Er zijn een paar (juridische) problemen die me ertoe hebben aangezet de LG-module te verwijderen.
1] Mijn contract met de GMC-dealer was om een auto te kopen, niet meer en niet minder. Hoogstwaarschijnlijk bevat de kleine lettertjes bepalingen dat ze de gegevens die via onstar zijn verkregen, kunnen verkopen aan datamakelaars. Als dit het geval is, moet dit duidelijk worden gemaakt en moet dit resulteren in een korting (Netflix geeft ook korting als ze advertenties voor je kunnen draaien, nietwaar?). GM lijkt een achtergrondbedrijf te runnen dat gegevens verkoopt zonder hun klanten expliciet te informeren. Ga naar je instellingen en bekijk de gegevens die Sirius verzamelt... waarom in godsnaam hebben ze je telefoon en andere gegevens nodig? Word wakker mensen, jullie zijn het product en worden niet gecompenseerd. Omgekeerd, als je niet geïnteresseerd bent om gecompenseerd te worden voor het delen van (mogelijk privé) gegevens, hoe zit het dan met je privacyrechten? Correct... de kleine lettertjes... Het is goed dat dit momenteel het onderwerp is van een rechtszaak in TX, dit zijn roofzuchtige praktijken die niet zouden moeten worden toegestaan.
2] Ik zag een argument in een van de bovenstaande threads dat we slechts 1% van de gegevensverzameling kunnen stoppen. Rol alsjeblieft niet om en geef het op. Denk na over de situatie en pak het probleem aan. Schakel de volgende items uit om te voorkomen dat uw gegevens worden verzameld: a) auto (uitgelegd in deze thread); b) tv (microfoons ingebed in tv en vaak afstandsbediening); c) mobiele telefoon. Over dat laatste ben ik blij te kunnen melden dat de auto mijn telefoon niet eens kon detecteren toen de dealer me probeerde over te halen om verbinding te maken via de GMC-app. Ik zal hier niet in detail treden, maar overweeg om een Pixel-telefoon te gebruiken op open source zoals GrapheneOS.
3] Hoewel OnStar wordt verkocht als een veiligheidsvoorziening, denk ik dat het risico de voordelen ver overtreft. Iets dat al je bewegingen registreert, kan tijdens strafrechtelijke procedures worden verzameld en tegen je worden gebruikt. Als iemand die een deel van zijn carrière in leidinggevende compliance-functies heeft gewerkt, heb ik onze overheid aan het werk gezien en het is niet mooi. Sommige DA-kantoren zullen de meest krankzinnige beschuldigingen tegen de muur gooien en hopen dat ze blijven hangen. Sommigen van de beroemde, zoals het Southern District of NY DA-kantoor, meten nu de ROI (return on investment) op hun zaken. Deze maden zullen graag beweren dat je op een stripclub geparkeerd stond, zelfs als je bij de Walmart ernaast was, alleen maar om de kaarten en het gerechtshof van de publieke opinie tegen je te stapelen. Er is geen eer onder dieven. Er was een periode in mijn leven waarin ik van mening was dat 'ik niets te verbergen heb'. Fout. Dit helpt je niet als je te maken hebt met juridische roofdieren, en de VS zitten er vol mee.
4] Ten slotte werkt een vriend van me als een overheidsbeschermingsagent. Wat denk je dat ze doen als ze een batch Suburbans ontvangen? Dus, als het ineffectief is, waarom zouden ze dan de moeite nemen om het voor zichzelf uit te schakelen?