker, je hebt de lichten uitgeschakeld, maar heb je de camera gevonden die alles observeert wat je doet?

• Haha
Reactions: RedSLEd
Save
#17 ·
Heeft u een mobiele telefoon? Gebruikt u ooit een creditcard of betaalpas? U wordt gevolgd, of u nu in uw vrachtwagen zit of niet.
Het feit dat mensen zich dit niet kunnen realiseren, is waanzinnig. Elke moderne telefoon is een trackingapparaat dat in feite aan je vastgeplakt zit.

• Like
Reactions: 02-Z71 and RedSLEd
Save
#19 · (Edited)
Ik heb deze de-installatie eindelijk gedaan op mijn '22 Silverado 2500HD en het bevond zich in hetzelfde gebied. Ik heb het vanmiddag gedaan, op 08/08/24. Na de de-installatie merkte ik dat het kompas van de truck op het instrumentenpaneel niet meer werkte. Dus, als je het niet erg vindt om het kompas te verliezen, dan is het de moeite waard om de OnStar Module te verwijderen. Ik ben ook vergeten te vermelden dat ik de microfoonfunctie ben kwijtgeraakt. Zolang je je telefoon op de luidspreker gebruikt, zullen mensen je prima horen.

#20 ·
Ik werk voor een Tier 1-leverancier van autofabrikanten. In de branche wordt dat een DCM-module genoemd. LG is een concurrent van het module dat mijn bedrijf aanbiedt, en een paar andere bedrijven maken ze ook.

Het uitschakelen ervan zou ook OTA-software-updates moeten uitschakelen…wat, gebaseerd op het aantal bakstenen systemen dat ik zie gepost, een goede zaak zou kunnen zijn.

Save
#21 ·
Ik werk voor een Tier 1 leverancier van autofabrikanten. In de industrie wordt dat een DCM-module genoemd. LG is een concurrent van degene die mijn bedrijf aanbiedt, en een paar andere bedrijven maken ze ook.

Het uitschakelen ervan zou ook OTA-software-updates moeten uitschakelen…wat, gebaseerd op het aantal vastgelopen systemen dat ik zie gepost, misschien een goede zaak is.
Ja, daarom heb ik het ook gedaan. GM zou MIJN vrachtwagen niet moeten aanraken zonder het eerst te vragen. Het is het slechte deel van software-ontworpen systemen, als het "goed genoeg" is, breng het dan uit, we repareren het later wel. Ik heb de hele dag met deze mentaliteit op mijn werk te maken.

• Like
Reactions: pronstar
Save
#22 ·
Nieuw lid hier, dit is precies wat ik zocht! Het combineren van berichten #1 en 12 werkt. Voor degenen onder u die op zoek zijn naar een manier om de antenneconnectoren correct los te koppelen, laat eerst de LG-kaart vallen met de antennes er nog aan (zoals beschreven in bericht #12). Schuif vervolgens de rode schuifregelaars omhoog.
Image

Plaats vervolgens een kleine schroevendraaier in de rechthoekige opening zoals weergegeven op de foto's en duw de connector omhoog.

Image

Voilà, de LG-kaart wordt nu op een donkere plaats bewaard en wordt overhandigd wanneer ik het voertuig verkoop :)

#23 ·
View attachment 970301
View attachment 970300
View attachment 970299
Hallo jongens, ik weet niet zeker of iemand van jullie hierin geïnteresseerd is, maar ik zal het toch delen. Ik weet zeker dat er nog wel een gek is zoals
Ik daar buiten die het niet leuk vindt om gevolgd te worden!

Dus onder ons dashboard aan de bestuurderskant tussen het rempedaal en het gaspedaal heb je een LG-module met de twee antennepluggen die erin gaan, waarvan ik denk dat de ene paars is, de andere bruin en één connector met meerdere draden aan het andere uiteinde. Wat je wilt doen is de twee antennepluggen loskoppelen en vervolgens de twee kleine torx-schroeven losdraaien die zich tussen beide pluggen bevinden. Zodra de torx-schroeven zijn verwijderd, pak je de poorten waar de antennes in worden gestoken en trek je ze eruit. Uiteindelijk heb je de onstar-module/chip in handen. Nu zijn de onstar-knoppen volledig uitgeschakeld en zal de truck helemaal niet proberen te communiceren met onstar. View attachment 970298
View attachment 970297
Bedankt mijn vriend. Ik ben al maanden op zoek naar een oplossing voor het trackingprobleem. Ik keek onder het dashboard en zag die kerel. Ik zal hem heel snel eruit trekken en loskoppelen zoals je beschrijft.

#24 ·
Het "trackingprobleem"? LOL. Heeft u een mobiele telefoon?

• Haha
Reactions: pronstar
Save
#26 · (Edited)
Het "tracking probleem"? LOL. Heeft u een mobiele telefoon?
Ja, een ont-gegoogled exemplaar. En u? Laat me raden: Android of IOS, ingelogd met uw echte naam en telefoonnummer, zodat Google of Apple uw info kunnen verkopen aan datamakelaars?
General Motors is niet anders. Ze doen alsof OnStar er is voor uw veiligheid. Sommige mensen geloven zelfs dat ze hierdoor een goedkopere verzekering krijgen. Het enige dat zal gebeuren, is dat iets uw rijgedrag en uw gesprekken in de auto opneemt. Dit alles zal worden verkocht voor marketingdoeleinden en in geval van een ongeval tegen u worden gebruikt.
Ik kan niet geloven hoe naïef mensen kunnen zijn.

#25 ·
View attachment 970301
View attachment 970300
View attachment 970299
Hallo jongens, ik weet niet zeker of iemand van jullie hierin geïnteresseerd is, maar ik zal het toch delen. Ik weet zeker dat er nog wel een gek zoals ik moet zijn die het niet leuk vindt om gevolgd te worden!

Dus onder ons dashboard aan de bestuurderskant tussen het rempedaal en het gaspedaal heb je een LG-module met de twee antennepluggen die erin gaan, waarvan ik denk dat de ene paars is, de andere bruin en één connector met meerdere draden aan de andere kant. Wat je wilt doen, is de twee antennepluggen loskoppelen en vervolgens de twee kleine torx-schroeven losdraaien die zich tussen beide pluggen bevinden. Zodra de torx-schroeven zijn verwijderd, pak je de poorten waar de antennes in worden gestoken en trek je ze eruit. Uiteindelijk heb je de onstar-module/chip in je hand. Nu zijn de onstar-knoppen volledig uitgeschakeld en zal de truck niet proberen te communiceren met onstar, noch enige communicatie daarmee hebben. View attachment 970298
View attachment 970297
Kabels eruit getrokken en de twee kleine torx-schroeven verwijderd (dit alles is veel gemakkelijker nadat je de plastic ventilatiebuis hebt getrokken), net zoals DatLZ0 beschreef. Je verliest GPS en dus je kompas. Ik denk dat een van de kabels de GPS is en de andere de cellulaire communicatie, dus ik ga proberen de kaart terug te plaatsen en een van de kabels aan te sluiten die me GPS geeft. Wat denken jullie?

Je bent een genie, BEDANKT!! Ik heb de mijne verwijderd en hier is wat nuttige info voor iedereen: Als je de luchtslang verwijdert door de 9/32 bout aan de linkerkant los te schroeven, kun je vervolgens gemakkelijk toegang krijgen tot de LG-module en deze uit de behuizing halen, laten vallen en de 2 T8-schroeven verwijderen die de LG-kaart vasthouden terwijl de antennekabels nog steeds zijn aangesloten en deze uit de behuizing trekken. Misschien kun je hier stoppen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb nooit begrepen hoe de antennekabels losgekoppeld moeten worden, maar ze klikken er zonder duidelijke schade af als je een platte schroevendraaier gebruikt om ze eraf te klikken. Ik heb dit ruim 2 weken geleden gedaan en het enige slechte dat ik tot nu toe heb gemerkt, is dat mijn klok geen accurate tijd meer bijhoudt. Hij liep vandaag ongeveer 8 minuten achter en ik moest hem resetten door naar de instellingen te gaan. Ik ben van plan over een paar weken op reis te gaan en ik neem aan dat de klok niet automatisch verandert als ik tijdzones overschrijd... we zullen zien. Hoe dan ook, ik ben er mee bezig. Anders is de OnStar volledig verdwenen en kan Google geen informatie meer over mijn truck krijgen - inclusief het afluisteren van gesprekken in de cabine. Ik gebruik geen van de door GM geleverde internet-apps - alleen wat er op mijn telefoon staat. Mijn truck staat buiten het GM/Google-netwerk!!! Nogmaals bedankt!!
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn truck. De enige spijt is het verlies van de GPS, die de tijd en je dashboardkompas bijhoudt. Ik dacht dat een van die kabels voor de GPS is en de andere voor mobiele telefonie. Ik ben van plan de kaart terug te plaatsen en met de kabel te experimenteren.

#27 ·
Image

• Haha
Save
#31 ·
Het registreert uw biometrie en bloedgroep en stuurt deze vervolgens naar een geheime satelliet die verborgen is aan de donkere kant van de maan. Er is niet veel bekend over wat daarna gebeurt, maar sommigen zeggen dat het wordt gebruikt om mensen te klonen.

Save
#32 ·
Het registreert uw biometrie en bloedgroep en stuurt deze vervolgens naar een geheime satelliet die verborgen is aan de donkere kant van de maan. Er is niet veel bekend over wat daarna gebeurt, maar sommigen zeggen dat het wordt gebruikt om mensen te klonen.
En een deel van de deplorables wordt "soylent green".

Save
#33 ·
Hebben jullie gezien hoe Israël alle pagers en mobiele telefoons opblies, hebben jullie gezien hoe de auto van Michael Hastings tegen een boom botste? Ik ben bang dat de overheid de controle over onze voertuigen zou kunnen overnemen en ons tegen een muur zou kunnen laten crashen... Zeg het verkeerde, misschien zal AI in de toekomst toestemming hebben om te doen wat het wil... Ik ben bereid de navigatie te verliezen om losgekoppeld te worden van Big Brother... Doe je mobiele telefoon ook in een RFID-blokker...

#34 ·
Het waren gisteren pagers en vandaag walkie talkies.
Toch zit je hier op een elektronisch apparaat te posten op het internet. Tenzij je je bericht naar een beheerder hebt gestuurd om het voor je te plaatsen, maar dan zouden ze een briefbom kunnen plaatsen...

• Haha
Save
#36 ·
Als iemand, ergens, of ze nu deel uitmaken van de regering of niet, op de een of andere manier tot de beslissing komt dat ze willen dat je dood bent, en ze zijn zelfs maar een beetje competent, dan ben je dood. Het enige echte detail, dat voor jou volkomen onbelangrijk zou zijn, zou zijn of de onderzoekers kunnen uitzoeken wie het gedaan heeft en ze al dan niet veroordeeld krijgen.

Uit wat ik las over het eerste incident met pagers, geloof ik dat Hezbollah onlangs een grote partij nieuwe pagers heeft gekregen om te distribueren, het zou me niet verbazen als ze voor aankomst zijn aangepast.

Save
#38 · (Edited)
Er zijn een paar (juridische) problemen die me ertoe hebben aangezet de LG-module te verwijderen.

1] Mijn contract met de GMC-dealer was om een auto te kopen, niet meer en niet minder. Hoogstwaarschijnlijk bevat de kleine lettertjes bepalingen dat ze de gegevens die via onstar zijn verkregen, kunnen verkopen aan datamakelaars. Als dit het geval is, moet dit duidelijk worden gemaakt en moet dit resulteren in een korting (Netflix geeft ook korting als ze advertenties voor je kunnen draaien, nietwaar?). GM lijkt een achtergrondbedrijf te runnen dat gegevens verkoopt zonder hun klanten expliciet te informeren. Ga naar je instellingen en bekijk de gegevens die Sirius verzamelt... waarom in godsnaam hebben ze je telefoon en andere gegevens nodig? Word wakker mensen, jullie zijn het product en worden niet gecompenseerd. Omgekeerd, als je niet geïnteresseerd bent om gecompenseerd te worden voor het delen van (mogelijk privé) gegevens, hoe zit het dan met je privacyrechten? Correct... de kleine lettertjes... Het is goed dat dit momenteel het onderwerp is van een rechtszaak in TX, dit zijn roofzuchtige praktijken die niet zouden moeten worden toegestaan.

2] Ik zag een argument in een van de bovenstaande threads dat we slechts 1% van de gegevensverzameling kunnen stoppen. Rol alsjeblieft niet om en geef het op. Denk na over de situatie en pak het probleem aan. Schakel de volgende items uit om te voorkomen dat uw gegevens worden verzameld: a) auto (uitgelegd in deze thread); b) tv (microfoons ingebed in tv en vaak afstandsbediening); c) mobiele telefoon. Over dat laatste ben ik blij te kunnen melden dat de auto mijn telefoon niet eens kon detecteren toen de dealer me probeerde over te halen om verbinding te maken via de GMC-app. Ik zal hier niet in detail treden, maar overweeg om een Pixel-telefoon te gebruiken op open source zoals GrapheneOS.

3] Hoewel OnStar wordt verkocht als een veiligheidsvoorziening, denk ik dat het risico de voordelen ver overtreft. Iets dat al je bewegingen registreert, kan tijdens strafrechtelijke procedures worden verzameld en tegen je worden gebruikt. Als iemand die een deel van zijn carrière in leidinggevende compliance-functies heeft gewerkt, heb ik onze overheid aan het werk gezien en het is niet mooi. Sommige DA-kantoren zullen de meest krankzinnige beschuldigingen tegen de muur gooien en hopen dat ze blijven hangen. Sommigen van de beroemde, zoals het Southern District of NY DA-kantoor, meten nu de ROI (return on investment) op hun zaken. Deze maden zullen graag beweren dat je op een stripclub geparkeerd stond, zelfs als je bij de Walmart ernaast was, alleen maar om de kaarten en het gerechtshof van de publieke opinie tegen je te stapelen. Er is geen eer onder dieven. Er was een periode in mijn leven waarin ik van mening was dat 'ik niets te verbergen heb'. Fout. Dit helpt je niet als je te maken hebt met juridische roofdieren, en de VS zitten er vol mee.

4] Ten slotte werkt een vriend van me als een overheidsbeschermingsagent. Wat denk je dat ze doen als ze een batch Suburbans ontvangen? Dus, als het ineffectief is, waarom zouden ze dan de moeite nemen om het voor zichzelf uit te schakelen?

#39 · (Edited)
Yep, als je van Onstar afkomt, kom je in een slachthuis terecht.
Als je echt veilig wilde zijn, zou je in een oude auto zonder computers rijden en niet op internet komen, maar dat doe je niet. Het lijkt erop dat je op weg bent naar het slachthuis... o_O

Onthoud dat de zilverfoliehoed niet alleen je haar lelijk maakt, maar je ook een gek maakt. :LOL:

Save
#41 ·
Ja, als je van Onstar afkomt, kom je in een slachthuis terecht.
Als je echt veilig wilt zijn, zou je in een oude auto zonder computers rijden en van internet afblijven, maar dat doe je niet. Het lijkt erop dat je op weg bent naar het slachthuis... o_O

Onthoud dat de zilverfoliehoed niet alleen je haar er slecht uit laat zien, maar je ook een gek maakt. :LOL:
Heeft dat pinda-brein van je zinvolle inzichten te bieden?

#40 ·
Zelfs met een oude auto zou je moeten oppassen voor verkeerscamera's, beveiligingscamera's, dashcams in andere auto's, enz. Wat we nodig hebben, is een onzichtbaarheidsmantel.

• Like
Reactions: 02-Z71
Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.