Chevy Silverado and GMC Sierra Forum banner

Slechte negatieve camber

5.7K views 5 replies 6 participants last post by  Leveled17yeti  
#1 ·
Heb deze truck pas gekocht en hij heeft een negatieve camber. Ik vroeg me af of iemand me in de goede richting kan wijzen om het te repareren. Hij wiebelt van links naar rechts en is stevig op en neer. De stuurstang heeft wat speling als ik eraan wiebel, maar verder voelt alles solide aan. Hij rijdt soepel en ik heb er geen problemen mee, behalve dat het het profiel van de banden verpest. De vorige eigenaar zei dat hij door iemand die 40 reed, was aangereden en dat dat de oorzaak was. Bedankt voor de hulp.

#2 ·
Welnu, alles wat het wiel van de zijkant raakt, opent de mogelijkheid van frameschade. De bovenste en/of onderste draagarmen kunnen ook verbogen zijn.

Heeft u overwogen om hem naar een uitlijnings- en/of framewerkplaats te brengen en de vrachtwagen te laten evalueren?

#3 ·
Begin met een uitlijning en ga van daaruit verder. De werkplaats zal je vertellen wat er mis is en wat voorkomt dat ze het uitlijnen (meestal met een paar extra onderdelen erbij, dus wees voorzichtig). Als de voorkant nog steeds solide is, kunnen ze ook een niet-vierkant frame meten. Ik zou een werkplaats aanbevelen die vrachtwagens doet, of de dealer, in plaats van een Firestone/ketenbandenwinkel. Je wilt een plek die gerenommeerde carrière-monteurs heeft en geen onderbetaalde technici die alleen maar dingen vervangen.

Op basis van leeftijd en uiterlijk lijkt het erop dat je toe bent aan een revisie van de voorkant. Zorg er wel voor dat het frame goed is voordat je er te veel geld in steekt.

#5 ·
Vorige eigenaar zei dat hij van de zijkant was aangereden
Als je naar de afstellers op de UCA kijkt en alle bouten geen glans hebben (wat aantoont dat er geen gereedschap op de moeren/bouten is geweest), betekent dit dat het bij het ongeval is geweest en vervolgens goedkoop is gerepareerd, aangezien er daarna nooit een uitlijning is uitgevoerd.

Ik zou behoorlijk voorzichtig zijn met de vrachtwagen en hem laten inspecteren. Een aanrijding van 40 mph is vrij serieus, dus wat is er beschadigd, wat is er vervangen, of de vorige eigenaar zit vol onzin.

Het eerste is om erachter te komen waar de schade zogenaamd is aangericht. 40 mph betekent een nieuwe laadbak, of een nieuwe cabine, of een hele nieuwe voorkant. Als niets daarvan is vervangen, waar is het dan geraakt?