Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner
21 - 29 of 29 Posts
U wilt Dexron VI voor de transmissie en de tussenbak. U wilt de 75w90-tandwielolie voor de differentiëlen. Synthetisch is een prima keuze voor beide.

WrenZ71 said:
Ik heb veel onderzoek gedaan naar een synthetische versnellingsbakolie die geen LS-additieven bevat. De originele vloeistof is geweldig, maar met bijna $30 per liter is het belachelijk. Ik zal Delo Syn-Gear XDM SAE 75W90 gebruiken als ik de mijne vervang. Het mooie is $5,99 per liter.
Dit is een gemakkelijke oplossing. Ga naar een dealer van onderdelen voor zware vrachtwagens of naar de onderdelenbalie van een vrachtwagenbedrijf en haal iets als Mobil Delvac 1 75w90. Volledig synthetisch en geen spoor van LS-spul erin. Delo en Rotella hebben ook hun commerciële vrachtwagenversies. Het is gemaakt om 500.000 mijl te rijden in commerciële differentiëlen van zware vrachtwagens die 80.000 lb vrachtwagen en lading moeten verplaatsen, winter of zomer. Zelfs de commerciële vrachtwagendiff-OEM's verlengen de garantie automatisch met 50% alleen al door een dergelijk product in de diffs te gebruiken. Van 500.000 mijl garantie tot 750.000 mijl garantie. Kun je iets bedenken dat beter zou zijn dan dit voor een pick-up diff? En het is verkrijgbaar in dezelfde 1 qt knijpflessen, net als het spul in een auto-onderdelenwinkel. En voor ongeveer dezelfde prijs. Ik gebruik het zelfs in mijn Cadillac niet-sperdifferentieel.

Yep... GM hergebruikt RPO-codes vrij vaak.

21 - 29 of 29 Posts