Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Hoe kan ik Rain-x verwijderen?

4.1K views 40 replies 21 participants last post by  Doogie  
#1 ·
Met mijn lokale weersomstandigheden en rijgewoonten werkt Rain X niet voor mij. Kan iemand mij vertellen hoe ik Rain X van mijn voorruit kan verwijderen?

#2 ·
Je kunt meerdere dingen gebruiken, maar dit spul werkt uitstekend, niet alleen voor het verwijderen van Rain X, maar voor zowat alles

• Like
Reactions: Doogie
#5 ·
Heb je een andere zoekopdracht geprobeerd dan hier te posten?
Veel antwoorden.
Geen hogere wiskunde
Misschien kun je me een link sturen naar een how-to video?

Bedankt.

#9 ·
Ik denk dat Dawn afwasmiddel de truc wel zou doen. Ik weet niet of het veilig is, maar misschien iets met een oplosmiddel.

• Like
Reactions: tsuintx
#10 ·
Met mijn lokale weersomstandigheden en rijgewoonten werkt Rain X niet voor mij.
dit is interessant.
Kun je me vertellen wat er niet aan werkt?
Waar woon je?
Sommige van mijn voertuigen hebben sinds 1989 geen ruitenwissers meer en ik gebruik alleen Rain X.

#12 ·
Ik ben in Centraal-Virginia. Er zijn momenten waarop de luchtvochtigheid hoog is en de temperatuur van de voorruit onder het dauwpunt ligt - zeg maar dat ik 's ochtends ga vissen of 's avonds laat van de rivier kom.

Ergste tijden zijn als je 's nachts in de regen rijdt of in de zon (vroeg of laat), de ruitenwissers smeren en een dunne film achterlaten.

Gloednieuwe voorruiten op twee auto's en beide met nieuwe ruitenwissers. De rain-x kwam van ruitensproeiervloeistof die over was van voor de nieuwe voorruiten.

• Like
Reactions: Chevy30Max
#13 ·
Ik ben in Centraal-Virginia. Er zijn momenten waarop de luchtvochtigheid hoog is en de temperatuur van de voorruit onder het dauwpunt ligt - zeg maar dat ik 's ochtends ga vissen of 's avonds laat van de rivier kom.

De ergste tijden zijn wanneer je 's nachts in de regen rijdt of wanneer je in de zon rijdt (vroeg of laat), de ruitenwissers smeren en een dunne film achterlaten.

Gloednieuwe voorruiten op twee auto's en beide met nieuwe ruitenwissers. De rain-x kwam van ruitenwisservloeistof die over was van voor de nieuwe voorruiten.
Ook 's nachts maakt de veeg soms het zicht moeilijk met tegemoetkomende autolichten.

Ik heb ze net twee keer gewassen met Dawn, zal proberen terug te rapporteren.

#14 ·
Dus, had de vrachtwagen Rain-X ruitensproeiervloeistof? Ik heb Rain-X ruitensproeiervloeistof vaak gebruikt en nog nooit strepen gehad. 🤷‍♂️ Sterker nog, ik denk dat ik dat spul nu in mijn vrachtwagen heb en de voorruit is mooi schoon.

Ook gisteren nog alle nieuwe glazen douchecabines in ons huis behandeld met Rain-X. We zullen zien hoe dat werkt. Aannemer bood aan om ze te "behandelen" voor 200 of wat extra dollars. Ja, nee bedankt. :rolleyes:

#37 ·
Dus, de vrachtwagen had Rain-X ruitenwisservloeistof? Ik heb Rain-X ruitenwisservloeistof vaak gebruikt en nog nooit strepen gehad. 🤷‍♂️ Sterker nog, ik denk dat ik dat spul nu in mijn vrachtwagen heb en de voorruit is mooi schoon.

Gisteren heb ik ook alle nieuwe glazen douchecabines in ons huis met Rain-X behandeld. We zullen zien hoe dat werkt. Aannemer bood aan om ze voor 200 of wat extra dollars te "behandelen". Ja, nee bedankt. :rolleyes:
Mijn inzicht is dat nieuw douchecabineglas al een beschermende coating heeft. Ik ga een douchegordijn in de glazen behuizing plaatsen om het aluminium en het glas te beschermen, zelfs als het een doorzichtig gordijn is.

#15 ·
De vraag is hoe Rain-x te verwijderen, niet of Rain-x werkt. Ik weet dat Rain-x een geweldig product is en dat miljoenen mensen ervan houden... toch heb ik problemen.

Als ik de Rain-x uit de vergelijking heb gehaald en ik nog steeds de problemen heb, dan moet ik kijken naar andere mogelijke oorzaken, maar ik begon met wat ik het meest voor de hand ligende vond.

Heb dit gevonden, wat precies mijn probleem is:
Windshield smearing even with new Wipers ?Rain X | Toyota Nation Forum

en dit - wat het verwijderen van Rain-x met een polijstmiddel beschrijft:
RainX smearing issue | Detailing World Forum

Ik zal SierraHarley's aanbeveling van Rain-X Cleaner proberen.

De andere optie is om Rain-x daadwerkelijk aan te brengen met het product op een deel van de passagierskant.

Bedankt.

#16 ·
Iemand anders hier klaagde over Rain X ruitensproeiervloeistof die vlekken op hun voorruit achterliet. Ik zal kijken of ik het kan vinden.

• Like
#18 ·
Je hebt alleen die Rain X Xtreme Clean nodig om Rain X te verwijderen en het kost minder dan $10. Je hoeft het niet ingewikkeld te maken.

#20 ·
Heb je toevallig OEM-ruitenwissers? Deze truck is de eerste die ik heb gehad met nachtelijke regen zichtproblemen als gevolg van het veeg effect dat je beschrijft. Ik heb GEEN Rain-X-product gebruikt, alleen standaard blauwe vloeistof omdat GM zegt dat je geen Rain-X in vloeistof moet gebruiken. Op alle andere voertuigen is de voorgemengde Rain-X-vloeistof geweldig geweest zonder problemen. Ik heb de voorruit vele malen schoongemaakt en het vegen komt terug. Ik vermoed dat de ruitenwissers verslechteren. Ik heb nieuwe ruitenwissers om te proberen.

Bij het verwijderen van Rain-X van de voorruit werkt de xtreme clean zeer goed.

#29 ·
Heeft u toevallig OEM-ruitenwissers? Deze vrachtwagen is de eerste die ik heb gehad met nachtelijke regen zichtproblemen als gevolg van het veeg effect dat u beschrijft. Ik heb GEEN rain x product gebruikt, alleen standaard blauwe vloeistof omdat gm zegt geen rain x in vloeistof te gebruiken. Op alle andere voertuigen is de voorgemengde rain x vloeistof geweldig geweest zonder problemen. Ik heb de voorruit vele malen schoongemaakt en het vegen komt terug. Ik vermoed dat de ruitenwissers verslechteren. Ik heb nieuwe ruitenwissers om te proberen.

Bij het verwijderen van rain x van de voorruit werkt de xtreme clean zeer goed.
Bedankt. Ik heb een nieuwe voorruit van Novus Glass en nieuwe Anco ruitenwissers.

#22 ·
We gebruikten de hele tijd Rain X op de voorruiten van de patrouillewagens.
Een stortbui van meer dan 100 mph en gewoon de ruitenwissers uitgeschakeld.
Kon beter zien dan met de ruitenwissers.
Rain X is magisch spul?

Ik gebruik nu ook PIAA Pure Silicone ruitenwisserbladvullingen.
Deze zijn nu meer dan 10 jaar oud op mijn 99 Silverado en wissen nog steeds perfect.
De truck staat echter meestal in de garage.
Ik heb het gevoel dat ze zo lang zijn meegegaan omdat ze niet in de zon en de elementen stonden.
Ze zijn nogal prijzig, maar ik denk dat ze de kosten waard zijn.

#39 ·
We gebruikten de hele tijd Rain X op de voorruiten van de patrouillewagens.
Een stortbui van meer dan 100 mph en gewoon de ruitenwissers uitzetten.
Kon beter zien dan met de ruitenwissers.
Ja, het smeert een beetje bij lichte regen, maar ik kan er gemakkelijk mee leven.
Rain X is magisch spul?

Ik gebruik nu ook PIAA Pure Silicone ruitenwisserbladvullingen.
Deze zijn nu meer dan 10 jaar oud op mijn 99 Silverado en wissen nog steeds perfect.
De truck staat echter meestal in de garage.
Ik denk dat ze zo lang zijn meegegaan omdat ze niet in de zon en de elementen stonden.
Ze zijn nogal prijzig, maar ik denk dat ze de kosten waard zijn.
Bedankt voor de informatie. Meestal als ik rondrijd met 100 mph+ zijn er geen problemen, de ruitenwissers vliegen gewoon van de truck af en zo ook de regen en de kleine fietsen en vuilnisbakken. Alleen als ik 95 mph en lager rijd, krijg ik een beetje veeg - erg vervelend......LOL

• Haha
Reactions: SierraHarley
#38 ·
Vergeet niet om je douchegordijn met Rain X te coaten

• Wow
#41 ·
Oké, ter voorbereiding op de volgende regen of zeer vochtige omstandigheden ga ik vandaag de passagiersruit behandelen met een oplossing van 1/3 azijn/water, 1/3 RainX Cleaner en 1/3 Dawn zeep (tweede toepassing). Ik zal proberen te onthouden om terug te rapporteren.

• Like
Reactions: RedSLEd